Toon posts:

stille videokaart

Pagina: 1
Acties:
  • 829 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik ben op zoek naar een stille videokaart. bij voorkeur richting 4850/4870 1GB prestaties. IK ben niet zo handig, dus denk niet dat aftermarket koelers iets voor me zijn.
Is dit makkelijk te vervangen, of kan ik beter een vapor-x uitvoering of zo kopen.

Als er al een dergelijk topic is, hoor ik graag, maar kan ik zo recent ff niet vinden

• michaelmou
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 06-04 13:23
Ik zou nog even wachten totdat de 5xxx serie mainstream kaarten uitkomen.
In de 4xxx serie vind je geen stille kaarten met de prestaties van een 4870.
Volgens mij is er wel een passieve 4850.

• DjDuivert
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-03 21:17
Als je rustig te werk kan gaan en denkt voordat je wat doet is het vervangen van een koeler niet zo lastig. Je krijgt in principe ook een handleiding bij de koeler, enige wat je verder nodig hebt is een goede set schroevendraaiers, de schroefjes willen nogal klein zijn. Er zijn speciale setjes voor met gereedschap voor elektronica/PC.

Ik zou hier even rondneuzen en ik heb een silent HD4850 van gigabyte gevonden in de Pricewatch.

Als dit niets voor je is en je niet wilt vervangen zou ik reviews zoeken, Vapor-X wordt volgens mij goed ontvangen. Verder kun je ook kijken naar de rest van je systeem, alleen een stille videokaart heeft geen zin als je processorkoeler herrie maakt natuurlijk ;).

2600K - 4.6G|8GB 1333|P8P67 EVO|Club3D 4870 1G OC|2x 2493HM|DasKeyboard Ultimate|Logitech G5|Lian-Li PC-A71b + demping|Intel 510 120G|WD Black 1TB + Green 2TB|Be-Quiet P7-Pro 850W|Xonar D2x|Phonar Ethos R 100G EdMa|Music Hall DAC25.3 + A15.2|AKG K701

Verwijderd

Topicstarter
De passieve kaart van gigabyte is idd goede optie. Volgens reviews valt het met temps wel mee.
Mijn vrouw zal hier heel blij mee zijn. Ik heb eerder een 1650xt passief gehad.

Nu een msi 3850 256mb OC. De enige andere fan die draait is een zalman cnps9500.
Voeding is ook passief. Met mijn fancontroller kan ik onderste en achterste uitzetten.

Zat ook te denken aan 5xxx reeks, maar denk dat aftermarket koelers nog even op zich laten wachten.

games die ik speel zijn fifa en need for speed

• michaelmou
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 06-04 13:23
Verwijderd schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 19:49:
De passieve kaart van gigabyte is idd goede optie. Volgens reviews valt het met temps wel mee.
Mijn vrouw zal hier heel blij mee zijn. Ik heb eerder een 1650xt passief gehad.

Nu een msi 3850 256mb OC. De enige andere fan die draait is een zalman cnps9500.
Voeding is ook passief. Met mijn fancontroller kan ik onderste en achterste uitzetten.
Een passieve kaart is natuurlijk niet zo'n goed idee als je geen goede airflow in je kast hebt.
Die onderste en achterste fans...Zijn dat intake en outtake fans?
Deze fans moeten dan zeker aan staan.

Verwijderd

Topicstarter
michaelmou schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 19:55:
[...]

Een passieve kaart is natuurlijk niet zo'n goed idee als je geen goede airflow in je kast hebt.
Die onderste en achterste fans...Zijn dat intake en outtake fans?
Deze fans moeten dan zeker aan staan.
Ook bij idle?

Heb ze nu alleen bij gamen aan, en dat gaat prima (maar dus geen passieve kaart)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 20:02:
[...]

Ook bij idle?

Heb ze nu alleen bij gamen aan, en dat gaat prima (maar dus geen passieve kaart)
als je echt ongerust bent dat de passieve hd 4850 te warm gaat worden in je case. kan je een hd 4770 kopen en daar een HR-03 Rev.A vga koeler op plaatsen.

zelf zou ik de 4850 kopen of wachten op de 5770/5750

Verwijderd

Topicstarter
Komt die 5750 ook nog dit jaar?

