Hallo mede Tweakers,
Eerst even mijn systeem specs:
Pentium 4 HT 3.0 GHz
512 mb DDR 400 MHz
Ati Radeon 300 series
Seagate Barracuda 200 GB SATA hdd (is niet goed meer)
Draait op windows media center editie 2005 inclusief alle updates.
Is zo'n compleet HP mediacenter M1190 systeem geweest destijds.
Nou draait dit systeem steeds minder vlot. Ook niet na alles vers geinstalleerd te hebben.
Ik gebruik eigenlijk alleen internet, Office, ftd, winrar en quickpar vrij veel.
Ben er al wel achter dat de hdd aan vervanging toe is en dat het intern geheugen niet echt meer toereikend is.
Nu vraag ik me af of het niet verstandiger is om een nieuw mobo + cpu + geheugen aan te schaffen.
Ik denk hierbij aan:
Asus P5KPL-AM IN/GB/SI mobo
Intel® Dual-Core E5300 processor 2,6 GHz
2GB Kingston DDR-2 800 MHz
onboard Intel GMA 3100
Samsung Spinpoint HD322HJ SATA
Wordt verkocht als "upgrade setje" bij Alternate zonder de hdd.
K twijfel nu alleen of dit de prestaties voor mijn toepassingen merkbaar op gaat krikken.
Heb dit op google e.d. ook niet echt kunnen vinden. Is heel veel toegespitst op games en daar gaat dit systeem sowieso niet voor gebruikt worden.
Oude systeem behouden met nieuwe harde schijf en 2GB intern geheugen erbij kost me zo'n 100,-
Bovenstaande upgrade uitvoeren komt op 170,-
Kost allemaal de wereld niet, maar als het weinig zin heeft voor de performance vraag ik me af of het de moeite waard is.
K zou het op prijs stellen als jullie eens met me mee willen denken.
Eerst even mijn systeem specs:
Pentium 4 HT 3.0 GHz
512 mb DDR 400 MHz
Ati Radeon 300 series
Seagate Barracuda 200 GB SATA hdd (is niet goed meer)
Draait op windows media center editie 2005 inclusief alle updates.
Is zo'n compleet HP mediacenter M1190 systeem geweest destijds.
Nou draait dit systeem steeds minder vlot. Ook niet na alles vers geinstalleerd te hebben.
Ik gebruik eigenlijk alleen internet, Office, ftd, winrar en quickpar vrij veel.
Ben er al wel achter dat de hdd aan vervanging toe is en dat het intern geheugen niet echt meer toereikend is.
Nu vraag ik me af of het niet verstandiger is om een nieuw mobo + cpu + geheugen aan te schaffen.
Ik denk hierbij aan:
Asus P5KPL-AM IN/GB/SI mobo
Intel® Dual-Core E5300 processor 2,6 GHz
2GB Kingston DDR-2 800 MHz
onboard Intel GMA 3100
Samsung Spinpoint HD322HJ SATA
Wordt verkocht als "upgrade setje" bij Alternate zonder de hdd.
K twijfel nu alleen of dit de prestaties voor mijn toepassingen merkbaar op gaat krikken.
Heb dit op google e.d. ook niet echt kunnen vinden. Is heel veel toegespitst op games en daar gaat dit systeem sowieso niet voor gebruikt worden.
Oude systeem behouden met nieuwe harde schijf en 2GB intern geheugen erbij kost me zo'n 100,-
Bovenstaande upgrade uitvoeren komt op 170,-
Kost allemaal de wereld niet, maar als het weinig zin heeft voor de performance vraag ik me af of het de moeite waard is.
K zou het op prijs stellen als jullie eens met me mee willen denken.