Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roydriguez
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-11-2023
csfreakz schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 18:44:
Volgens mij is de 42pfl9664 beter dan de 40pfl8664. Niet voor niets plaatsen ze de 40pfl8664 een reeks lager. Maar om toch zeker te zijn, ga ik eens naar de MM.
Het geluid is ook een stuk beter van de 42pfl9664.

9000-serie LCD-TV 42 inch 1080p Full HD digitale TV 42PFL9664H/12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 321456

Ik heb een vraagje over een onderwerp wat al eerder naar voren is gekomen in deel 1 van dit topic. Namelijk dat na een firmware update de infobalk met huidig en volgend programma is verdwenen. Op de philips website vond ik het volgende hierover: "Sinds softwareversie 26.38.14 is de infobalk met het huidige en volgende programma uitgeschakeld als gevolg van een nieuwe EPG-vereiste"

Ik vond deze feature eigenlijk wel heel erg handig, dus weet iemand waar ik oude firmware voor mijn model (47pfl5604h) kan downloaden? Op de philips site staat alleen de nieuwste firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 307302

Anoniem: 321456 schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 11:51:
Ik heb een vraagje over een onderwerp wat al eerder naar voren is gekomen in deel 1 van dit topic. Namelijk dat na een firmware update de infobalk met huidig en volgend programma is verdwenen. Op de philips website vond ik het volgende hierover: "Sinds softwareversie 26.38.14 is de infobalk met het huidige en volgende programma uitgeschakeld als gevolg van een nieuwe EPG-vereiste"

Ik vond deze feature eigenlijk wel heel erg handig, dus weet iemand waar ik oude firmware voor mijn model (47pfl5604h) kan downloaden? Op de philips site staat alleen de nieuwste firmware.
In de laatste firmware van de 8404 is dit weer teruggekomen, heb je de laatste firmware geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williz
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-12-2020
Vraagje aan de mensen die reeds een groter scherm hebben hangen:

Ik ben erg geinteresseerd in de 55inch pfl9704 en bij elke winkel die ik binnenloop met de vraag of ze deze hebben hangen roept de verkoper 'ik zou het niet doen!' (met kijkafstand van 3,2m)want beeld is zo slecht, veel te dichtbij, minimaal 4 meter er vanaf!

Nu heb ik het idee dat verkopers het mensen afraden puur omdat SD televisieuitzenden zo uitgerekt worden en daardoor slecht zijn. (begrijpelijk)
Maar ik daarentegen kijk eigenlijk nooit SD televisie, hooguit een keer een dvd, bluray, 360/ps3 game of HTTV series.
Met dat als uitgangspunt, niet gefocust op SD signaal en kijkafstand van 3,2m
Is dat dan echt TE groot?

Een vriend van me heeft de 55inch Samsung en zweert erbij.
Wanneer ik
http://www.hdtvnieuws.nl/hdtv/kijkafstand-hdtv-20090626/
lees lijkt 3,2m helemaal niet zo'n probleem.

Kunnen mensen met een groot scherm hun mening hierover geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 321530

williz schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 16:13:

Ik ben erg geinteresseerd in de 55inch pfl9704 en bij elke winkel die ik binnenloop met de vraag of ze deze hebben hangen roept de verkoper 'ik zou het niet doen!' (met kijkafstand van 3,2m)want beeld is zo slecht, veel te dichtbij, minimaal 4 meter er vanaf!

Nu heb ik het idee dat verkopers het mensen afraden puur omdat SD televisieuitzenden zo uitgerekt worden en daardoor slecht zijn. (begrijpelijk)
Maar ik daarentegen kijk eigenlijk nooit SD televisie, hooguit een keer een dvd, bluray, 360/ps3 game of HTTV series.

Wanneer ik

Ik heb nu een Philips 42 inch de 9732 met kijkafstand van 3.6 tot 4 meter naar gelang waar je zit. Ik denk ook aan een 52 inch.
Vind de 42 inch die ik nu heb te klein. Wij kijken analoog, digitaal en dvd's.
Is ook een kwestie van wennen. Ik hoor dat van meer vrienden. Zij hebben allemaal een 40inch met kijkafstand 3 meter en gaan allemaal groter.

Als de 52 inch er niet binnen een week is dan wacht ik op het volgende model volgend jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 321532

Ik heb een maand of 2 geleden een PFL7404 gekocht maar zit me (als enige in ons gezin :P ) een beetje te ergeren aan het geluid. Weinig "body" zogezegd. Dus ik dacht, kom ik hang mijn Logitech 2.1 PC speakers eraan - met een 50W subwoofer en 2 satellietjes, plus de interne TV-speakers moet dat toch een aanzienlijke verbeterin opleveren.

Ik heb de mini-jack van de subwoofer middels een adapter-snoertje aan de 2 tulp-uitgangen aan de achterkant van de TV gekoppeld en dat werkt perfect echter ... dat volume is kennelijk niet gekoppeld aan de "master" volume van de TV. Dus als ik met de AB de TV zachter zet, blijven de externe speakers gewoon op hetzelfde volume!

Een alternatief is de speaker direct op de hoofdtelefoon uitgang aan te sluiten, maar die volume-regeling zit te diep in het menu verstopt om bruikbaar te zijn.

Weet iemand of en hoe ik de tulp-uitgang kan schakelen aan het master-volume van de TV? Of misschien nog een andere oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiggero
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-04 23:33

Wanneer ik

Ik heb zelf de 46PFL9704 en zit ongeveer op 3,5m afstand. Ik moest erg wennen in het begin. Scherm kwam toch wel groot op mij over. Nu ben ik het aardig gewend. Ik zou echter niet nog groter willen. Maar, dat is natuurlijk een persoonlijke keuze. SD signaal is nog net goed te doen op 3,5m met 46inch. Ik moet echt niet dichter bij komen, want dan wordt het beeld al 'korrelig'. Maar goed, als je toch alleen maar dvd, bluray en/of andere HD content gaat kijken dan is het prima te doen. Denk alleen wel dat 55inch op jouw 3,2m wel erg groot is/wordt.

