Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lavagiant
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-03-2018

lavagiant

...

Matched: n97
Mau_Maus schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 14:03:
[...]

Welke verhoudingen? In tegenstelling van de normale N97?

Weet iemand of maandag alleen firmware komt voor de normale N97? Of ook voor de mini?
Ja, voor mijn gevoel te dik t.o.v. breedte. Misschien komt dat ook omdat ik de normale N97 gewend ben.

Nee, alleen firmware update voor N97, niet voor de mini.

Vandaag gesproken navigatie geprobeerd: werkt puike! Erg handig dat ik nu niet telkens eraan hoef te denken om de Tomtom mee te nemen.

[ Voor 98% gewijzigd door lavagiant op 30-01-2010 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matched: nokia, n97
Obeliks schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 15:08:
Ik krijg in OVI niet te zien dat er een Map-update met gratis navigatie is; in de telefoon zelf wel.
Als ik via WiFi probeer te updaten, krijg ik de mededeling 'Update Mislukt'...
Daarnaast begrijp ik het ook niet helemaal. Volgens mij is er alleen gratis navigatie voor de N97 mini?
Of lees ik dat nu verkeerd op de Nokia site.
Confused.... O+
Ter opheldering: gratis navigatie is inmiddels ook beschikbaar voor de N97. Heb hem eergisteren vanaf de telefoon (sw-update) over WiFi geupdate, zonder problemen! Je dient echter wel firmware v20.x geinstalleerd te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peedee
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-09-2022
Obeliks schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 15:08:
Ik krijg in OVI niet te zien dat er een Map-update met gratis navigatie is; in de telefoon zelf wel.
Als ik via WiFi probeer te updaten, krijg ik de mededeling 'Update Mislukt'...
Daarnaast begrijp ik het ook niet helemaal. Volgens mij is er alleen gratis navigatie voor de N97 mini?
Of lees ik dat nu verkeerd op de Nokia site.
Confused.... O+
De nieuwe Nokia maps zijn voor alle Nokia`s met GPS ondersteuning gratis te downloaden, vergeet niet Mapsupdater te downloaden voor op de PC. Daarna instructies volgen en kaarten (via PC) toevoegen en laten installeren. Werkt goed!! Alleen de GPS-ontvangst is nog niet geweldig maar ik ben nog niet naar een servicepoint geweest om dit te fixen!! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peedee
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-09-2022
lavagiant schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 16:37:
[...]

Ja, voor mijn gevoel te dik t.o.v. breedte. Misschien komt dat ook omdat ik de normale N97 gewend ben.

Nee, alleen firmware update voor N97, niet voor de mini.

Vandaag gesproken navigatie geprobeerd: werkt puike! Erg handig dat ik nu niet telkens eraan hoef te denken om de Tomtom mee te nemen.
Wil ik nog aan toevoegen dat de mini mij niet echt als mini overkomt, scheelt weinig, de N97 is inderdaad mooier en heeft een mooiere chromen afwerking, (Nokia embleem rechts boven a.d. voorkant, meer stijl). Mijn opinie is dat je alleen verliest t.o.v. de N97. Gisteren nog vergeleken!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:53
Matched: nokia
Mau_Maus schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 12:46:
[...]
Inderdaad... Met google maps zie je dat inderdaad goed, maar net als A-GPS heb je verschillende definities. En volgens mij was het zo dat die positiebepaling via masten niet diezelfde manier is als Google maps dat doet, maar via een code die mee kan worden verzonden door de masten of iets dergelijks...Maar goed ik weet dat inderdaad niet zeker. Robertwebbe was daar teonerdtijd van overtuigd volgens mij ;) En het leek bij mij altijd wel zo te kloppen.
Er zijn inderdaad meerdere definities bij A-GPS.
De eerste (ook wel quickfix genoemd) is dat er via de mobiele internetverbinding locatiedata wordt gedownload bij de plaatsbepalingsserver (bijv. supl.nokia.com). In deze data staat waar precies de GPS satellieten de komende periode zich bevinden. In theorie hangen ze namelijk op een vast punt maar in de praktijk mogen ze binnen een window bewegen. Als die buiten het window gaat, dan wordt de satelliet weer terug gezet naar het midden. De periode hoe lang er data wordt gehaald, verschilt per merk. Windows Mobile toestellen halen meestal voor een week op, Nokia's voor de komende 5 minuten. Hoe minder data je op hoeft te halen, des te sneller het binnen en beschikbaar is. In het geval van Nokia is het minder dan 15 kilobyte en dat is in een paar seconden gedownload. Met deze data is de rekensom die je toestel moet maken om de plaats te bepalen een stuk eenvoudiger geworden en duurt het in de meeste gevallen nog maar 20 seconden in plaats van 2 minuten.

De tweede manier is op basis van plaatsbepalingsinformatie die het mobiele netwerk heeft berekend en aan je door geeft. In Nederland is er geen enkele provider die dit aanbiedt aan haar eindgebruikers. De informatie is in het netwerk wel beschikbaar maar wordt niet doorgegeven aan de masten. Hiervoor moeten de provider extra investeringen doen en dat is vandaag de dag niet meer lonend gezien steeds meer mensen al GPS in het toestel hebben. Deze informatie kan zeer onnauwkeurig zijn, het is afhankelijk van hoeveel masten er in de buurt zijn. Als je buiten de stad bent dan kan het kilometers afwijken. Een voorbeeld van hoe het wel gebruikt wordt is de Nijmeegse 4daagse. Daar kon je je afgelopen zomer abonneren op een dienst zodat je wandelaars kon volgen. Nu heb ik mijn vader gevolgd en daar klopt echt niets van. Zodra hij de stad of het dorp uit was, was een afwijking van 5 kilometer normaal. Binnen Nijmegen zelf (waar veel zenders op korte afstand waren) werkte het wel weer nauwkeurig. Deze techniek moet je dus ook niet gebruiken in plaats van GPS (=exacte plaatsbepaling) maar meer voor diensten zoals zijn mijn vrienden "in de buurt". Hyves doet dit bijvoorbeeld nu voor KPN en Hi klanten. Uit het oogpunt van privacy wil je dan ook niet dat het te nauwkeurig is. Groot voordeel van deze techniek is dat het met iedere telefoon werkt, GPS is niet nodig.

De derde manier is op basis van historische dataverzameling. Google is hiermee begonnen. Als je Google Maps Mobile gebruikt, dan wordt er behalve de GPS informatie ook continu gescanned naar de ontvangststerkte van de omliggende masten en of dat er wifi ontvangen wordt. Let wel, hij scant alleen de ontvangststerkte. Als je dan voldoende informatie hebt verzameld (dit gebeurd inmiddels al jaren door miljoenen gebruikers), dan kun je op een gegeven moment omgekeerd gaan berekenen. Als je dan (nog) geen GPS ontvangst hebt, dan meet je wat er te ontvangen is en dan is het te berekenen waar je ongeveer bent.
Mijn eerste ervaring was met de eerste generatie iPhone, die heeft geen GPS ontvanger. De eerste keer dat ik keek was er een cirkel van een paar kilometer. Na onderzoek was ik erachter hoe het werkte en ben ik bewust gaan dataverzamelen. Dat heb ik gedaan door steeds groter wordende omtrekkende bewegingen rondom mijn huis te gaan maken. Na een paar maanden (zolang duurt het voordat de data verwerkt wordt) was de nauwkeurigheid verkleint tot slechts 20 meter. Ook als ik door de straat liep was het redelijk nauwkeurig. Echter toen ik de iPhone 3G ging proberen (met GPS uit) was de nauwkeurigheid weer verdwenen. Wat bleek nu, het 3G netwerk is natuurlijk een heel ander radionetwerk. Ik moest opnieuw gaan dataverzamelen. Realiseer je dat dit voor iedere provider geldt. In Nederland heb je dus 6 netwerken: KPN GSM, KPN UMTS, Vodafone GSM, Vodafone UMTS, T-Mobile GSM en T-Mobile UMTS. Echter hebben inmiddels zoveel mensen Google Maps gebruikt met een ingebouwde GPS dat er onzettend veel data verzameld wordt. En iedere dag komt er weer nieuwe, verse data binnen en wordt de nauwkeurigheid verbeterd.
Deze data wordt niet gedeeld met andere partijen. Iedere partij die deze techniek wil gebruiken zal zelf data moeten verzamelen.

