Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Matched: N97
steffeh schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 22:53:
Hmh, hebben samen met mij nog 3 mensen de N97 opgestuurd naar cash4mobile? Vandaag dus al 4... lekker bezig Nokia.
Tja, die prijs daar zal ook wel gauw gaan dalen :)
Iets met vraag en aanbod ...
De mijne (zowel de grote als de mini) krijgen ze niet, ik ben een tevreden gebruiker 8)

[ Voor 12% gewijzigd door PinokkioTV op 15-10-2010 22:59 ]

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-09-2023
Ze halen je tel uit elkaar, dus dat heeft weinig te maken met vraag en aanbod. Anders zouden ze voor de HTC Hero enzo meer vragen. De lens van de N97 bijvoorbeeld is vrij veel waard (Carl Zeiss) en zo nog wat dingen. Dat ding is niet voor niets duur ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Geen matches
Zover ik begrepen heb, halen ze courante toestellen, die in goede staat zijn, niet uit elkaar, maar verkopen ze naar landen, waar de levensstandaard niet zo hoog is, dat men elk jaar een nieuwe, dure telefoon kan aanschaffen (of "gratis" krijgt bij een abo). Alleen defecte en/of oude telefoons worden uit elkaar gehaald voor onderdelen.
De prijzen dalen toch wel, omdat een toestel, naarmate 't langer op de markt is, gewoon minder waard wordt, ook bij verkoop via V&A, Marktplaats, etc.

Mijn exemplaar krijgen ze trouwens ook niet, hij doet, wat hij moet doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atlantis0983
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-09 17:24
Geen matches
Die van mij gaat naar GSMloket. Heb er ook helemaal genoeg van... Samen met mijn oude 5800 en diamond toch nog ruim €280,- ervoor gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweade
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-09 11:52
Geen matches
atlantis0983 schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 02:06:
Die van mij gaat naar GSMloket. Heb er ook helemaal genoeg van... Samen met mijn oude 5800 en diamond toch nog ruim €280,- ervoor gekregen.
Welk toestel ga je kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atlantis0983
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-09 17:24
Geen matches
Tweade schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 19:36:
[...]

Welk toestel ga je kopen?
Ik vind android wel interessant, mijn moeder heeft een SE X10i. Best een leuk toestel al moest de batterij 3 maal per etmaal opgeladen worden (is ondertussen gerepareerd). Misschien dat ik nog wel ergens een tweedehands iphone op de kop tik. Voor mij in ieder geval geen Nokia meer!

Ook nog leuk mijn laatste Nokia belevenis. Ik kreeg mijn toestel vorige week terug van reparatie na 4 weken. Ze hadden enkel het scherm vervangen en verder eigenlijk niks gedaan (had veel meer klachten). Toen wilde ik mijn mail weer instellen in Nokia Messaging, maar dit kreeg ik niet gedaan. Er werd steeds om een inlognaam/wachtwoord gevraagd. Nokia maar een mail gestuurd, want ik wist toch wel mijn eigen email adres toch wel... Krijg ik als antwoord terug dat mijn email adres nu ineens een sub account is van het adres van een vriend van mij. Die heeft een keer op mijn toestel zijn mail box erbij gezet. Hoe mijn hoofd account, dat ook nog eens maanden ouder is dan dat van hem, nu ineens een sub account was geworden hadden ze geen antwoord op. Rare fratsen daar bij Nokia!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Hoppa, de mijne gaat er ook uit. De knoop maar doorgehakt. Vandaag red ik niet, maar deze week gaat ie naar cash4mobile. Evenals m'n oude N95 die stof ligt te happen en heb nog een HTC touch diamond liggen. Voor de pegels die ik ervoor krijg komt er een Blackberry bold 9700 of een HTC Desire HD. Onlangs een blackberry in mijn handen gehad en mee gespeeld. Oke qua features wel wat minder, maar qua degelijkheid en bouwkwaliteit werkelijk top. HTC denk ik ook over na, android heerscht namelijk ook best wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweade
Buienradar is nu ook beschikbaar voor de N97 (mini):
http://store.ovi.com/content/60178

Afbeeldingslocatie: http://img404.imageshack.us/img404/7143/scr000007l.jpg Afbeeldingslocatie: http://img515.imageshack.us/img515/8559/scr000008y.jpg

Edit: ik heb zelf versie 1.1, maar ik las op het N8 forum dat er inmiddels een nieuwe versie is (1.11) met een aantal bug fixes. Weet niet of die versie al te downloaden is via Ovi, in versie 1.1 heb ik af en toe dat de kaarten niet altijd geupdate worden. Ziet er verder mooi uit (zie boven).

[ Voor 71% gewijzigd door Tweade op 19-10-2010 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-09-2018
In ieder geval een heel stuk beter dan de mobiele website. Maar het lijkt nu alsof mijn UMTS data verbinding open blijft staan. Anderen daar ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Geen matches
Supremo schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 13:34:
[...]

In ieder geval een heel stuk beter dan de mobiele website. Maar het lijkt nu alsof mijn UMTS data verbinding open blijft staan. Anderen daar ook last van?
Wel als je ´m als widget gebruikt. Dan blijft bij mij zelfs de GPS aanstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-09-2018
Geen matches
Xmasjos schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 13:59:
[...]
Ik heb alleen de app gestart en niet als widget ingesteld.
Als ik de homepage widgets internettoegang geef en weer verbreek is het icoontje van de verbinding gelukkig weer weg. Vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-11-2021
Geen matches
Xmasjos schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 13:59:
[...]

Eind deze week komt er een nieuwe versie (1.11) waarbij de gps niet meer constant (2 uur want dan is de batterij op...) aan blijft staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic6399
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Geen matches
liffey schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 15:34:
[...]

Eind deze week komt er een nieuwe versie (1.11) waarbij de gps niet meer constant (2 uur want dan is de batterij op...) aan blijft staan.
Dan doe ik voor nu dan maar een un-install. Batterij is idd erg snel leeg met de GPS constant aan O-)
Wel mooie app, zeker handig als widget!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:33
Geen matches
Magic6399 schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 10:21:
[...]

Dan doe ik voor nu dan maar een un-install. Batterij is idd erg snel leeg met de GPS constant aan O-)
Wel mooie app, zeker handig als widget!
hiervoor hoef je niet te uninstallen:
1)je kan de widget niet gebruiken, maar gewoon het programma,
2)je kan de andere layout van de widget kiezen via de instellingen. Tevens kan je instellen hoe vaak de refresh moet zijn.

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaK1983
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-09-2018
BaszCore schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 18:42:
[...]

Wie weet hebben ze "per ongeluk" een ander defect scherm erop gezet! Zou zomaar kunnen gezien wat voor een pleures bende het bij Nokia is!

Ik ga trouwens zo weer even verder aan brief! Hopelijk het laatste wat ik met die N97 te maken heb, ben bezig het op een akkoordje te gooien met moeders! Dan heb ik straks een Desire HD! Ajuuuu nokia! ;w
Zal de brief trouwens wel afmaken en versturen en desnoods waar nodig is ook verder reageren en jullie op de hoogte houden uiteraard! :) Voorlopig ben ik hier in ieder geval nog wel en sowieso de eerste paar weken nog met een N97 |:(
Woensdag mijn Nokia wederom weggebracht naar Nemesys ICT die het toestel door gaan sturen voor een swap (moederbord) naar aanleiding van mijn brief.
Kan max 3 weken duren dus ik wacht het af.
Heb nu een oude Sony Ericsson C905 uit 2008 als leentoestel van mijn broer en die gaat nog steeds als een trein.
Je zou bijna terugstappen op een "dumbphone", na zo'n ongebruiksvriendelijk rotding als de N97.