Een vriend van mij heeft ook een 46inch LED TV (Samsung) en die kijkt vanaf zo'n 4,5-5m. Als ik dat dan bij hem zie, dan zou hij dan wel beter af zijn met een 55inch op die afstand. Succes met je keuze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco123
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-05-2024
46 inch op 3.5 meter vind ik wat te groot 40 inch vind ik dan al behoorlijk. Je hoort weleens mensen op forums zeggen dat 50 inch op 2.5 a 3 meter kan maar dat is echt onzin. Tenzij je films als een tenniswedstrijd wil bekijken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 321530

Remco123 schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 18:37:
46 inch op 3.5 meter vind ik wat te groot 40 inch vind ik dan al behoorlijk. Je hoort weleens mensen op forums zeggen dat 50 inch op 2.5 a 3 meter kan maar dat is echt onzin. Tenzij je films als een tenniswedstrijd wil bekijken.....
Ik dacht dat ook in het begin maar na een maand had ik al spijt dat ik niet naar mijn vrouw had geluisterd en een grotere had gekocht dan 42 inch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLS
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-05 13:46

MLS

Heeft iemand de CISCO 8455DVB PVR werkend in combinatie met de Philips afstandsbediening met 'Universal Mode'. Als welk apparaat hebben jullie hem ingesteld? Ik krijg het niet voor elkaar namelijk :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 321229

Binnenkort krijg ik mijn 40pfl9704 binnen, ik ga deze natuurlijk ook aansluiten op een versterker, dit is een B&O beocenter 9000. Ik lees hier regelmatig dat er een tijdsverschil optreed tussen tv en geluid uit de boxen, ga ik met deze combinatie dit verschijnsel ook krijgen, maw word het ook tijd voor een nieuwe versterker, ik heb er 2 actieve Pied Piper boxen op aangesloten. Graag jullie reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:28

Wanneer ik

Ik heb een de 5090 pioneer (50") en zit hier soms geen 2.5 meter vandaan. Ik kijk ook enkel blu ray / series hd . en Ik zweer bij zon groot scherm zal echt niet kleiner gaan , had misschien zelfs de 6090 willen kiezen maar die prijs was echt te gek !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-05 23:19

LogiForce

The Black Whole

Anoniem: 321229 schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 22:43:
Binnenkort krijg ik mijn 40pfl9704 binnen, ik ga deze natuurlijk ook aansluiten op een versterker, dit is een B&O beocenter 9000. Ik lees hier regelmatig dat er een tijdsverschil optreed tussen tv en geluid uit de boxen, ga ik met deze combinatie dit verschijnsel ook krijgen, maw word het ook tijd voor een nieuwe versterker, ik heb er 2 actieve Pied Piper boxen op aangesloten. Graag jullie reactie.
Tijdsverschil treed op op het moment dat je bijvoorbeeld een bron hebt als een dvd-speler en je hebt je geluid direct naar de versterker lopen, en beeld (en misschien geluid) naar TV. De TV moet je dan zo ingesteld hebben staan dat er allemaal beeldverbeteringen gedaan worden. Deze berekeningen kosten tijd. Alle output zal vanuit de TV altijd gelijk lopen. Maar als jouw geluid direct van bron naar versterker loopt dan zal er geen "time-shift" (om het maar even een naam te geven) gedaan worden door de TV. Dus dan zal je altijd de output bron van de TV moeten kiezen.

Je hebt dan nog twee a drie mogelijkheden als je die TV-audio-out niet wil gebruiken:

1. Je zet alle beeld bewerking uit.
2. Als je versterker het ondersteund, verstel de tijd dat hij de audio uit moet zenden (time-shift thingy)
3. Misschien ondersteunt je audio bron zoiets ook dat je dit in kan stellen?

Verder snap ik je vraag niet echt?
Als je vraagt naar een goede versterker in combinatie met de TV, ik denk dat je dan in een ander forum moet zijn ;)

In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiggero
baasandre schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 19:37:
[...]

Hoe zijn je ervaringen met de 9704 ??

Voldoet hij aan al je wensen ?
Is het beeld als je bijvoorbeeld tv kijkt ook goed ( analoog/ digitaal).
Zou je dit kunnen laten weten ? Wil namelijk zometeen zelf de 40pfl9704 halen.
Mijn ervaringen met de 9704 zijn tot nu toe goed. Mooi beeld. Zwart is zwart. Zeer hoog contrast instelbaar (ook i.c.m. Dynamic beeldverbeteraars). Persoonlijk hou ik daar niet zo van. Ik hou meer van de natuurlijke 'look'. Maar goed, da's persoonlijk. Iedereen heeft zo weer zijn eigen voorkeuren. Body van de tv is ook mooi. Straalt degelijkheid en klasse uit met dat geborstelde aluminium. TV is wel dik met zijn 9 cm, maar dat heeft weer als voordeel dat er wel een zeer goed geluid uit komt (voor zover je hier gebruik van maakt). Ook het Ambilight is mooi. Moet er nog steeds aan wennen. Afhankelijk van wat ik zit te kijken zet ik het aan of uit. Als ik HD films aan het kijken ben, zet ik het meestal aan. Omgevingslicht heb ik dan helemaal uit. Is net alsof je in een bioscoop zit.

Wel is er ook een kleine downside aan de 9704 i.v.m. zijn local dimming led backlight. Ik geef een voorbeeld. Laatst zat ik de intro scene van 'Star Trek Generations' te kijken via mijn PC (rechtstreeks via HDMI aangesloten aan de TV) waarbij er gedurende een aantal minuten een champagne fles door de ruimte vliegt. Hierbij beweegt het beeld langzaam van links naar rechts. De achtergrond is zwart (van de ruimte) met daarin de sterren. Rond de sterren zag ik daarbij een aura. Je moet het vergelijken alsog het beeld gebombardeerd werd met allelei kleine lichtflitsjes. Ik wis niet wat ik zag. Nu weet ik nog niet of ik dit effect kan verminderen of kan tegengaan door de instellingen van de tv te veranderen, maar dat ga ik zeker nog uitzoeken. Misschien heeft het ook wel te maken met het feit dat ik Full HD materiaal via mijn PC direct op mijn TV liet zien. Omdat ik nog op mijn Philips BDP9100 Blu Ray speler (Philips Aktie) zit te wachten, kan ik nu nog niets zeggen of dit zelfde effect zich ook voordoet als ik een Blu Ray op de TV afspeel. Zodra ik 'em binnen heb, ga ik dit direct uitproberen en zal ik hierover op dit forum bericht doen.