Tenslotte nog even over de tijd hoe lang het duurt voordat je een exacte plaatsbepaling hebt met GPS.
Je hebt ruwweg twee manieren, de zogenaamde koude start en de warme start.
De koude start is als de hele rekensom geheel gemaakt moet worden. De A-GPS locatiedata kan deze rekensom eenvoudiger maken maar hij moet wel even rekenen. Naarmate de processor krachtiger is en er voldoende werkgeheugen is, kan dat schelen in de rekentijd. Wat heel belangrijk is, is dat het toestel stil blijft staan tijdens het berekenen! Als je GPS aan zet dan scant hij eerst welke satellieten hij ontvangt en vervolgens gaat hij rekenen met de data van de vier satellieten waarvan hij het signaal het sterkst ontvangt. Op het moment dat je het toestel draait, kan het zijn dat hij van een of meer satellieten geen data meer kan ontvangen en dan moet hij weer opnieuw een keuze maken uit de vier sterkste en opnieuw beginnen met rekenen. Als je dan aan het ijsberen bent waarom het zolang moet duren, blijft hij telkens maar opnieuw beginnen. Wat ook meespeelt is de sterkte van het signaal. Als je binnen zit, achter HR++ isolatieglas en gewapend beton (of auto's met warmtewerend glas), is de ontvangststerkte enorm teruggelopen en kan het zelfs zijn dat het te weinig is om er iets van te maken. Toch wordt het geprobeerd en dat kan er voor zorgen dat het langer duurt of onnauwkeurig is.
De mooiste test is als je ergens in een open polder gaat zitten met rondom vrij zich, antenne (meestal aan de achterkant van het toestel) naar de hemel gericht en dan volledig stil zit. Dan komen de signalen krachtig binnen en zul je waarschijnlijk het maximum van 12 satellieten kunnen ontvangen (waarvan er dus alleen de 4 sterkte gebruikt worden).

Al met al, als iemand zegt dat een toestel een slechte GPS ontvanger heeft omdat het 20 minuten duurt voordat hij een plaatsbepaling heeft, zegt dat helemaal niets. Als die persoon binnenshuis rond heeft gelopen, dan duurt het dus onnodig lang. Als je wilt vergelijken hoe goed of slecht de GPS ontvanger van een toestel is, ga dan buitenshuis meten en zoek een tool waarmee je de ontvangststerkte per satelliet kunt zien. Hoe hoger de signaalwaarde, des te beter. De kwaliteit wordt voornamelijk bepaald hoe goed de antenne is en hoe gevoelig de GPS chipset is.

Dan nog de warme start. Als je een GPS ontvanger voor de tweede of meerdere keer aan zet, dan kijkt hij of dat er nog informatie van de vorige sessie bruikbaar is. Dat is het geval als er niet te veel tijd verstreken is en of dat je nog op dezelfde plaats bent. Voorbeeld hiervan is als je GPS uitzet en vervolgens binnen 5 minuten weer aanzet op dezelfde locatie, meestal heb je dan al binnen enkele seconden een plaatsbepaling.
Onervaren gebruikers denken dan al snel dat ze een supergoede GPS ontvanger hebben want hij doet het al binnen enkele seconden. Natuurlijk is dat zo omdat er dan nog informatie beschikbaar was van de vorige sessie en daardoor was de rekensom snel gemaakt. Bij navigatiesystemen in de auto zie je dat je nooit hoeft te wachten of een plaatsbepaling. Dat komt omdat de GPS ontvanger altijd aan blijft (zolang de accucapaciteit niet onder een bepaald minimaal nivo komt).

lavagiant schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 16:37:
[...]
Je vergeet de grootste troef, OVI Maps is oorspronkelijk ontwikkeld voor voetgangers navigatie. Daardoor werkt het veel beter dan TomTom als je door een onbekend stad loopt. Je neemt je TomTom meestal niet mee uit de auto als je ergens door een onbekende stad loopt. En als je dat toch wel doet, dan zul je merken dat je vaak aan het omlopen bent. De algoritmes om routes te berekenen voor voetgangers zijn lang niet zo ver door ontwikkeld dan bij Nokia.

Veel mensen die zeggen "ik heb al een TomTom dus ik heb het niet nodig" beseffen dus niet dat het navigatie op je mobiel ook nog een andere toegevoegde waarde heeft.

[ Voor 94% gewijzigd door robertwebbe op 31-01-2010 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-09-2023
Geen matches
Ovi maps is idd júist veel meer geschikt voor voetgangers of fietsers. In de auto werkt het niet optimaal als je m niet dicht bij het raam hebt. Dat is maar goed ook, want anders zou hij je batterij ook echt leegslurpen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertyuh
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-11-2024
devilxx5 schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 20:24:
Ik heb vandaag mijn n97 mini gehad en probeerde via wlan verbinding te maken met mijjn draadloos netwerk. Volgens de mini was ik wel verbonden, maar als ik de browser startte om op een website te gaan krijg ik de melding 'ongeldige servernaam'. Wie kan me helpen?
Ik ben ook een gelukkige bezitter van de N97 mini en toevallig heb ik precies hetzelfde probleem. Nu volgt de logica, ik heb dit alleen bij mijn vriendin thuis want bij ons thuis kan ik wel gewoon via de wifi op internet.

Het zou misschien aan de modem kunnen liggen, thuis heb ik een Netgear en bij mijn vriendin thuis een Speedtouch. Hebben andere mensen hier ook ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Xolon schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 06:39:
zeg bijdehandje, dit is toch het N97 topic? met meer dan genoeg mensen die het weten?

nou dan, dit werkt sneller en efficienter dan een googlen op n97 mini, waar je overal continu alleen dit plaatje ziet en de naam cherry black..
Je gaat voorbij aan het feit dat GoT geen helpdesk is, en dus er niet is om jouw Google-werk te doen. Lees aub Het algemeen beleid even door zodat je weet wat we hier van je verwachten qua eigen inzet. Je loopt hier nou ook lang genoeg om te weten dat het hier zo in elkaar steekt.

[ Voor 6% gewijzigd door RoD op 31-01-2010 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:53
Petertyuh schreef op zondag 31 januari 2010 @ 14:44:
[...]

Ik ben ook een gelukkige bezitter van de N97 mini en toevallig heb ik precies hetzelfde probleem. Nu volgt de logica, ik heb dit alleen bij mijn vriendin thuis want bij ons thuis kan ik wel gewoon via de wifi op internet.

Het zou misschien aan de modem kunnen liggen, thuis heb ik een Netgear en bij mijn vriendin thuis een Speedtouch. Hebben andere mensen hier ook ervaringen mee?
Ja, Nokia's werken niet op de Speedtouch in geval van WPA codering. Is niet alleen bij de N97, dat is bij alle Nokia modellen. Beide fabrikanten wijzen naar elkaar voor het probleem en niemand lost het op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-09 23:07
Om nog 1 methode van GPS-versnelling toe te voegen: Skyhook Wireless.
Dit bedrijf heeft een enorme database van wifi-netwerken die ze gebruiken om een snelle fix te krijgen. In de Iphone hebben ze dit ingebouwd. Voor de n97 is het als losse app te krijgen.
Voor een mooi filmpje/praatje, zie mobile monday: http://www.mobilemonday.n...tion-makes-mobile-mobile/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinnn
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-09-2019
Zit hier met een sterke twijfel tussen de MINI en de gewone versie.

Helaas is er geen apart n97 mini topic, maar mensen die hier hun ervaring ermee willen delen?
vooral of alles soepel werkt (of dat er veel irritante wachttijden enzo inzitten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08 23:48

MrSleeves

You'll thank me later.

Ik kan het moeilijk vergelijken aangezien ik geen N97 heb, maar over de mini ben ik heel tevreden. Echt groter zou ik niet willen; nu is de maat een beetje vergelijkbaar met de 5800 (maar wel iets langer geloof ik).
Ik las hier dat de GPS fix wat problemen zou geven (bij de N97 dan), maar dat is met de mini van mij in ieder geval geen probleem: zelfs binnen en dat heb ik bij m'n Garmin nog niet meegemaakt. Over het algemeen kan je er op wachten.

De cursortoetsen vind ik ook wel prettig; bij de N97 heb je links één of ander navigeerding, maar aangezien ik rechtshandig ben, vind ik het prettiger om dit op een reguliere plek te hebben.