Verwijderd

wel op de algemene ATI topic staat dit.
Op korte termijn (eind 2009) staan gepland:
X2 Series
HD5700 Series
HD5600 Series
HD5400 Series
Op de langere termijn (H1 2010) staat gepland:

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Vapor-X en toxics zijn ook erg stil. Die zijn er van de HD4850, de HD4870 en de HD4890. Niet fanloos, maar ach. Als ze aan het werk zijn moet er sowieso lucht tegenaan geblazen worden. Of een stille fan van de videokaart dat nou doet of die van de kast...

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• LithoMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-05 10:07

LithoMan

Toemaar

Ik ben ook op zoek naar een stille grafische kaart en kwam uit op de passieve 4850, 1gb van Gigabyte. Alleen Informatique kan deze nog voor € 131 leveren. Maar Alternate raadde me een 4850/4870 Vapor-x aan omdat de fan alleen draait als de kaart wordt belast. Weet iemand of er een Vapor-x versie uit komt van de 5750/5770? Ik heb nu een XFX 7600GS, 256mb passieve grafische kaart en een 17 TFT inch monitor met een resolutie van 1280x1024. Ik speel geen spelletjes maar ik schaf binnenkort wel een 24 inch TFT IPS monitor aan met een 1900x1200 resolutie. Ik blijf dit topic volgen.

Intel Pro Kit NUC ANH i7 Intel Core 1360P 32GB 1TB Samsung 980Pro / Dell U2518D / Samsung S25 Ultra / Samsung Watch 6 classic 47mm LTE / Denon AVC-X6800H

• VaioVip
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-05 12:26
Ik heb hier zelf een HD 4890 Vapor-X. En ik moet zeggen dat je die echt niet echt heel erg hard hoort. Is niet storend tijdens gamen/film kijken/werken.

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

LithoMan schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 22:42:
Weet iemand of er een Vapor-x versie uit komt van de 5750/5770?
Die zijn voor zover ik weet alleen nog aangekondigd voor de HD5800-kaarten, dus geen idee of die nog komen.
Ik heb nu een XFX 7600GS, 256mb passieve grafische kaart en een 17 TFT inch monitor met een resolutie van 1280x1024. Ik speel geen spelletjes maar ik schaf binnenkort wel een 24 inch TFT IPS monitor aan met een 1900x1200 resolutie. Ik blijf dit topic volgen.
Waarvoor heb je die kaart dan wél precies nodig? Als het alleen films kijken op 1900x1200 is is zo'n kaart redelijk overkill namelijk...

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Verwijderd

Topicstarter
VaioVip schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 22:46:
Ik heb hier zelf een HD 4890 Vapor-X. En ik moet zeggen dat je die echt niet echt heel erg hard hoort. Is niet storend tijdens gamen/film kijken/werken.
Ik vind t belangrijker om m niet te horen tijdens 'niks doen' :)

Verwijderd

Topicstarter
Als de fan uit is tijdens tekstverwerken, wordt de 4850 vapor-x mijn kaart. FF site checken, of kan iemand dit bevestigen (of ontkrachten)?

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-05 19:04
Het zijn dan wel geen HD4870 prestaties, verre van dat, maar ik heb zelf een Sapphire Ultimate HD4670 grafische kaart, ook passief gekoeld en zonder extra powerconnector.

Hiervoor had ik een Asus 7600GS silent en ook die beviel prima. Ooit gekocht omdat ik die kleine rotfannetjes moe was die telkens kapot gingen en de rust op dat gebied bevalt me zo goed, ik wil niets anders meer dan een passief gekoelde grafische kaart.