Verder vind het menu van de tv overzichtelijk, makkelijk en redelijk snel. Ook NetTV is wel een aardige feature. Werkt best goed en redelijk snel via mijn Ziggo 50Mbit verbinding. Zo kun je online games spelen, nieuws lezen (Nu.nl), routes plannen, verkeersinfo opvragen, etc. Daarnaast kun je ook je eigen urls/sites opgeven. Alleen loop je daarbij het risico dat je op een site komt die niet specifiek voor NetTV is bedoeld, waardoor de verhoudingen, vormgeving en/of lettertypes anders zijn dan je gewend bent.

Bottomline, het is een pracht tv. Kost wel wat, maar dan heb je ook wat. Beeldkwaliteit is subliem, maar dat kan/mag je ook verwachten van Philips en de prijs die je ervoor betaald. Oh ja, wat SD materiaal betreft. Dit is acceptabel. Ik heb Interactieve digitale tv van Ziggo. Hierbij zijn NL 1, 2 en 3 en Eurosport in HD (720p). Dit ziet er uiteraard geweldig uit. De overige zenders zijn 'gewoon' digitaal, maar zijn goed te bekijken. Je ziet wel verschil tussen de ene en de andere zender en dan voornamelijk bij films. Het is dan afhankelijk van de scherpte en kwaliteit van de film die ze uitzenden. Wel moet ik zeggen dat SD beeld op een afstand van zo'n 3m goed is, maar als ik dichterbij kom, neemt de kwaliteit van het beeld zienderogen af (beel wordt dan 'korreliger'). Met HD en Full HD materiaal heb je dat uiteraard niet. Al sta je er dan met je neus bovenop, dan is het nog scherp (zoals het ook hoort).

Zo, ik hoop dat je wat aan mijn ervaringen hebt. Zodra ik nog/weer iets te melden heb, laat ik het hier weten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• papichulo
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-05 20:55
Heb met mijn Philips blu-ray speler hetzelfde probleem gehad. Deze is aangesloten op mijn receiver via optical en op mijn tv via hdmi. Bij afspelen van blu-ray films liep het geluid niet syncro met het beeld. Na een firmware update is het probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-05 19:14
Jiggero schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 01:36:
[...]

Mijn ervaringen met de 9704 zijn tot nu toe goed. Mooi beeld. Zwart is zwart. Zeer hoog contrast instelbaar (ook i.c.m. Dynamic beeldverbeteraars). Persoonlijk .......

Zo, ik hoop dat je wat aan mijn ervaringen hebt. Zodra ik nog/weer iets te melden heb, laat ik het hier weten...
Uiteraard heb ik hier iets aan !!!
Als eerste bedankt voor je bijdrage en het beantwoorden van mijn vragen _/-\o_ _/-\o_
Voor die lichtflitsjes... ben ik wel benieuwd naar, ik lees het vanzelf wel.

Voornamelijk kijk ik toch naar films ( nu nog met dvd via de panasonic bd-60, scaled hem omhoog, binnenkort een mediaspeler aanschaffen voor de hd films), en eigenlijk weinig tv.
Heb upc, moet je voor het hd aanbod extra betalen... wie weet in de toekomst.

De vervorming bij Net tv met eigen urls, wist ik niet....leuke optie... maar niet belangrijkste
Niettemin, nogmaals bedankt !! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 296468

Jiggero schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 01:36:
[...]
Wel is er ook een kleine downside aan de 9704 i.v.m. zijn local dimming led backlight. Ik geef een voorbeeld. Laatst zat ik de intro scene van 'Star Trek Generations' te kijken via mijn PC (rechtstreeks via HDMI aangesloten aan de TV) waarbij er gedurende een aantal minuten een champagne fles door de ruimte vliegt. Hierbij beweegt het beeld langzaam van links naar rechts. De achtergrond is zwart (van de ruimte) met daarin de sterren. Rond de sterren zag ik daarbij een aura. Je moet het vergelijken alsog het beeld gebombardeerd werd met allelei kleine lichtflitsjes. Ik wis niet wat ik zag. Nu weet ik nog niet of ik dit effect kan verminderen of kan tegengaan door de instellingen van de tv te veranderen, maar dat ga ik zeker nog uitzoeken. Misschien heeft het ook wel te maken met het feit dat ik Full HD materiaal via mijn PC direct op mijn TV liet zien.
Het moet in principe niet uitmaken waar het (HD) signaal vandaan komt lijkt mij, of het nu een PC is of BluRay speler. Heb je de mogelijkheid hier een foto/movie van te maken zodat we het kunnen zien? Ben er wel nieuwsgierig naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiggero
Anoniem: 296468 schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 08:58:
[...]
Het moet in principe niet uitmaken waar het (HD) signaal vandaan komt lijkt mij, of het nu een PC is of BluRay speler. Heb je de mogelijkheid hier een foto/movie van te maken zodat we het kunnen zien? Ben er wel nieuwsgierig naar.
Ik heb uitgevonden waar die lichtschitteringen in de openingsscene van 'Star Trek Generation' door veroorzaakt worden. Het is de 'Dynamische achtergronverlichting' die dit effect veroorzaakt. Als ik deze uitzet, dan zijn er geen schitteringen/aura's rond de sterren. Ik zal vanavond proberen hiervan een foto te maken en hier te posten, want als het donker is valt het het beste op.