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:24
Karp schreef op zondag 31 januari 2010 @ 15:34:
Om nog 1 methode van GPS-versnelling toe te voegen: Skyhook Wireless.
Dit bedrijf heeft een enorme database van wifi-netwerken die ze gebruiken om een snelle fix te krijgen. In de Iphone hebben ze dit ingebouwd. Voor de n97 is het als losse app te krijgen.
Voor een mooi filmpje/praatje, zie mobile monday: http://www.mobilemonday.n...tion-makes-mobile-mobile/
ik dacht ik doe eens gek en koop dat appje.... wat denk je, binnen 5 seconden een fix :D werkt dus echt supersnel!!

linkje ovi store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikymike77
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-02-2010
Geen matches
Eindelijk de lang verwachte firmware update?

http://www.allaboutphones...te-verschijnt-morgen.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goedenavond kenners,

ik ben al de hele avond aan het proberen om de update ovi-kaarten via mijn n97, toepassingen, softwareupdate binnen te halen. hij heeft ze wel binnen gehaald maar hij installeert ze niet,krijg steeds de melding: 1 update mislukt. ik heb het ook al geprobeert via de maps-loader op de pc maar ook daar krijg ik het niet mee voor elkaar.

weet iemand astublieft voor mij de oplossing hoe ik deze update wel voor elkaar krijg?

dank je wel voor de moeite alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikymike77
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-02-2010
Verwijderd schreef op zondag 31 januari 2010 @ 22:10:
goedenavond kenners,

ik ben al de hele avond aan het proberen om de update ovi-kaarten via mijn n97, toepassingen, softwareupdate binnen te halen. hij heeft ze wel binnen gehaald maar hij installeert ze niet,krijg steeds de melding: 1 update mislukt. ik heb het ook al geprobeert via de maps-loader op de pc maar ook daar krijg ik het niet mee voor elkaar.

weet iemand astublieft voor mij de oplossing hoe ik deze update wel voor elkaar krijg?

dank je wel voor de moeite alvast.
Hoeveel geheugen staat er op je c schijf? Dit moet minimaal 18 MB zijn, maar beter is het dus om meer geheugen vrij te hebben.. Ik denk dat dat het probleem is. Ik heb vandaag een vriend geholpen met installeren en had eerst maar 12 mb vrij, na de cash van zijn browser geleegd te hebben was er 19 mb vrij en kon ik prima de update installeren.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
mikymike77 schreef op zondag 31 januari 2010 @ 22:16:
[...]

Hoeveel geheugen staat er op je c schijf? Dit moet minimaal 18 MB zijn, maar beter is het dus om meer geheugen vrij te hebben.. Ik denk dat dat het probleem is. Ik heb vandaag een vriend geholpen met installeren en had eerst maar 12 mb vrij, na de cash van zijn browser geleegd te hebben was er 19 mb vrij en kon ik prima de update installeren.

Succes!
Bij mij verscheen de update helemaal niet, dus ik heb een hard reset uitgevoerd. Nu heb ik de nieuwste Ovi Maps draaien, ik vind het een fijn programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
ik heb 42 mb vrij op C maar het lukt me echt niet om die update via de telefoon erop te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Bij mij verscheen de update helemaal niet, dus ik heb een hard reset uitgevoerd. Nu heb ik de nieuwste Ovi Maps draaien, ik vind het een fijn programma.

ik zie die update wel maar hij installeert hem gewoon niet. niet via de telefoon en aan de pc met pc suite lukt het ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
[quote]mikymike77 schreef op zondag 31 januari 2010 @ 22:16:
[...]

Succes!

zou je mij astublieft stap voor stap kunnen zeggen hoe ik het dan moet doen, heb 42 vrij op c. ik kom er echt niet uit, ook via google vanalles afgezocht.

thanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lydus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:28
Verwijderd schreef op zondag 31 januari 2010 @ 22:38:
[quote]mikymike77 schreef op zondag 31 januari 2010 @ 22:16:
[...]

zou je mij astublieft stap voor stap kunnen zeggen hoe ik het dan moet doen, heb 42 vrij op c. ik kom er echt niet uit, ook via google vanalles afgezocht.

thanx
Bij mij lukte de installatie ook niet, na het verwijderen van de versie van maps die al op mijn n97 stond lukte het wel om de update te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Lydus schreef op zondag 31 januari 2010 @ 22:54:
[...]

Bij mij lukte de installatie ook niet, na het verwijderen van de versie van maps die al op mijn n97 stond lukte het wel om de update te installeren.

jaa, dat was dus het probleem, heeeeeeeeeeeeeel erg bedankt!!!!
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-09 14:19
Even googlen laat zien dat er wereldwijd ook heel veel mega gefrustreerde N97 gebruikers zitten die het probleem hebben met de vastlopers van de telefoon tijdens het opstarten; het beroemde nokia logo virus. Ik hoop dus dat ze om te beginnen dit probleem hebben verholpen met de fix...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masis
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-12-2020
Geen matches
Nog iets meer dan 2 uur...................... :) :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokorico
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:20
Masis schreef op maandag 01 februari 2010 @ 06:49:
Nog iets meer dan 2 uur...................... :) :) :)
Dat werd bij de vorige 2 aankondingen ook gezegd :P maar wie weet ... 3e keer goede keer ;)
Mijn N97 is binnen voor herstelling (In België bij Gramat te Deinze) voor de gps ontvangst te fixen. Volgens verkoper komt het b cover probleem niet voor bij Belgische toestellen. De mijne komt van Nederland dus heb pech ...:)

Ik gebruikte n97 voor ik hem binnen deed ongeveer 2 maand en beviel me eigenlijk prima. Vooral toetsenbordje is heel handig. Al bij al geen slechte koop voor 260EU incl verzending :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lavagiant

lavagiant

...

Geen matches
kokorico schreef op maandag 01 februari 2010 @ 07:41:
[...]

Dat werd bij de vorige 2 aankondingen ook gezegd :P maar wie weet ... 3e keer goede keer ;)
Dit is de eerste keer dat er sinds de 2.0 software update een officiële mededeling gedaan werd over de opvolger. Reken er dus maar op dat die update vandaag komt. Of het stipt om 8:00 GMT (bij ons 9:00 uur) is, valt nog af te wachten.

Ik hou in elk geval de update servers in de gaten. Op het moment dat de update voor unbranded toestellen beschikbaar is zal ik hier meteen een berichtje plaatsen.

De update is beschikbaar vanaf nu (9:00 uur)! De volgende product codes (RM-505) kunnen updaten naar versie 21.0.45 (update 09:13 - de lijst wordt steeds langer):