BaszCore, hoe staat het ervoor met de brief?

PSN ID: kwaK1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Morgen heb ik de HTC Desire in huis, ben echt blij dat ik van het vlaggenschip van Nokia af ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begin me er steeds meer aan te ergeren dat alle Nokia toestellen snel en vaak firmware updates krijgen; echter blijft dit bij de N97 maar uit. We zijn inmiddels 1.5 jaar na dato (lees: launch) nog steeds niet bij V30 aanbeland. (Neem als voorbeeld de X6 en de 5230 die een aantal maanden later werden gereleased (eind 2009) en al op V22 en V21 zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RV
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 14:30

RV

®

ja de firmwaresupporty t.o.v. andere Nokia telefoons is echt slecht!
Vraag me eigenlijk af of die nieuwe symbiam-strategie ook voor de n97 gaat werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nmgn231
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-12-2023
Geen matches
Aarghh!
Ik zoek nog steeds naar de oplossing van het probleem dat ik regelmatig geen signaal krijg wanneer ik een sms ontvang. Ik moet dus regelmatig mijn inbox checken of ik een sms heb ontvangen. De telefoon uit- en aanzetten verhelpt het voor een korte periode. Een software update heeft ook niet geholpen.

Na wat zoeken op internet vind ik alleen maar vragen naar een oplossing voor hetzelfde probleem, maar hoe ik het kan verhelpen is mij nog een raadsel...

Het probleem komt ook voor bij andere Nokia symbian toestellen en ik vermoed dat het iets te maken heeft met het gebruik van ingestelde email inboxen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masis
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-12-2020
Geen matches
nmgn231 schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 12:22:
Aarghh!
Ik zoek nog steeds naar de oplossing van het probleem dat ik regelmatig geen signaal krijg wanneer ik een sms ontvang. Ik moet dus regelmatig mijn inbox checken of ik een sms heb ontvangen. De telefoon uit- en aanzetten verhelpt het voor een korte periode. Een software update heeft ook niet geholpen.
:o :o Ik heb exact hetzelfde probleem sinds gister/eergister! Ik dacht dat het kwam nadat ik de laatste versie van WhatsApp erop gezet had, maar heb me hier nog niet in verdiept. Hoelang heb jij het probleem al? Het is iig retevervelend :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nmgn231
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-12-2023
Geen matches
Masis schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 19:05:
[...]

:o :o Ik heb exact hetzelfde probleem sinds gister/eergister! Ik dacht dat het kwam nadat ik de laatste versie van WhatsApp erop gezet had, maar heb me hier nog niet in verdiept. Hoelang heb jij het probleem al? Het is iig retevervelend :(
Ik heb het probleem sinds ik de telefoon gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Hallo,

Ik vroeg me af of iemand dit weet,

als je naast je 2-jarige abbonnement ook internet hebt afgesloten, kan je dat dan zomaar stopzetten? Want in principe is het gewoon een extra dienst.

(scheelt me een flink bedrag bij het afkopen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RV

RV

®

Geen matches
Verwijderd schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 15:22:
Hallo,

als je naast je 2-jarige abbonnement ook internet hebt afgesloten, kan je dat dan zomaar stopzetten? Want in principe is het gewoon een extra dienst.

Dat ligt eraan welke provider je hebt, en dat kunnen we zo natuurlijk niet weten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaszCore
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-08 12:17
Geen matches
kwaK1983 schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 09:58:
BaszCore, hoe staat het ervoor met de brief?
Nog steeds hetzelfde als de vorige update, weinig meer aan gebeurd. Te druk met klussen en verhuizen in de vriendenkring. Raak thuis geen pc of iets meer aan omdat ik er gewoon geen tijd voor heb. Gelukkig sinds gisteren een stuk meer tijd dus ik hoop deze week weer tijd te hebben, begint nu wel wat te worden. Had het een maand geleden al af willen hebben 8)7 Ik lijk wel op Nokia zelf nu, duurt ook tijden voordat er een beetje voortgang in zit :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutj
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-09 22:33
Heb inmiddels ook mijn N97 verkocht aan cash4mobile. Steun de brief nog wel, maar dat toetsel....Heb de N900 gekocht; wat een verademing! Volg nog wel dit topic, ben benieuwd wat nokia nog aan ondersteuning gaat doen voor de N97.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrpink83
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-09-2023
Misschien een beetje Offtopic, maar misschien wel handig voor de mensen die hun n97 kwijt willen: verkoopjetelefoon.nl werkte bij mij prima. Telefoon gratis opgestuurd en 6 dagen later 157 euro op mijn rekening.

Ik heb nu een hd2 met froyo. Ongelooflijk hoe naïef ik was met de n97....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
Geen matches
Verwijderd schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 15:22:
Hallo,

Zoals The_ReVenger hierboven al schreef, hangt dit van je provider af, voor 100% zekerheid zul je dus naar de klantenservice moeten bellen.

Met een flinke slag om de arm kan ik je echter wel zeggen, dat het verschil uitmaakt, of je meteen bij het begin van je abo internet voor de gehele looptijd hebt afgesloten, of dat je gebruik hebt gemaakt van de mogelijkheid om deze bundel tussentijds te activeren, zoals dat bijv. bij KPN en Vodafone in zelfservice (sms of online) mogelijk is.
Wanneer je de internet bundel zelf op deze laatste manier hebt geactiveerd, kun je hem ook weer zelf stopzetten, heb je echter meteen bij aanvang van je abo een internet bundel genomen, staat deze ook op je contract en geldt gedurende de gehele looptijd, je hebt immers hierdoor ook (veel) meer toestelkorting ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaK1983
Geen matches
BaszCore schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 08:43:
[...]

Nog steeds hetzelfde als de vorige update, weinig meer aan gebeurd. Te druk met klussen en verhuizen in de vriendenkring. Raak thuis geen pc of iets meer aan omdat ik er gewoon geen tijd voor heb. Gelukkig sinds gisteren een stuk meer tijd dus ik hoop deze week weer tijd te hebben, begint nu wel wat te worden. Had het een maand geleden al af willen hebben 8)7 Ik lijk wel op Nokia zelf nu, duurt ook tijden voordat er een beetje voortgang in zit :X
No pressure hoor, maar ben erg benieuwd hoe Radar hier op zou reageren.
Haha, enige verschil is dat Nokia personeel én ons als Beta-testers heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keppie3
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-07-2017
Geen matches
Mensen, hebben jullie ook geen last van een slechte batterij? Ik heb hem nu ongeveer 1.5 jaar maar vaak is de batterij bij een beetje gebruik erg snel leeg?

Tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaszCore
Geen matches
keppie3 schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 10:22:
Mensen, hebben jullie ook geen last van een slechte batterij? Ik heb hem nu ongeveer 1.5 jaar maar vaak is de batterij bij een beetje gebruik erg snel leeg?

