Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-09-2023
Geen matches
Je bedoelt één van die ICT-lui die niets van ICT weten, behalve dan dat wat ze is verteld in de snelstoomcursus? Daar heb je ook niets aan, behalve dat ze je account kunnen deblokkeren (wat ook anders geregeld kan worden).

Edit: Oh... Pardon.. Je hebt helemaal gelijk.

Iemand al gezien wat de nieuwste update van ovi-maps voor verschil uitmaakt? Ik zie dat er nu een 'weer'-iets bij is gekomen.

[ Voor 28% gewijzigd door Xmasjos op 01-09-2010 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweade
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-09 11:52
Matched: n97
Xmasjos schreef op woensdag 01 september 2010 @ 20:49:
Je bedoelt één van die ICT-lui die niets van ICT weten, behalve dan dat wat ze is verteld in de snelstoomcursus? Daar heb je ook niets aan, behalve dat ze je account kunnen deblokkeren (wat ook anders geregeld kan worden).
Zit ik hier op het N97 forum? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Idd jah. Die gasten hebben echt een luizeleven, hele dag beetje internetten daar achter de ballie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweade
Verwijderd schreef op woensdag 01 september 2010 @ 20:59:
Idd jah. Die gasten hebben echt een luizeleven, hele dag beetje internetten daar achter de ballie.
Begin lekker een "IT problemen en andere roddels bij Saxion" topic! :( Dit is het N97 forum, niet een of andere babbelbox.

• kwaK1983
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-09-2018
Matched: nokia, n97
BaszCore schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 11:32:
[...]

Dat er nog aan twijfelt verbaasd mij een beetje, na zoveel gezeik om toch nog ergens te overwegen weer een Nokia te nemen? Ik ben er helemaal klaar mee en mij zullen ze ook niet meer als klant hebben. Die keuze staat voor mij al enkele maanden vast.
Zit er alleen nog over te twijfelen om mijn getransformeerde n97 naar jabulani na een heftige voetbalpartij terug te sturen naar Nokia. Zie het verschil namelijk niet. Helaas moet ik nog tot maart wachten tot ik deze actie kan gaan uitvoeren maar het jeukt ontzettend om deze actie uit te voeren.
vtpeters schreef op woensdag 01 september 2010 @ 11:03:
Bedankt voor je 'voorzet' brief. Vooral omdat ik hiermee op het spoor gezet ben om bij een NCP in de buurt ook maar eens het touchscreen te laten vervangen. De backcover en GPS antenne zijn onlangs vervangen, maar dat heeft geen goed werkende GPS 'fix' opgeleverd. Maar dat beschouw ik als extra feature. Veel belangrijker vind ik het, dat een aantal basisvoorzieningen van een telefoon werken. Zoals een touchscreen, waarmee je het toestel moet bedienen ...

....
@BaszCore: begrijp ik hieruit dat je zelf ook een brief aan Nokia hebt gestuurd, zo ja, hoe hebben ze op jouw brief gereageerd?
Ben daar wel benieuwd naar!

PSN ID: kwaK1983

• Bulltje
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Swype (bèta, nog geen NL ondersteuning) voor o.a. N97! :)
nieuws: Nokia brengt Swype uit voor Symbian

• metallicattim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07 08:44
Ik heb mn N97 nu precies een jaar en de batterij is langzaam slecht het worden, langer dan 2 dagen kan ik er niet meer mee doen, want ik gebruik hem veel om te internetten en emailen.
Ik wil dus nu een nieuwe accu erbij kopen, maar wat raden jullie aan?
Een immitatie 1500mAh kost 12 euro, een originele, netzogoed 1500mAh, bijna 30 euro. Zit hier nu verschil in?

Thx alvast!

• monaldo
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-07-2023
Ik heb zojuist de betaversie gedownloadt. Installatie is gelukt alleen opent die niet swype.
Vraag me ook af hoe ze dit willen doen aangezien de N97 een keyboard heeft en niet onscreen toetsenbord.

Iemand een idee hoe je dit kan activeren?

• Bulltje
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
monaldo schreef op donderdag 02 september 2010 @ 13:05:
[...]

Ik heb zojuist de betaversie gedownloadt. Installatie is gelukt alleen opent die niet swype.
Vraag me ook af hoe ze dit willen doen aangezien de N97 een keyboard heeft en niet onscreen toetsenbord.

Iemand een idee hoe je dit kan actieveren?
Geen on-screen toetsenbord? :? Nieuw bericht maken en 1 keer op de regels drukken.. En als je daar dan toch bent, als je dan op het toetsenbordje klikt staat swype er misschien bij?

• Xmasjos
Geen matches
Bulltje schreef op donderdag 02 september 2010 @ 13:14:
[...]

Geen on-screen toetsenbord? :? Nieuw bericht maken en 1 keer op de regels drukken.. En als je daar dan toch bent, als je dan op het toetsenbordje klikt staat swype er misschien bij?
Nederlands is (nog) niet ondersteund in deze beta-versie. Als je Engels pakt (schrijftaal), kun je 'm vinden bij het toetsenbordje idd.

• BaszCore
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-08 12:17
kwaK1983 schreef op donderdag 02 september 2010 @ 09:08:
@BaszCore: begrijp ik hieruit dat je zelf ook een brief aan Nokia hebt gestuurd, zo ja, hoe hebben ze op jouw brief gereageerd?
Ben daar wel benieuwd naar!
Ik heb (nog) geen brief gestuurd naar Nokia. Hier zit ik nog over te twijfelen. Natuurlijk zou ik het gewoon moeten doen, denk ook dat ik dit ga doen. Ik vraag me alleen enkel af wat er feitelijk mee gebeurd. Gezien de reactie op jouw? (of het was iemand anders hier) brief vond ik dermate slecht dat ik ook niet het idee krijg dat ze iets voor hun klanten bereid zijn te doen.
De reactie van vtpeters zal de gedachte wel hebben doen spelen vermoed ik bij jou. Hij heeft het over een voorzet brief. Daarmee doelde hij denk ik op het feit dat ik eigenlijk van plan ben om mn N97 kapot te trappen en dan vervolgens alles in een doosje doen en dan versturen naar Nokia met het bericht dat ik het verschil niet zie tussen de kapot getrapte N97 en een "werkende" N97 aangezien ze beide niet functioneren.

• vtpeters
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 08:57
Dat was mijn fout, want de voorbeeldbrief was afkomstig van kwaK1983 (zie kwaK1983 in "Nokia N97 - Deel 3") en ik schreef mijn bedankje per abuis als reactie op een bericht van BaszCore (dat weer een reactie was op de posting met de voorbeeldbrief). Mijn verontschuldiging voor deze vergissing.

Ik vraag me, gezien de reactie van Nokia op de brief van kwaK1983, af of een brief iets uit maakt. Aan de andere kant zijn er genoeg support-afdelingen van bedrijven die meelezen in discussieforums over hun producten of diensten en dus ook (informeel) op de hoogte zijn als er structurele problemen zijn met hun producten of diensten. Omdat er (vermoedelijk) maar een paar mensen de moeite zullen nemen om hierover een brief aan Nokia te schrijven, is de kans groot dat Nokia het afdoet als 'uitzondering'. Je zou hooguit kunnen proberen of bijvoorbeeld Tros Radar hier een onderwerp aan zou willen besteden (net zoals de zaak met de XBox die schijfjes bekrastte). Maar die kans acht ik heel erg klein.

Ik ga eerst maar (weer) eens langs het plaatselijke servicepunt van Nokia om het touchscreen (en evt. toetsenbord) te laten vervangen. Hopelijk heb ik daarna een redelijk werkende N97, zodat ik 'm in elk geval op Marktplaats.nl kan aanbieden ... ;-)

• Wagij
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-08 23:46
Xmasjos schreef op donderdag 02 september 2010 @ 13:16:
[...]

Nederlands is (nog) niet ondersteund in deze beta-versie. Als je Engels pakt (schrijftaal), kun je 'm vinden bij het toetsenbordje idd.
Waarom zou je uberhaupt dat swype gebruiken op je n97, je vliegt net zo sneller over het qwerty toetsenbord...

Beter dan nix... Wagij...

• Xmasjos
Wagij schreef op donderdag 02 september 2010 @ 16:19:
[...]

Waarom zou je uberhaupt dat swype gebruiken op je n97, je vliegt net zo sneller over het qwerty toetsenbord...
Ik gebruik soms ook gewoon het alfa-numerieke toetsenbord en ipv dat ding is swype wel erg handig ;)

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:13
Ik denk dat dit de laatste post is die ik hier in dit topic maak :)

Mijn N97 was voor de 2e keer opgestuurd en vandaag na contact gezocht te hebben met KPN Business Center hier in 's-Hertogenbosch kreeg ik het bericht dat het toestel niet meer terug komt en ik een nieuwe mocht komen uitzoeken!