0576124: RM-505_APAC_AUSTRALIA Black
0591376: RM-505_APAC_AUSTRALIA Black
0576208: RM-505_APAC_AUSTRALIA White
0591377: RM-505_APAC_AUSTRALIA White
0576129: RM-505_APAC_Bangladesh Black
0576211: RM-505_APAC_Bangladesh White
0576120: RM-505_APAC_CAMBODIA Black
0576132: RM-505_APAC_CAMBODIA White
0576128: RM-505_APAC_EMERGING ASIA Black
0576210: RM-505_APAC_EMERGING ASIA White
0575297: RM-505_APAC_HONG KONG black
0575841: RM-505_APAC_HONG KONG white
0575724: RM-505_APAC_INDIA Black
0576213: RM-505_APAC_INDIA White
0576121: RM-505_APAC_INDONESIA Black
0576133: RM-505_APAC_INDONESIA White
0576119: RM-505_APAC_MALAYSIA Black
0576131: RM-505_APAC_MALAYSIA White
0576126: RM-505_APAC_NEW ZEALAND Black
0576209: RM-505_APAC_NEW ZEALAND White
0576123: RM-505_APAC_PHILIPPINES Black
0576207: RM-505_APAC_PHILIPPINES White
0575722: RM-505_APAC_SINGAPORE Black
0576130: RM-505_APAC_SINGAPORE White
0575266: RM-505_APAC_TAIWAN black
0575829: RM-505_APAC_TAIWAN white
0575728: RM-505_APAC_THAILAND Black
0576135: RM-505_APAC_THAILAND White
0576122: RM-505_APAC_VIETNAM Black
0576212: RM-505_APAC_VIETNAM White
0592606: RM-505_CHINA3G_China PRC 3G black
0592448: RM-505_CHINA3G_China PRC 3G silver
0589790: RM-505_CHINA3G_CHINA PRC 3G White
0576356: RM-505_EMEA_ALPS_QW Black
0576435: RM-505_EMEA_ALPS_QW White
0576364: RM-505_EMEA_BALKANS_QW Black
0576462: RM-505_EMEA_BALKANS_QW White
0576411: RM-505_EMEA_Baltian_QW Black
0576488: RM-505_EMEA_Baltian_QW White
0585556: RM-505_EMEA_Belarus_QW Black
0585574: RM-505_EMEA_Belarus_QW White
0576351: RM-505_EMEA_Benelux_FR_QW Black
0576420: RM-505_EMEA_Benelux_FR_QW White
0579050: RM-505_EMEA_Benelux_NL_QW Black
0579054: RM-505_EMEA_Benelux_NL_QW White
0579051: RM-505_EMEA_BULGARIA_QW Black
0579055: RM-505_EMEA_BULGARIA_QW White
0576410: RM-505_EMEA_CIS_QW Black
0576487: RM-505_EMEA_CIS_QW White
0581899: RM-505_EMEA_CIS_QW_2 Black
0581901: RM-505_EMEA_CIS_QW_2 White
0576366: RM-505_EMEA_CZECH_QW Black
0576468: RM-505_EMEA_CZECH_QW White
0576412: RM-505_EMEA_Estonian_QW Black
0576489: RM-505_EMEA_Estonian_QW White
0570817: RM-505_EMEA_EURO_QW1 Black
0576350: RM-505_EMEA_EURO_QW1 White
0590465: RM-505_EMEA_FINLAND_QW1 Black
0590466: RM-505_EMEA_FINLAND_QW1 Black
0574380: RM-505_EMEA_FRANCE_QW Black
0592009: RM-505_EMEA_FRANCE_QW Black
0576423: RM-505_EMEA_FRANCE_QW White
0592010: RM-505_EMEA_FRANCE_QW White
0576355: RM-505_EMEA_GERMAN_QW Black
0576430: RM-505_EMEA_GERMAN_QW White
0576375: RM-505_EMEA_GREECE_QW Black
0576474: RM-505_EMEA_GREECE_QW White
0576377: RM-505_EMEA_HUNGARY_QW Black
0576480: RM-505_EMEA_HUNGARY_QW White
0576413: RM-505_EMEA_ISRAEL_QW Black
0576490: RM-505_EMEA_ISRAEL_QW White
0576358: RM-505_EMEA_ITALY_QW Black
0591374: RM-505_EMEA_ITALY_QW Black
0576459: RM-505_EMEA_ITALY_QW White
0591375: RM-505_EMEA_ITALY_QW White
0579053: RM-505_EMEA_MALTA_QW Black
0579056: RM-505_EMEA_MALTA_QW White
0576406: RM-505_EMEA_MOLDOVA_QW Black
0576486: RM-505_EMEA_MOLDOVA_QW White
0576368: RM-505_EMEA_POLAND_QW Black
0576472: RM-505_EMEA_POLAND_QW White
0576363: RM-505_EMEA_PORTUGAL_QW Black
0576461: RM-505_EMEA_PORTUGAL_QW White
0576402: RM-505_EMEA_ROMANIA_QW Black
0576481: RM-505_EMEA_ROMANIA_QW White
0576403: RM-505_EMEA_RUSSIA_QW Black
0591865: RM-505_EMEA_RUSSIA_QW Black
0576484: RM-505_EMEA_RUSSIA_QW White
0591866: RM-505_EMEA_RUSSIA_QW White
0576352: RM-505_EMEA_SCAND_QW1 Black
0576425: RM-505_EMEA_SCAND_QW1 White
0576353: RM-505_EMEA_SCAND_QW2 Black
0576428: RM-505_EMEA_SCAND_QW2 White
0576365: RM-505_EMEA_SERBIA_QW Black
0576467: RM-505_EMEA_SERBIA_QW White
0576367: RM-505_EMEA_SLOVAKIA_QW Black
0576470: RM-505_EMEA_SLOVAKIA_QW White
0576360: RM-505_EMEA_SPAIN_QW Black
0576460: RM-505_EMEA_SPAIN_QW White
0580747: RM-505_EMEA_Swiss_QW Black
0580748: RM-505_EMEA_Swiss_QW White
0587797: RM-505_EMEA_Syria white
0576357: RM-505_EMEA_TURKEY_QW Black
0576458: RM-505_EMEA_TURKEY_QW White
0576405: RM-505_EMEA_UKRAINE_QW Black
0576485: RM-505_EMEA_UKRAINE_QW White
0576554: RM-505_MENA_ALGERIA black
0576573: RM-505_MENA_ALGERIA white
0575743: RM-505_MENA_ARABIC 1 black
0576558: RM-505_MENA_ARABIC 1 white
0576503: RM-505_MENA_ARABIC 2 black
0576569: RM-505_MENA_ARABIC 2 white
0576504: RM-505_MENA_EMBARGO NON GPS black
0576570: RM-505_MENA_EMBARGO NON GPS white
0576556: RM-505_MENA_FARSI black
0576575: RM-505_MENA_FARSI white
0576500: RM-505_MENA_KSA black
0576567: RM-505_MENA_KSA white
0576502: RM-505_MENA_LEVANT black
0580177: RM-505_MENA_LEVANT COMMON ENGLISH BLACK
0580187: RM-505_MENA_LEVANT COMMON ENGLISH WHITE
0576568: RM-505_MENA_LEVANT white
0576555: RM-505_MENA_MEA B black
0576574: RM-505_MENA_MEA B white
0576553: RM-505_MENA_NORTH AFRICA black
0576572: RM-505_MENA_NORTH AFRICA white
0576562: RM-505_MENA_SSA FRENCH Black
0576578: RM-505_MENA_SSA FRENCH White
0590470: RM-505_MENA_SSA Mozambique Black
0590471: RM-505_MENA_SSA Mozambique White
0576560: RM-505_MENA_SSA Multi Black
0576566: RM-505_MENA_SSA Multi White
0590468: RM-505_MENA_SSA Nigeria Black
0590469: RM-505_MENA_SSA Nigeria White
0576561: RM-505_MENA_SSA PT Black
0576577: RM-505_MENA_SSA PT White
0576559: RM-505_MENA_SSA1 Black
0576565: RM-505_MENA_SSA1 White
0576563: RM-505_MENA_SSA10 Black
0576579: RM-505_MENA_SSA10 White
0576564: RM-505_MENA_SSA11 Black
0576580: RM-505_MENA_SSA11 White
0587796: RM-505_MENA_Syria Black
0575744: RM-505_MENA_UAE black
0576576: RM-505_MENA_UAE white
0580749: RM-505_MENA_Venezuela black
0580750: RM-505_MENA_Venezuela white

[ Voor 114% gewijzigd door lavagiant op 01-02-2010 09:13 . Reden: update server stukje toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertyuh
  • Laatst online: 02-11-2024
Ik heb laatst de nieuwe versie van Ovi Maps op mijn N97 mini gezet en ik merk sindsdien dat mijn telefoon de hele tijd via gsm/umts online gaat. Nu is dat hier nog niet zozeer een probleem, maar als ik in buitenland ben, dan is dit zeer onwenselijk.
Bij de instellingen heb ik internet al op offline gezet en heb ik de A-GPS uitgeschakeld.
Zijn er nog dingen die ik over het hoofd zie?

De reden waarom ik dit vraag is een erg gepeperde telefoonrekening als ik ook maar even in de buurt van het buitenland kom, laat staan als ik werkelijk in het buitenland kom.
robertwebbe schreef op zondag 31 januari 2010 @ 15:18:
Ja, Nokia's werken niet op de Speedtouch in geval van WPA codering. Is niet alleen bij de N97, dat is bij alle Nokia modellen. Beide fabrikanten wijzen naar elkaar voor het probleem en niemand lost het op.
Dan heb ik toevallig geluk gehad met mijn N95 8GB, want die werkte wel via alle SpeedTouch modellen. Ik heb hem bij 3 vrienden en mijn vriendin gebruikt zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eBait
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:18
Geen matches
Update staat erop. Geen hele grote veranderingen volgens mij, maar wel een nieuw Nseries 2 thema.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkawa
  • Laatst online: 20-09 15:28
Geen matches
Is de update ook via OTA beschikbaar?

[ Voor 52% gewijzigd door dkawa op 01-02-2010 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lavagiant

lavagiant

...

Geen matches
dkawa schreef op maandag 01 februari 2010 @ 09:15:
Is de update ook via OTA beschikbaar?
Nee, alleen via de software updater op je pc.

Voor de RM-507 is de update nu ook beschikbaar. Ik rij nu even naar een NSC voor de update.

[ Voor 8% gewijzigd door lavagiant op 01-02-2010 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladykiller007
  • Laatst online: 26-09 21:51
Geen matches
Is er al een officiële changelog beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
ik heb hier schijnbaar een UK versie van de N97 en daar is de firmware nog niet voor uit :(
productcode: 0587240

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaszCore
  • Laatst online: 14-08 12:17
Geen matches
ook nog niet beschikbaar voor toestellen met de productcode "0587245". Zojuist gekeken, ik hou hem vandaag in de gaten, ik gok alleen dat het weer even gaat duren voordat de update daadwerkelijk voor elk toestel beschikbaar is, anders toch maar even kijken of ik de productcode ga veranderen of naar een NSP ga..

Weet iemand trouwens of het ook mogelijk is met de nieuwe firmware om die onzin programma's zoals Qik, Joikuspot Premium etc te verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typ1
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-09-2022
Geen matches
Als ik via sw update op de telefoon de nieuwe maps wil binnenhalen, krijg ik een melding update mislukt.
Waar kan dat aan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lavagiant

lavagiant

...

Geen matches
lavagiant schreef op maandag 01 februari 2010 @ 09:31:
[...]
Ik rij nu even naar een NSC voor de update.
Nou, die rit had ik me kunnen besparen. De Phoenix versies zijn nog niet beschikbaar, dus een NSC kan niets voor je doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Wat is een phoenix versie??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capacitor
  • Laatst online: 03:10
Geen matches
Zo ik het de update binnen :D
Het is wel duidelijk dat het kinetisch scrollen véél sneller gaat nu. Verder is het standaard grijze achtergrondje verandert in een standaard zwarte achtergrond :P
Verder niet zoveel veranderingen zover ik heb gezien, maar de nieuwe firmware draait ook pas 10 minuutjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lavagiant

lavagiant

...

Geen matches
Phoenix is de software die een NSC gebruikt om je gsm bij te werken/te herstellen. De medewerker gaf aan dat die software versies doorgaans iets later beschikbaar komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos_M
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-09 07:15

Jos_M

aka jos_jalla aka josti

ik vind het er niet beter op geworden. Ik heb eerst back-up gemaakt, update gedaan en toen hard reset, toen back-up teruggezet en nu kan ik de Nokia Email niet meer instellen :S Kan geen verbinding maken met internet, neem contact op met uw provider... pff

[ Voor 11% gewijzigd door Jos_M op 01-02-2010 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:42
Jos_M schreef op maandag 01 februari 2010 @ 11:10:
ik vind het er niet beter op geworden. Ik heb eerst back-up gemaakt, update gedaan en toen hard reset, toen back-up teruggezet en nu kan ik de Nokia Email niet meer instellen :S Kan geen verbinding maken met het netwerk meldt 'ie.
Nooit backups terug zetten, ik zou gewoon alleen je contacts, berichten en kalender syncen. Anders krijg je altijd weer problemen.

Voor de Nederlandse N97 is de update nog niet beschikbaar, hoop niet dat het zo lang als de vorige keer gaat duren pff... =(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos_M

Jos_M

aka jos_jalla aka josti

Geen matches
Waarom geen backups terugzetten? die mogelijkheid is er toch niet voor niks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:42
Geen matches
Jos_M schreef op maandag 01 februari 2010 @ 11:22:
Waarom geen backups terugzetten? die mogelijkheid is er toch niet voor niks?
Omdat dat vaker fout gaat, en er rare problemen mee worden gekopieerd. Ik zou in Ovi Suite gewoon syncen, lees altijd slechte verhalen over oude backups terug zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauw8
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-09 14:30
Geen matches
Lars93 schreef op maandag 01 februari 2010 @ 10:59:
Het is wel duidelijk dat het kinetisch scrollen véél sneller gaat nu. Verder is het standaard grijze achtergrondje verandert in een standaard zwarte achtergrond :P
Verder niet zoveel veranderingen zover ik heb gezien, maar de nieuwe firmware draait ook pas 10 minuutjes.
Heb jij een hard reset gedaan? Want het scrollen gaat nog steeds niet altijd soepel. Oftewel, ik zie geen verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
Geen matches
ik heb hem toch maar geupdate ondanks dat mijn productcode nog niet beschikbaar is (NSS rules ;) ). foto's laden gaat een stuk sneller zie ik. verder nog geen bijzondere dingen tegen gekomen.

had wel even een momentje toe NSU ineens de melding gaf dat hij geen verbidning meer met de foon kon krijgen midden in het proces.... telefoon uit en aan gezet, in de hoop dat hij normaal zou starten ( dat deed hij gelukkig) daarna nog een keer laten draaien en toen ging het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:32
Geen matches
Lars93 schreef op maandag 01 februari 2010 @ 10:59:
wat is jouw productcode?

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetAmp
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:11

NetAmp

"for indoor use only"

Geen matches
Typ1 schreef op maandag 01 februari 2010 @ 10:17:
Als ik via sw update op de telefoon de nieuwe maps wil binnenhalen, krijg ik een melding update mislukt.
Waar kan dat aan liggen?
Misschien (gebrek aan) beschikbare ruimte op C: ?
Ik kon de nieuwe Maps ook pas installeren nadat ik ruimte had vrijgemaakt (door o.a. oude/onnodige software te verwijderen via Instellingen -> Toepassingsbeheer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hamsteg
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:21

hamsteg

Species 5618

Geen matches
Gesproken navigatie is nu vrij beschikbaar sinds 21/28 januari. Zijn er ook mensen die, zoals ik, deze licentie gekocht hebben en nu het gevoel hebben dat ze te grazen genomen zijn? Mijn licentie loopt nog tot in augustus van dit jaar :(

Weet iemand van een refund actie? So-wie-so pas na het vervangen van de B-cover, in december, kan ik navigatie foutloos gebruiken dus eigenlijk heb ik maar 1.5 maand er van kunnen profiteren ....

... gecensureerd ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-11-2021
Jos_M schreef op maandag 01 februari 2010 @ 11:10:
ik vind het er niet beter op geworden. Ik heb eerst back-up gemaakt, update gedaan en toen hard reset, toen back-up teruggezet en nu kan ik de Nokia Email niet meer instellen :S Kan geen verbinding maken met internet, neem contact op met uw provider... pff
Nog andere wijzigingen gevonden? ruimte op de c schijf, meer ram oid?

grootste winstpunt moet toch de stabiliteit van het toestel zijn denk ik dus daar kom je niet in 10 minuten achter. Ding moet natuurlijk veel minder vaak uitzichzelf opstarten, en de ram moet niet langzaam vollopen. Als je alles heb afgeloten meot je toch weer rond de 40 mb ram uitkomen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:36
Geen matches
Via de standaard sw update van de telefoon zag ik hem niet maar via de Ovi Suite. Ga zo ook even updaten. Kijken of er eea verbeterd is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

What's new

The software contains many fixes and improvements on the earlier releases including:

* More free RAM after booting

* Improved call reliability

* Smooth touchscreen scrolling

* Browser improvements (among other changes, the toolbar stays out of the way more)

* Music player improvements

* Cleaner default (black) theme

* Improved image and video stability

Notes

* After a hard reset, there's now 53MB free on disk C:

* After removing the Facebook and AccuWeather homescreen widgets, the N97 now boots up with around 59MB of RAM free

* Disappointingly, Ovi Maps 3.3 (free) isn't in the firmware, though of course, it's an easy add-on from 'Software update' on the device, from maps.nokia.com or from the Ovi Store.
__________________________________________________________________________________________

Ik zou zeggen vergelijk je telefoon eens met dit lijstje (bron: allaboutsymbian.com). Ik ga mijn telefoon opladen en dan kijken of ik kan updaten; waarschijnlijk niet want ik was met de vorige updates ook pas later aan de beurt. Ik had het overigens zeer op prijs gesteld als ze de accelorameter uit hadden geschakeld bij een telefoontje; vind het zeer storend als ik gebeld wordt en niet meteen kan opnemen omdat het scherm naar landscape mode overschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos_M

Jos_M

aka jos_jalla aka josti

Verwijderd schreef op maandag 01 februari 2010 @ 12:11: Ik had het overigens zeer op prijs gesteld als ze de accelorameter uit hadden geschakeld bij een telefoontje; vind het zeer storend als ik gebeld wordt en niet meteen kan opnemen omdat het scherm naar landscape mode overschakeld.
dat kan je instellen toch? Instellingen>Telefoon>Sensorinstellingen>Draaibediening

of bedoel je dat niet?

En weet iemand wat de toepassing Share location (agent) (widget)? Heeft dit te maken met de nieuwe Nokia Maps? Voegt het wat toe, want het is samen bijna 2,5 MB op de c-schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lavagiant

lavagiant

...

Geen matches
Ik heb het ook maar even via NSS gedaan. Geen zin om door de sneeuw te rijden. Update staat erop. Lijkt een 'lag' te zijn in de dialer, verdere bevindingen volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
Geen matches
die lag merk ik ook, al is het miniem, als ik heel snel een nummer intik, zie ik als ik klaar ben een halve seconde later het laatste cijfer in beeld komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jos_M schreef op maandag 01 februari 2010 @ 12:30:
[...]

dat kan je instellen toch? Instellingen>Telefoon>Sensorinstellingen>Draaibediening

of bedoel je dat niet?

En weet iemand wat de toepassing Share location (agent) (widget)? Heeft dit te maken met de nieuwe Nokia Maps? Voegt het wat toe, want het is samen bijna 2,5 MB op de c-schijf.
Ja dat bedoel ik wel. Maar het punt is....als ik gewoon met de telefoon aan het klooien (games, internetten, twitteren etc) dan vind ik het fijn als ik makkelijk tussen portrait en landscape mode kan schakelen maar als je wordt gebeld moet het apparaat gewoon vaststaan in de portrait mode, het voegt niets toe dat je naar landscape kan schakelen. Het schakelen duurt te lang, je ringtone hapert en je moet wachten om op te nemen als het toestel weer eens draait >_<.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladykiller007
  • Laatst online: 26-09 21:51
Geen matches
Als je een hard reset doet zijn dan ook je gesprekstimers enz gereset???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lavagiant

lavagiant

...