Tips?
Bekend probleem. Na een jaar gaat het hard achteruit met de accu.
Enige wat je zou kunnen doen is kijken of je geen apps hebt draaien etc of een nieuwe accu kopen. Helemaal ontladen en weer opladen kan ook even schelen. Telefoon de accu helemaal laten leegtrekken en daarna pas opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
lutj schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 13:25:
Heb inmiddels ook mijn N97 verkocht aan cash4mobile. Steun de brief nog wel, maar dat toetsel....Heb de N900 gekocht; wat een verademing! Volg nog wel dit topic, ben benieuwd wat nokia nog aan ondersteuning gaat doen voor de N97.
ook de n8 is een verademing, geeft wel duidelijk aan dat het in de hardware van de n97 niet zo lekker zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSU1200C
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:22
liffey schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 16:09:
[...]

ook de n8 is een verademing, geeft wel duidelijk aan dat het in de hardware van de n97 niet zo lekker zit.
Als ze de hardware van de N95 hadden gebruikt had het al een heel ander toestel geweest om mee te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08 01:32
Nou, ik heb de originele N95 gehad en was daarmee ook niet over alles zo te spreken. Geheugen was bij die telefoon ook een heel groot probleem. Ik dacht echter dat dit met de N97 wel allemaal beter zou zijn.... :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSU1200C
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:22
Geen matches
Okee, okee, kijkend naar de kale specificaties (op het massageheugen na die de eerste N95 niet heeft). Het blijft triest dat een (nieuwer) vlaggenschip minder kan dan zijn voorgangers en dat er niet mee gewerkt kan worden waarvoor ie verkocht wordt. Ik durf niet eens een N8 in de hand te nemen. Veels te bang dat de verf gelijk aan m'n vingers blijft zitten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capacitor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:41
Heb mijn N97 terug na 4 weken in reparatie te zijn geweest.
Touchscreen reageerde eerst slecht maar toen helemaal niet meer.

Nu is de telefoon voor mij acceptabel om mee te werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Geen matches
Uiteindelijk word je toch weer gek van het tekort aan C-geheugen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NSU1200C schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 22:59:
Okee, okee, kijkend naar de kale specificaties (op het massageheugen na die de eerste N95 niet heeft). Het blijft triest dat een (nieuwer) vlaggenschip minder kan dan zijn voorgangers en dat er niet mee gewerkt kan worden waarvoor ie verkocht wordt. Ik durf niet eens een N8 in de hand te nemen. Veels te bang dat de verf gelijk aan m'n vingers blijft zitten!
Nieuwer is niet altijd beter blijkt nu wel weer.
Voor de N97 had ik een N82, die voldoet nog steeds zonder 1 hapering (Ruim 2 jaar nu)
Ik heb nu ipv de N97 een HTC Desire (3 dagen) en da's werkelijk een verademing.
Die N97 heb ik 5 maand gehad en ik betaal er nog minstens 19 maand voor (minus €157,50) maar wat ben ik blij dat ik dat ding een zwiep gegeven heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaszCore
Verwijderd schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 02:02:
Ik heb nu ipv de N97 een HTC Desire (3 dagen) en da's werkelijk een verademing.
Die N97 heb ik 5 maand gehad en ik betaal er nog minstens 19 maand voor (minus €157,50) maar wat ben ik blij dat ik dat ding een zwiep gegeven heb.
Ik zit nu ook zwaar in dubio.. Mn pa heeft vorige week zijn Desire HD binnen gekregen, pfff wat een verschil! Zie de N97 als een Fiat Panda en de Desire HD als een Mercedes S Klasse, wat een verschil zeg, werkt zo verschrikkelijk fijn dat ding. Ben niet gauw jaloers op familieleden maar wat heb ik maar al te graag die Desire HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
NSU1200C schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 22:59:
klinkt als een angststoornis, daar is behandeling voor O-)
de n8 is in veel eigenschappen een prima telefoon. vind ik.
BaszCore schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 08:13:
[...]

Ik zit nu ook zwaar in dubio.. Mn pa heeft vorige week zijn Desire HD binnen gekregen, pfff wat een verschil! Zie de N97 als een Fiat Panda en de Desire HD als een Mercedes S Klasse, wat een verschil zeg, werkt zo verschrikkelijk fijn dat ding. Ben niet gauw jaloers op familieleden maar wat heb ik maar al te graag die Desire HD.
Alle telefoons die nu uitkomen presteren natuurlijk beter dan de n97, die al 18 maanden op de markt is, dus dat is geen vergelijk.
Ook de samsung, n8 en iphone 4 presteren veel beter.
Maar dat die desire hd een mooi apparaatje is dat is duidelijk :P

[ Voor 37% gewijzigd door liffey op 27-10-2010 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutj
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-09 22:33
Geen matches
keppie3 schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 10:22:
Tips?
Tja dat had ik dus ook, met 7 uur in offline modus leeg. Was zomaar van de een op de andere dag... harde reset hielp toen ook nieti. Via garantie krijg je 3 maanden op een batterij, ik weet niet hoelang je je telefoon al hebt. Dit probleem gaf mij de doorslag om een andere telefoon toe gaan kopen. Nu ik ook nog een leuk bedrag kreeg van cash4mobile.. Via marktplaats krijg je er geen stuiver voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aapenootjes schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 21:07:
Nou, ik heb de originele N95 gehad en was daarmee ook niet over alles zo te spreken. Geheugen was bij die telefoon ook een heel groot probleem. Ik dacht echter dat dit met de N97 wel allemaal beter zou zijn.... :')
Zo naief was ik ook ja... De N95 was al crap, maar de N97 slaat alles. Er deugt vrij weinig van dit toestel. Om over dat Symbian maar helemaal niet te spreken, dit besturingssysteem is zó 2005 aan het worden. Het wordt aan alle kanten ingehaald door Android. Maar goed, hoogstwaarschijnlijk deze week alles de deur uit. Mijn oude N95, nog een HTC touch Diamond en de N95. €276,- cashen en dan iets kopen wat wel gewoon werkt. En nee, dat gaat dus geen Nokia worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaszCore
liffey schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 09:43:
Alle telefoons die nu uitkomen presteren natuurlijk beter dan de n97, die al 18 maanden op de markt is, dus dat is geen vergelijk.
Ook de samsung, n8 en iphone 4 presteren veel beter.
Maar dat die desire hd een mooi apparaatje is dat is duidelijk :P
De telefoons die toen uitkwamen zoals vlak daarvoor de T-Mobile G1 werkten ook al beter, al is dit natuurlijk makkelijk praten achteraf.
Maja feit is nu dat we dus gewoon met een hele vervelende nare telefoon zitten opgescheept! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RV

RV

®

Geen matches
Marly schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 14:20:
[...]

heb je echter meteen bij aanvang van je abo een internet bundel genomen, staat deze ook op je contract en geldt gedurende de gehele looptijd, je hebt immers hierdoor ook (veel) meer toestelkorting ontvangen.
Ben ik het niet mee eens, aangezien ik ook bij Vodafone vanaf het begin af aan toestelkorting heb ontvangen. Na een jaar is het gewoon op te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Begin me nu toch ook wel een beetje te ergeren aan de N97.