Ik zat me al aardig wat weken in te lezen hier op tweakers en aangezien ze de HTC Desire daar niet op voorraad hadden ben ik net thuis gekomen met de Samsung Galaxy S, wat eigenlijk ook me eerste keus was :)

Ik ben blij dat ik van die Nokia af ben, wat een draak van een ding. Anyway, sorry voor dit misschien zinloze bericht maar moest het even kwijt :D

• Supremo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-09-2018
Wagij schreef op donderdag 02 september 2010 @ 16:19:
[...]

Ik denk dat er ook weinig meerwaarde is, maar stel dat je bijvoorbeeld een milkshake in je ene hand hebt en snel even een SMS wil versturen met je andere. Lijkt me sneller met swype dan met een hand het fysieke toetsenbord bedienen.

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb net ook even dat swype geprobeerd, maar het is geweldig. Ok op een N97 met zijn qwerty heb je het niet nodig. Maar het geeft aan dat je geen toetsenbord nodig hebt om snel te kunnen typen. Voor mij geen extra toetsenbord meer bij een volgende telefoon :)

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-09 08:53

Amiet01

Master_A

partyondude schreef op donderdag 02 september 2010 @ 17:01:

Mijn N97 was voor de 2e keer opgestuurd en vandaag na contact gezocht te hebben met KPN Business Center hier in 's-Hertogenbosch kreeg ik het bericht dat het toestel niet meer terug komt en ik een nieuwe mocht komen uitzoeken!

Ik zat me al aardig wat weken in te lezen hier op tweakers en aangezien ze de HTC Desire daar niet op voorraad hadden ben ik net thuis gekomen met de Samsung Galaxy S, wat eigenlijk ook me eerste keus was :)

Ik ben blij dat ik van die Nokia af ben, wat een draak van een ding. Anyway, sorry voor dit misschien zinloze bericht maar moest het even kwijt :D
Ik ben in ieder geval erg blij voor je :)! Nu nog wachten totdat die van mij verkocht is, kan ik eindelijk de iPhone 4 halen uit België.

Ik heb nu overigens de nieuwe Mail for Exchange geïnstalleerd en had begrepen dat Hotmail sinds kort Active Sync Exchange ondersteund. Ik heb de, voor zover ik weet, goede instellingen opgegeven (m.hotmail.com als server). Ik krijg wel de verbonden status, maar daarna geeft hij telkens aan dat het wachtwoord onjuist is (ga naar referenties blablabla). Waarschijnlijk ligt het weer aan die k*ttelefoon, maar als iemand misschien een oplossing heeft? Anders hou ik het nog ff een maandje vol met Nokia Messaging.

Master_A

• BlisterAMG
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-09 22:49
partyondude schreef op donderdag 02 september 2010 @ 17:01:

Jij had de telefoon ook daar gekocht of was dat toevallig een service center waar je langs bent gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:13
Ik had de N97 via de Hi winkel in 's-Hertogenbosch, met servicecontract voor 2 jaar sinds november/december vorig jaar. KPN Businesscenter verleent de service die binnen mijn contract valt en daar ben ik de afgelopen 10 maanden echt te vaak geweest. Mogelijk dat dat meegeholpen heeft :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-09 14:18
Matched: nokia
Amiet01 schreef op donderdag 02 september 2010 @ 20:48:
[...]

Ik ben in ieder geval erg blij voor je :)! Nu nog wachten totdat die van mij verkocht is, kan ik eindelijk de iPhone 4 halen uit België.

Ik heb nu overigens de nieuwe Mail for Exchange geïnstalleerd en had begrepen dat Hotmail sinds kort Active Sync Exchange ondersteund. Ik heb de, voor zover ik weet, goede instellingen opgegeven (m.hotmail.com als server). Ik krijg wel de verbonden status, maar daarna geeft hij telkens aan dat het wachtwoord onjuist is (ga naar referenties blablabla). Waarschijnlijk ligt het weer aan die k*ttelefoon, maar als iemand misschien een oplossing heeft? Anders hou ik het nog ff een maandje vol met Nokia Messaging.
volgens mij moet je live.com gebruiken in plaats van hotmail.com.

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
Geen matches
even een vraagje: op mijn mini heb ik de favoriete contacten op mijn homescreen staan, maar de bijbehorende afbeeldingen worden niet goed weergegeven. Eerst werden die wel goed afgebeeld, nu zijn het nog maar dunne balkjes. Waar zou dit aan kunnen liggen?

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een nokia n97, gekocht begin November 2009. Ik heb al vaak problemen gehad met het toestel. Zo heb ik eerder het probleem gehad dat mijn meegeleverde oplader te zwak is (dat probleem is inmiddels opgelost). Nu heb ik een ander probleem.

Als ik mijn telefoon aanzet, dan begint hij te trillen (een halve seconde). Dat is het ook. Hij gaat niet meer aan. De batterij is gewoon vol. Ik heb de batterij en de sim-kaart eruit gehaald, maar het helpt niet.

Iemand een oplossing voor het probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Verwijderd schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 21:20:
Ik heb een nokia n97, gekocht begin November 2009. Ik heb al vaak problemen gehad met het toestel. Zo heb ik eerder het probleem gehad dat mijn meegeleverde oplader te zwak is (dat probleem is inmiddels opgelost). Nu heb ik een ander probleem.

Als ik mijn telefoon aanzet, dan begint hij te trillen (een halve seconde). Dat is het ook. Hij gaat niet meer aan. De batterij is gewoon vol. Ik heb de batterij en de sim-kaart eruit gehaald, maar het helpt niet.

Iemand een oplossing voor het probleem?
Klinkt als bricked. Is dat gebeurd na het uitvoeren van een update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Xmasjos schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 21:29:
[...]

Klinkt als bricked. Is dat gebeurd na het uitvoeren van een update?
Nee. Wat wel opvallend was dat toen ik mijn telefoon pakte en open deed, mijn telefoon niet reageerde. Het licht van de telefoon ging wel aan, terwijl het licht van het toetsenboord niet aanging. Ik wilde de telefoon uitzetten (wat werkte) en wilde hem toen weer aanzetten. Helaas lukt dat aanzetten dus niet (hetgeen het probleem nu is).

Is er trouwens geen resetknop?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2010 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masis
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-12-2020
Geen matches
Jawel, tijdens het inschakelen van het toestel de linker Shift + Spatie + Backspace + aan/uit knop ingedrukt houden. Dit is een hard reset, dus je bent alles wat op de C schijf zat kwijt (contacten, berichten, agenda etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

Heeft er ook iemand sinds vandaag problemen met Nokia Messaging en Hotmail? Ik moet nu mijn wachtwoord invoeren als ik de mail app open, maar ik krijg daarna een server fout. WTF is er allemaal aan de hand?

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Masis schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 23:04:
[...]

Jawel, tijdens het inschakelen van het toestel de linker Shift + Spatie + Backspace + aan/uit knop ingedrukt houden. Dit is een hard reset, dus je bent alles wat op de C schijf zat kwijt (contacten, berichten, agenda etc.).
Je hoeft alleen de aan/uit-knop in te drukken om het toestel aan te doen en gelijk daarna de Shift-spatie-backspace toetsen tegelijk indrukken en ingedrukt houden totdat het nokia-logo komt (wacht dan voor de zekerheid nog 2 sec).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaszCore
Geen matches
Verwijderd schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 21:33:
Nee. Wat wel opvallend was dat toen ik mijn telefoon pakte en open deed, mijn telefoon niet reageerde. Het licht van de telefoon ging wel aan, terwijl het licht van het toetsenboord niet aanging. Ik wilde de telefoon uitzetten (wat werkte) en wilde hem toen weer aanzetten. Helaas lukt dat aanzetten dus niet (hetgeen het probleem nu is).

Als je reset niet gaat werken zit er nog 1 optie op en dat is naar een service point gaan. Zal je zeer waarschijnlijk te horen krijgen dat ze je toestel gaan opsturen. Zal wel enkele weken gaan duren.
Heb je verder geen gekke dingen uitgehaald met je toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaK1983
BaszCore schreef op donderdag 02 september 2010 @ 14:15:
[...]

Ik heb (nog) geen brief gestuurd naar Nokia. Hier zit ik nog over te twijfelen. Natuurlijk zou ik het gewoon moeten doen, denk ook dat ik dit ga doen. Ik vraag me alleen enkel af wat er feitelijk mee gebeurd. Gezien de reactie op jouw? (of het was iemand anders hier) brief vond ik dermate slecht dat ik ook niet het idee krijg dat ze iets voor hun klanten bereid zijn te doen.
Gewoon doen dus, misschien zijn er ook medewerkers bij een bedrijf als Nokia die zichzelf het er niet zo makkelijk vanaf maken en wel oog voor de klant hebben.
vtpeters schreef op donderdag 02 september 2010 @ 15:41:
Dat was mijn fout, want de voorbeeldbrief was afkomstig van kwaK1983 (zie kwaK1983 in "Nokia N97 - Deel 3") en ik schreef mijn bedankje per abuis als reactie op een bericht van BaszCore (dat weer een reactie was op de posting met de voorbeeldbrief). Mijn verontschuldiging voor deze vergissing.

