Welke versterker voor deze set boxen (KEF iQ reeks)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pulse_
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-07 17:14
Gegroet,

Ik had graag wat 'extra' raad gehad i.v.m een home cinema opstelling die ik bij elkaar zou willen brengen.
Over de boxen ben ik al redelijk zeker (hieronder overzicht), ik ga deze week nog eens luisteren om de twijfel weg te nemen :).
Maar over de versterker heb ik nog sterke twijfels, ik ken er gewoon niet genoeg van om met zekerheid te kunnen zeggen of hij wel voldoet.
Enkele weken en ettelijke reviews later ben ik nog niet zekerder over wat ik nu echt nodig heb en wat gewoon zwaar overkill is.

Om te beginnen dit zijn de speakers die ik op het oog heb:
KEF iQ90 als front
KEF iQ60c als center
KEF PSW2500 as sub

achteraf worden deze nog toegevoeg als rear
KEF iQ50

Mijn eerste idee voor versterker was de Onkyo TX-SR607 maar na een tijdje opzoeken besefte ik dat dit te licht zou zijn aangezien dat mij boxen een input impedance van 8 Ω hebben.
De versterker waar ik nu dan aan dacht was de Onkyo TX-NR807 maar ik heb al enkele threads gelezen waar hier klachten over zijn... (hitte, overdreven specs)
Ik heb ook even aan een Pioneer gedacht maar deze zijn veelal duurder en en specs (op papier) zijn minderwaardig.

Wat verwacht ik dat het beestje kan doen voor mij:
- min 3 HDMI in (1 uit)
- min 1 coax in
- min 2 optical in
- upscaling van analoog is een plus maar geen must (eerlijk hoe vaak gebruikt een mens het?)
- min 5.1 support (duh)
- DTS TRUE-HD en overige Blue-Ray gerelateerde geluidsstandaarden moeten worden ondersteund. (DTS en andere oudere generaties uiteraard ook...)
- Maar belangrijkste van al, dat het ding mijn boxen tot hun recht kan laten komen zonder het loodje te leggen.
Het is niet nodig dat ik de buren 3 huizen verder hun vloer kan doen beven maar het geluid moet puur blijven bij een hoger volume maar ook op een laager niveau.

Alle advies is welkom, alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andorig
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:15
Ik ben in ongeveer dezelfde situatie (maar dan XQ serie van KEF) en ben al redelijk lang aan het lezen over AV-receivers. Naar mijn idee zijn de Denons momenteel erg betrouwbaar (meeste mensen zijn zo te zien tevreden over hun aankoop van een Denon). Een ander merk dat ok lijkt is Marantz (hoewel ik wat problemen vind over hun laatste reeks XX04) . Sommige merken (nogthans duurder) zoals Arcam, Rotel en NAD vind ik veel problemen over of staan gewoon achter kwa functionaliteit (True HD support, HDMI ingangen enz).
Onkyo was enkele jaren geleden erg populair. Momenteel vind je er inderdaad klachten over zoals je beschijft (Ik vind ze trouwens lelijk uit zien maar dat is ook persoonlijk.

Je vindt heel veel info op volgend forum:

www.avsforum.com

Indien je luid wilt gaan zonder vervorming dan moet je vooral genoeg vermogen hebben. Je zult dan toch naar de duurdere modellen moeten gaan (vraag me niet hoe duur want anders had ik zelf ook al gekocht). Een andere optie is een goedkoop model met pre-outs waarop je dan een eindversterker hangt voor de fronts. (Echter hebben veel goedkope modellen geen pre-outs dus goed opletten). Eigenlijk is deze optie altijd goed: indien je merkt dat je reciever de speakers of het gevraagde volume niet aankan dan koop je er een eindversterker bij.

Zelf ben ik er ook nog niet uit. Succes!!!