Iemand hetzelfde probleem?
Mijn mailwidget haalt tussen 8-18 ieder kwartier de mail op. Dat gaat een tijd lang goed: mail ophalen en daarna verbinding verbreken, maar dan opeens blijft de verbinding open staan, welisiwaar als niet actieve verbinding maar toch...
Iemand een idee wat ik er tegen kan doen?
Opnieuw opstarten helpt niet.. probleem komt gewoon terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweade
Geen matches
Open brief aan Nokia:

http://discussions.europe...tter-to-Nokia/td-p/778562

[ Voor 10% gewijzigd door Tweade op 27-10-2010 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas dat veel mensen zich hierbij moeten aansluiten.

Mijn N97 is nu weer een vastloopfase ingegaan, na een tijd goed te hebben gedraaid loopt ie nu weer dagelijks vast. Zit erover te denken het ding ook maar naar cash4mobile te sturen, alleen hoe kan ik ervoor zorgen dat ie echt leeg is? Ik zit er niet op te wachten dat iemand later nog bij m'n e-mail kan bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweade
Verwijderd schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 21:20:
Helaas dat veel mensen zich hierbij moeten aansluiten.

Mijn N97 is nu weer een vastloopfase ingegaan, na een tijd goed te hebben gedraaid loopt ie nu weer dagelijks vast. Zit erover te denken het ding ook maar naar cash4mobile te sturen, alleen hoe kan ik ervoor zorgen dat ie echt leeg is? Ik zit er niet op te wachten dat iemand later nog bij m'n e-mail kan bijvoorbeeld?
E: formateren en hard reset doen, volstaat denk ik wel. Tenzij je echt paranoia bent. :P

Edit: had trouwens ook een paar vastlopers laatst, maar dat leek aan Buienradar te liggen. Na uitschakelen widget van buienradar geen problemen meer.

[ Voor 11% gewijzigd door Tweade op 27-10-2010 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ik hoorde dat zo'n format vrij eenvoudig terug te draaien valt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
Tweade schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 21:25:
[...]
E: formateren en hard reset doen, volstaat denk ik wel. Tenzij je echt paranoia bent. :P
Liever toch nog alles stuk voor stuk even nalopen (zonder gevaar voor paranoia ;)), heb zelf laatst voor een familielid een mooie N97 gekocht via V&A, eigenaar had ook een reset uitgevoerd, maar er bleken nog tientallen foto's op te staan, geen geheimzinnige zaken, gewoon van een gezellig kinderfeestje, maar zelfs met foto's van een stel leuke kinderen moet je tegenwoordig voorzichtig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaK1983
Topic doorgelezen en kwam niet meer bij van die brief, geniaal!
Stiekem raakte het me ook wel een beetje, want zelf heb ik ook meerdere Nokia-toestellen in bezit gehad, maar merk dat door dit misbaksel (N97) de liefde een beetje aan het opraken is en zich meer uit in frustratie, net als vele andere posters in dat topic.
Ben bang dat Nokia zijn eigen graf heeft gegraven met zo'n slechte telefoon en het stilzwijgen van de problemen en vooral de klachten die overal bekend zijn.
Ik krijg vaak de vraag van vrienden/familie/collega's naar wat voor telefoon ze moeten gaan kijken.
Vroeger zou ik zonder blikken of blozen een Nokia aanraden, maar dit is verleden tijd......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:10
Marly schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 02:24:
[...]

Liever toch nog alles stuk voor stuk even nalopen (zonder gevaar voor paranoia ;)), heb zelf laatst voor een familielid een mooie N97 gekocht via V&A, eigenaar had ook een reset uitgevoerd, maar er bleken nog tientallen foto's op te staan, geen geheimzinnige zaken, gewoon van een gezellig kinderfeestje, maar zelfs met foto's van een stel leuke kinderen moet je tegenwoordig voorzichtig zijn.
Met hard-reset wordt de data op het massageheugen niet verwijderd, dus als de foto's daar op opgeslagen waren, staan ze daar na een hard-reset nog steeds

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vtpeters
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 08:57
kwaK1983 schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 10:10:
[...]

Topic doorgelezen en kwam niet meer bij van die brief, geniaal!
Stiekem raakte het me ook wel een beetje, want zelf heb ik ook meerdere Nokia-toestellen in bezit gehad, maar merk dat door dit misbaksel (N97) de liefde een beetje aan het opraken is en zich meer uit in frustratie, net als vele andere posters in dat topic.
En blijkens de posters in dat forum is de N8 niet veel beter.

Nokia, Nokia, waar ben je mee bezig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Laat ze om te beginnen eens kappen met dat schijt symbian. Dat zou al een hele verbetering zijn. En ga die toestellen eens fatsoenlijk testen voor je ze de markt op flikkert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Tjah dat weet ik niet. S40 vind ik zelf nog steeds zeer goed. Helaas heeft Symbian gewoon nooit echt mee kunnen doen op smartphone gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoNoS
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2023
Verwijderd schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 15:15:
Laat ze om te beginnen eens kappen met dat schijt symbian. Dat zou al een hele verbetering zijn. En ga die toestellen eens fatsoenlijk testen voor je ze de markt op flikkert.
Helemaal mee eens.
Ik vraag mij ook serieus af: als op de N97 Android was geinstalleerd, of er dan ook zoveel problemen zouden zijn?

Je zit dan alleen met het slechte touchscreen, verf, krakkende covers, krassen op je lens en afbrekende lock knopjes.
Maargoed.. deze zijn vaak te vervangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vtpeters
SoNoS schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 15:25:
[...]

Helemaal mee eens.
Ik vraag mij ook serieus af: als op de N97 Android was geinstalleerd, of er dan ook zoveel problemen zouden zijn?

Je zit dan alleen met het slechte touchscreen, verf, krakkende covers, krassen op je lens en afbrekende lock knopjes.
Eigenlijk geef je zelf al het antwoord ... ;)

Het lijken voor het grootste deel hardware gerelateerde problemen en die los je met een ander/beter OS ook niet op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
Geen matches
vtpeters schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 13:51:
[...]

onzin, gebruikers van de n8 zijn over het algemeen zeer tevreden.
ik heb hem zelf, prima toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Verwijderd schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 15:16:
Tjah dat weet ik niet. S40 vind ik zelf nog steeds zeer goed. Helaas heeft Symbian gewoon nooit echt mee kunnen doen op smartphone gebied.
Symbian is een behoorlijke tijd eenzaam aan de top geweest op smartphone-gebied. Dat dit misschien voor jouw tijd was is een ander verhaal. Helaas zijn ze een tijd niet vernieuwend genoeg geweest om dezelfde reden en zijn ze daarom naar onderen gezakt met de komst van 2 nieuwe OS'en.
SoNoS schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 15:25:
[...]

Helemaal mee eens.

Android is niet beter. De UI ziet er voornamelijk beter uit en ze zijn gebruikersvriendelijker. Verder kun je met Symbian in principe nog steeds meer, maar dat is ook logisch, omdat het een stuk langer bestaat en Android vrij nieuw is. Verder heb je voor android een computer nodig en werkt Symbian ook met lagere specs (waar Nokia dus mee de fout in gaat met tè lage specs).

Verder is Nokia nu bezig met MeeGo, wat ook op de N9-00 zal komen (zelfde idee als de N8-00, maar dan mèt hardware-tobo). Hopelijk is die uit als ik mijn abo af kan sluiten.

Verder natuurlijk wachten op die brief. Helaas heb ik zelf ook geen tijd, dus ik snap het wel en ik kan er ook niet mee bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaK1983
Geen matches
vtpeters schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 13:51:
[...]

Vond dat ook verassend om te lezen......
Heb zelf geen hands-on ervaring met de N8, dus kan niet echt een oordeel vellen, maar opvallend is het wel.....
liffey schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 15:42:
[...]

onzin, gebruikers van de n8 zijn over het algemeen zeer tevreden.
ik heb hem zelf, prima toestel.
Heb zelf ook naar de N8 gekeken, maar ik durf het niet meer aan met Nokia.
Ze hebben het voor mij echt verpest met loze beloften en een brakke telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaszCore
kwaK1983 schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 10:35:
Heb zelf ook naar de N8 gekeken, maar ik durf het niet meer aan met Nokia.
Ze hebben het voor mij echt verpest met loze beloften en een brakke telefoon.
Yubs, was gisteren toevallig bij de BelCompany omdat een vriend zijn defecte toestel terug moest brengen dus meteen maar even geïnformeerd wat de gevolgen zouden zijn als ik van mn N97 af wil. Helaas werd mijn vermoeden bevestigd.. Enige optie is abonnement afkopen a 45eu per maand vanaf nu tot aan juli 2011.. Is een hele boel geld! |:( Dus moet toch wachten tot ik mijn abo kan verlengen in Maart of overstappen naar een andere provider, aangezien ik het internet van Hi wel aan de erg slome kant vind in tegenstelling tot andere providers..
Kan altijd nog los een toestel kopen en overgaan op simonly abo, eens kijken wat dat gaat kosten, leuk klusje voor het weekend als ik tijd over heb en uiteraard gaat de brief ook voor! Dat heeft nu echt wel prioriteit, anders heeft het weinig zin meer 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Geen matches
Dan moet je wel eventjes oppassen met de nieuwe databundels. Internet wordt bij de meeste providers (naar verluidt) aankomend jaar veranderd. Ze gaan verschillende bundels maken, net zoals sms- en belbundels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
BaszCore schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 12:16:
[...]
Helaas werd mijn vermoeden bevestigd.. Enige optie is abonnement afkopen a 45eu per maand vanaf nu tot aan juli 2011.. Is een hele boel geld! |:( Dus moet toch wachten tot ik mijn abo kan verlengen in Maart of overstappen naar een andere provider
En om dat soort ellende te voorkomen heb ik al 5 jaar simonly abonnementen (altijd 1 jaar) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Zelfs die van mij lijkt in een terminale ziekte terechtgekomen te zijn :(

Crashes, leeglopende accu's omdat het scherm niet meer uit gaat.
En het ging zo goed al die maanden......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn toestel net terug van de nokia service point. Hij is opgestuurd geweest naar nokia en deze keer 'mechanisch onderdeel gerepareerd' god mag weten wat ze daarmee bedoelen.

Mijn klachten waren:
- waardeloze vastlopers van de telefoon
- heel slecht bereik met bellen en internet (thuis terwijl als ik me kaartje doe in die van me vrouw is alles OK, die heeft btw ook een n97).
- vastlopers met i-net en vaak dat e er gewoon ook uitknalt.
- na he topladen ging het kleine witte lichtje ook niet meer uit aan de zijkant van me telefoon
- telefoon liep rete traag, scherm reageerde heel traag,...ook met het ontgrendelen.

Kortom ik werd er gek van !!!

Nu heb ik em terug en het begint alweer, als ik me micro sd card erin doe dan pakt ie em niet en reageert iet er niet op.

Ik ben het gewoon zat en ik denk gewoon over te stappen naar de Iphone uit wanhoop.
Tis toch niet normaal dat een toestel van zoveel geld zo waardeloos is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaK1983
Verwijderd schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 22:29:
Ik heb mijn toestel net terug van de nokia service point. Hij is opgestuurd geweest naar nokia en deze keer 'mechanisch onderdeel gerepareerd' god mag weten wat ze daarmee bedoelen.

Mijn klachten waren:
- waardeloze vastlopers van de telefoon
- heel slecht bereik met bellen en internet (thuis terwijl als ik me kaartje doe in die van me vrouw is alles OK, die heeft btw ook een n97).
- vastlopers met i-net en vaak dat e er gewoon ook uitknalt.
- na he topladen ging het kleine witte lichtje ook niet meer uit aan de zijkant van me telefoon
- telefoon liep rete traag, scherm reageerde heel traag,...ook met het ontgrendelen.

Kortom ik werd er gek van !!!

Nu heb ik em terug en het begint alweer, als ik me micro sd card erin doe dan pakt ie em niet en reageert iet er niet op.

Ik ben het gewoon zat en ik denk gewoon over te stappen naar de Iphone uit wanhoop.
Tis toch niet normaal dat een toestel van zoveel geld zo waardeloos is.
Is ook echt niet normaal nee.
Mijn Nokia ligt ook bij de NCP op het moment, maar ik verwacht al niet eens meer dat hiermee de klachten verholpen zullen worden.
Uit eigen ervaring weet ik ook dat de iPhone doet wat er beloofd is en dus ook zijn verwachtingen waarmaakt (de nieuwste generaties dan uiteraard).
Gewoon overstappen zou ik zeggen, Nokia geeft toch niks meer om je...........de telefoon is al verkocht.......triest maar waar!

Nog een site van iemand die zijn frustraties met de N97 beschrijft: http://dontbuyn97.com/

[ Voor 3% gewijzigd door kwaK1983 op 30-10-2010 01:44 . Reden: Linkje toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlisterAMG
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-09 22:49
Behalve alle hardwarematige irritaties en software tekortkomingen is misschien net zo erg wel het gebrek aan enig nieuws of aanstalten tot een nieuwe firmware versie. De 5800 is al meerdere malen geupdate en volgens mij heeft zelfs de mini meer updates gehad. Is dit het voor Nokia? Is de N97 af? Het komt in de verste verte niet in de buurt van wat ze destijds presenteerden

*moet nog tot september 2011 wachten voor hij definitief weg is bij Nokia....*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn n97 gaat voor dr derde keer naar de reparateur en dat is de laatste keer. is ie daarna nog niet goed mag ik volgens de wet de koop ontbinden wegens een ondeugelijk product, ik ga ervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaK1983
Verwijderd schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 21:18:
Mijn n97 gaat voor dr derde keer naar de reparateur en dat is de laatste keer. is ie daarna nog niet goed mag ik volgens de wet de koop ontbinden wegens een ondeugelijk product, ik ga ervoor.
Zie ook: http://www.consuwijzer.nl..._een_ondeugdelijk_product
Ben mezelf ook aan het orienteren, mijne is nu voor de 2e maal ter reparatie opgestuurd, maar zal hem linea recta weer wegbrengen als er nog mankementen zijn.
Hou ons op de hoogte zou ik zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is nou de beste manier om van de N97 af te komen? Bij de verschillende mobiel voor geld diensten zie ik nog maar 125 euro voor de N97, das toch wel erg weinig.