Ik vraag me, gezien de reactie van Nokia op de brief van kwaK1983, af of een brief iets uit maakt. Aan de andere kant zijn er genoeg support-afdelingen van bedrijven die meelezen in discussieforums over hun producten of diensten en dus ook (informeel) op de hoogte zijn als er structurele problemen zijn met hun producten of diensten. Omdat er (vermoedelijk) maar een paar mensen de moeite zullen nemen om hierover een brief aan Nokia te schrijven, is de kans groot dat Nokia het afdoet als 'uitzondering'. Je zou hooguit kunnen proberen of bijvoorbeeld Tros Radar hier een onderwerp aan zou willen besteden (net zoals de zaak met de XBox die schijfjes bekrastte). Maar die kans acht ik heel erg klein.

Ik ga eerst maar (weer) eens langs het plaatselijke servicepunt van Nokia om het touchscreen (en evt. toetsenbord) te laten vervangen. Hopelijk heb ik daarna een redelijk werkende N97, zodat ik 'm in elk geval op Marktplaats.nl kan aanbieden ... ;-)
Dan is het me weer helemaal duidelijk haha ;)
De brief heb ik hier ook gepost om anderen op ideeën te brengen en hoop eigenlijk dat meerdere mensen dit voorbeeld zullen volgen.
Ik acht de kans klein dat de problemen niet bekend zijn bij Nokia.
Sta er nog steeds achter dat een brief een goede manier is om je klachten kenbaar te maken, aangezien de Nokia-medewerker iets tastbaars in handen krijgt en het niet zo naast zich neer kan leggen, tenminste daar ga ik dan vanuit.
Er zijn al meerdere goede ideeën geopperd in dit topic, ook jouw idee over Tros Radar spreekt mij persoonlijk wel aan.
Succes met de maandelijkse ontmoeting met het servicepunt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Geen matches
reyals schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 20:33:
even een vraagje: op mijn mini heb ik de favoriete contacten op mijn homescreen staan, maar de bijbehorende afbeeldingen worden niet goed weergegeven. Eerst werden die wel goed afgebeeld, nu zijn het nog maar dunne balkjes. Waar zou dit aan kunnen liggen?
Is dit na het terug zetten van een backup gaande? Zo ja, moet je even de afbeedlingen opnieuw selecteren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb indd ook het probleem dat na het opstarten te zien krijgt of ik het password van nokia messaging wil invoeren.
Ik doe dat en vervolgens krijg ik een error van server of zoiets

iemand hetzelfde probleem al 1 gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chuck Q
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-12-2011
Weet niet of er iemand dit probleem ook al gehad heeft maar ik kon m'n n97 maar niet geupdate krijgen met de laatste softwareversie. Telkens ik de software updater (zowel via Ovi, PC suite als apart) los liet op het ding kreeg ik de melding dat de software m'n toestel niet konden vinden omdat er geen USB-verbinding zou geweest zijn. Synchroniseren vormde echter geen probleem of zo...

Anyway, na veel bloed en tranen (en frustraties van het (her)installeren) heb ik het uiteindelijk toch in orde gekregen middels een beta-software updater die je op volgende locatie kan terugvinden:

http://betalabs.nokia.com...-and-one-click-device-sof

Hopelijk kan dit andere lotgenoten ook verderhelpen. Succes !

Greetz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -unknown
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-09 17:53
Geen matches
Ik heb sinds kort een raar probleem met mijn GPS.

Vroeger werkte dit prima (af en toe een beetje vertraging, etc.) maar sinds kort is het een beetje tegenstrijdig. Als ik voor de optie kies, mijn bestemming, dan vind hij mijn positie binnen 5 a 10 seconden, niks mis mee. Echter, als ik ga navigeren, een bestemming opzoek en deze dan selecteer, krijg ik minuten lang te zien, zoekt GPS verbinding. De verbinding vind hij dan ook nooit, conclusie, navigatie waardeloos.

Toch wel apart, want hij vind het signaal wel gewoon bij mijn positie, maar als ik navigeer is hij het spoor bijster. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

Verwijderd schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 20:02:
heb indd ook het probleem dat na het opstarten te zien krijgt of ik het password van nokia messaging wil invoeren.

Bij mij werkte het plotseling weer na een aantal keer opnieuw installeren. Ik denk dat er gewoon een storing bij Nokia Messaging zelf was.

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
Geen matches
beyazz06 schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 16:01:
[...]

Is dit na het terug zetten van een backup gaande? Zo ja, moet je even de afbeedlingen opnieuw selecteren..
nee helaas niet, ik heb de afbeeldingen al eens verwijderd, en de contacten uit de favorieten gegooid, maar het helpt allemaal niet. zal wel weer een reset aan te pas moeten gaan komen

edit: hard reset gedaan, vervolgens massageheugen leeg geooid en alles weer geinstalleerd. (altijd mooi een schone installatie) probleem opgelost totdat ik het Wave v2 theme van Kimi erop zette, daar zat de fout dus in.

[ Voor 28% gewijzigd door reyals op 07-09-2010 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaK1983
all killer schreef op zondag 05 september 2010 @ 14:25:

Vroeger werkte dit prima (af en toe een beetje vertraging, etc.) maar sinds kort is het een beetje tegenstrijdig. Als ik voor de optie kies, mijn bestemming, dan vind hij mijn positie binnen 5 a 10 seconden, niks mis mee. Echter, als ik ga navigeren, een bestemming opzoek en deze dan selecteer, krijg ik minuten lang te zien, zoekt GPS verbinding. De verbinding vind hij dan ook nooit, conclusie, navigatie waardeloos.

Toch wel apart, want hij vind het signaal wel gewoon bij mijn positie, maar als ik navigeer is hij het spoor bijster. Iemand een idee?
Telefoon uit het raam mikken ;)

Heb zelf ook alleen maar problemen met de GPS-module gehad met mijn N97.
Woensdag ga ik langs het NCP om de firmware weer eens te updaten, mocht dat niet helpen dan zal heel het moederbord vervangen gaan worden.
Als dan nog de GPS-module niet werkt dan ga ik weer een brief schrijven en vragen om een nieuw toestel etc. etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-09 14:50
Geen matches
all killer schreef op zondag 05 september 2010 @ 14:25:

Heb dit ook gehad, heb toen een update gehad van Maps en nu werkt die wel weer redelijk vlot. Het is wel heel raar iniedergeval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikostweak
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-09 12:43
Ik heb een probleem met mijn N97. Wou hem opnieuw installeren maar dat ging mis. Nu wil hij niet meer aan weet iemand een oplossing hier voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Nikostweak schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 09:47:
Ik heb een probleem met mijn N97. Wou hem op nieuw installeren maar dat ging mis. Nu wil hij niet meer aan weet iemand een oplossing hier voor?
Geprobeerd te laden? (het kan zijn dat de accu leeg is)

Tot hoever komt 'ie? Krijg je wel het witte scherm en even later 'Nokia'? Dan kun je een hard reset proberen.

Als dat niet lukt kun je het best naar een service point gaan.

Als je het zelf wil doen kan dat ook, maar ik weet niet hoe het dan zit met je garantie. PM me dan maar ff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vtpeters
kwaK1983 schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 15:52:
[...]

Succes met de maandelijkse ontmoeting met het servicepunt :P
Ben afgelopen zaterdag bij servicepunt geweest en heb de klacht gemeld. Het toestel is ingenomen en wordt opgestuurd (naar Nokia). Afwachten hoe lang dit gaat duren en of het probleem daarna ook daadwerkelijk is verholpen. Ik gebruik nu m'n oude N70 (heb m.b.v. Nokia PC Suite de contacten en agenda overgezet) en bemerk nu dat dit oude toestel ondanks mindere spec's (t.o.v. N97) als een zonnetje werkt en ook een beter bereik heeft.

Ik meld me wel weer met een update als het toestel terug is.

Bedankt voor het meedenken.

[ Voor 1% gewijzigd door vtpeters op 07-09-2010 12:47 . Reden: correctie typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikostweak
Geen matches
Nee, er komt geen wit scherm meer, weet zeker dat de accu vol is denk dat de software helemaal naar de klote is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikostweak
Nee, er komt geen wit scherm meer, weet zeker dat de accu vol is denk dat de software helemaal naar de klote is.
Xmasjos schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 09:56:
[...]

Geprobeerd te laden? (het kan zijn dat de accu leeg is)

Tot hoever komt 'ie? Krijg je wel het witte scherm en even later 'Nokia'? Dan kun je een hard reset proberen.

Als dat niet lukt kun je het best naar een service point gaan.