[ Voor 0% gewijzigd door andorig op 06-10-2009 15:26 . Reden: fout marantz nummer ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:11
andorig schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 14:55:
Een ander merk dat ok lijkt is Marantz (hoewel ik wat problemen vind over hun laatste reeks XX10) .
Die reeks is er niet wel een xx01, overigens is er nu de SR5004 en SR6004 aan het gamma toegevoegd en is naar mijn menig een ideale combinatie met de KEF IQ series. Anderzijds een Denon AVRXX10 serie is ook een goede keus. Het is net waar je voorkeur naar uitgaat qua geluid.

Beste devies is luisteren. Onkyo op Kef vind ik persoonlijk niet prettig klinken.

Cambridge Audio blijkt ook wel een goede match te zijn, hoor je vaak wat minder over maar is zeker wel een aanrader om eens mee te nemen in het vergelijk.

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pulse_
Met luid bedoel ik gewoon een filmpje op een volume iets over de normale tv sessie, in een ruimte van 5 op 5m ofzo.
Ik ben nogal gesteld op mijn gehoor dus ga niet met men kop voor een loeiharde speaker hangen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:32
Ik heb geen ervaring met die versterkers die je noemt, maar ik wil wel even een opmerking plaatsen...
Pulse_ schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 14:16:
Om te beginnen dit zijn de speakers die ik op het oog heb:
KEF iQ90 als front
KEF iQ60c als center
KEF PSW2500 as sub

achteraf worden deze nog toegevoeg als rear
KEF iQ50
Waarom eerst 3.1 en dan later uitbreiden naar 5.1? Kun je dan niet beter beginnen met 5.0 en later die sub toevoegen?

Bij muziek luisteren mis je die sub denk ik echt niet, bij films voegen rear-speakers imo meer toe dan een sub.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pulse_
Probleem is momenteel de plaats vinden om de rears te plaatsen, ik ga er van uit dat het niet aangewezen is dat er iets in het pad van een rear speaker staat (bureau).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:13

FeaR

In GoT we trust

Waarom heb je exact die KEF speakers op het oog? Al eens gehoord en goed bevallen of gewoon omdat ze wel leuk geprijsd zijn? Want nu komt het over alsof je maar wat speakers bij elkaar hebt genomen aangezien je niet onderbouwd waarom die KEF-jes.
Indien je ze al beluisterd hebt dan zaten die speaker vast wel aangesloten aan een receiver/versterker van Merk X. Hoe vond je de KEF-speakers met die versterker/receiver klinken?

Wat ook nog wel handig is om te vermelden is je budget? Want je gooit wel met kreten als "duurder" maar dat zegt niets. Ook als je kijkt naar de Onkyo 607 en Onkyo 807 qua prijs vallen deze in een ander segment. Dus zonder prijs wordt het ook lastig advies geven...

En dan nog kan ik hier bijvoorbeeld wel zeggen dat de Denon AVR-3310 helemaal is wat je zoekt, maar dan is het nog steeds aan jou om naar de winkel te gaan en dan naar die combinatie te luisteren. Want wellicht klinken die KEF-jes wel helemaal niet lekker met een Denon. Al geven de nieuwere modellen wel mooi lineair hun vermogen af, dus qua klank zal het vooral aan de speakers liggen. Maar naar mijn ervaring zou ik zeker met KEF speakers eens eerst gaan luisteren naar bepaalde merken. KEF speakers staan nogal bekend om het sprankelende hoog. Persoonlijk vind ik dat hoog niet meer zo mooi als je een Rotel versterker combineert met KEF. Rotel maakt de hoge tonen dan nogal scherp. Maar dat is mijn mening en wellicht deel jij die niet...

KEF speakers zijn over het algemeen niet de meest lastige speakers om aan te sturen. Maar moet wel zeggen dat jouw toekomstige setje wel iets meer is dan gemiddeld. Want de iQ90 zijn al leuke jongens, maar als je dan ook nog een de iQ50 neemt als rear dan heb je wel een iets krachtigere versterker nodig. Normaal zie je eerder een KEF iQ10 of iQ30 als rear.