Verder heb ik nog iets ontdekt. In het menu van de tv onder Beeld -> Perfect Pixel HD staat een optie 'MPEG artefact-reductie'. M.i. kun je deze het beste uitlaten staan. Als je deze namelijk aanzet dat neemt het detail in het beeld namelijk af. Vooral bij gezichten. Als je de optie uitlaat, zie je de gezichten zoals ze bedoeld zijn, natuurgetrouw met alle oneffenheden. Als je de optie MPEG artefact-reductie aanzet, wordt het gezicht/gelaat als het ware 'gladgetrokken' (smoothing).

Als laatste ben ik nog bezig uit te zoeken waardoor ik bij het direct afspelen van HD materiaal vanaf mijn PC naar de TV regelmatig op de TV happeringen in het beeld krijg. Vreemd genoeg zie ik die happeringen niet op mijn monitor. Het lijkt er op alsof er dan frames worden overgeslagen. Het zou natuurlijk te maken kunnen hebben met mijn 10m lange HDMI->HDMI kabel die ik via een DVI->HDMI koppelstuk aan mijn 2e uitgang van mijn grafische kaart (ATI Radeon HD4870X2) heb zitten. Binnenkort even uittesten of ik het 'probleem' ook met een kortere HDMI-kabel heb. Zodra ik meer weet, bericht ik jullie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:21

jasjenl

Liab A Tymo

Jiggero schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 12:51:
[...]

Ik heb uitgevonden waar die lichtschitteringen in de openingsscene van 'Star Trek Generation' door veroorzaakt worden. Het is de 'Dynamische achtergronverlichting' die dit effect veroorzaakt. Als ik deze uitzet, dan zijn er geen schitteringen/aura's rond de sterren. Ik zal vanavond proberen hiervan een foto te maken en hier te posten, want als het donker is valt het het beste op.
Klinkt alsof je met die setting ook het hele localdimming gebeuren uitzet, wat dan juist één van de voornaamste aankoopargumenten van deze tv de nek om zou draaien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegasuspiet
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18-05 16:41

Wanneer ik

Voor sommige mensen kan het inderdaad niet groot genoeg zijn.

Volgens die tabel zou je dus bij een HD-sigaal met een 52 inch scherm er 2 meter van af mogen zitten.
Voor de scherpte kan dit inderdaad maar er is meer.
Dit is in de bioscoop de eerste rij en dat zijn volgens mij de slechtste plaatsen. Meestal zitten we in de bioscoop vrij achterin. Ik denk dat op 3 a 3.5 meter 42 en 46/47 inch goed kan maar groter dan zit je dus op de eerste rij in de bios en dat doen we toch ook niet.

Misschien zie ik het verkeerd maar ik vind dit een goede vergelijking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williz
pegasuspiet schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 15:38:
[...]

Volgens die tabel zou je dus bij een HD-sigaal met een 52 inch scherm er 2 meter van af mogen zitten.
Dit is in de bioscoop de eerste rij en dat zijn volgens mij de slechtste plaatsen. Meestal zitten we in de bioscoop vrij achterin. Ik denk dat op 3 a 3.5 meter 42 en 46/47 inch goed kan maar groter dan zit je dus op de eerste rij in de bios en dat doen we toch ook niet.

Wanneer 2m vergeleken wordt met eerste rij zitplaatsen, zou ik op 3,2m toch redelijk in het midden moeten zitten.. lijkt me acceptabel.. toch?

Ik denk dat de meeste mensen de tv niet als een overheersend object in de woonkamer willen hebben staan maar ikzelf geef daar niet zo veel om. Waar het mij om gaat is een 'thuisbioscoop' idee, waar ik voornamelijk zal gamen en een enkele keer een bluray zal kijken.
Als het voor een programma op tv is, kijk ik het wel op mijn oude tv, als het SD signaal daadwerkelijk te slecht wordt.
Waar het mij om gaat is te weten of alle verkopers in de winkels daadwerkelijk spreken voor de reguliere consument die SD 'tv' kijkt met de kids en vrouwlief, en niet de HDTV game freak die zijn woonkamer het liefst tot bios omtovert. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78656

Topicstarter
Wat formaat van de tv betreft kan ik alleen maar adviseren om een stuk karton ofzo met een diagonaal van 52" op de plek van de tv te zetten en hier een tijd je naar te kijken.

Je kunt dan voor jezelf opmaken of je het in zijn geheel goed kunt overzien zonder je hoofd heen en weer te moeten draaien. Het gezichtsveld is niet altijd voor iedereen gelijk.

Ik zelf heb een 42" en is op +/- 3m. Dit is goed te doen, 46"/47" zo ook nog wel gaan. 50"/ 52" zou denk ik al lastig gaan worden. Dan wordt het inderdaad het tennis verhaal (links - rechts - links).

Door een folder van een EP vestiging die ik vandaag onder ogen kreeg merkte ik dat er blijkbaar ook 7674H modellen geleverd kunnen worden. Via de p4c site vond ik vervolgens ook nog 7694H en 7864H modellen. Ik zal kijken of ik een dezer dagen wat verschillen kan ontdekken en ze dan eventueel mee in de begin post neem.
De 7864H heeft in ieder geval geen onzichtbare speakers zoals de rest wel heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
Anoniem: 78656 schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 19:06:
Wat formaat van de tv betreft kan ik alleen maar adviseren om een stuk karton ofzo met een diagonaal van 52" op de plek van de tv te zetten en hier een tijd je naar te kijken.

Je kunt dan voor jezelf opmaken of je het in zijn geheel goed kunt overzien zonder je hoofd heen en weer te moeten draaien. Het gezichtsveld is niet altijd voor iedereen gelijk.
.........
Ik bedoel het niet verkeerd, maar vindt het onzin.
Reden hiervoor is dat je wel de afmetingen goed ziet, maar je hebt geen beeld en geen geluid.
Dat vindt ik al een groot gemis, dat bepaald al veel... erg veel.
Maar goed je moet wat...... (daarnaast.... zie je de snoeren... vindt je dit erg of helemaal niet)

Daarnaast waar geen enkele test mee houdt, staat het wel bij de rest van je interieur.
Bij sommige mensen hangt hij aan de muur, bij sommige op een kast/ tv meubel etc.
Bij mij staat hij op een tv kast, kast is zelf al +/- 1 mtr hoog, dus bijvb bij mij zal een grote tv niet staan.

