• Liber8
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-05-2025
Heej beste Tweakers :)

Ik heb een vraagje, mijn pc staat naast mijn samsung lcd tv en bekijk zo al een x aantal maanden mijn full hd films.
Ik heb alleen het gevoel dat hij net niet het zuiverste en meest vloeiende beeld geeft.
Kan dit komen omdat ik mkv's (gemuxte/geencodeerde blu-ray bestanden) speel met een videobitrate van gemiddeld 8 tm 14 mb/sec ?
Hier een aantal spec's van mijn pc:

Windows7 x64
Core 2 Quad (clocked naar 3.0Ghz)
xfx 8800gts320Mb fatal1ty videokaart
4Gb ram geheugen (ocz 1300Mhz)

Ik heb al verschillende mediaspelers geprobeerd (vlc, wmp classic, wmp11) ook verschillende codecs (ffdshow,haali coreavc)

Mijn vraag is dus eigenlijk, speelt een NMT de films af in hogere kwaliteit en vloeiender af dan mijn pc.?. Mijn tv ondersteund ook 24p (ik weet niet helemaal precies wat dit inhoud, iets van 24 frames per seconde) dit kun je met de meeste NMT wel afspelen, ik weet niet of de pc dat ook doet.

Mijn oog is gevallen op de Eminent 7071 en de HDX-1000, de 7071 (rond de 180€), HDX (rond de 199€)
Ik zou graag de spec's en de voor en nadelen van deze 2 spelers graag naast elkaar willen zien.

Voor mij is het ook belangrijk dat ik in de toekomst een mooi speakersetje achter kan gooien (dts, DTS HD etc.)

Ik hoop dat ik hier op dit forum meer duidelijkheid zal krijgen..

Mvg Jordi Gijsbers

Scheduler: Fiops CPU | Governor: Ondemand | CPU FreQ.: 384Mhz/1,56Ghz | TCP: Westwood | GPU Governor: Simple | GPU FreQ.: 450Mhz

• brinkdinges
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-01 11:38
Er zullen niet veel verschillen zijn, aangezien beide apparaten in feite hetzelfde zijn. Dezelfde specs, dezelfde print etc. Het enige verschil dat ik tot nu toe tegenkom ik de kaartlezer die ontbreekt bij de Eminent.

Casemod: Cubeleon

• _js_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-01 07:19
Als je op je PC (bij de geavanceerde grafische instellingen) instelt dat het beeld op 24Hz (of 23.967 als je films die snelheid hebben) werkt dan zal de film misschien iets vloeiender afspelen dan wanneer je een andere instelling gebruikt.

• Liber8
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-05-2025
_js_ schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 01:06:
Als je op je PC (bij de geavanceerde grafische instellingen) instelt dat het beeld op 24Hz (of 23.967 als je films die snelheid hebben) werkt dan zal de film misschien iets vloeiender afspelen dan wanneer je een andere instelling gebruikt.
Als ik mijn tv instel op 24Hz, gaat hij automatisch terug naar 25hz geinterlinieerd, bij de specs van mijn tv staat 50hz, daar heb ik hem ook maar op gezet..

Mvg Jordi

[ Voor 20% gewijzigd door Liber8 op 05-10-2009 12:01 ]

Scheduler: Fiops CPU | Governor: Ondemand | CPU FreQ.: 384Mhz/1,56Ghz | TCP: Westwood | GPU Governor: Simple | GPU FreQ.: 450Mhz