Dus lang verhaal kort:
Ga eens naar een winkel en laat die KEF speakers aansluiten op diverse merken receivers. Dan zullen er sowieso al een paar afvallen omdat de klank niet meer lekker is. Plus dat ik me dus nog steeds af vraag hoe je aan die KEF speakers komt. Niet dat het niet mag, maar wat meer informatie zou wel handig zijn :)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Xander schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 15:10:
Waarom eerst 3.1 en dan later uitbreiden naar 5.1? Kun je dan niet beter beginnen met 5.0 en later die sub toevoegen?
De KEF speakers hebben geen bass :X

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Chevy454 schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 16:37:
[...]
De KEF speakers hebben geen bass :X
Ik wilde het eigenlijk niet zeggen/happen :P
Vooral naar aanleiding van dit:
Het is niet nodig dat ik de buren 3 huizen verder hun vloer kan doen beven maar het geluid moet puur blijven bij een hoger volume maar ook op een laager niveau.
Voor KEF speakers met wat meer laagweergave zou je eerder naar de oudere Q-serie moeten kijken uit 2005. Deze hebben wel wat meer laagweergave, maar het is nog steeds niets vergeleken met merken als Elac, Klipsch, Magnat, etc.

Dus een subwoofer zou naar mijn inziens toch wel één van de vereiste zijn in combinatie met een KEF speakersetje... Maar goed, smaken verschillen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:06
FeaR1986 schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 16:41:
[...]
Dus een subwoofer zou naar mijn inziens toch wel één van de vereiste zijn in combinatie met een KEF speakersetje... Maar goed, smaken verschillen :)
Waarbij dan weer gezegd moet worden dat de opgegeven subwoofer nou ook weer niet écht veel lager komt dan de fronts (30Hz vs 33Hz). Maar goed, er zal inderdaad wel meer laag uitkomen, die kans is reëel.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Brad Pitt schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 16:45:
[...]
Waarbij dan weer gezegd moet worden dat de opgegeven subwoofer nou ook weer niet écht veel lager komt dan de fronts (30Hz vs 33Hz). Maar goed, er zal inderdaad wel meer laag uitkomen, die kans is reëel.
Klopt.
Maar vind de manier waarop een subwoofer het laag levert toch wel anders overkomen dan hoe een KEF speaker het laag (al dan zeer gering) laat horen. Denk zelf dat die 3Hz wel meer zullen worden in de praktijk omdat die KEFjes zo laag niet gaan komen...

En het hangt ook van de smaak van TS af: als hij echt weg wil trillen tijdens een goede film dan is een subwoofer nooit weg natuurlijk >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
FeaR1986 schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 16:55:
[...]
En het hangt ook van de smaak van TS af: als hij echt weg wil trillen tijdens een goede film dan is een subwoofer nooit weg natuurlijk >:)
Dat gaat met deze subwoofer, met alle respect, ook niet lukken... Maar snap je wel en ben ook wel mee eens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Gaan de laatste posts niet wat offtopic? De TS is duidelijk gebaad bij een versterker, niet bij de keuze van boxen zo te zien. :)

Hier staat een Onkyo TX-SR606 waar 2x JBL Northridge e80 op zit. Een paar weken terug had ik er tijdelijk nog 2 rears aangehangen (geleend) van een Watt of 100. De 606 trok het prima want ik had hem wel even op "buren 3 huizen verder konden mee genieten" stand. Er zou dus alleen nog een center speaker bij moeten en dan was het compleet geweest (want een subwoofer is actief gepowered).