Vraag en aanbod staat al propvol met N97's, andere veilingsites idem. Mijn N97 is niet in een super staat (voor zo ver dat uberhaupt mogelijk is bij een N97), hij heeft wat normale gebruikssporen en een eigen ingebouwde GPS antenne (wat koperdraad). Klepjes sluiten niet geweldig goed aan (was al zo vanaf het begin, nieuwe klepjes van Nokia gekregen maar dat hielp niet echt) en er zitten krassen op de lens (gebruik zelf de cam nooit dus boeide me niet). Ik acht de kans dit te verkopen op een veilingsite voor een fatsoenlijke prijs dus nihil. Daarnaast wil ik het niemand aandoen om een N97 te verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaszCore
Verwijderd schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 21:52:
Wat is nou de beste manier om van de N97 af te komen? Bij de verschillende mobiel voor geld diensten zie ik nog maar 125 euro voor de N97, das toch wel erg weinig.

Vraag en aanbod staat al propvol met N97's, andere veilingsites idem. Mijn N97 is niet in een super staat (voor zo ver dat uberhaupt mogelijk is bij een N97), hij heeft wat normale gebruikssporen en een eigen ingebouwde GPS antenne (wat koperdraad). Klepjes sluiten niet geweldig goed aan (was al zo vanaf het begin, nieuwe klepjes van Nokia gekregen maar dat hielp niet echt) en er zitten krassen op de lens (gebruik zelf de cam nooit dus boeide me niet). Ik acht de kans dit te verkopen op een veilingsite voor een fatsoenlijke prijs dus nihil. Daarnaast wil ik het niemand aandoen om een N97 te verkopen.
Als je het ervoor over hebt kan je hem ook nog ritueel verbranden, kapot trappen oid. Aangezien mijn eerste idee was om een los toestel te kopen (Desire HD) en daarna een los abo nemen een vrij dure grap blijkt te zijn aangezien ik nog met mijn huidige abo zit, twijfel ik er nu aan om die van mij ook te verkopen en dan tijdelijk een los toestel te kopen, in ieder geval iets met android maar dan geen desire hd, dan wachten tot mijn abo afloopt en dan overstappen van provider en dan een nieuw abo afsluiten met een toestel wat rond die tijd uitkomt.
Maja maar eens even kijken wat het me kan opleveren als ik hem verkoop. Desnoods 150 a 160 pakken en dan iets bij leggen en voor dat bedrag iets knaps terug kopen ofzo.. Maar even kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:10
Verwijderd schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 21:18:
Heb je de N97 los gekocht? Want wanneer je hem bij je abbonement hebt gekregen, heb je natuurlijk een bepaalde dienst afgenomen, namelijk je telefoonabonnement. Ik denk niet dat je dan op basis van het artikel wat je er 'gratis' bij gekregen hebt, je abonnement op kunt zeggen. Je kunt wellicht wel het bedrag wat je eventueel bij betaald hebt terug krijgen.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
BaszCore schreef op maandag 01 november 2010 @ 08:58:
[...]

. Desnoods 150 a 160 pakken en dan iets bij leggen en voor dat bedrag iets knaps terug kopen ofzo.. Maar even kijken
Ik zie dat Cash4mobile zijn prijzen verlaagt heeft van €157,50 naar €125,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Verwijderd schreef op maandag 01 november 2010 @ 12:31:
[...]

omg, dat is echt belachelijk. Zelfs zonzoo verkoopt hem voor zelfde prijs(125).
Ik doe hem niet weg, gelukkig valt de schade wel een beetje mee. Natuurlijk heb ik wel last van kleine dingen, maar geen grote problemen. Dat wordt wachten tot september 2011. Hopelijk een tel met 3d scherm 8)

wie hem nog kwijt wilt , moet snel zijn voordat je een boekenbon voor krijgt ipv geld.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2010 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaszCore
Geen matches
Verwijderd schreef op maandag 01 november 2010 @ 12:31:
Ja balen, ik zag het zojuist! Hmm misschien dat ik em aan iemand anders kwijt kan voor een leuk bedragje! Maja maar eventjes kijken! Misschien zijn al mn zorgen wel verdwenen na de 10e :P en hoef ik me nergens meer druk om te maken. :) In dat geval ga ik hem echt kapot trappen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trent900
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2022
Door luiheid heb ik mijn N97 ook nog niet op de bus gedaan, maar ik denk dat ik hem maar hou en inderdaad demonstratief kapot ga trappen. Maak er gelijk een filmpje van voor Youtube en Nokia. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkwakman
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-09 11:41
Ik volg dit topic elke dag, maar ik hoop dat binnenkort de discussies weer gaan over tips en handigheden om de n97 te gebruiken, in plaats van hoe je hem het beste kapot kunt trappen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vtpeters
Geen matches
BaszCore schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 12:16:
[...]

Kan altijd nog los een toestel kopen en overgaan op simonly abo, eens kijken wat dat gaat kosten, leuk klusje voor het weekend als ik tijd over heb en uiteraard gaat de brief ook voor! Dat heeft nu echt wel prioriteit, anders heeft het weinig zin meer 8)7
Of een los, simlockvrij toestel (of eentje mét simlock, maar welke dan is gelockt op jouw provider) kopen en zo lang gebruik i.c.m. je lopende abonnement ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vtpeters
pkwakman schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 13:13:
Ik volg dit topic elke dag, maar ik hoop dat binnenkort de discussies weer gaan over tips en handigheden om de n97 te gebruiken, in plaats van hoe je hem het beste kapot kunt trappen ...
Inderdaad niet allemaal even constructief, maar blijkbaar maakt dit toestel dit soort sentimenten bij de (ontevreden) gebruikers los.

Ik ben blij dat ik mijn N97 voor een redelijk goed bedrag enkele weken geleden heb verkocht en nu de beschikking heb over een iPhone 4 (die ik overigens ook net op tijd heb gekocht voordat T-Mobile de prijzen heeft verhoogd).

De beste manier om Nokia te laten voelen dat je ontevreden bent met hun product, is door de volgende keer een product van de concurrentie te kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pkwakman schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 13:13:
De N97 is onbruikbaar, daar komt het door :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RV

RV

®

Verwijderd schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 14:12:
[...]

De N97 is onbruikbaar, daar komt het door :+
Misschien die van jou, maar die van mij niet, dus stel je niet zo aan!!
Iemand enig idee wanneer er weer een nieuwe firmware update komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
The_ReVenger schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 18:05:
[...]

Nokia heeft er nog niets over gezegd en niemand is ermee naar buiten gekomen, dus we weten helaas niets.

De N97 heeft het probleem dat het C-geheugen gewoon te klein is. Dat is bij iedereen zo, dus hij heeft jammergenoeg wel gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkwakman
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-09 11:41
Xmasjos schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 18:55:
[...]

Nokia heeft er nog niets over gezegd en niemand is ermee naar buiten gekomen, dus we weten helaas niets.