Als je het zelf wil doen kan dat ook, maar ik weet niet hoe het dan zit met je garantie. PM me dan maar ff.

[ Voor 10% gewijzigd door Nikostweak op 07-09-2010 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb een vraagje. Ik ken iemand met een n97 mini die na het runnen van een update praktisch niets meer met haar telefoon kan doen. Menu komt ze niet meer in, kan niet meer zien dat ze smsjes ontvangt, niet zien dat ze gebeld is etc.

Ook krijgt ze dus steeds de melding dat haar phone memory (c:) vol is. Via de Nokia site zegt Nokia dat je dan een applicatie moet downloaden en zo je c: kan opschonen. Maar ja als je telefoon verder weinig doet werkt dat natuurlijk niet.

Weet iemand wat ze nu het beste kan doen? en of dit ook eventueel zonder een hard reset te verhelpen is?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Verwijderd schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 17:20:
Hallo,

Ik heb een vraagje. Ik ken iemand met een n97 mini die na het runnen van een update praktisch niets meer met haar telefoon kan doen. Menu komt ze niet meer in, kan niet meer zien dat ze smsjes ontvangt, niet zien dat ze gebeld is etc.

Ook krijgt ze dus steeds de melding dat haar phone memory (c:) vol is. Via de Nokia site zegt Nokia dat je dan een applicatie moet downloaden en zo je c: kan opschonen. Maar ja als je telefoon verder weinig doet werkt dat natuurlijk niet.

Weet iemand wat ze nu het beste kan doen? en of dit ook eventueel zonder een hard reset te verhelpen is?

Alvast bedankt!
Probeer het eens door de software opnieuw te installeren. Dan hoef je geen hard reset te doen, maar het is ook niet zeker dat het verholpen wordt. Dan zal er dus een hard-reset nodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Xmasjos schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 18:08:
[...]

Probeer het eens door de software opnieuw te installeren. Dan hoef je geen hard reset te doen, maar het is ook niet zeker dat het verholpen wordt. Dan zal er dus een hard-reset nodig zijn.
Bedankt voor je reactie!

Het is gebeurd nadat ze een filmpje probeerde te emailen, dus denk eigenlijk dat daardoor haar memory vol zit (want de email app saved alles op c:? klopt dat?). In ieder geval, hij is zo geworden na een update, dat is toch eigenlijk hetzelfde als de software opnieuw installeren? Want volgens mij is de vorige installatie verwijderd, maar kan het mis hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
Verwijderd schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 18:32:
[...]

Bedankt voor je reactie!

Het is gebeurd nadat ze een filmpje probeerde te emailen, dus denk eigenlijk dat daardoor haar memory vol zit (want de email app saved alles op c:? klopt dat?). In ieder geval, hij is zo geworden na een update, dat is toch eigenlijk hetzelfde als de software opnieuw installeren? Want volgens mij is de vorige installatie verwijderd, maar kan het mis hebben.
Filmpje e-mailen met nokia e-mail? Dan zit je C idd vol. Dan weet ik zo niet of het op een andere manier dan een hard reset op te lossen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaszCore
Verwijderd schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 18:32:
Bedankt voor je reactie!

Standaard worden alle berichten (SMS & Mail) opgeslagen op het C geheugen. Dit is aan te passen bij instellingen als je bij berichten bent. Ga naar Berichten -> Instellingen -> Overige. Hier kan je het geheugen aanpassen. Stel hem daar in op het massageheugen.
Dan is dat probleem uit de wereld.
Hoe groot is het filmpje dat ze probeerde te mailen? Want als je ook maar eventjes een paar minuutjes filmt met de N97 (dus niet de mini) heb je al snel een filmpje van 70MB. Geloof mij geen enkele mailclient is blij als je 70MB gaat weg sturen. Zou haar dan ook aanraden geen filmpjes meer te mailen tenzij ze niet groter zijn dan een paar MB.
Om de telefoon zeker weer in orde te krijgen zou ik het volgende doen:
  1. Backup maken van de telefoon (Berichten, Contacten)
  2. Bestanden van het massageheugen naar de pc kopieren
  3. Emailaccount verwijderen
  4. Massageheugen formatteren
  5. Hard Reset uitvoeren (*#7370#)
  6. Software opnieuw installeren
  7. Backup restoren (Berichten & Contacten). Absoluut geen instellingen!!
  8. Telefoon instellen (Berichten op het massageheugen opslaan etc. etc.)
  9. Email configureren
  10. Overige bestanden en apps op de telefoon zetten
Het kost een hoop tijd, heel veel zelfs, je moet er enkel wel wat voor over hebben om een N97 of Mini te willen laten functioneren.. En na al die moeite is het nog steeds geen top toestel.. :X

*Edit:
Vandaag las ik in de Spits of Metro een stukje over de presentatrice van Tros Radar. Toen bedacht ik mij van wat zijn we eigenlijk gek hier dat we dit dus gewoon accepteren met die N97. Althans we accepteren het niet maar we doen er in principe ook weinig aan. Ik ben dus nu bezig met een document te maken die als hij af is naar de redactie verstuurd wordt. Ik ga ze ook door verwijzen naar dit topic, nokia discussions etc. Hieruit zouden ze genoeg conclusies kunnen trekken om er een zaak van te maken lijkt mij.
Iemand nog ideeën/suggesties om te vermelden, op alle bekende problemen na.

[ Voor 13% gewijzigd door BaszCore op 07-09-2010 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonsan
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:46
Verwijderd schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 20:02:

Hier hetzelfde..... Is er al een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
BaszCore schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 18:48:
[...]

Standaard worden alle berichten (SMS & Mail) opgeslagen op het C geheugen. Dit is aan te passen bij instellingen als je bij berichten bent. Ga naar Berichten -> Instellingen -> Overige. Hier kan je het geheugen aanpassen. Stel hem daar in op het massageheugen.
Hoe groot is het filmpje dat ze probeerde te mailen? Want als je ook maar eventjes een paar minuutjes filmt met de N97 (dus niet de mini) heb je al snel een filmpje van 70MB. Geloof mij geen enkele mailclient is blij als je 70MB gaat weg sturen. Zou haar dan ook aanraden geen filmpjes meer te mailen tenzij ze niet groter zijn dan een paar MB.
  9. Email configureren
Het kost een hoop tijd, heel veel zelfs, je moet er enkel wel wat voor over hebben om een N97 of Mini te willen laten functioneren.. En na al die moeite is het nog steeds geen top toestel.. :X

*Edit:
Vandaag las ik in de Spits of Metro een stukje over de presentatrice van Tros Radar. Toen bedacht ik mij van wat zijn we eigenlijk gek hier dat we dit dus gewoon accepteren met die N97. Althans we accepteren het niet maar we doen er in principe ook weinig aan. Ik ben dus nu bezig met een document te maken die als hij af is naar de redactie verstuurd wordt. Ik ga ze ook door verwijzen naar dit topic, nokia discussions etc. Hieruit zouden ze genoeg conclusies kunnen trekken om er een zaak van te maken lijkt mij.
1. Te weinig C-geheugen
2. GPS werkt niet goed
3. Af en toe vastlopers (ja, nog steeds)
4. Telefoon wordt traag bij een volle E-schijf. Waarschijnlijk vanwege het indexeren van muziek, fotos e.d.

Andere punten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20:52
Geen matches
Ik heb zojuist *knip* te dubieus geinstalleerd, nadat er op mijn C: geheugen ineens nog maar 5mb of minder vrij was.

Wat me onder andere aansprak:

- Running application will cache in E: for better performance
- RAM totally Optimise at startup
- Some Apps totally disabled on startup
- Increases system memory heap size
- Decreases application delay and close time taken by apps
- UI Acceleration (reduce lags in apps)

- Tapping Mode added: shake to get phone silent/snooze alarm (off it at tapping control)

Ook zitten er leuke tooltjes in zoals conversations, zodat je een sms een soort messenger is.

[ Voor 4% gewijzigd door pven op 08-09-2010 10:26 ]

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaK1983
Xmasjos schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 19:43:
[...]

1. Te weinig C-geheugen
2. GPS werkt niet goed
4. Telefoon wordt traag bij een volle E-schijf. Waarschijnlijk vanwege het indexeren van muziek, fotos e.d.

Andere punten?
5. "Witte waas" over foto's in donker met flits, ook na diverse fw updates nog
6. Gigantisch lang wachten op software-updates voor bepaalde productcodes
7. Geen andere browser als standaard in te stellen
8. Lenscover krassen door ontwerpfout
9. Spontane reboots
10. Afbladderen verf zilveren randje (na 2 (!!!) maanden al)
11. Telefoon op luidsprekerstand betekent onhoorbaar voor tegenpartij (kraken/knarsen)
12. Simpele reactie(s) van Nokia zelf op de klachten/problemen (o.a. op mijn brief: @BaszCore, deze mag je wat mij betreft in zijn volledigheid gebruiken, pm maar als je het origneel + mail van Nokia wilt hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vtpeters
kwaK1983 schreef op woensdag 08 september 2010 @ 00:16:
[...]

