Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• zaheer12a
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-01 01:55
Een vriend van mij is iemand die graag goede muziekskwaleit heeft... Op dit forum lees ik ook vaak over de kwaliteit van de muziek. Ik gebruik meestal de standaard meegeleverde oortjes, zoals bij de iPod of de Nokia 5800 XpressMusic. Ik was er over het algemeen wel tevreden mee.

Nu heb ik een paar dagen geleden besloten om wat 'betere' oortjes te kopen. Het gaat hier om de Philips SHE9700. Hiervoor gebruikte ik de oortjes die standaard meegeleverd worden met de Nokia 5800 XpressMusic.

Ik heb niet veel verschillen opgemerkt:
  1. De bass is een stuk beter.
  2. Het geluid om me heen wordt goed geïsoleerd, hoewel het wel beter kan volgens de hiervoorgenoemde vriend... :P Hij heeft namelijk oortjes gehad die aal het geluid isoleerden :P
  3. Ik hoef de muziek minder hard te zetten als ik op de fiets zit. Hiervoor hoorde ik nauwelijks wat met de Nokia oortjes.
Nu wil ik graag een aantal dingen weten:
  1. Wat is goede muziekskwaliteit precies? En hoe verbeter je die?
  2. Is de SHE9700 volgens jullie goed? Ik kan hem namelijk nog steeds terugbrengen/ruilen.

• cpt.skydiver
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:39
Er is altijd een betere :p

Overigens hangt de kwaliteit ook af van de compressie van de muziek en de geluidschip van de speler.

• zaheer12a
Ik gebruik altijd 128 kbps muziek. Af en toe 160 maar dat doe ik heel weinig.

• -j-k-
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-08 09:28
Waar je op kunt proberen te letten is hoe goed je de instrumenten uit elkaar kunt houden. Zo zou je de geluidskwaliteit een beetje kunnen vergelijken misschien.

128 kbps vind ik persoonlijk een beetje erg weinig. Ik kan zelf iig duidelijk het verschil horen met 320 kbps.

Vimeo, YouTube

• Anonnymous!
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-03 11:45

Anonnymous!

Are You Man or Mouse?

Ik gebruik minstens 192, daaronder hoor ik al kwaliteitsverschil, maarja dat is op mijn pc met boxen die wel wat geluid kunnen produceren en een x-fi kaart.
daarnaast is het gebruiken van een mp3 speler of een mobiel whatever het is nooit goed voor je geluidskwaliteit.

Geluidskwaliteit kan je wel een beetje samenvatten maar er zal altijd over te discuseren blijven.
Het is wel te bewijzen aan de hand van compressie, analoog/digitaal, mp3/lossless enz enz.
Het verschil tussen 6000 euro boxen en 30 euro mediamarkt boxjes is ook nog wel te maken, ga je het hebben over geluidskwaiteit en verschillen daartussen van high-end installaties en of buizenversterkers en dergelijke dan is het vaak je persoonlijke mening en smaak welke je mooier vind klinken.
Dan spreek je niet meer over kwaliteit maar of je het mooier vind of niet.
De kwaliteit van je muziek is dus wel tot op zekere hoogte te bepalen

Kwaliteit van je doppen bepalen is lastig, ik heb er zelf geen ervaring mee aangezien ik zelf niet zulke hoge eisen stel aan mijn doppen voor onderweg.
Wat ik je wel kan zeggen is dat je inderdaad de verschillende instrumenten goed uit elkaar moet kunnen houden.
Daarnaast heb ik het ide, kijkende naar de jeugd om mij heen die vaak veel bass willen dat dopjes een beetje meer neigen naar lage klanken en dan soms weinig tot geen hoge klanken heeft.
Als ik duure dopjes wil verwacht ik dus een subtiele bass die niet overdreven is en op de voorgrond van mijn muziek komt (ongewild).
Daarnaast een simpele regel: hoe minder buitengeluiden de beter, neem dus dopjes die je oren volledig afsluiten.

En ik hoop dat je weet dat je dopjes eerst nog moeten inspelen?, ze klinken niet gelijk zoals ze moeten klinken dat duurt eventjes, geef dus nooit gelijk je mening over nieuwe boxen/doppen/koptelefoons e.d., ze moeten eerst inspelen.

[ Voor 34% gewijzigd door Anonnymous! op 04-10-2009 21:52 ]

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-10 02:19
zaheer12a schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 21:34:
Ik gebruik altijd 128 kbps muziek. Af en toe 160 maar dat doe ik heel weinig.
Ga je dan niet druk maken over geluidskwaliteit , 128kbps mp3's met oordoppen van 3000 euro klinken nog steeds slecht :P

• zaheer12a
Ik zie net dat een aantal albums die ik heb gedownload op 320 kbps zitten... 8)7 lol Nooit op gelet eigenlijk.

Ik heb ze ingespeeld met pink noise. Het waren er maar 3 uur, maar ik dacht iets te merken aan de bass. En trouwens, ik ben niet echt iemand die een enorme bass wil hebben ofzo...

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-10 10:01

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

Inspelen doe je toch wel een uurtje of 12, als je dat aan 1 stuk doen zonder tussen luister sessies merk je dat het blikkerige geluid tegemoet gekomen wordt / vervangen door een warm bassig geluid, ligt net aan de doppen maar inspelen is vaak cruciaal :).

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

• Lukin
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
JunkieXP schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 10:25:
Inspelen doe je toch wel een uurtje of 12, als je dat aan 1 stuk doen zonder tussen luister sessies merk je dat het blikkerige geluid tegemoet gekomen wordt / vervangen door een warm bassig geluid, ligt net aan de doppen maar inspelen is vaak cruciaal :).
Maar 12 uur inspelen? Ik laat mijn nieuwe setjes altijd tussen den 50-60 uur inspelen voordat ik een mening vorm over de geluidskwaliteit. Mijn CX500 setje had dat definitief nodig en wat ik lees op Head-Fi is dat ook wel iets boven het gemiddelde wat gebruikt wordt voor reviews maar niet extreem veel meer.

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-10 10:01

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

Ik doe zelf altijd 24u inspelen, maar hier gaat het over relatief lage kwaliteit, weet ook niet waar jij mee inspeelt, vele soorten muziek, of radio ruis, ik gebruik radio ruis en dat dekt binnen 24u redelijk de lading imo.

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

• Lukin
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Meestal een uurtje of 12 aan pink noise en de rest is een variatie van de muziek genres waar ik naar luister.

• andyy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-11 20:27
zaheer12a schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 21:20:
Nu wil ik graag een aantal dingen weten:
  1. Wat is goede muziekskwaliteit precies? En hoe verbeter je die?
  2. Is de SHE9700 volgens jullie goed? Ik kan hem namelijk nog steeds terugbrengen/ruilen.
Muziekskwaliteit is relatief en er is altijd beter :P
Wat heb je ervoor betaald?

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Geluidskwaliteit is volgensmij ook iets wat je moet beleven om je te kunnen voorstellen wat het nou precies inhoud. Het heeft alles met gevoel te maken. Je kan je niet voorstellen hoe betere oortjes klinken als je die niet gehoord hebt. Ik had eerst de Sennheiser CX-300 en toen dacht ik jeetje dit klinkt goed.
Daarna kocht ik de Sennheiser IE7 en nu denk ik daarvan WOW, nou zijn dit relatief dure oortjes en is iedereen op headfi.org er laaiend enthousiast over :)
Persoonlijk vind ik Philips nooit heel erg denderend. Had je niet voor je aanschaf beter om advies kunnen vragen?

Ik hoop dat je hier wat aan hebt..
Pagina: 1