De N97 heeft het probleem dat het C-geheugen gewoon te klein is. Dat is bij iedereen zo, dus hij heeft jammergenoeg wel gelijk.
Het te kleine C-geheugen is een probleem, maar hier is om heen te werken door zo veel mogelijk te installeren op het massageheugen. Apps die standaard al op C: staan zoals het facebook widget kun je ook simpel herinstalleren op het massageheugen. Dit hoeft het toestel niet onbruikbaar te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Geen matches
pkwakman schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 19:09:
[...]

Het te kleine C-geheugen is een probleem, maar hier is om heen te werken door zo veel mogelijk te installeren op het massageheugen. Apps die standaard al op C: staan zoals het facebook widget kun je ook simpel herinstalleren op het massageheugen. Dit hoeft het toestel niet onbruikbaar te maken.
Ook apps die je op het massageheugen installeert gebruiken ruimte op het c-geheugen. De één meer dan de ander. Dit heeft te maken met het register en dingen zoals dll-files (libraries, maar dan voor symbian).

Mijn geheugen raakt vol zonder iets anders op het c-geheugen te hebben dan maps. Ik zit nu op 17,5 MB, dus ik kan er verder weinig mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je telefoon is prima bruikbaar maar toch is het 1e wat je doet vragen om een firmware upgrade? Op mijn Nokia 6700 heb ik nog nooit een firmware upgrade geinstalleerd, terwijl er genoeg updates beschikbaar zijn. De telefoon werkt echter gewoon prima, alles werkt zoals ik wil en hij is zeer betrouwbaar en snel. Er is dus geen enkele reden om te upgraden.

Bij de N97 roept iedereen continu om nieuwe firmware en hoewel de v20 firmware updates zeker flink geholpen hebben is de telefoon gewoon onbruikbaar.

Om problemen zijn heen te werken, maar als je continu bezig bent met om structurele fouten heen te werken is in mijn ogen de telefoon gewoon onbruikbaar. Derstraks nog, ik wou even iemand snel bellen en het kreng begon weer te bitchen. Toen ie uiteindelijk ging bellen kwam heel groot in beeld te staan: "Oproep niet toegestaan", verder ging het bellen prima, maar heel normaal kun je het niet noemen.

Daarnaast is er nog het feit dat basis functionaliteit belooft door Nokia door middel van actieve reclame en productspecificaties NIET beschikbaar is. Dit is gewoon belachelijk.

Op papier was de N97 de beste Nokia ooit, de specs waren goed, de filmpjes zagen er super uit. In de praktijk is het echter gewoon een drol. De filmpjes met de mooie animaties zijn niet waar gemaakt. Animaties zitten wel in de firmware, maar je moet veel moeite doen om ze te unlocken. Dan kun je het doen met een flink verminderde accuduur (die al niet fantastisch is, ondanks de op papier zeer goede accu), haperingen en in het algemeen een tragere telefoon. De hele GPS functionaliteit is pas bruikbaar als je zelf een stuk koperdraad in je telefoon frot, das toch niet echt normaal te noemen?

Als ik nou hierin alleen zou staan, maar op internet kun je letterlijk duizenden mensen vinden die dezelfde ervaring hebben. Dat de huidige marktprijs van de N97 nog maar 125 euro is (zelfs gloednieuwe gaan voor 150 euro max) zegt ook al meer dan genoeg. Daarnaast zijn de verkoopcijfers van de N97 gewoon dramatisch en is de paniek er bij Nokia sindsdien goed erin geslagen.

Dus ik denk dat we wel kunnen stellen: De N97 is onbruikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H143
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-09 12:20
heeft iemand ook software om mn n97 toetsenbord te gebruiken op de pc zodat ik vanaf mn bank op de pc kan typen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lydus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19-09 21:16
Geen matches
Aangezien het door alle verhalen hier bijna lijkt alsof we hier te maken met het meest verschrikkelijke toestel ooit: ik ben sinds september 2009 een enorm tevreden gebruiker. De b-cover is vervangen, maar dat is het dan ook. Het toestel hangt elke avond aan de oplader, en loopt nog als een zonnetje.

Ik ben het overigens eens met degenen die klagen over de beperkte processor en het geheugen, maar dit zijn specs die je van te voren kon kennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Geen matches
Lydus schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 23:55:
Aangezien het door alle verhalen hier bijna lijkt alsof we hier te maken met het meest verschrikkelijke toestel ooit: ik ben sinds september 2009 een enorm tevreden gebruiker. De b-cover is vervangen, maar dat is het dan ook. Het toestel hangt elke avond aan de oplader, en loopt nog als een zonnetje.

Ik ben het overigens eens met degenen die klagen over de beperkte processor en het geheugen, maar dit zijn specs die je van te voren kon kennen.
Dan zou ik graag van jou willen weten hoe ik uit de uitgebreide specs van nokia (hier) moet halen dat het c-geheugen klein is. Verder waren de specs op andere sites pas bekend na de release en ik heb 'm pre-ordered, dus die specs waren toen niet bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaszCore
Geen matches
pkwakman schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 19:09:
Dus je geeft zelf toe dat het een probleem is en je er dus omheen moet werken. Goed de meeste tweakers zullen dit niet heel erg vinden en er ook genoeg aan doen om er omheen te werken. Doe ik zelf trouwens ook. Maar je kan niet van een huis-tuin-keuken gebruiker verwachten dat die precies weet wat je moet doen om het C geheugen zo vrij mogelijk te houden.
Als Nokia nog iets van dit toestel wilt gaan maken moeten ze zo snel mogelijk nieuwe firmware uitbrengen die standaard ALLES op het massageheugen installeert. Al die prut (pr=k) software zoals qik, bloomberg etc op E, Ovi Maps op E, standaard alle berichten, email op E, browser troep (cache, tijdelijke bestanden) op E en zo lust ik nog wel een paar.
Dat je iets van X-Plore op je telefoon moet installeren om nog het een en ander uit te kunnen voeren weet iedereen al, net als Shazam, Nimbuzz, Whatsapp, Handy Taskman etc. etc. Verder is er volgens mij niets boeiends of interessants op je telefoon te installeren. Goed Widgets zijn leuk maar vertragen de boel ontzettend + het feit dat je accuduur de helft afneemt.
Ik zeg in iedereen geval bedankt tegen de mensen die het toestel positief vinden, bij mij komt het over als een extra motivatie om die brief zsm af te maken. Mochten er nog mensen mee willen doen mail dan je nickname + voor en achternaam naar jebenteenezel (at) hotmail.com en je naam komt er ook onder te staan. Mochten mensen niet weten waar het over gaat, dit gaat over een brief die ik aan het opstellen ben aan de hand van oa dit topic (en de vorige delen) en de input van de leden hier. Als de brief af is gaat hij naar Tros Radar en de Consumentenbond. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08 01:32
Geen matches
Aah kom op zeg. Moest zojuist mijn telefoon herstarten om een sms'je te kunnen openen omdat het geheugen vol zat. Er draaide helemaal niks in de achtergrond, ik installeer alles op de E en tevens staan mijn sms'jes en emails op de E...
Zucht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vtpeters
Geen matches
The_ReVenger schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 18:05:
[...]
Zoals TRRoads zich al terecht afvroeg: Waarom zou je de firmware willen updaten als het toestel met de huidige firmware goed werkt?

If it ain't broken, don't fix it.