6. Gigantisch lang wachten op software-updates voor bepaalde productcodes
7. Geen andere browser als standaard in te stellen
8. Lenscover krassen door ontwerpfout
9. Spontane reboots
10. Afbladderen verf zilveren randje (na 2 (!!!) maanden al)
11. Telefoon op luidsprekerstand betekent onhoorbaar voor tegenpartij (kraken/knarsen)
12. Simpele reactie(s) van Nokia zelf op de klachten/problemen (o.a. op mijn brief: @BaszCore, deze mag je wat mij betreft in zijn volledigheid gebruiken, pm maar als je het origneel + mail van Nokia wilt hebben)
13. Telefoon reageert traag (of niet) op aanraakscherm na deblokkeren toestel
(met o.a. gemiste oproepen als gevolg);
14. Aanraakscherm werkt over algemeen slecht, onnauwkeurig en lijdt aan 'spook' bediening;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
15. Belachelijk korte accutijd vooral bij gebruik wifi en/of GPS ondanks een flinke accu en relatief trage CPU.
16. Slechte bouwkwaliteit behuizing in het algemeen, out of the box al kraken, ontgrendelschuifje wat zeer fragiel is.
17. Veronderstelde basis functionaliteit komt pas maanden of jaren na de release beschikbaar. (HTML e-mail bijvoorbeeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicattim
  • Laatst online: 24-07 08:44
Geen matches
Ik begin de telefoon ook steeds irritanter te vinden...
Als ik hem dichtklap en met het schuifje op vergrendeling wil zetten, duurt dit soms 4-5 seconde, dat is gewoon irritant...

De batterij is nu na 1 jaar echt zo goed als op... langer dan 2 dagen doe ik er niet meer mee, als ik veel internet moet ik hem elke dag opladen.

Het touchscreen is in vergelijking met andere phones, gewoon bar slecht...

Ik heb mn email ingesteld op automatisch ophalen, maar alleen eigen netwerk. Ik woon aan de grens, dus ik ben nogal vaker in DLD, ik krijg dan elke keer de vraag of het netwerk verbinding mag maken ( o.i.d. ), klik je dan per ongeluk op ja, gaat ie een nieuw e-mailaccount aanmaken... zucht...

Bovenin het scherm staat eigenlijk 24/7 het icoontje van "nieuwe e-mail" ondanks dat er geen enkele nieuwe mail is, of dat je de nieuwe mail al gelezen hebt, het blijft er gewoon staan. Een enkele keer maar dat het daadwerkelijk verdwijnt.

De bediening is dan wel weer een grote plus en het scherm vind ik ook perfect.

Gister heb ik het lenskapje en de GPS ontvanger laten fixen, dus die minpunten zijn nu ook verleden tijd ( hoop ik ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaK1983
Geen matches
metallicattim schreef op woensdag 08 september 2010 @ 09:42:

Gister heb ik het lenskapje en de GPS ontvanger laten fixen, dus die minpunten zijn nu ook verleden tijd ( hoop ik ).
Bij mij hebben ze ook het lenskapje vervangen en de GPS ontvanger nagekeken.
Lenscover is nu OK, maar probleem met de GPS ontvanger is bij mij gebleven :S
Hoop dat het bij jou wel geholpen heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soyuz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-09 14:33
Verwijderd schreef op woensdag 08 september 2010 @ 09:04:
15. Belachelijk korte accutijd vooral bij gebruik wifi en/of GPS ondanks een flinke accu en relatief trage CPU.
16. Slechte bouwkwaliteit behuizing in het algemeen, out of the box al kraken, ontgrendelschuifje wat zeer fragiel is.
17. Veronderstelde basis functionaliteit komt pas maanden of jaren na de release beschikbaar. (HTML e-mail bijvoorbeeld)
Gelden al deze problemen nu ook voor de N97 mini of specifiek voor de originele N97? Dat is mij niet helemaal helder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StyleWarz schreef op woensdag 08 september 2010 @ 09:47:
[...]

Gelden al deze problemen nu ook voor de N97 mini of specifiek voor de originele N97? Dat is mij niet helemaal helder.
Geen idee, ik heb alleen ervaring met de N97, niet met de mini.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soyuz
@TRRoads
Helder, dank je wel.

@all
Ik ben mij naan het oriënteren op de N97 mini en de HTC Legend omdat ik tussen deze twee toestellen mag kiezen. Als iemand wel ervaring heeft met de N97 mini en weet welke specifieke problemen van de N97 ook op dit toestel van toepassing zijn hoor ik dat heel graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou zeker niet voor de N97 mini gaan. De software is gelijk aan die van de N97 en dat is niet veel soeps. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 08 september 2010 @ 09:58:
Ik zou zeker niet voor de N97 mini gaan. De software is gelijk aan die van de N97 en dat is niet veel soeps. ;)
ik heb met mijn mini 0 van de bovengenoemde problemen, en ik gebruik veel van de mogelijkheden die het toestel biedt intensief.

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soyuz
@Driek
Interessant. Werkt de navigatie functionaliteit ook goed, ook als je hem zonder a-GPS (besparen op roaming }:O ) gebruikt? Gebruiken jullie trouwens de standaard Nokia browser, Opera Mobile 10 of Opera Mini 5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Nu online
StyleWarz schreef op woensdag 08 september 2010 @ 10:08:
@Driek
Interessant. Werkt de navigatie functionaliteit ook goed, ook als je hem zonder a-GPS (besparen op roaming }:O ) gebruikt? Gebruiken jullie trouwens de standaard Nokia browser, Opera Mobile 10 of Opera Mini 5?
Ik heb hem dit jaar als navigatie naar Spanje gebruikt.
Zonder A-gps (echt uitgezet) en ik heb 0 problemen gehad.
Uiteraard duurt de sync een minuut ipv 10 sec, maar verder werkte het als een zonnetje.

Ik gebruik gewoon de standaard browser.

[ Voor 0% gewijzigd door Driek op 08-09-2010 10:15 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaK1983
StyleWarz schreef op woensdag 08 september 2010 @ 10:08:
@Driek
Opera Mobile 10 vind ik een heerlijke browser.
Lekker snel qua laden, websites in orginele vorm.

Enige wat er jammer aan is, dat je je Bladwijzers (favorieten/bookmarks) niet met Ovi Suite kunt synchroniseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
1. Te weinig C-geheugen
2. GPS werkt niet goed
6. Geen andere browser als standaard in te stellen
7. Beeldscherm reageert soms ongeveer 2 sec. niet na het ontgrendelen
8. Spontane reboots
9. Afbladderen verf zilveren randje (na 2 (!!!) maanden al)
10. Simpele reactie(s) van Nokia zelf op de klachten/problemen (o.a. op mijn brief: @BaszCore, deze mag je wat mij betreft in zijn volledigheid gebruiken, pm maar als je het origneel + mail van Nokia wilt hebben)
11. Accu wordt te snel slechter
12. Slechte bouwkwaliteit behuizing in het algemeen, out of the box al kraken, ontgrendelschuifje wat zeer fragiel is.
13. Veronderstelde basis functionaliteit komt pas maanden of jaren na de release beschikbaar. (HTML e-mail bijvoorbeeld)
14. Gigantisch lang wachten op software-updates voor bepaalde (non-branded) productcodes

Totaal niet mee eens:
- Belachelijk korte accutijd vooral bij gebruik wifi en/of GPS ondanks een flinke accu en relatief trage CPU (andere smartphones hebben een veel kortere accutijd)

Verholpen problemen, maar toch aanwezig geweest:
- Aanraakscherm werkt over algemeen slecht, onnauwkeurig en lijdt aan 'spook' bediening, Telefoon reageert traag (of niet) op aanraakscherm na deblokkeren toestel (met o.a. gemiste oproepen als gevolg);
- Lenscover krassen door ontwerpfout (stof e.d. onder de cover)

Meer klachten hierover? Dit heb ik nl nog niet eerder gehoord:
- Telefoon op luidsprekerstand betekent onhoorbaar voor tegenpartij (kraken/knarsen)

[ Voor 6% gewijzigd door Xmasjos op 08-09-2010 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soyuz
@Driek
Dat is goed nieuws. Het feit dat je offline kaartmateriaal op de N97 mini kan zetten vind ik een groot voordeel ten opzichte van de Android toestellen. Een sync van 1 minuut vind ik nog redelijk snel, mijn Garmin Zumo doet er gemiddeld langer over :+
Hoe ervaar je de bouwkwaliteit van dit toestel? Ik ben wel voorzichtig met mijn spullen, maar hij wordt wel dagelijks (flink) gebruikt en het is wel de bedoeling dat het toestel een jaar of twee/drie meegaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Nu online
StyleWarz schreef op woensdag 08 september 2010 @ 10:22:
@Driek
Dat is goed nieuws. Het feit dat je offline kaartmateriaal op de N97 mini kan zetten vind ik een groot voordeel ten opzichte van de Android toestellen. Een sync van 1 minuut vind ik nog redelijk snel, mijn Garmin Zumo doet er gemiddeld langer over :+
Hoe ervaar je de bouwkwaliteit van dit toestel? Ik ben wel voorzichtig met mijn spullen, maar hij wordt wel dagelijks (flink) gebruikt en het is wel de bedoeling dat het toestel een jaar of twee/drie meegaat.
Ik ervaar de bouwkwaliteit als zeer degelijk.
Heb hem nu bijna een half jaar en er zit nog geen kras op. Het openklapmechanisme werkt nog steeds zoals de eerste keer. En ik heb geen last van afbladderende verf.