Kan je gedachtengang dan ook prima volgen en zou in jouw geval voor de Gigabyte HD4850 gaan, de passief gekoelde versie natuurlijk ;)

Verwijderd

LithoMan schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 22:42:
Ik ben ook op zoek naar een stille grafische kaart en kwam uit op de passieve 4850, 1gb van Gigabyte. Alleen Informatique kan deze nog voor € 131 leveren.
Salland kan die kaart ook nog leveren dacht ik? Ik heb deze kaart in m'n mediacenter steken, erg tevreden over, maar je gaat als je hem zwaar belast er misschien wel een fan op moeten zetten, of voor ietwat airflow zorgen. En wordt trouwens niet zo warm,

• EdwardvGelder
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-12-2025
Verwijderd schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 00:18:
Als de fan uit is tijdens tekstverwerken, wordt de 4850 vapor-x mijn kaart. FF site checken, of kan iemand dit bevestigen (of ontkrachten)?
Ik heb een HD5870, misschien wat overkill maar die is echt heel stil in idle!
Dan moet je wel zelf de fan speed aanpassen, ik heb hem +/-30cm van mijn hoofd staan, en ik draai zonder kast.
Als ik in Windows zit zonder geluid om mij heen staat hij zelf standaard op 22%, dan is hij al vrijwel onhoorbaar, ik heb het nu zelf ingesteld dat hij op 5-12% idle staat als hij vrij koel is, hij is echt onhoorbaar, het enige wat ik op dit moment nog hoorde was mijn voeding(heb ik net de fan van vervangen, morgen even aansluiten en dan is hij ook stil :)) en mijn hdd, die ik ga vervangen voor een ssd.
Maar hij is dus niet te horen in idle, als je gamed en een vrij zware game doet dan kan hij nog wel gaan blazen, vooral oc'ed.
Maar RappieRappie zei in een ander topic dat de HD5870 bijna net zo stil was als zijn HD4890 Toxic, die kaart gebruikt de Vapor-X technologie van Sapphire als ik mij niet vergis, die moet dus wel heel stil zijn.
Succes in de zoektocht :)

• HanslH
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-04 21:17
Ik heb inmiddels ook maar bovenstaande passive gigabyte kaart besteld. Ik vind het erg jammer dat het aanbod passief gekoelde videokaarten zo mager is. Ik ga een redelijk duur systeem samenstellen (2xssd in raid, core i7, 12Gb geheugen) en een paar honderdjes extra voor de videokaart had voor mij geen rol gespeeld.
Wat ik gewoon erg jammer vind is dat naar mijn ervaring kleine fans op videokaarten niet alleen beestachtig decibellen uitbleren maar daarenboven ook nog eens binnen 2 jaar brak worden en buiten op straat al te horen zijn. Voor mensen die een stille computer willen zou het wellicht handig om te weten zijn dat ze een videokaart aanschaffen die
-een grote fan gebruikt (b.v. 80mm)
-waarvan de fan automatisch aanpast aan activiteit
-waarvan de fan gemakkelijk te verwisselen is door een standaard fan (zoals b.v. papst)
Omdat ik niet bijster veel game en geen zin heb om dit allemaal uit te gaan zoeken heb ik toch maar de 4850 genomen.

Nikon D3, nikkor 24-70 2.8, nikkor 14-24 2.8

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:23

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 19:34:
[...]

Als er al een dergelijk topic is, hoor ik graag, maar kan ik zo recent ff niet vinden
Er is een reden waarom je geen "welke stille kaart moet ik kopen?"-topics vindt...

**LET OP** Welke videokaart moet ik kopen?

Het is niet zo dat "welke kaart moet ik kopen?"-topics verboden zijn, maar we verwachten wel dat je zelf doet wat je kunt (en dat is bovenal flink inlezen, je eisen vaststellen en zoeken, veel werk dus) voordat je hier aan komt kloppen.

Daar komt bij dat je onvolledige info geeft (als je bovenstaande link gelezen had, had je geweten wat je minimaal moet weten om te kunnen kiezen). De resolutie waarop je speelt is van belang, evenals de games, en de framerates die je acceptabel vindt. Oh, en budget, afmeting van je kast (passieve heatsinks kunnen GROOT zijn), voeding en fysiek welke slots op het moederbord zitten.

Verder zou je bij een simpele zoektocht (je geeft ook niet aan waar je gezocht hebt en hoe) al op sites als www.siletpcreview.com kunnen komen. De reviews daar zouden je flink moeten helpen - al staat er niet specifiek tussen wat je zoekt, je kunt wel vinden welke zaken je mee moet nemen.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.