Zelfs als het je alleen maar om de nieuwe of verbeterde features te doen is, introduceer je met de nieuwe firmware ook onvermijdelijk nieuwe bugs waardoor de goede werking van het toestel negatief kan worden beïnvloed. Herstel of een 'downgrade' van de firmware is in veel gevallen niet mogelijk, de schade die door de firmware update is toegebracht is permanent. Wil je dat risico lopen, aangezien je een van de weinigen bent die een goed werkend exemplaar in bezit heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaK1983
Geen matches
Vandaag gebeld door NCP.
Moederbord is compleet vervangen, dus in principe zou het volgens de medewerker nu een "nieuwe" telefoon moeten zijn.
Ik ben "benieuwd".........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
  • Laatst online: 11-09 19:43
Lekker dan, weekje geleden mijn n97 naar de t-mobile shop gebracht omdat het sliderknopje was afgebroken. Krijg ik vandaag een factuur (oorzaak schade: Schade door verkeerd gebruik) voor 75 euro :? Niks garantie dus :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaK1983
Geen matches
Was dit wel een erkend NCP dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-09 19:59

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Verwijderd schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 19:54:
Dus ik denk dat we wel kunnen stellen: De N97 is onbruikbaar.
En ik kreeg er 4 aangeboden toen ik mijn bedrijfs-abo wilde verlengen en ze werden geclasificeerd als "het" zakelijke toestel van 2010!
Beter als een iPhone 4....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternative
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-04-2022
Nooit (echt) problemen gehad met me N97 mini.
Maar gister toch me toestel weggebracht naar de telefoon turk voor 70 euro zodat ik de n8 kon halen.
de n97 was prima,...de n8 is geweldig
hou dit topic nog wel bij voor de (grote) n97 die we nog in de keet hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
  • Laatst online: 11-09 19:43
Geen matches
Nee, dat bedacht ik me ook pas achteraf, ze hebben 'em doorgestuurd naar SolidVision :'(
edit: ik heb nog wel de optie om de telefoon ongerepareerd terug te laten sturen (als het goed is kosteloos), zou het slim zijn hiervoor te kiezen en 'em dan alsnog naar een NCP te brengen?

[ Voor 28% gewijzigd door Martin op 04-11-2010 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaK1983
Geen matches
Martinator schreef op donderdag 04 november 2010 @ 19:21:
[...]

Nee, dat bedacht ik me ook pas achteraf, ze hebben 'em doorgestuurd naar SolidVision :'(
edit: ik heb nog wel de optie om de telefoon ongerepareerd terug te laten sturen (als het goed is kosteloos), zou het slim zijn hiervoor te kiezen en 'em dan alsnog naar een NCP te brengen?
Dat zou ik dan zeker doen ja, bij een NCP zal dat hoogstwaarschijnlijk binnen de garantie vallen.
Kijk even op http://www.nokia.nl/nokia-in-je-buurt-o3 voor een NCP in de buurt (wel compatibiliteitsweergave gebruiken als je IE hebt, anders hangt hij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag naar een ncp geweest en mijn telefoon ingeleverd, ze herkende me direct en zij dat dit idd de vierde was dat ze er wat mee gingen doen. de vorige keren was het alleen een software update dus ben benieuwd heb er een brief bij gedaan die hieronder staat.

Hallo,

Ik ben al meer dan 15 jaar een tevreden Nokia gebruiker,
Maar sinds ik deze n97 heb is er niks anders dan ergernis over een slecht werkend toestel,
Het toestel is sinds de aanschaf nog niet probleemloos geweest. Hieronder de problemen.
Geen geheugen, sluit enkel toepassingen, dit lukt niet aangezien er niks openstaat ook niet na opnieuw opstarten,
Opslag verandert regelmatig van massaopslag naar telefoongeheugen.
Regelmatig verandert het thema terug naar een standaard thema.
Toestel valt spontaan uit.
Toestel slaat 1 tot 2 keer per dag vast en werkt pas weer na het verwijderen van de accu
Bluetooth verbinding valt weg met carkit of blijft in de telefoon staan na het uitstappen, dit gebeurt met meerdere carkits (carkit werkt prima met een ander toestel)
Touchscreen reageert soms niet.
Display blijft branden na het locken.
Geeft nieuwe sms melding, melding gaat weg en sms staat reeds geopend in de inbox,
Of geeft helemaal geen melding en de sms staat geopend in de inbox.
Speaker kraakt soms en is slecht hoorbaar tijdens bellen.
Toestel wil de accu soms niet laden.
Toestel geeft aan dat de accu laadt terwijl ie niet aan de lader hangt.
Foto geeft een witte waas met flitser.
Krasjes van de camera klep op de lens.
Gps werkt soms na 10 min nog niet en als er een fix is valt ie vaak weg, heeft ook een grote afwijking tijden navigeren.
Internet sluit zomaar af.
Trilalarm werkt soms niet

De n97 komt nu voor de vierde keer naar een service point en ik heb er meer dan genoeg van,
Ik ga deze keer ook niet meer akkoord met een software update dat lost niet al de problemen op want mijn vriendin heeft ook een n97 en die heeft ook tal van problemen met de laatste software.
Als de Nokia na reparatie nog niet goed is zal ik de koop gaan ontbinden op basis van een ondeugdelijk product,
Dit is mijn recht op basis van de consumenten wet.
Dit is bevestigd door mijn contact met de consumentenbond.
Ik verwacht deze keer een goede oplossing voor dit toestel, een probleemloze n97 of een inname van het toestel en een vergoeding daarvoor, ik hoop op een goede afloop aangezien ik graag een Nokia gebruiker blijf en de voorgaande toestellen op een enkel probleem na perfect waren.

Ben benieuwd

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2010 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaK1983
Geen matches
Hou ons op de hoogte, ben erg benieuwd wat hier uitkomt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RV

RV

®

Geen matches
vtpeters schreef op donderdag 04 november 2010 @ 09:50:
[...]

Zoals TRRoads zich al terecht afvroeg: Waarom zou je de firmware willen updaten als het toestel met de huidige firmware goed werkt?

If it ain't broken, don't fix it.

Zelfs als het je alleen maar om de nieuwe of verbeterde features te doen is, introduceer je met de nieuwe firmware ook onvermijdelijk nieuwe bugs waardoor de goede werking van het toestel negatief kan worden beïnvloed. Herstel of een 'downgrade' van de firmware is in veel gevallen niet mogelijk, de schade die door de firmware update is toegebracht is permanent. Wil je dat risico lopen, aangezien je een van de weinigen bent die een goed werkend exemplaar in bezit heeft?
Ja ik ga ook nog niet eens op TRRoads zijn reactie reageren, hij snapt heel goed wat ik bedoel en dan reageert hij zo. Als een telefoon al goed is, wil het nog niet zeggen dat hij niet beter kan...

Bijvoorbeeld door nieuwe features zoals jij het zegt. En bugs? Die halen ze er dan wel weer uit. Daar zou je in ieder geval van uit moeten gaan.

Toch raar dat mensen zo reageren op iets heel normaals wat ik zeg. Nogmaals: dat ik mijn telefoon goed vindt, wil nog niet zeggen dat ik hem niet beter wil zien, bijv. in de vorm van meer features.
Pagina: 1 ... 55 ... 64 Laatste