Over een draad naar de verwarming, zoals ik het vroeger deed, lees ik in een oud topic het volgende:
En wat als ik in een andere ruimte waar wel een geaard stopcontact is een aardelijntje van de aarde naar de verwarming leg, dan zijn alle verwarmingen toch geaard en dan kan het amateurdraadje (in de andere ruimte) weer wel?
Dit omdat het afgelopen jaar al meer hardware is gesneuveld dan de 4 jaar die ik in een ander (wel geaard) huis heb meegemaakt.
Ik woon in een ietwat oude flat en in de gehele flat zijn de buizen iig wel geleidend. Is het dan wel acceptabel?TERW_DAN schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 15:01:
Vroeger kon dat, omdat alles tot aan de grond van geleidende materialen was gemaakt. Tegenwoordig wordt er veel meer kunstof gebruikt (niet alleen in huis, maar ook onder de grond). Met als gevolg dat je nog wel eens gevaarlijke potentiaal verschillen kunt gaan creeren. NIET DOEN dus.
En wat als ik in een andere ruimte waar wel een geaard stopcontact is een aardelijntje van de aarde naar de verwarming leg, dan zijn alle verwarmingen toch geaard en dan kan het amateurdraadje (in de andere ruimte) weer wel?
Dit omdat het afgelopen jaar al meer hardware is gesneuveld dan de 4 jaar die ik in een ander (wel geaard) huis heb meegemaakt.
🇪🇺 Buy from EU (GoT)