Touchscreen werkt zoals het moet, en ook het toetsenbord werkt super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Geen matches
Ach je leert met de telefoon werken en eigenlijk heb ik weinig problemen met de telefoon. Zo slecht als deze hier vaak wordt afgeschilderd de tel niet. Er zijn echter betere telefoons die ik zelf ook aan zou raden. Maar ik moet er nog een jaar mee door en dat gaat me gerust lukken.

De telefoon is trouwens zeker stevig. Al een paar keer flink laten vallen op harde ondergrond en alleen de batterijcover vliegt er dan af. Maar die is simpelweg weer terug te klikken. Verder niets te klagen over degelijkheid :) Vooral het scharnier geeft veel vertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xmasjos schreef op woensdag 08 september 2010 @ 10:21:
11. Accu wordt te snel slechter

Totaal niet mee eens:
- Belachelijk korte accutijd vooral bij gebruik wifi en/of GPS ondanks een flinke accu en relatief trage CPU (andere smartphones hebben een veel kortere accutijd)
Huh? Dus je bent het eens dat de accu niet voldoet, maar je bent het niet eens dat de accu niet voldoet?

Out of the box is de accu gewoon acceptabel (on par met andere smartphones). Maar een maand later zakt ie er flink onder. De enige smartphone die ik ken met een nog brakkere accu zijn bepaalde series van de iPhone (als je dat een smartphone mag noemen).
Kan Nokia niets aan doen (naar mijn idee):
- Gigantisch lang wachten op software-updates voor bepaalde productcodes (ligt aan de provider)
Dit ligt 100% bij Nokia. Het gaat hier om verschillende series waaronder veel gewoon unbranded. Ik mag zelf minstens 1 maand extra wachten op software updates terwijl ik gewoon een unbranded toestel heb. Maar omdat ik het Nederlandse model heb moet ik langer wachten om een of andere reden.
Dit topic staat er vol mee, zowel branded als unbranded, er valt geen peil op te trekken wanneer Nokia voor welke serie een update uitbrengt.

De telefoon is wel degelijk gebouwd zoals we van Nokia gewend zijn. Vallen is geen probleem etc. Maar wat we niet van Nokia gewend zijn (en zeker niet van zo'n duur toestel) bij de N97 (niet mini) is:

Out of the box al kraken tijdens het typen (het kan geen kwaad, maar voelt gewoon cheap aan)
Zeer fragiel lock knopje (zal bij normaal gebruik geen issue zijn, maar het is zeker een zwak punt)
Zeer snel krassen (zelfs met hoesje heb je in no time krassen te pakken), niet alleen op het scherm maar overal
Verf slijt snel (heb je met een hoesje geen last van, ik in ieder geval niet. Meer recente Nokia modellen hebben hier last van. Nokia probeert dan ook zoveel mogelijk metaal te gebruiken en geen chromekleur gespoten plastic zoals de N97 wat zeer snel gaat afbladderen)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2010 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikostweak
Vraag: Mijn N97 wil niet meer opstarten, als ik hem aan de lader doe hoor ik een korte PIEP, geeft ook geen beeld weer. Iemand tips of een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BaszCore schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 18:48:
[...]

9. Email configureren

*Edit:
De hard reset heeft wel gewerkt, alleen kan ze niet via de door jou aangegeven manier haar instellingen veranderen om haar berichten dus op te slaan op de mass storage, de optie overige staat er niet bij ofzo? Ze heeft dus een n97 mini, weet niet of dit veel verschilt tov de gewone n97?

Dus mijn vraag, hoe stel je in dat de berichten (sms & email) opgeslagen moeten worden op de mass storage ipv phone memory?

Bedankt voor de hulp trouwens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Nu online
Geen matches
Verwijderd schreef op woensdag 08 september 2010 @ 12:51:
[...]
Dus mijn vraag, hoe stel je in dat de berichten (sms & email) opgeslagen moeten worden op de mass storage ipv phone memory?
Berichten --> opties --> instellingen --> overige --> gebruikt geheugen veranderen in bijv massageheugen in E:
(en dus niet telefoon geheugen in C:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vtpeters
Nikostweak schreef op woensdag 08 september 2010 @ 12:30:
Vraag: Mijn N97 wil niet meer opstarten, als ik hem aan de lader doe hoor ik een korte PIEP, geeft ook geen beeld weer. Iemand tips of een oplossing?
Ik heb de ervaring dat opstarten van het toestel terwijl deze aan de lader hangt niet mogelijk is.

Laadt het toestel eerst op (min. uurtje aanladen, weet niet of-ie ook piepje geeft als toestel uit staat en accu vol is). Haal 'm daarna van de lader en zet 'm aan. Als dit niet werkt, een harde reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Driek schreef op woensdag 08 september 2010 @ 12:54:
[...]

Berichten --> opties --> instellingen --> overige --> gebruikt geheugen veranderen in bijv massageheugen in E:
(en dus niet telefoon geheugen in C:)
Maar de optie overige had ze dus niet? Maar als jou manier de manier voor de mini is dan lijkt het mij dat ze er overheen gekeken kan hebben. Zal nog eens vragen of ze het kan checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Nu online
Geen matches
Verwijderd schreef op woensdag 08 september 2010 @ 13:58:
[...]

Maar de optie overige had ze dus niet? Maar als jou manier de manier voor de mini is dan lijkt het mij dat ze er overheen gekeken kan hebben. Zal nog eens vragen of ze het kan checken.
iets naar beneden scrollen, hij staat onderaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Driek schreef op woensdag 08 september 2010 @ 14:02:
[...]

iets naar beneden scrollen, hij staat onderaan
Thanks! Zal het even checken later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
vtpeters schreef op woensdag 08 september 2010 @ 13:10:
[...]

Ik heb de ervaring dat opstarten van het toestel terwijl deze aan de lader hangt niet mogelijk is.

Laadt het toestel eerst op (min. uurtje aanladen, weet niet of-ie ook piepje geeft als toestel uit staat en accu vol is). Haal 'm daarna van de lader en zet 'm aan. Als dit niet werkt, een harde reset.
Dat is prima mogelijk hoor, alleen niet als de accu op het randje van leeg zijn hangt. Tijdens het opstarten zijn er geen power saving techieken actief, de eerste 30 sec trekt het beestje dus een bak stroom.

Even 30 min laden en dan starten aan de lader is normaal geen probleem in mijn ervaring. Maar mogelijk is het per telefoon anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaszCore
Okee guys!
Ik heb nu alle punten die tot zo ver genoemd zijn even verzameld.
Wat ik in gedachten heb is het volgende:
Intro over de telefoon, wanneer deze is uitgekomen, hoe het toestel is gebracht. Dit was schitterend. Hierna was er weinig schitterends meer aan. Ook heb ik een link erbij gedaan van de introductie van het toestel waarin het toestel uitermate perfect presteert.

In het vervolg vertellen dat het toestel in het begin beviel en leuk leek, totdat je er eenmaal achter kwam dat het toestel helemaal niet zo functioneerde en geweldig als dat hij gepromoot was.
Dan zal ik alle problemen opnoemen die er mee zijn.
Ik weet niet of er meer mensen zijn die een brief hebben geschreven naar Nokia oid? Ik denk dat het wel handig is als dit er ook in vermeld wordt. Zo zien ze ook hoe Nokia er mee om gaat. (doel hiermee op de brief + antwoord van kwaK1983).

Zal ook vermelden dat de meeste een 2 jarig abonnement hebben en er dus nog zeker tot half juli mee moet doen. En we niet zo goed weten wat we ermee moeten doen omdat Nokia niet thuis geeft. !! Ik houd dus geen rekening met het feit dat je 3-4 maanden van te voren je abonnement mag verlengen. Dit verschilt ook weer per provider dus is onhandig!! Zo zal ik dus ook niet het gezeur van de Vodafone Live verbinding meenemen omdat dit ook provider gebonden is en we het nu over het toestel hebben !!

