[Streaming WRT320N] 802.11G (20MHz) soepeler dan 802.11N

Pagina: 1
Acties:

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-02 19:01

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

Topicstarter
Ik ben in het Bezit van een Linksys WRT320N welke ik gebruik in combinatie met PS3 Media Server, nu heb ik een aantal optimale configuraties uitgeprobeerd en recentelijk ook AC3 Streaming ingeschakeld wat een zware belasting is gebleken.

Het komt nu vaker voor dat een stream een tijdelijke Hick Up heeft welke soms wel een 30 seconde duurt, echter lijkt het probleem verholpen wanneer ik in de Setup (FW V1.0.03) omschakel naar 20MHz (i.p.v. Auto 20MHz or 40MHz). Gevolg hiervan is ook dat N infeite wordt uitgeschakeld en de doorvoer snelheid nog slechts 54MBps beslaat volgens Windows (waar hij, 130MBps aangeeft bij N (terwijl N theoretisch op 300MBps ligt, raar dat G wel theoretische snelheid aangeeft en N niet).

Het rare is dat ik voorheen 720P over het netwerk kon streamen en snelheden van 47MBps haalde op Speedtest.net, deze haal ik Wired nog steeds, maar Wireless gaat 720P streamen soms (wanneer er geen 5.1 / DTS stream inzit geloof ik) en internet tussen de 11 en 20MBps schommelt (Router is niet volgelopen want ook na Power Reset blijft het aan en Wired haalt wel gewoon de juiste snelheden)

De Laptop beschikt over een C2D T8300 op 2,40GHz en Intel 4965AGN en bevind zich zo'n 5 meter van de Router met gipsen tussenwand.

Heeft iemand enig idee waarom er op Wireless G beduidend betere prestaties worden geleverd dan op Wireless N (beide op 2,4GHz dus geen 5GHz band).

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic