Schijfruimte klopt niet

Pagina: 1
Acties:

• RickSanchez
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-12-2025
Hallo,
Wanneer ik naar de vrije/gebruikte schijfruimte kijk van mijn HD staat er dat er 350gb gebruikt is. Maar wanneer ik kijk wat er allemaal op staat met bijvoorbeeld een programma als TreeSize dan komt er altijd uit dat er ongeveer 250 Gb gebruikt is. Er mist dus 100 gb.

Weet iemand wat hier aan de hand kan zijn?

Alvast bedankt!

Rieks

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

• RickSanchez
Ja ik heb het doorgenomen maar kan dit zon groot verschil creëren dan?
De prullenbak is leeg, geen norton aanwezig en scandisk levert ook niets op.

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:48

Robtimus

me Robtimus no like you

En system restore? System properties, System Restore tab, dan settings per schijf checken.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

De map System Volume Information kan niet gescand worden en daar kan een hoop data in zitten. O.a. system recovery (systeemherstel) informatie, en dat bestrijkt standaard 12% van je schijf.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• RickSanchez
Oke ja dat zou dan wel eens kunnen kloppen, waar kan ik deze map vinden in Windows Vista? Want ik zie hem niet staan, ook niet onder de verborgen bestanden volgens mij

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

weergave van beschermde systeembestanden aan zetten, maar dan kan je alsnog de inhoud niet zien of meten hoe groot het is.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Google en gij zult vinden.
Die map wil je niet kunnen openen, gewoon de instellingen van systeemherstel aanpassen als het teveel ruimte vreet en je de grootte wil aanpassen / je het uit wil zetten.
(Configuratiescherm - Systeem - Tabblad Systeembeveiliging.)
McKaamos schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 20:27:
weergave van beschermde systeembestanden aan zetten, maar dan kan je alsnog de inhoud niet zien of meten hoe groot het is.
En dat doe je dus door je eigen useraccount de read permissions te geven op die map en deze toe te passen op alle submappen; niet dat het verstandig is om dat te doen, maar toch.

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2009 20:32 ]

• RickSanchez
Oke bedankt, dan zal het hier inderdaad wel aan liggen. Ik heb nog genoeg ruimte dus wat dat betreft maakt het niet uit, het stond alleen wat vreemd.
Nu heb ik nog een vraag, maar deze post ik in een nieuwe topic. even conform de regels :P
Pagina: 1