Daarnaast krijg je nog de persoonlijke voorkeur/ eis en wat zie je....
Een zal zich storen aan misschien een "kriebel"in beeld, terwijl een ander die niet ziet, of niet als storend ervaart, de een zal graag dichtbij zitten ( lees 3 mtr) terwijl een ander juist liever op 4,50 mtr zit.

Al met al is het in mijn ogen gewoon je eigen smaak, en kun je dit het beste zien in de winkel ( neem zelf materiaal mee om af te spelen, lijkt misschien raar en ze moeten wat doen voor je... heb ik nu ook al meerdere keren gedaan, mijn argument is altijd.. jij wil me wat verkopen... en dit hoort toch bij julie uitmuntende service ?? Is me nog nooit geweigerd O-) )
Op die manier is het me altijd gelukt om een goed beeld te krijgen van de tv ( uiteraard zelf lekker lopen klooien met de ab. ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40776

Sinds vandaag merk ik een (dode?) pixel op op de 46PFL9704H :'(

Er blijft namelijk een pixel licht/wit, tenzij de tv uitstaat. Iemand anders hier last van?

En weet iemand wellicht hoe Philips hiermee omgaat, als in: kan ik een nieuwe eisen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the line
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 29-12-2021
Supremo schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 22:54:
[...]

Ik had ook de Samsung B8500 op mijn lijstje staan, maar het is onbekend of en wanneer die naar NL komt. Dus dan blijft er niet veel keuze over. Overigens wel grappig dat de B8500 sinds kort in de VS uitgeleverd is, maar op fora gelezen dat de Yanks het weer jammer vinden dat de 9704 niet in de VS verkocht wordt.
Ik was al een tijdje aan het wachten tot de samsung B8500 of B9000 uitkwam om die te kopen (zijn namelijk de eerste van het samsung gamma met local dimming) De 8000 reeks (led) zijn heel goed maar hoor toch dat er soms wolk effect kan ontstaan bij donkere beelden. De B8500 is uitgekomen in de VS (denk eind augustus) en op de beurs in Duitsland zijn geen van beide voorgesteld geweest. Dus een mail gestuurd naar samsung met de vraag wanneer in Europa leverbaar. Na 2 weken kreeg ik een mail terug dat deze niet geleverd worden voor de Europese markten. Sterker nog, het local dimming systeem komt zelfs op geen enkel toestel voor Europa 8)7
Daardoor ben ik nu op deze topic terecht gekomen om mss naar de 52pfl9704 over te schakelen.
Voordeel nog, samsung is heel slecht in communicatie en nog slechter in service volgens de vele dingen gelezen te hebben. Heb het gevoel dat philips daar wel redelijk goed in scoort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
Anoniem: 40776 schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 20:45:

Er blijft namelijk een pixel licht/wit, tenzij de tv uitstaat. Iemand anders hier last van?

En weet iemand wellicht hoe Philips hiermee omgaat, als in: kan ik een nieuwe eisen?
Als eerste Philips... alleen als je rechtsstreeks bij philips hebt gekocht, anders moet je als eerste stap terug gaan naar de leverancier van het product ( dus de winkel).
Het betreft hier een nieuw product, je betaalt een bedrag voor een product wat goed hoort te functioneren.
Basta et finito.... dode pixel ---> hoort niet bij een pas aangeschaft product.

Je hoort/ leest veel over zogenaamde extra garantie. Deze garantie kan bestaan uit 5 jrs garantie voor 100 euro extra, dode pixel garantie.
Kijk in de kleine letters hiervan (vaak zal de zgn 5 jrs garantie uit bestaan dat de tussenpartij ( winkel) jouw aanspreekpunt is. Normaal verloopt de garantie na 1 of 2 jaar. Hierna zul je zelf contact op moeten nemen met de fabrikant. Zijn er mankementen, wordt er gekeken naar de econmische levensduur/ daadwerkelijke levensduur. ( economisch= bijvb een pc is laag, een lamp is hoog --> weten ze echt wel de brandduur van +/- 200 uur als voorbeeld).

Terug komend op de dode pixel, je koopt een nieuw product daarvan mag je verwachten dat deze zonder mankementen is. Philips levert hoogstaande kwaliteit en elk product krijgt een eind inspectie.
Dit betekent dat je een dode pixel niet hoeft te accepteren.

Indien je via internet een tv hebt gekocht ( 7 dgn--> koop op afstand, deze annuleren en nieuw scherm bestellen). Zit je al hierboven, wordt het lastiger.... veelal zal je niet te maken hebben met officiele philips merkdealer.
Veelal zullen internet bedrijven moeilijk doen. Reden hiervoor is, de dode pixel tv neemt de fabrikant niet vaak terug (of je moet een goede kwaliteitszaak hebben). Dus de fabrikant zit met een &^*& scherm. Dus hij zit met de kosten en zal moelijk gaan doen. Weet je meteen met wat voor bedrijf je in zee bent gegaan.

Maar goed ook in dit geval, mag en kun je verwachten dat je een goed en defect vrij product ontvangt.
Lastiger wordt als in de algemene voorwaarden iets hierover staat vermeld, blijft overeind staan dat het product goed hoort te zijn.

Hopelijk heb je wat aan deze uitleg.... belangrijkste is wel om maandag hier actie onder op te nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Anoniem: 40776 schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 20:45:

Je moet de Service dienst van Philips bellen en dan maken ze een afspraak om een technieker langs te sturen die het paneel zal vervangen.