Oftewel mijn schatting is dat je met een Onkyo 7- of 8-serie zeker genoeg power in huis haalt.
Wel lijkt me het verstandig, wanneer mogelijk, dit eerst te testen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Saturnus schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 16:58:
Oftewel mijn schatting is dat je met een Onkyo 7- of 8-serie zeker genoeg power in huis haalt.
Een Onkyo 706 levert aan 8Ohm in 5-kanaals gebruik 29W per kanaal. Valt bij mij niet onder de noemer "power". In stereo is het een respectabele 120W per kanaal, da's wel okay. Komt echter in zijn geheel niet in de buurt bij de werkelijk belachelijke marketing-specs die dit merk de laatste tijd hanteert.

Uiteraard zal het in de praktijk meestal wel voldoende zijn hoor, dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Saturnus schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 16:58:
Gaan de laatste posts niet wat offtopic? De TS is duidelijk gebaad bij een versterker, niet bij de keuze van boxen zo te zien. :)

Hier staat een Onkyo TX-SR606 waar 2x JBL Northridge e80 op zit. Een paar weken terug had ik er tijdelijk nog 2 rears aangehangen (geleend) van een Watt of 100. De 606 trok het prima want ik had hem wel even op "buren 3 huizen verder konden mee genieten" stand. Er zou dus alleen nog een center speaker bij moeten en dan was het compleet geweest (want een subwoofer is actief gepowered).

GoT is een discussieforum, dus wat discussie over speakers kan nooit kwaad. Helemaal als er dus gewoon op inhoud wordt gereageerd, wat hier dus gebeurt. Plus dat TS wellicht wat heeft aan die informatie aangezien het dus niet duidelijk is of hij die speakers zo maar heeft gekozen. Dus ik kan er niet echt mee zitten.

Een setje JBL E80 is niet echt te vergelijken met een setje KEF iQ90's als je het mij vraagt. Dus dat jouw Onkyo 606 dat trok zegt niets voor wat de set van TS gaat doen. Plus dat de nieuwe Onkyo xx7-serie weer minder is geworden dus daar moet je sowieso mee uitkijken. En TS had ook aangegeven dat Onkyo eigenlijk al afviel door hitteproblemen en ook door de overdreven specs die Meneer Pitt hierboven aan haalt. En met een toekomstige 5.1 set met daarvan vier vloerstaanders zou ik dan toch een receiver nemen met iets meer vermogen. Dus inderdaad meer richting de Denon's, Marantzen en Pioneers om bij een beschaafd budget te blijven. Want anders zijn er nog wel leukere merken >:)

[ Voor 4% gewijzigd door FeaR op 06-10-2009 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Wat maakt het dan dat die Onkyo de KEF's niet aankan?
Gevoeligheid is hetzelfde. Wattage zal bij de KEF's natuurlijk meer realistisch zijn dan bij JBL's.
29W is inderdaad wel erg weinig. Maar dan verbaas ik mij er wel over dat ik nog zulke herrie eruit kreeg bij 4.0 (waarbij ik mij er van bewust ben dat een x07 onderdoet voor een x05/x06, daar kom je snel genoeg achter na wat research).

Opmerkingen over speakers zou ik ook verwelkomen als ik zo'n topic heb, maar ik zou wel wensen dat de gestelde vraag sowíeso beantwoord wordt. Vandaar ook dat ik dat even aansnijd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andorig
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:15
Ik weet dat het wat off-topic gaat maar hier toch een linkje naar een review van die speakers (2006):

http://stereophile.com/floorloudspeakers/206kef/

Zelf vond ik de bas van de IQ serie ook tegenvallen toen ik ging luisteren. Er was wel bas maar er ontbrak detail. (dof in de bas) Vandaar dat ik in de XQ serie beland ben (wel slikken toen ik moest betalen). Daar is de bas echt wel in orde. Ik heb ze nu een jaar (XQ40) en ben supertevreden over het geluid.
Een vriend van mij heeft monitor speakers (RS6 denk ik). Die hebben ook een goede bas maar het midden is daar weer minder (voor mij). Het kan natuurlijk ook aan slechte akoestiek bij hem liggen.