Wat is jullie idee over dit opzet?
Als er nog iemand punten heeft dan hoor ik dit graag. Ik ben ze nu lekker verzamelen en zal ze na het weekend uitzoeken en dan weer hier posten. Dan kunnen we zeggen welke punten mee worden genomen moeten worden en welke niet.
Is het een idee om de brief te schrijven namens iedereen die actief in dit topic is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikostweak
Krijg mijn telefoon niet aan via de lader. Dus heb hem naar Nokia care point gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweade
vtpeters schreef op woensdag 08 september 2010 @ 13:10:
[...]

Mijn ervaring is dat de telefoon zeker 2x zo snel opstart wanneer deze aan de lader hangt. (N97 mini)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Geen matches
Ik las dat er een soort pirated firmware in rondloop is(Zal verder geen downloadlinks/namen verstrekken, omdat ik geen idee heb of dit legaal is of niet). Wat zijn de reacties hierop? Heb gelezen dat het een stuk sneller moet worden allemaal, ook begreep ik dat je meerdere homescreens in kon stellen maar dat weet ik niet helemaal zeker...

[ Voor 7% gewijzigd door Kecin op 08-09-2010 19:38 ]

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaszCore
Kecin schreef op woensdag 08 september 2010 @ 19:37:
Ik las dat er een soort pirated firmware in rondloop is(Zal verder geen downloadlinks/namen verstrekken, omdat ik geen idee heb of dit legaal is of niet). Wat zijn de reacties hierop? Heb gelezen dat het een stuk sneller moet worden allemaal, ook begreep ik dat je meerdere homescreens in kon stellen maar dat weet ik niet helemaal zeker...
Je bedoelt vast Custom Firmware? Daar zijn hier mensen wel van op de hoogte. Dit heb ik ook geprobeerd op mn N97. Als je een beetje creatief en handig bent bouw je je eigen firmware met instructies van andere.
Maar als je de FAQ doorleest dan zal je tegen komen dat je hier geen links/verwijzingen naar mag plaatsen. Dit mag alleen in het Android topic.
De vraag is of je het wilt op je toestel. Je bent wel je garantie kwijt namelijk natuurlijk als er iets fout gaat. Andere kant is het dieptriest dat je hiernaar opzoek moet gaan om nog iets van je toestel te maken. Vandaar het idee om nu eens met alle klachten naar Radar te stappen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefal
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 13:50
Verwijderd schreef op woensdag 08 september 2010 @ 09:49:
[...]

Geen idee, ik heb alleen ervaring met de N97, niet met de mini.
Van alle hierboven genoemde zaken heb ik alleen van nr. 4 en nr. 16 last, met mijn mini. Vind het een prima telefoon, met prima software erop. Enige waar ik dus last van heb is dat de software een stukje trager wordt als de E schijf vol raakt. Even simpel testje met de opstarttijden van verschillende apps:
ApplicatieE-schijf LeegE-schijf 60% vol
Muziekspeler<1 sec 5,5 sec
Labyrinth Lite1 sec3,5 sec
xls bestand in Quickoffice1,5 sec4 sec

Hierbij staat "leeg" voor "1 xls bestand en 5 mp3tjes" en 60% vol staat voor 1 xls-bestand en 4GB muziek :+ . Zoals gezegd geen professionele test maar het maakt wel duidelijk dat de telefoon op bepaalde gebieden een stuk langzamer wordt. Gelukkig heb ik hier bij de belangrijkste zaken (telefoon, sms, kalender) weinig last van.

Verder kraakte het linker gedeelte van het toetsenbord al vanaf dag 1. Dit was op het begin niet zo irritant maar na 2 maanden begon het steeds erger te worden. Ik heb de telefoon naar een Nokia Care punt gebracht en daar hebben ze het gefixt. Nu kraakt de rechterkant :X Ik durf echter niet te zeggen of dit standaard is of dat ik gewoon ongeluk heb.

Verder is dit voor mij een perfect toestel! (behalve app support maar dat is niet iets waar Nokia direct iets zelf aan kan doen)

• kwaK1983
BaszCore schreef op woensdag 08 september 2010 @ 17:27:
Okee guys!
Intro over de telefoon, wanneer deze is uitgekomen, hoe het toestel is gebracht. Dit was schitterend. Hierna was er weinig schitterends meer aan. Ook heb ik een link erbij gedaan van de introductie van het toestel waarin het toestel uitermate perfect presteert.

In het vervolg vertellen dat het toestel in het begin beviel en leuk leek, totdat je er eenmaal achter kwam dat het toestel helemaal niet zo functioneerde en geweldig als dat hij gepromoot was.
Ik weet niet of er meer mensen zijn die een brief hebben geschreven naar Nokia oid? Ik denk dat het wel handig is als dit er ook in vermeld wordt. Zo zien ze ook hoe Nokia er mee om gaat. (doel hiermee op de brief + antwoord van kwaK1983).

Zal ook vermelden dat de meeste een 2 jarig abonnement hebben en er dus nog zeker tot half juli mee moet doen. En we niet zo goed weten wat we ermee moeten doen omdat Nokia niet thuis geeft. !! Ik houd dus geen rekening met het feit dat je 3-4 maanden van te voren je abonnement mag verlengen. Dit verschilt ook weer per provider dus is onhandig!! Zo zal ik dus ook niet het gezeur van de Vodafone Live verbinding meenemen omdat dit ook provider gebonden is en we het nu over het toestel hebben !!

Als er nog iemand punten heeft dan hoor ik dit graag. Ik ben ze nu lekker verzamelen en zal ze na het weekend uitzoeken en dan weer hier posten. Dan kunnen we zeggen welke punten mee worden genomen moeten worden en welke niet.
Is het een idee om de brief te schrijven namens iedereen die actief in dit topic is?
Goede opzet!
Mocht je hulp nodig hebben dan moet je het maar even laten weten (zou niet weten waarmee, maar wie weet).
Ben tot volgende week donderdag available, daarna ben ik 2 weken op vakantie.
Ik zou sowieso ook erbij vermelden dat meerdere Nokia N97 gebruikers al meerdere keren langs een NCP zijn geweest en nog steeds met een brak toestel zitten (waaronder ikzelf) en dat dit ook tijd, geld en energie kost.
Ook het feit dat het toestel als vlaggenschip in de markt is gebracht en zo'n slechte ondersteuning (qua updates / after sales) heeft zou ik noemen.
Als je de brief ondertekend met volledige namen van iedereen die hier actief is en dit initiatief steunt denk ik ook dat het duidelijk is dat er teveel probleemgevallen zijn, en dan is dit alleen nog op Tweakers.net.
Wat je volgens mij eerder al schreef is en je sowieso moet doen is een link van dit topic (+ diverse andere bronnen) vermelden in het hele verhaal.

*update*
Misschien is het ook een idee om bij elke gebruiker te inventariseren hoevaak, wanneer en voor welk probleem hij bij een NCP (en bij welk NCP) hij geweest is en of het/de probleem/klacht daarmee opgelost is.

[ Voor 3% gewijzigd door kwaK1983 op 09-09-2010 11:58 . Reden: ander idee ]

Verwijderd

Geen matches
Iemand die weet waarom de tijd in mijn mail niet klopt. Er zit namelijk een uur tijdsverschil in. Kan je dit ergens instellen??

• Xmasjos
Geen matches
Verwijderd schreef op donderdag 09 september 2010 @ 12:18:
Iemand die weet waarom de tijd in mijn mail niet klopt. Er zit namelijk een uur tijdsverschil in. Kan je dit ergens instellen??
Misschien de tijd van je telefoon zelf?

• kwaK1983
Geen matches
Verwijderd schreef op donderdag 09 september 2010 @ 12:18:
Welk mailprogramma gebruik je op de telefoon en welke mailclient?

Verwijderd

De Tijd van mijn telefoon staat gewoon goed. Maak gebruik van Nokia Messaging heb een Gmail adres.

Het was eerst gewoon goed maar ik had Nokia Messaging opnieuw geïnstalleerd omdat hij geen verbinding kon maken.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2010 13:21 ]

• Xmasjos
Geen matches
Dan zal het in je gmail waarschijnlijk verkeerd staan. Je tijdzone zal op standaard staan (Amsterdam is +1:00, dus 1 uur verschil)

Verwijderd

Xmasjos schreef op donderdag 09 september 2010 @ 13:39:
Dan zal het in je gmail waarschijnlijk verkeerd staan. Je tijdzone zal op standaard staan (Amsterdam is +1:00, dus 1 uur verschil)
Daar staat het ook gewoon goed. Het is pas na het opnieuw installeren van nokia Messaging gekomen. Daarvoor was het gewoon goed.

• steffeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-09 14:50
Afgelopen maand was m`n geheugen opeens helemaal vol. Ik had de mail/sms op het massa geheugen gezet een half jaar daarvoor, maar blijkbaar had de N97 daar andere ideeën over. Totdat het hele geheugen volzat, ik een backup maken van alle bestanden, sms-jes en ga maar door. Had de telefoon leeg gegooid en opnieuw geinstalleerd.. Wil ik via de OVI PC Suite alles terugzetten, zet hij ook de verzonden berichten terug m`n inbox in. Heel goed over nagedacht, en je kan ze niet sorteren op verzonden/ontvangen omdat het een soort gesprek is ( zoals de iPhone dat heeft ).