Geen matches
Ladykiller007 schreef op maandag 01 februari 2010 @ 13:09:
Als je een hard reset doet zijn dan ook je gesprekstimers enz gereset???
Ja, dan ben je alles kwijt. Echter is het sterk aan te bevelen om een hard reset uit te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkwakman
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-09 16:32
Jos_M schreef op maandag 01 februari 2010 @ 12:30:
[...]

of bedoel je dat niet?

Ja Share Location hoort bij de nieuwe maps. Het is een widget waarmee je je locatie kunt posten naar facebook. Ik weet niet of het verwijderen ervan problemen veroorzaakt met de nieuwe maps, dat zou je even moeten proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erp833
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-09 17:48
Geen matches
hallo, ik heb de update gedaan naar 2.1,moet ik nu ook een harde reset doen en zo ja hoe moet ik dat dan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

justinnn schreef op zondag 31 januari 2010 @ 16:40:
Zit hier met een sterke twijfel tussen de MINI en de gewone versie.

Helaas is er geen apart n97 mini topic, maar mensen die hier hun ervaring ermee willen delen?
vooral of alles soepel werkt (of dat er veel irritante wachttijden enzo inzitten).
Ik heb de Mini nu langer dan maand en ben er erg tevreden over dus ik raadt hem je zeker aan :) heb tot nu toe nog geen minpunten.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2010 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djrvdj
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-04-2024
Beste mensen,

Weet iemand hoe ik nokia maps, n-gage, nokia email en quickoffice kan verplaatsen naar mijn massageheugen op mijn Nokia N-97? Mijn C loopt namelijk ALWEER vol en deze bestanden nemen nogal wat geheugen in.

Bij voorbaat dank

Dirk-Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typ1
Geen matches
NetAmp schreef op maandag 01 februari 2010 @ 11:44:
[...]

Misschien (gebrek aan) beschikbare ruimte op C: ?
Ik kon de nieuwe Maps ook pas installeren nadat ik ruimte had vrijgemaakt (door o.a. oude/onnodige software te verwijderen via Instellingen -> Toepassingsbeheer).
Op C heb ik 53mb ruimte, lijkt me niet dat dat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:46
Geen matches
erp833 schreef op maandag 01 februari 2010 @ 14:14:
hallo, ik heb de update gedaan naar 2.1,moet ik nu ook een harde reset doen en zo ja hoe moet ik dat dan doen.
Gebruik de zoek optie op het forum of google gewoon even zelf.
Tweaker zoekt zelf en laat mensen niet zoeken.

*Tip: *#7370#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
erp833 schreef op maandag 01 februari 2010 @ 14:14:
Installation
1. Back up your data to memory card, using the tool in File manager on your N97.

2. Install v21 via Nokia Software Update on a Windows PC. Over-the-air updates to v21 will be available 'shortly'.

3. All your data *should* be maintained, but I'd strongly recommend doing a hard reset afterwards anyway, i.e. *#7370# from the homescreen dialler.

4. Restore your data (but not settings) from your memory card, again in File manager.

5. Set up any email/Internet/Bluetooth settings/pairings as needed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capacitor
  • Laatst online: 03:10
Geen matches
lauw8 schreef op maandag 01 februari 2010 @ 11:26:
[...]

Heb jij een hard reset gedaan? Want het scrollen gaat nog steeds niet altijd soepel. Oftewel, ik zie geen verbetering.
Nvm...
Het scrollen werkt nu ook weer lange van vlekkeloos...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha wat een klaagzang op die officiële nokia forums zeg. Schijnt dat er lag in de dialer zit, dat het kinetisch scrollen op sommige plekken is verslechterd enz.
Wel een beetje vreemd dat er zoveel klachten komen na een update die bugs moet fixen. Zo blijf je in die vicieuze cirkel zitten. Afijn, ik ben veel benieuwder naar de V3 versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
wat is LAG in de dailer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lavagiant

lavagiant

...

Opslagmedium van berichten blijft nu op mass storage staan, ook nadat je een USB verbinding gemaakt hebt. Dat is dus een goede verbetering. Verder nog geen problemen ervaren. Of je het gewijzigde theme mooi vindt, valt over te discussiëren. Ik had liever gehad dat ze die tijd in nuttige dingen gestoken hadden. Verder wat de 'dialer lag' betreft: ach daar valt mee te leven, maar het viel mij gewoon op. Het maakt mij niet uit of er meer features bij komen of niet (nu niet het geval), ik heb liever dat de meeste bugjes (herstarten!) opgelost zijn.

Ik lees hier en daar dat de ringtone bug er nog in zit (bij inkomende oproep klinkt de standaard Nokia ringtone ipv ingestelde).
Ja lees even een paar regels omhoog dat staat daar toch gewoon. :)

[ Voor 13% gewijzigd door lavagiant op 01-02-2010 15:22 . Reden: lag "uitleg" toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaszCore
Geen matches
Uiteindelijk ook maar NSS gebruikt om de productcode te veranderen en zo te kunnen updaten naar de nieuwe versie. Eerst even de nieuwe firmware geinstalleerd, daarna hard reset uitgevoerd en toen weer voorzichtig aan wat informatie terug zetten op de telefoon, contactpersonen, agenda, mail etc. Zoveel mogelijk op het massageheugen uiteraard.
Wat mij opviel was dat je meteen na de hard reset rond de 55mb vrij hebt op het C geheugen. Iets wat in hele lange tijd niet meer gezien had. Uiteraard wel met zo veel mogelijk shit verwijderd.
Tot mijn verbazing staat de nieuwe maps niet meteen op je telefoon na de update, iets wat mij wel verbaasde, deze had ik al gewoon geinstalleerd maar zit dus niet standaard in de update, dat is wel slecht. Dus die daarna maar geinstalleerd en daarna meteen het geheugen gecheckt -> ~40mb over nog! Is nog steeds meer als voor de update maar ik vind het wel erg veel. Straks maar eens ff kijken of ik hem op 1 of andere manier op het massageheugen kan krijgen, heeft iemand anders dit al voor elkaar gekregen trouwens?

Verder vind ik die nieuwe skin ook niet heel denderend, icm een achtergrond wordt het naar mijn mening zelfs irritant, verder werkt het allemaal tot zo ver, maar hij staat er nu net paar uur op en ondertussen aan het werk dus kan niet echt uitgebreid testen, maar so far so good, nog niet echt problemen tegen gekomen maar ik laat over paar dagen even weten of ik nog wat ben tegen gekomen en hoe het verder bevalt.
Raden jullie trouwens aan om de productcode weer terug te zetten nadat je deze veranderd en geupdate hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thezs
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-09 22:02
Geen matches
BaszCore schreef op maandag 01 februari 2010 @ 15:55:
Uiteindelijk ook maar NSS gebruikt om de productcode te veranderen en zo te kunnen updaten naar de nieuwe versie. Eerst even de nieuwe firmware geinstalleerd, daarna hard reset uitgevoerd en toen weer voorzichtig aan wat informatie terug zetten op de telefoon, contactpersonen, agenda, mail etc. Zoveel mogelijk op het massageheugen uiteraard.
Wat mij opviel was dat je meteen na de hard reset rond de 55mb vrij hebt op het C geheugen. Iets wat in hele lange tijd niet meer gezien had. Uiteraard wel met zo veel mogelijk shit verwijderd.
Tot mijn verbazing staat de nieuwe maps niet meteen op je telefoon na de update, iets wat mij wel verbaasde, deze had ik al gewoon geinstalleerd maar zit dus niet standaard in de update, dat is wel slecht. Dus die daarna maar geinstalleerd en daarna meteen het geheugen gecheckt -> ~40mb over nog! Is nog steeds meer als voor de update maar ik vind het wel erg veel. Straks maar eens ff kijken of ik hem op 1 of andere manier op het massageheugen kan krijgen, heeft iemand anders dit al voor elkaar gekregen trouwens?

Verder vind ik die nieuwe skin ook niet heel denderend, icm een achtergrond wordt het naar mijn mening zelfs irritant, verder werkt het allemaal tot zo ver, maar hij staat er nu net paar uur op en ondertussen aan het werk dus kan niet echt uitgebreid testen, maar so far so good, nog niet echt problemen tegen gekomen maar ik laat over paar dagen even weten of ik nog wat ben tegen gekomen en hoe het verder bevalt.
Raden jullie trouwens aan om de productcode weer terug te zetten nadat je deze veranderd en geupdate hebt?
Heb ook mijn productcode veranderd, maar nog steeds geen update beschikbaar.. :?
welke productcode heb jij gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typ1
Geen matches
Na een aantal keer een harde reset te hebben uitgevoerd en dus na elke reset geprobeerd de nieuwe maps te downloaden is het gelukt. Echt na een keer of 10 resetten en downloaden ging de installatie goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 24-09 16:03

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Geen matches
thezs schreef op maandag 01 februari 2010 @ 16:06:
[...]