[ Voor 1% gewijzigd door andorig op 06-10-2009 17:44 . Reden: spelling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pulse_
Ok even wat meer info verschaffen zodat het wat duidelijker is :).

- Deze speakers ben ik op gekomen omdat ze idd wel lekker klonken in de winkel maar hingen aan een versterker van een dikke € 2000 en kon niet veranderd worden.
- Ik weet niet echt een andere winkel waar ik misschien nog eens zou kunnen gaan luisteren maar een vriend van me heeft een paar Q11's staan en daar ga ik alvast nog eens naar luisteren gewoon om nog eens een idee te krijgen wat het KEF geluid juist is en of dat is wat ik wil.
Volgende opgave is mijn speakers nog eens in een andere winkel vinden waar ze wel op een iets redelijker geprijsde versterker kunnen worden gehangen.
- Reden waarom ik niet voor het bookshelf model ga voor de rears is gewoon omdat ik die kleine rakkers nergens kwijt kan en dan nog een poot moet voorzien. Maar zoals ik al zij deze zijn momenteel optioneel omdat ik ze gewoon niet vrijstaand kan zetten.
Er staat een bureau achter mijn zetel dus zou langs een kant de speaker er een bureau voor hebben en ik denk niet dat dit dan veel nut heeft (als ik ongelijk heb aarzel dan niet me te verbeteren want dat zou men dag maken :p)

- Budget voor de versterker had ik eerst nog al aan de lage kant geschat vandaar de eerste versterker keuze.
Na een iets grondiger onderzoek besef ik dat dat zonde zou zijn van de boxen.
Het is geen slechte versterker maar niet voor de boxen die ik wil is hij gewoon niet krachtig genoeg.
Ik hoop het nog steeds onder de €1000 te houden indien het mogelijk is.

- On a side note, discussieer gerust over de boxen en zeker de sub (die kan zonder probleem nog veranderd worden) want zoals ik al zij ik ken er niet al te veel van dus hoe meer informatie hoe beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:26
Wat betreft de 3Hz verschil in specs van sub en fronts; goed ingesteld moet het laag van de sub 10dB harder zijn dan het laag uit de fronts (meettechnische details laat ik even achterwege). Dus zelfs met fonts die dieper gaan kun je voordeel halen met een sub.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:32
Pulse_ schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 18:22:
- Reden waarom ik niet voor het bookshelf model ga voor de rears is gewoon omdat ik die kleine rakkers nergens kwijt kan en dan nog een poot moet voorzien. Maar zoals ik al zij deze zijn momenteel optioneel omdat ik ze gewoon niet vrijstaand kan zetten.
Er staat een bureau achter mijn zetel dus zou langs een kant de speaker er een bureau voor hebben en ik denk niet dat dit dan veel nut heeft (als ik ongelijk heb aarzel dan niet me te verbeteren want dat zou men dag maken :p)
Zolang er niets tussen de tweeter en je oren in staat (dus als de tweeter boven je bureau uitkomt?) zal het wel meevallen. Ik zou rears met een niet-ideale plaatsing verkiezen boven geen rears. :P

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K0L3N
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-06 00:18
ik dacht dat als je de speakers correct wilt neerzetten dat je de rears naast je moet staan, en niet achter je, maar dan heb je inderdaad poten nodig voor bookshelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pulse_
nee wel degelijk achter je tenzij je 7.1 gaat dan moeten er achter en naast je :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K0L3N
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-06 00:18
Dolby zegt 100 tot 110 graden, THX 90 tot 110 graden van je kijkrichting, dit is dus naast je of net ietsje naar achter. En als je dan 7.1 neemt dan krijg je nog speakers achter je.

http://www.dolby.com/cons...er-setup-guide/index.html
http://www.thx.com/home/setup/speakers/51.html

Gaaf, nooit geweten dat ze net iets hoger moeten dan oorhoogte, weer iets geleerd :D.