1 keer eerder wilde hij ook niets meer doen, toen naar NPC gebracht en had gelukkig alles op m`n massageheugen want ze moesten `m ook resetten. M`n ontgrendel knopje is er ook afgebroken, bij 3 kennissen/collega`s ook al gebeurd. De telefoon is 2 weken na de reset ook weer ENOOOORM sloom. Heb al meerdere malen de neiging gehad om `m uit het raam te gooien of per direct een nieuwe telefoon te kopen.

Helaas zit ik er nog tot Oktober 2011 aan vast.

• kwaK1983
steffeh schreef op donderdag 09 september 2010 @ 14:27:
Afgelopen maand was m`n geheugen opeens helemaal vol. Ik had de mail/sms op het massa geheugen gezet een half jaar daarvoor, maar blijkbaar had de N97 daar andere ideeën over. Totdat het hele geheugen volzat, ik een backup maken van alle bestanden, sms-jes en ga maar door. Had de telefoon leeg gegooid en opnieuw geinstalleerd.. Wil ik via de OVI PC Suite alles terugzetten, zet hij ook de verzonden berichten terug m`n inbox in. Heel goed over nagedacht, en je kan ze niet sorteren op verzonden/ontvangen omdat het een soort gesprek is ( zoals de iPhone dat heeft ).

1 keer eerder wilde hij ook niets meer doen, toen naar NPC gebracht en had gelukkig alles op m`n massageheugen want ze moesten `m ook resetten. M`n ontgrendel knopje is er ook afgebroken, bij 3 kennissen/collega`s ook al gebeurd. De telefoon is 2 weken na de reset ook weer ENOOOORM sloom. Heb al meerdere malen de neiging gehad om `m uit het raam te gooien of per direct een nieuwe telefoon te kopen.

Helaas zit ik er nog tot Oktober 2011 aan vast.
Join the club met mensen die teleurgesteld zijn in de N97 of Nokia in het algemeen zou ik bijna willen zeggen.
Hou het hier in de gaten, want er zijn wat ideeën gaande om ons ongenoegen te uiten over de telefoon.

• BaszCore
kwaK1983 schreef op donderdag 09 september 2010 @ 15:54:
[...]

Join the club met mensen die teleurgesteld zijn in de N97 of Nokia in het algemeen zou ik bijna willen zeggen.
Hou het hier in de gaten, want er zijn wat ideeën gaande om ons ongenoegen te uiten over de telefoon.
Yubs druk mee bezig idd! :) Straks weer verder, zit nu nog op het werk, als ik thuis ben ga ik weer verder! :) Mensen met suggesties of ideeen, alles is nog welkom. Wil begin volgende week beginnen met alles inhoudelijk in orde te maken, hier te bespreken zodat het eind volgende week of begin van de week daarop de deur uit kan. :)
Zal mn hotmai/spam adres ook beschikbaar stellen voor alle ideeen en/of suggesties! :) Dus mailen kan ook! Let niet op het emailadres O-) , maar het komt bij mij terecht!
jebenteenezel(at)hotmail.com :)

Verwijderd

Ik denk dat het nuttiger is als we allemaal onafhankelijk van elkaar dezelfde brief sturen, dat heeft waarschijnlijk meer impact als 1 brief voor ons allemaal. Voor die paar cent op de postzegel hoeven we het niet te laten toch?

Vandaag weer een hoofdstuk in het janken om N97 hoofdstuk: Gebruik van de N97 in de auto. Ik gebruik de N97 in de auto voor de volgende zaken:

- Bellen via bluetooth - werkt perfect
- E-mail (natuurlijk niet tijdens het rijden) - werkt redelijk, signaal valt soms weg in de auto en ik gebruik 3rd party software (RoadSync) want de zooi van Nokia werkt voor geen meter met Exchange.
- Navigeren - werkt NIET - maar na een paar keer ermee klooien (half jaar geleden) toch maar een stuk koperdraad erin gepropt, sindsdien werkt het op zich prima als het touchscreen even meewerkt.

Vandaag ging ik het volgende proberen, de FM zender. Ideaal toch om muziek te hebben vanaf je telefoon gewoon op de autoradio. Ik heb geen fancy autoradio met MP3 enzo dus ik gebruik normaal FM radio + CD's (gelukkig geen tape :+).

De FM zender werkt gewoon brak. Het signaal is zo zwak dat ik de telefoon op de antenne op het dak moet leggen wil de autoradio uberhaupt oppikken dat er een zender zit. Vervolgens met de telefoon de auto in is eigenlijk niet te doen, het stoort als een gek waardoor het praktisch onbruikbaar is. Wat wel werkt is de telefoon tegen de autoradio aan houden, dan is het redelijk, zo lang je em niet te hard zet hoor je vrijwel geen storing.

Ik heb nu de antenne van de radio zelf achter het dashboard in een lusje gelegd rondom een vakje, als ik nu de telefoon in dat vakje leg is het op zich prima. Maar heeft er iemand anders nog tips hoe de FM zender te tweaken valt? Met een software fix op 200% zendvermogen oid?

• Jelte
  • Niet online
Geen matches
Het schijnt te helpen om het een usb kabel in de de telefoon te stoppen, maar nergens op aan te sluiten. Heb het zelf nog niet geprobeerd (geen auto), maar klinkt plausibel.

Verwijderd

Geen matches
Hmmm ja ik had het alleen even getest (tenminste, voordat ik doorhad dat de telefoon echt tegen de antenne aan moest om een signaal te vinden waren we alweer een aantal minuten verder natuurlijk, en het omleggen van de antenne was ook een klusje) dus geen USB kabel eraan.

Maar hoe werkt dat op langere ritten? Dan zal de telefoon vrijwel zeker leeg raken van het continu muziek afspelen of continu navigeren en moet ik em toch laden. Ik heb een sigaretteaansteker -> USB converter in m'n telefoon zitten zodat ik zowel mijn eigen telefoon als mijn zakelijke telefoon als de telefoon van mijn vrouw eenvoudig kan opladen. Van wat ik lees op internet verneukt het laden vanaf de accu je signaal compleet en is het dus eigenlijk niet mogelijk om de FM transmitter functie in de auto te gebruiken... |:(

Weer een feature die wel in de specs stond om em aantrekkelijker te maken, maar die dus in de praktijk zoveel haken en ogen heeft dat het maar in een paar uitzonderlijke gevallen werkt en zelfs dan matig ipv goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capacitor
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
BaszCore schreef op woensdag 08 september 2010 @ 17:27:
Okee guys!

Wat ik vind dat je ook zeker moet vermelden is het feit dat Nokia ook zijn excuses heeft aangeboden voor deze verschrikkelijk slechte telefoon. Nokia maakt excuses voor N97-problemen
Lijkt me een erg belangrijk punt om aan te halen, omdat ze hier dus al mee aangeven dat ze fout zitten!

Mijn N97 is op het moment ook opgestuurd. Spooky touchscreen tot een vaak helemaal niet werkend touchscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tjah touchscreen is gewoon vet hopeloos. Die van mij werkt gewoon goed voor een N97, maar blijkbaar is Nokia's woord voor brak 'goed'. Haperen, geen input zien, input compleet verkeerd zien etc.

Ik ben eraan gewend en gebruik het touchscreen niet zo gek veel.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2010 01:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaszCore
Lars93 schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 00:22:
Wat ik vind dat je ook zeker moet vermelden is het feit dat Nokia ook zijn excuses heeft aangeboden voor deze verschrikkelijk slechte telefoon. Nokia maakt excuses voor N97-problemen
Lijkt me een erg belangrijk punt om aan te halen, omdat ze hier dus al mee aangeven dat ze fout zitten!

Mijn N97 is op het moment ook opgestuurd. Spooky touchscreen tot een vaak helemaal niet werkend touchscreen!
Dit was ik al van plan om mee te nemen. Thnx dat je er aan dacht!
Het is ronduit belachelijk dat ze excuses maken en verder geen oplossing bieden. Maja dat past weer geheel in het plaatje van deze telefoon.

@TRRoads, ja dit is ook een mogelijkheid. Er is ook een mogelijk om online een onderwerp te melden. Denk dat dit makkelijker is. Heb je de mogelijkheid om een onderwerp te melden voor in de uitzending, denk dat als we dit met zijn allen doen idd we meer kans hebben dat er daadwerkelijk iets mee gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweade
Geen matches
Als jullie een brief gaan sturen, verwijs dan ook even naar het promo filmpje waarin alles soepel werkt en er zelfs visuele effecten te zien zijn. Lijkt me een gevalletje misleiding. Zal straks even zoeken.
Pagina: 1 ... 51 ... 64 Laatste