Heb ook mijn productcode veranderd, maar nog steeds geen update beschikbaar.. :?
als je, je code veranderd naar een code uit de boven weergegeven lijst, dan zou het goed moeten gaan.
Weet je zeker dat het wijzigen van je productcode goed is gegaan? Ik kan me herinneren dat ik phoenix gebruikt hebt om me code te wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thezs
Geen matches
Zygivt schreef op maandag 01 februari 2010 @ 16:20:
[...]

als je, je code veranderd naar een code uit de boven weergegeven lijst, dan zou het goed moeten gaan.
Weet je zeker dat het wijzigen van je productcode goed is gegaan? Ik kan me herinneren dat ik phoenix gebruikt hebt om me code te wijzigen.
Ik heb NSS gebruikt, veranderd naar de code die in de lijst op de vorige pagina staat bij: benelux NL zwart.
om zeker te weten dat het goed is gegaan heb ik mijn telefoon weer afgekoppeld en weer aangesloten en de gegevens uitgelezen en de nieuwe code stond wel als productcode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaszCore
thezs schreef op maandag 01 februari 2010 @ 16:06:
[...]

Die heb ik gebruikt.
Ik heb het als volgt gedaan: Eerst een complete backup van alle belangrijke data gemaakt, toen code veranderd met NSS, telefoon uit -> aan gezet, aan ovi gehangen maar die kon geen update vinden, toen nokia software updater geopend (die had ik van te voren los gedownload en geinstalleerd, voor het geval en dat voelde ik dus goed aan) hier kon ik meteen updaten.
Uiteindelijk een kwartier tot 20 minuten bezig geweest om die code te veranderen, updaten etc. Backup niet meegerekend, dit is niet te vergelijken, geen idee hoeveel contacten, berichte, foto's, videos etc je erop hebt dus dat is niet relevant.
succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thezs
BaszCore schreef op maandag 01 februari 2010 @ 16:25:
[...]

Die heb ik gebruikt.
Ik heb het als volgt gedaan: Eerst een complete backup van alle belangrijke data gemaakt, toen code veranderd met NSS, telefoon uit -> aan gezet, aan ovi gehangen maar die kon geen update vinden, toen nokia software updater geopend (die had ik van te voren los gedownload en geinstalleerd, voor het geval en dat voelde ik dus goed aan) hier kon ik meteen updaten.
Uiteindelijk een kwartier tot 20 minuten bezig geweest om die code te veranderen, updaten etc. Backup niet meegerekend, dit is niet te vergelijken, geen idee hoeveel contacten, berichte, foto's, videos etc je erop hebt dus dat is niet relevant.
succes!
Bedankt! de code werkt, is nu bezig met updaten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaszCore
Geen matches
thezs schreef op maandag 01 februari 2010 @ 16:40:
[...]
Bedankt! de code werkt, is nu bezig met updaten!
Mijn ervaring is dat die EURO codes altijd werken en dan heb je altijd als eerste de firmware update te pakken, dit had ik namelijk met mn N95 ook!
Maar succes ermee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thezs
Geen matches
BaszCore schreef op maandag 01 februari 2010 @ 16:42:
[...]

Mijn ervaring is dat die EURO codes altijd werken en dan heb je altijd als eerste de firmware update te pakken, dit had ik namelijk met mn N95 ook!
Maar succes ermee :)
update is gelukt, nu even hardreset en dan kan ik er weer tegenaan, vraag me inderdaad ook af of het verstandig is de originele productcode weer in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Laatst online: 14-08-2024
Geen matches
thezs schreef op maandag 01 februari 2010 @ 16:57:
[...]

update is gelukt, nu even hardreset en dan kan ik er weer tegenaan, vraag me inderdaad ook af of het verstandig is de originele productcode weer in te stellen.
Niet doen, tenzij je bij de volgende update weer wilt wijzigen :)

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thezs
Geen matches
PinokkioTV schreef op maandag 01 februari 2010 @ 17:00:
[...]

Dan laat ik het zo :)
Het is toch ook zo dat als je de productcode wijzigd de garantie vervalt o.i.d.? tenminste dat las ik ergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_Gaus
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:19
Geen matches
PinokkioTV schreef op maandag 01 februari 2010 @ 17:00:
[...]

Hoe zit dat met de garantie, want die schijnt te vervallen bij een aanpassing van de productcode. Maar als je hem dan weer terugzet kunnen ze dan zien dat de productcode gewijzigd is geweest?

Edit: grrr thesz....

[ Voor 3% gewijzigd door Mister_Gaus op 01-02-2010 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lavagiant

lavagiant

...

Mister_Gaus schreef op maandag 01 februari 2010 @ 17:07:
[...]

Hoe zit dat met de garantie, want die schijnt te vervallen bij een aanpassing van de productcode. Maar als je hem dan weer terugzet kunnen ze dan zien dat de productcode gewijzigd is geweest?
Jawel, dat kunnen ze altijd zien. Als jij een update uitvoert, dan wordt dat geregistreerd aan je IMEI. Bij Nokia bekijken ze die logs en zien ze dat het gewijzigd is. Ik denk niet dat ze er moeilijk over doen, want als ik naar NSC was gegaan dan was precies hetzelfde gebeurd. Dus mocht dat een issue worden, dan zien we het later wel.

Nooit terugzetten in elk geval, want als je dan checkt voor updates dan krijg je de oude versie weer als je niet oplet (en ik vermoed dat je dan je gsm brickt).

Ik gebruik overigens de Benelux productcode black (nadat een NSC die er eerder bij mij opgezet had).

Na hard reset begon ik met 64 MB. Nu zit ik op 45 MB nadat Maps en MailForExchange geïnstalleerd is. Maps slaat zoveel mogelijk op het massa geheugen op (kaartmateriaal, spraak, etc.). Echter staan de programma bestanden op C. Daar kun je zelf niets aan doen. Echter: 45 MB is meer dan voldoende; je moet zelf gewoon alles op massa geheugen zetten, dan blijf je voorlopig op die 45 MB zitten. Gebruik in elk geval niet de ingebouwde browser, want die gebruik de C voor zijn cache en dan wordt het een issue. Gewoon Opera Mini of Mobile installeren of die andere browser die hier regelmatig genoemd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hindrik1
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-06-2022
Geen matches
Als ik bij licenties kijk staat daar dat deze 307 dagen geldig is.
Betekend dit dat ik een betaalde versie heb??????.
Volgende vraag is er ergens een handleiding te downloaden

uit het schone drentse land

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Laatst online: 14-08-2024
Geen matches
Mister_Gaus schreef op maandag 01 februari 2010 @ 17:07:
[...]

Edit: grrr thesz....
Als je tussendoor "normaal" hebt geupdate, kunnen ze dat idd zien :)

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tolunaygul12
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17:39
heb net mijn n97 geupdate naar V21. heb nog geen harde reset gedaan. na een restart heb ik 58.4MB ram en 49.3MB C over. dus ik ga voorlopig niet resetten. scrollen is inderdaad veel soepeler. ik moest wel product code aanpassen naar 0579050 :) orgineel 0585162

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hamsteg schreef op maandag 01 februari 2010 @ 11:51:
Gesproken navigatie is nu vrij beschikbaar sinds 21/28 januari. Zijn er ook mensen die, zoals ik, deze licentie gekocht hebben en nu het gevoel hebben dat ze te grazen genomen zijn? Mijn licentie loopt nog tot in augustus van dit jaar :(

Weet iemand van een refund actie? So-wie-so pas na het vervangen van de B-cover, in december, kan ik navigatie foutloos gebruiken dus eigenlijk heb ik maar 1.5 maand er van kunnen profiteren ....
Yep, ik heb/had pas gesproken navigatie gekocht tot 2011 :(

Van de nokia site:
I have an active license that I purchased prior to the release of Maps 3.03. Can I get a refund?
All existing licenses purchased on earlier versions of Ovi Maps and remain valid until they expire, and are non-refundable. After licenses expire, users can download the new application with free navigation if they have a supported device.

Dus we zijn gewoon ons geld kwijt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkawa
  • Laatst online: 20-09 15:28
tolunaygul12 schreef op maandag 01 februari 2010 @ 17:28:
heb net mijn n97 geupdate naar V21. heb nog geen harde reset gedaan. na een restart heb ik 58.4MB ram en 49.3MB C over. dus ik ga voorlopig niet resetten. scrollen is inderdaad veel soepeler. ik moest wel product code aanpassen naar 0579050 :) orgineel 0585162
Ik heb origineel 0585162 en heb net de update uitgevoerd.. No problems!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lavagiant schreef op maandag 01 februari 2010 @ 15:18:
Opslagmedium van berichten blijft nu op mass storage staan, ook nadat je een USB verbinding gemaakt hebt. Dat is dus een goede verbetering. Verder nog geen problemen ervaren. Of je het gewijzigde theme mooi vindt, valt over te discussiëren. Ik had liever gehad dat ze die tijd in nuttige dingen gestoken hadden. Verder wat de 'dialer lag' betreft: ach daar valt mee te leven, maar het viel mij gewoon op. Het maakt mij niet uit of er meer features bij komen of niet (nu niet het geval), ik heb liever dat de meeste bugjes (herstarten!) opgelost zijn.

Ik lees hier en daar dat de ringtone bug er nog in zit (bij inkomende oproep klinkt de standaard Nokia ringtone ipv ingestelde).

[...]

Ja lees even een paar regels omhoog dat staat daar toch gewoon. :)
het kan aan mij liggen, ik zie wel dat er over gesproken wordt maar kan nie vinden wat
er nu bedoeld wordt met LAG dialer!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Verwijderd schreef op maandag 01 februari 2010 @ 18:31:
[...]

het kan aan mij liggen, ik zie wel dat er over gesproken wordt maar kan nie vinden wat
er nu bedoeld wordt met LAG dialer!?
Dat er een korte vertraging tussen het drukken op een knop en het digitaal weergeven hiervan. Het schijnt dat als je nu snel een telefoonnummer intoets er een halve seconde vertraging plaatsvind tussen het draaien en weergeven hiervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaszCore
Geen matches
lavagiant schreef op maandag 01 februari 2010 @ 17:17:
Na hard reset begon ik met 64 MB. Nu zit ik op 45 MB nadat Maps en MailForExchange geïnstalleerd is. Maps slaat zoveel mogelijk op het massa geheugen op (kaartmateriaal, spraak, etc.). Echter staan de programma bestanden op C. Daar kun je zelf niets aan doen. Echter: 45 MB is meer dan voldoende; je moet zelf gewoon alles op massa geheugen zetten, dan blijf je voorlopig op die 45 MB zitten. Gebruik in elk geval niet de ingebouwde browser, want die gebruik de C voor zijn cache en dan wordt het een issue. Gewoon Opera Mini of Mobile installeren of die andere browser die hier regelmatig genoemd wordt.
Hoe kom jij aan die 64MB op je C? Nadat ik hem had geupdate had ik 45MB en na installatie van Maps nog maar 30!! Dat wil ik ook wel 45MB overhouden! Dat is niet, ik zal zo eens kijken naar die andere browsers, dat had ik nog niet gedaan! Zo ook weer ff een goeie versie van X-Plore erop zetten, werkt ook wel verdraaid handig :)
Heb jij nog wel Qik, Adobe, Drawing, Joikuspot Premium, Boingo en Vlingo erop staan? Die zijn helaas nog niet te verwijderen (tenminste voor zo ver ik weet) maar die zouden wel de nodige mb's schelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
Geen matches
Downloaden uit de ovi store.
Zo ik ben ook zover, update gedraaid, en 56 mb vrij op c.
Nu alles weer teeug zetten. Ik merk dat als ik iets uit de ovi store download hij dit automatisch gaat installeren, en ik vrees dat hij dat dan op c: doet. Kan ik deze standaardinstelling ergens wijzigen?
Bij menu/instellingen/telefoon vind ik het niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaszCore
Geen matches
liffey schreef op maandag 01 februari 2010 @ 19:25:
Downloaden uit de ovi store.
Zo ik ben ook zover, update gedraaid, en 56 mb vrij op c.
Nu alles weer teeug zetten. Ik merk dat als ik iets uit de ovi store download hij dit automatisch gaat installeren, en ik vrees dat hij dat dan op c: doet. Kan ik deze standaardinstelling ergens wijzigen?
Bij menu/instellingen/telefoon vind ik het niet...
Dat kan je in de ovi store instellen dat hij op het Massageheugen installeert, waar ik achter kwam is dat hij dat zelf al had gedaan, want die ovi store client moest ik ook meteen updaten naar een nieuwere versie maar zag wel dat hij standaard weer op E gaat installeren.. Maar je kan het ff checken voor de zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
Geen matches
BaszCore schreef op maandag 01 februari 2010 @ 19:31:
[...]

Dat kan je in de ovi store instellen dat hij op het Massageheugen installeert, waar ik achter kwam is dat hij dat zelf al had gedaan, want die ovi store client moest ik ook meteen updaten naar een nieuwere versie maar zag wel dat hij standaard weer op E gaat installeren.. Maar je kan het ff checken voor de zekerheid.
thx! dat installeert een stuk ontspannener! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje, ik ben op zoek naar podcasts op mijn n97 mini.
Bijvoorbeeld dance department en tiesto's club life.
Heb het internet afgestruind en ben niks tegengekomen hoe het werkt,
zou iemand mij kunnen helpen met het zoeken naar podcasts? en evt hoe te abonneren?
Podcasting> Mappen> international> Nederlands> verder kom ik nog niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
Geen matches
eerste ervaringen zijn wat mij betreft positief.
lag in dialer, merk ik niet.
touchscreen is veel gevoeliger, top!
en de webbrowser is veel sneller!
na alles weer geinstalleerd te hebben heb ik nog 31 mb over.
en na wat rommelen nog 41 mb ram over, ook niet verkeerd.
foto's laden veel sneller, heel snel je scherm vol met alle kleine fotootjes, fijn! Al met al dus tevreen, al is het weinig vernieuwend, wel sterk verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superericje
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:04
ik heb de N97 mini en net een update gedraaid... wat zijn eigenlijk de geupdate dingen?

en bij Maps... waar kan ik op de foon vinden welke landen/ steden ik erop heb staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superericje
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:04
Geen matches
edit knopje al weg...

heb inmiddels gevonden, waar ik dat kan zien... via Ovi suite... kan het ook via de mobiel zelf??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik probeer Ovi Suite opnieuw te installeren, de nieuwste versie heb ik van nokia.nl gedownload. Maar waarom doet het installeren van dit programma zo lang? Het zou maar enkele minuten maar ik heb de installatie al min. 25 minuten draaien. Hoort dit of heb ik een probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaszCore
Verwijderd schreef op maandag 01 februari 2010 @ 21:21:
Ik probeer Ovi Suite opnieuw te installeren, de nieuwste versie heb ik van nokia.nl gedownload. Maar waarom doet het installeren van dit programma zo lang? Het zou maar enkele minuten maar ik heb de installatie al min. 25 minuten draaien. Hoort dit of heb ik een probleem?
De gewone desktop versie neem ik aan? Lijkt mij erg lang 25 min, weet niet of je ouwe pc hebt? Klinkt in ieder geval niet geheel goed. Zou eens kijken bij taakbeheer om te kijken of het proces niet over zn nek is gegaan, anders ff killen, kijken of er wat geinstalleerd is (zo ja, dat allemaal verwijderen) en opnieuw proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hindrik1
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-06-2022
Geen matches
is er iemand die mij wil informeren????????

uit het schone drentse land

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlisterAMG
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 29-09 16:31
hindrik1 schreef op maandag 01 februari 2010 @ 22:32:
is er iemand die mij wil informeren????????

In plaats van:
"Volgende vraag is er ergens een handleiding te downloaden"

te typen, kon je ook:

www.google.nl > "n97 handleiding"

Ra ra wat je dan vindt.

Ontopic. Vaag gedoe dat weer veeele firmwares alweer te downloaden zijn, maar voor de Nederlandse nog niet. Overigens ben ik het helemaal eens met de klacht over het landscape-portrait verhaal in een andere post. Is, behalve de instabiliteit van de telefoon, misschien wel 1 van de irritantste dingen die ik op de telefoon kan vinden. Het moeten wachten tot je telefoon in de juiste stand staat om aan te kunnen nemen. Het moet toch niet zo moeilijk zijn om de telefoon altijd in portrait te laten wanneer je de telefoon af gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lavagiant

lavagiant

...

Helaas is mijn N97 alweer 2x opnieuw opgestart onderweg in de auto (kou?). Ben benieuwd of gsm morgen ochtend nog aan staat, vrees het ergste.

edit: vanmorgen stond de gsm gelukkig nog aan.

Toen ik die 64 mb vrij had waren de volgende onzin programma's aanwezig: joikuspot, vlingo, qik, boingo. Voor de hard reset had ik alle apps van E eerst verwijderd. Ik heb zowel voor (zonder sim) als na de update een hard reset uitgevoerd.

[ Voor 6% gewijzigd door lavagiant op 02-02-2010 08:08 ]

Pagina: 1 ... 27 ... 64 Laatste