[ Voor 38% gewijzigd door K0L3N op 06-10-2009 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die kefs heb ik ook gehoort.
Zijn zeker niet verkeert (geluisterd met classic muziek en een stuk film)

Alleen ik was op zoek naar boekenplank speakers en daar was de kef niet mijn ding.

Ik zelf gebruik een denon versteker die is wat warmer in het laag en zal zeker goed bij die kefs passen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 20:41:
die kefs heb ik ook gehoort.
Zijn zeker niet verkeert (geluisterd met classic muziek en een stuk film)

Alleen ik was op zoek naar boekenplank speakers en daar was de kef niet mijn ding.
Typisch om naar KEF iQ90's te luisteren terwijl je op zoek bent naar boekenplankspeakers. Dacht dat het advies altijd was naar te luisteren naar de speaker die je zoekt. Dus niet boven budget of speakers die je niet kwijt kan. Maar dat terzijde :P
Verwijderd schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 20:41:
Ik zelf gebruik een denon versteker die is wat warmer in het laag en zal zeker goed bij die kefs passen .
En daar zijn de meningen ook over verdeeld. Want zo schijnt de nieuwe Denon AVR-3310 zijn vermogen zeer lineair af te geven. Dus geen nadruk in de lagere middentonen wat normaal onder "warm" wordt verstaan.

Overigens is de combinatie Denon en KEF wel een veelgebruikte en dus gewaardeerde combinatie. Al blijft het natuurlijk persoonlijk, want er zijn ook mensen met een Denon en B&W speakers. Maar dan nog zou ik nog steeds zelf een keer gaan luisteren. Qua budget zou ik dan zeggen ga een AVR-3310 halen in Duitsland, want dan ben je net geen €1000,- kwijt. Stap daaronder is de AVR-2310, maar twijfel of die wel sterk genoeg is als je veel van je speaker gaat vragen. Op normaal volume zou het geen probleem moeten zijn. Dan zou je wellicht beter voor de "oudere" AVR-2809 kunnen gaan welke wel een klasse hoger zit, maar dus wel wat ouder is. Dus de AVR-2809 heeft een HDMI ingang minder dan de xx10-serie, geen Dolby Pro Logic IIz en geen upscaling van HDMI signalen. Maar dat is dus alleen voor Denon, want er zijn genoeg andere merken die ook goede receivers maken die dat setje kunnen trekken.

[ Voor 17% gewijzigd door FeaR op 06-10-2009 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aan fear 1986

Ik was aan het kijken voor boeken plank speakers.
Maar je luister toch ook wel naar vloerstaanders
Pijs maakte niet uit trouwens mog dik 500euro kosten
Tja je staat toch in de hifi zaak.

Ik heb een ouwe model denon staan iets van de 2800serie geloof ik? (ben nu niet thuis zal even opzoeken)
Deze was zeker warmer dan mijn harmon kardon die binnen 3weken kapot was (5serie)
Kon niet meer gelevert worden en heb toen gekozen voor de denon met bi-wiring optie (bi-amp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pulse_
fear 1986 kan je toevallig me een link bezorgen van een shop waar je die AVR-3310 voor onder de 1000 vind?
Een snelle search op de Duitse google leverde in ieder geval niks onder de 1250 op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 22:24:
Ik was aan het kijken voor boeken plank speakers.
Maar je luister toch ook wel naar vloerstaanders
Pijs maakte niet uit trouwens mog dik 500euro kosten
Tja je staat toch in de hifi zaak.