Eén van m'n vrienden heeft de 21:9 LCD en ontdekte 2 weken geleden 4 dode pixels. Hij heeft de Service dienst hier in België gebeld en die stuurden vorige week een technieker langs. Die heeft bij hem thuis de tv opengemaakt om het volledige paneel te vervangen. Helaas ontdekte m'n vriend de volgende dag een hele lijn van dode pixels onderaan het beeld. Hij heeft wederom met de Service dienst contact opgenomen en die moesten eerst een nieuw paneel bestellen. Hopelijk wordt die dan begin volgende week (voor de 2de keer) vervangen. (Als er dan weer iets mis is, dan zal hij een volledig nieuw toestel eisen.)

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82384

williz schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 18:44:
Waar het mij om gaat is te weten of alle verkopers in de winkels daadwerkelijk spreken voor de reguliere consument die SD 'tv' kijkt met de kids en vrouwlief, en niet de HDTV game freak die zijn woonkamer het liefst tot bios omtovert. ;)
Net zomin je over alle consumenten kunt spreken, kun je ook niet over alle verkopers spreken. Als je een goede, eerlijke verkoper treft en uitlegt wat je met de TV wilt gaan doen moet hij al een beter advies kunnen geven. Als een verkoper zonder iets van je situatie te weten iets roept over kijkafstand, dan zou ik dat toch wantrouwen (zeker omdat ik weet dat ik verre van een gemiddelde consument ben). Feit is wel dat je uiteindelijk zelf moet beslissen wat je wilt. Zoals je al gemerkt hebt lopen de ideeen over kijkafstand enorm uiteen, en niet alleen omdat de een naar SD en de ander naar HD kijkt.

Als je een computerscherm hebt dan kun je wel een poging doen om te zien hoe het wordt, door de kijkafstand te verkleinen met dezelfde verhouding als je computerscherm tot het echte scherm. Heb je een 24" monitor en wil je weten hoe een 42" er uit ziet op 3 meter, zet je 24" monitor dan op 3 * 24 / 42 meter met een representatief beeld voor wat je straks gaat kijken (SD, DVD, HD, game console etc.). Let nog wel op: als je voor Full-HD gaat en je computermonitor een lage(re) resolutie heeft is het natuurlijk al weer iets lastiger vergelijken, en natuurlijk is een groter scherm verder weg ook niet echt hetzelfde als een kleiner scherm dichterbij, maar zoals baasandre ook zegt: "je moet wat".

In de winkel kijken (met rolmaat om de kijkafstand te meten) is ook een goed idee, maar dan moet je ook rekening houden dat een grote winkelruimte toch ook weer net anders overkomt als wanneer de TV bij je thuis staat.

Calvin_Hobbes' idee over een kartonnen plaat vind ik ook niet gek. Het zegt natuurlijk niet zo heel veel, maar geeft wel aan hoe groot de TV straks aanvoelt en of je inderdaad veel moet 'rondkijken' of niet. Ik heb dat ook gedaan toen ik mij een aantal jaar geleden wilde voorstellen hoe groot een 24" PC monitor zou zijn, en bij aanschaf van een 42" TV vorig jaar.

Dus zelfs als je echt kritisch bent moet je met alle mogelijkheden samen toch een heel eind komen om de juiste beslissing te kunnen nemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiggero
Nou ik heb geprobeerd een foto te maken van de schitteringen rond de sterren bij de openingsscené van 'Star Trek Generations'. Op de foto komt het niet helemaal tot zijn recht. Ik heb de foto zonder flits en schuin van de zijkant van de tv moeten maken om iets van de schitteringen erop te krijgen. Zie vooral het kwart van de afbeelding rechtsonder en vergelijk dit met de rest van de sterren in de afbeelding. Dan zie je waar ik op doel.

In werkelijkheid zie je het veel beter. Vooral als er geen omgevingslicht is (donker). Zoals eerder gemeld, komt dit dus door de optie 'Dynamische achtergrondverlicht' ofwel de zgn. local-dimming led backlight technologie. Nou moet ik wel zeggen dat mij dit toevallig is opgevallen bij dit stuk(je) film. De rest van de film valt het niet (meer) op. Ook bij andere films is het mij tot nu toe (nog) niet opgevallen.

http://img387.imageshack.us/img387/5882/46pfl9704.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
Jiggero schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 23:10:
Nou ik heb geprobeerd een foto te maken van de schitteringen rond de sterren bij de openingsscené van 'Star Trek Generations'. Op de foto komt het niet helemaal tot zijn recht. Ik heb de foto zonder flits en schuin van de zijkant van de tv moeten maken om iets van de schitteringen erop te krijgen. Zie vooral het kwart van de afbeelding rechtsonder en vergelijk dit met de rest van de sterren in de afbeelding. Dan zie je waar ik op doel.

In werkelijkheid zie je het veel beter. Vooral als er geen omgevingslicht is (donker). Zoals eerder gemeld, komt dit dus door de optie 'Dynamische achtergrondverlicht' ofwel de zgn. local-dimming led backlight technologie. Nou moet ik wel zeggen dat mij dit toevallig is opgevallen bij dit stuk(je) film. De rest van de film valt het niet (meer) op. Ook bij andere films is het mij tot nu toe (nog) niet opgevallen.

e
Volgens mij komt het probleem niet echt uit de verf, zie eerder aan rechts zwart en aan de linkerkant meer licht, en de witte stippen.....

sorry kan er niks van maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 276348

[...]
Als laatste ben ik nog bezig uit te zoeken waardoor ik bij het direct afspelen van HD materiaal vanaf mijn PC naar de TV regelmatig op de TV happeringen in het beeld krijg. Vreemd genoeg zie ik die happeringen niet op mijn monitor. Het lijkt er op alsof er dan frames worden overgeslagen. Het zou natuurlijk te maken kunnen hebben met mijn 10m lange HDMI->HDMI kabel die ik via een DVI->HDMI koppelstuk aan mijn 2e uitgang van mijn grafische kaart (ATI Radeon HD4870X2) heb zitten. Binnenkort even uittesten of ik het 'probleem' ook met een kortere HDMI-kabel heb. Zodra ik meer weet, bericht ik jullie.
Is "bijwerking" van HDNM, als je dat uitzet is het weg...had ik ook last van op mijn 9703 en nu ook op de 9704 soms (wel veel minder als de 9703)....net of ie dan een frame overslaat....Ik moet zeggen dat het ook ligt aan je sourcemateriaal.

