Toon posts:

AVR-1910 geen USB

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort de eigenaar van een AVR-1910 (zwart),..bevalt prima, tot ik er achter kwam dat deze 1910 geen USB connectie had. Ben in de war geraakt tussen de Engelse en Nederlandse documentatie en aangenomen dat,..enfin, niet dus.
Nu lijkt het me dat er gezien de vele inputs op de 1910 er toch een kabeltje/converter /adapter zou moeten zijn om MP3 te spelen van een USB-harddrive. Iemand dit reeds opgelost?

Heb wel het volgende gevonden, maar had gehoopt op een simpelere, en goedkopere oplossing.
http://www.atlona.com/Atl...MI-Converter-p-17691.html

Ben benieuwd.

(per ongeluk in Audi -algemeen gepost, nu in correct forum)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:38

FeaR

In GoT we trust

Ik had je post verplaatst naar Het Denon Receiver ervaringen/discussie Topic - Deel 2 omdat zulke "kleine" vragen meestal in verzameltopics worden gesteld.

Maar goed:
Dat de Nederlandse Denon AVR-1910 geen USB heeft klopt inderdaad. Pas vanaf de AVR-3310 zit dat er op. Al moet ik zeggen dat ik zo snel geen spec-sheet heb kunnen vinden waar wel staat dat de AVR-1910 wel USB zou hebben. Al is het dus wel mogelijk, want vooral de Engelse markt (U.K.) hebben veel speciale modellen met extra aansluitingen en opties...

Een simpele en goedkope oplossing om van USB naar een aansluiting voor een receiver wordt lastig. Want dan moet je of een analoge aansluiting aan de andere zijde hebben, dus iets van twee maal RCA. Probleem is dan dat je van digitaal (USB) naar analoog moet en daar zit altijd een converter/adapter tussen waardoor je hogere prijzen krijgt.
Het apparaatje wat jij aangeeft zou wellicht kunnen alleen betaal je dan veel meer voor dingen die jij niet nodig hebt. Hoe ik het interpreteer kan je via dat kastje een film vanaf de USB poort van pc/laptop streamen en dat dan naar HDMI converten. Dus dat kastje is ook gemaakt voor video en jij zoekt alleen audio. Plus dat het afspelen van een USB harde schijf iets anders is dan afspelen van video vanaf een laptop.

Dus denk dat het lastig gaat worden eigenlijk...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:51
Simpelste is een FM transmitter gebruiken, maar de geluidskwaliteit is natuurlijk niet geweldig.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:37
Verwijderd schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 14:20:
Heb wel het volgende gevonden, maar had gehoopt op een simpelere, en goedkopere oplossing.
http://www.atlona.com/Atl...MI-Converter-p-17691.html
Dat is HDMI output dat je via USB met je computer verbindt. Is absoluut niet wat je zoekt.
Jaap-Jan schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 16:41:
Simpelste is een FM transmitter gebruiken, maar de geluidskwaliteit is natuurlijk niet geweldig.
Heeft niets, maar dan ook niets, maar dan ook niets, etc, etc te maken met wat de TS zoekt.

@TS
Om een USB opslag device met een versterker te kunnen verbinden, heb je een media player nodig in welke vorm dan ook (zal altijd wel een stereo uitgang of koptelefoon uitgang hebben). Liefst ook met een display want je wilt neem ik aan nummers kunnen selecteren. Zoek een media speler met USB ingang of koop een nieuwe hard disk behuizing voor je externe schijf waarin een media speler zit ingebakken.

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:51
croxz schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 10:02:
(..)

Heeft niets, maar dan ook niets, maar dan ook niets, etc, etc te maken met wat de TS zoekt.

@TS
Om een USB opslag device met een versterker te kunnen verbinden, heb je een media player nodig in welke vorm dan ook (zal altijd wel een stereo uitgang of koptelefoon uitgang hebben). Liefst ook met een display want je wilt neem ik aan nummers kunnen selecteren. Zoek een media speler met USB ingang of koop een nieuwe hard disk behuizing voor je externe schijf waarin een media speler zit ingebakken.
En een FM- transmitter met USB aansluiting is geen 'media player' die precies aan de eisen voldoet die jezelf opsomt? 8)7

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• FrenzyFreak
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:18
Een FM-transmitter is leuk voor je autoradio. Een AV-receiver maakt meestal gebruik van kabel voor het radiosignaal. Bovendien zijn er genoeg aansluitingen op een receiver zoals dit om een kabeltje te leggen. Dus een FM-Transmitter is vrij waardeloos hier.

De makkelijkste oplossing lijkt mij een Logitech Squeezebox.

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:37
Jaap-Jan schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 10:16:
[...]

En een FM- transmitter met USB aansluiting is geen 'media player' die precies aan de eisen voldoet die jezelf opsomt? 8)7
Een FM-transmitter is een workaround (met matige kwaliteit) om aan een (auto)radio zonder ingangen toch een externe audiobron te kunnen koppelen. Zoals de TS aangeeft heeft zijn Denon geen gebrek aan ingangen (alleen USB ontbreekt), dus een FM-transmitter is een onzinnige oplossing.

Verwijderd

Topicstarter
Een ieder bedankt voor de antwoorden -
- De FM transmitter valt af
- De media-player is in mijn optiek een goede oplossing
Ik kan dan optisch en RCA uitgangen gebruiken van bijv. Squeezebox, zie ik, welke heeft de voorkeur ?

Een ieder bedankt voor de input,..achetraf was het niet zo'n slimme vrag realiseer ik me, maar met hulp & advies en voortschrijdend inzicht ben ik nu een een stuk verder.

• FrenzyFreak
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:18
Er zijn maar een beperkt aantal digitale geluidsaansluitingen op de Denon. Als je ze niet in gebruik hebt voor andere apparatuur kun je die gebruiken.

Als je de Squeezebox ook wilt gebruiken in combinatie met Denon's Zone 2, moet je echter de RCA-aansluiting gebruiken. Je kunt ze natuurlijk ook allebei aansluiten, de geluidskwaliteit moet van beiden dik in orde zijn.
Wat is er zo speciaal aan de Squeezebox?
Het is één van de eerste wireless media spelers ter wereld, daarnaast heeft hij ook een Burr Brown PCM1792, 24 bit 192 kHz D/A converter. De echte audiofiel zegt dit wel wat, bv de High-end cd spelers van Denon zijn hier ook mee uitgerust!!
Bron: Het Logitech 'Squeezebox' Topic

Verder moet je met een Squeezebox wel opletten of er ook een USB aansluiting op zit. De meesten ervan zijn gemaakt om via het netwerk af te spelen. Voor verdere vragen daarover kun je wel terecht in het Squeezebox topic.
Pagina: 1