Ik heb een ouwe model denon staan iets van de 2800serie geloof ik? (ben nu niet thuis zal even opzoeken)
Deze was zeker warmer dan mijn harmon kardon die binnen 3weken kapot was (5serie)
Kon niet meer gelevert worden en heb toen gekozen voor de denon met bi-wiring optie (bi-amp)
Ik heb zelf ook een Denon en moet zeggen dat ik het geluid in vergelijking met een ook geluisterde Rotel inderdaad warmer en minder kil vind. In vergelijking met mijn oude Onkyo is het verschil al kleiner. Maar als je dan de afgifte van de Denon AVR-3310 ziet dan is daar gewoon niets op waar te nemen van waar die warme klank vandaan kan komen. Maar of dat nu ligt aan de Rotel, mijn Denon of de nieuwe Denon serie weet ik dan niet. Maar feit blijft dat het "warme" toch wel een discussiepunt is. Natuurlijk maakt dan de gekozen speaker ook (veel) uit.

Denon 2800-serie is zeker mogelijk. De AVR-2800 is in 2004 op de markt gekomen en de laatste is de AVR-2809 welke uit november 2008 stamt. De opvolger is de AVR-3310. Maar dat even als side-info :P

Over naar speakers luisteren die het toch niet worden bedoelde ik meer dat het niet slim is aangezien je dan "verliefd" kan worden op iets wat niet te betalen en/of haalbaar is. Met als resultaat dat alles wat wel haalbaar is niet meer goed klinkt en dus weggevaagd word door de andere set. Maar als je een set kan beluisteren en dan deze weer uit je hoofd kan zetten is er niets mis mee. Maar vooral vloerstaanders luisteren als je op zoek bent naar bookshelfs lijkt mij lastig omdat ik dan het laag zou missen want staanders over het algemeen meer hebben. Met KEF is dat dan weer een ander verhaal, maar dat ook terzijde...

Dus was niet aanvallend bedoelt of zo, maar meer gewoon iets wat opviel. En dat warme, tsja daar ben ik zelf ook nog niet uit :+

Maar €500,- voor boekenplankspeakers is wel zeer leuk. Dan had ik het wel geweten.
Pulse_ schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 22:30:
fear 1986 kan je toevallig me een link bezorgen van een shop waar je die AVR-3310 voor onder de 1000 vind? Een snelle search op de Duitse google leverde in ieder geval niks onder de 1250 op.
In het Denon (verzameltopic) werden prijzen van €999,- genoemd. Weet alleen niet of het dan ging om één exemplaar of als er meer werden afgenomen. Wat je kan proberen is Audiovision te contacteren voor een prijsopgave. Zij zijn nog wel eens lekker goedkoop. Of anders even in het Denon topic vragen waar die prijs van €999,- vandaan komt.

[ Voor 28% gewijzigd door FeaR op 06-10-2009 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pulse_
Na nog wat onderzoek heb ik mijn versterker verlanglijstje gelimiteerd tot volgende 2 mogelijk heden:
de Pioneer VSX-LX52 of Pioneer SC-LX71

Ze zijn alle 2 verkrijgbaar voor ongeveer dezelfde prijs maar ik twijfel met het nemen met een model van de vorige reeks.
Het vooldeel zou zijn dat hij krachtiger is, maar weegt dit op tegen over al de nieuwe snufjes van de 52 in mijn setup?
De 71 heeft ook network aansluiting but I couldn't care less.
Wat me eigenlijk vooral zorgen baard bij de 71 is dat er geen HDMI repeater functie in zit en dat er gepraat wordt over iets dat 1080P 'Transefering' genoemd wordt in plaats van 'Upscaling'.

Iemand enig idee wat dit juist zou kunnen betekenen voor de prestaties tegenover de LX52?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218444

De KEF IQ50 speakers zijn, evenals de Jamo S 606, ontwikkeld voor 'moeilijke' kale ruimtes met weinig demping, houdt hier rekening mee. Voordeel is wel dat ze dicht tegen de wand zijn te plaatsen. Getest door het Duitse vakblad Audio 08/2009. http://www.idealo.de/prei...tProducts/60096K2021.html
Pagina: 1