Ik gebruik nu een HDI Dune Prime om b.v. die tv series 720P te streamen...meeste zijn dan supervloeiiend en geen haperingen of frames overgeslagen, maar keek gisteren een bepaalde aflevering en had er toen wel last van...andere weer niet...dus kortom ik denk dat hoofdoorzaak de sourcefile is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40776

baasandre schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 22:19:
[...]
Hopelijk heb je wat aan deze uitleg.... belangrijkste is wel om maandag hier actie onder op te nemen
Zeker! Dank je.
Neobahamuth schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 22:20:
[...]

Je moet de Service dienst van Philips bellen en dan maken ze een afspraak om een technieker langs te sturen die het paneel zal vervangen.
Ik zal maandag de winkel (geen internetwinkel overigens, maar wel Steenweg, die niet al te bekend staat om hun service) en/of Philips hierover opbellen.
De pixel valt overigens niet erg op, maar het is wel irritant (zeker als je weet waar deze zit). En ik ben behoorlijk kritisch als het gaat om beeldkwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiggero
Anoniem: 276348 schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 00:13:
[...]
Is "bijwerking" van HDNM, als je dat uitzet is het weg...had ik ook last van op mijn 9703 en nu ook op de 9704 soms (wel veel minder als de 9703)....net of ie dan een frame overslaat....Ik moet zeggen dat het ook ligt aan je sourcemateriaal.

Ik gebruik nu een HDI Dune Prime om b.v. die tv series 720P te streamen...meeste zijn dan supervloeiiend en geen haperingen of frames overgeslagen, maar keek gisteren een bepaalde aflevering en had er toen wel last van...andere weer niet...dus kortom ik denk dat hoofdoorzaak de sourcefile is.
Dank voor de tip. Ik ga eens stoeien met dat HD Natural Motion. Eens kijken wat het oplevert.
Dat van die sourcefile kan ook wel kloppen, want de ene heeft er meer 'last' van dan de andere.
De kunst is een manier te vinden dat je er helemaal geen last van hebt.
Zo'n Dune Prime is dan wellicht een leuk alternatief...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jiggero schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 23:10:

Bedankt voor de foto, het is inderdaad moeilijk te zien. jammer dat er op de optie 'Dynamische achtergrondverlicht' niet verschillende settings zitten zodat je wellicht nog het een en ander kan instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco123
Zoals ik het zie is de Dynamische achtergrondverlichting dus eigenlijk meer een nadeel dan een voordeel wat doet deze nu eigenlijk precies ?. Is er trouwens iemand die hier een lijstje kan plaatsen met wat de beste instellingen zijn voor de 46 of 40 pfl9704 ? M.a.w. wat kan uitgezet worden wat moet verplicht aan etc. Tuurlijk is zoiets smaak gebonden maar toch zie mezelf al tot diep in de nacht klooien met die instellingen als ik mijn tv ontvang 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Remco123 schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 17:15:
Zoals ik het zie is de Dynamische achtergrondverlichting dus eigenlijk meer een nadeel dan een voordeel wat doet deze nu eigenlijk precies ?. Is er trouwens iemand die hier een lijstje kan plaatsen met wat de beste instellingen zijn voor de 46 of 40 pfl9704 ? M.a.w. wat kan uitgezet worden wat moet verplicht aan etc. Tuurlijk is zoiets smaak gebonden maar toch zie mezelf al tot diep in de nacht klooien met die instellingen als ik mijn tv ontvang 8)7
Gesegmenteerde directe Dynamische achtergrondverlichting (led pro) is de manier en alleen maar voordeel, echter blijven het berekeningen en kunnen er in bepaalde situaties wat (kleine) problemen ontstaan.

zie ook link in start post voor meer info: http://www.ifa.philips.co...chnology_backgrounder.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-09-2018
pegasuspiet schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 15:38:
[...]

Een collega heeft laatst dacht ik een 40" LCd gekocht. Hij had eerst een 32" CRT, maar ook hij zegt dat achteraf de LCD best nog wat groter had mogen zijn. Naar mijn en zijn idee wennen mensen snel aan een grotere TV op dezelfde kijkafstand.

Verder vind ik het irritante aan de eerste rij in de bioscoop dat je dan omhoog moet kijken. Natuurlijk is het dan ook lastig om zonder je hoofd te bewegen het hele beeld te zien, maar de kijkhoek geeft pijn in mijn nek.

En om heel eerlijk te zijn, achterin de bioscoop mag het beeld best wat groter zijn voordat ik problemen heb met het overzicht. En ga anders maar naar een winkel waar ze een grote LCD of plasma hebben staan. Ik denk dat de meeste mensen het zal verbazen hoe dicht ze op een scherm kunnen staan voordat ze problemen hebben met het overzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 321836

Ik ben voor het eerst in dit forum. Ik heb zelf ook de 42PFL9664, de eerste die ik had is retour naar Philips.
De TV heeft eerst 3 dagen in de doos bij mij thuis gestaan, omdat ik geen tijd had hem te installeren.
Na installatie de Alphacrypt module erin gestopt, deze gaf geen beeld en na een software update werkte de module perfect. Niets aan de hand, wat gaan drinken in de keuken en dacht ik in mijn ooghoek te zien dat de TV uitschakelde, in de avond gebeurde dit dan ook daadwerkelijk, plop, beeld weg, 30 sec. Philips logo en beeld weer terug. Ook moet ik 2 keer op de aan/uit schakelaar drukken om de TV in of uit te schakelen.
Dag 2 de wifi ingesteld, perfect, in de avond plopt de TV meerdere malen uit. Dag 3, TV wil niet inschakelen via knop aan de zijkant van TV, na 10 minuten proberen stekker eruit getrokken en Philips gebeld. Stekker er weer in, en pas na 20 minuten weer beeld. Probleem niet bekend bij Philips, ook s'avonds plopt de TV weer enkele keren uit en het zappen wordt steeds trager, TV inmiddels omgeruild voor een nieuw exemplaar en deze heeft de bovengenoemde problemen niet. Helaas niets meer gehoord van Philips.

E.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 321836 op 12-10-2009 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 321852

Remco123 schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 18:37:
Ben zelf een groot filmfanaat, en was tot voor kort de trotse eigenaar van een 56" projectieTV. Ik zit op ongeveer 2,5 m, en kan je zeggen dat het bekijken van Blu-Rays echt het cinema-effect opleverd. Het is wel zo dat je enkele dagen moet wennen aan het formaat, maar daarna is het echt top. Op dit moment heb een 52PFL9704 van philips besteld (ze hebben niet groter), en hoop deze z.s.m. te mogen ontvangen. Heeft er hier al iemand dergelijke TV ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williz
Anoniem: 78656 schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 19:06:

Het idee van een stuk karton is naar mijn idee alleen goed om te kijken of je aan het formaat kunt wennen.
Zeg maar, de tv wanneer deze uit staat. (Dan heb ik zowieso geen moeite met 52")

Wat iedereen elkaar tegenspreekt is meer of de afstand voor het beeld goed is voor je ogen, je de film goed ervaart op een bepaalde afstand. Maar wanneer ik in de winkel naar een scherm sta te kijken, sta ik echt niet verder dan 2 a 2,5 van het scherm af terwijl ik dan toch sta te genieten hoe scherp alles is, zonder met mijn hoofd van link naar rechts te hoeven draaien.
Gangpaden in winkels zijn zowieso vaak niet breder opgesteld dan dat, bovendien als er ergens een zithoek ingericht is met bijv. de 21:9 uitvoering staat deze nog steeds niet verder dan 2,5m verwijderd.

M.a.w. geen enkele winkel presenteert een groot scherm op de daadwerkelijke afstand dat ze beweren dat je nodig hebt. En wanneer ik op korte afstand voor een groot scherm sta kan ik alles prima en scherp volgen.
Anoniem: 321852 schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 10:13:
[...]

Ben zelf een groot filmfanaat, en was tot voor kort de trotse eigenaar van een 56" projectieTV. Ik zit op ongeveer 2,5 m, en kan je zeggen dat het bekijken van Blu-Rays echt het cinema-effect opleverd. Het is wel zo dat je enkele dagen moet wennen aan het formaat, maar daarna is het echt top. Op dit moment heb een 52PFL9704 van philips besteld (ze hebben niet groter), en hoop deze z.s.m. te mogen ontvangen. Heeft er hier al iemand dergelijke TV ?
Ben zelf ook een groot filmfanaat, en ik zal voornamelijk gamen (360, PS3) en Bluray's kijken. Dus voor mij persoonlijk denk ik dat ik wel kan wennen aan een groot scherm op korte afstand.

Ik vraag me dan ook af of de mensen hier die vinden dat je toch zeker 4 tot 5 meter nodig hebt, zich storen aan het beeld (kwaliteit SD?) of aan het fisieke formaat van de tv in je woonkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• munck100
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-05 11:59
williz schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 12:27:

Ik vraag me dan ook af of de mensen hier die vinden dat je toch zeker 4 tot 5 meter nodig hebt, zich storen aan het beeld (kwaliteit SD?) of aan het fisieke formaat van de tv in je woonkamer.
Ik was aan het twijfelen tussen de 42 inch panna V10 plasma en de philips 40PFL9704H LCD.
Ben afgelopen week met mijn humax 5050 naar een winkel bij mij in de buurt gegaan om mijn opgenomen SD content op de panna te bekijken.
Opgenomen SD film:Primma beeld
Opgenomen SD rtl7 motoGP/form.1:Primma beeld
Opgenomen SD studio sport ered./us open tennis/snooker/motors tv motorcross:Waardeloos beeld.
Aangezien ik nogal veel sport kijk en en 80% nog in SD uitgezonden wordt ging ik teleurgesteld weer naar huis. ;( Ik heb thuis voor de kinderen een kleine Samsung 23 inch LCD schem van 2 jaar oud staan die altijd analoog is aangesloten (redelijk beeld) en heb hem is met de humax 5050 verbonden om het verschil te bekijken met de 42 inch panna.
Het resultaat was dat de 23 inch samsung een veel veel beter SD beeld laat zien als de top line panna
Waaruit ik dan weer concludeer dat als als je veel SD content bekijkt je geen groot scherm moet kiezen.
Antwoord op jou vraag:Ik stoor me dus aan het beeld (kwaliteit SD) bij een groot scherm.

En nu maar hopen dat 40PFL9704H me niet zal teleurstellen als het op SD weergave aankomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williz
Wat ik me zo even afvroeg, zit er geen setting in waarbij je SD beeld bijv op 2/3 van het scherm kunt weergeven ipv fullscreen?
Normaal kun je bij oude tv's toch switchen tussen 4:3 en 16:9 of fullscreen, als je je SD uitzending gewoon kleiner zou kunnen weergeven (1/3de zwart rondom) is die dilemma toch ook verholpen? Of zie ik dat verkeerd. :)
Dan zou je SD kleiner kunnen kijken (scherp) en HD fullscreen wanneer je er een Bluraytje ingooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 315464

De NOS heeft een hele mooie NetTV site gemaakt! (zie frontpage)

tv.nos.nl

Heeft iemand hem bij zijn favorieten kunnen zetten? Of een andere manier gevonden om hem sneller tevoorschijn te toveren dan via de zoekfunctie?

Edit: goede beeldkwaliteit ook! Misschien zelfs iets mooier dan NED 1 2 en 3 van digitenne.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/thumb/1255356753.jpeg

De interface is ook erg mooi!

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 315464 op 12-10-2009 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
Anoniem: 315464 schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 17:45:
......
De interface is ook erg mooi!
Dit is een philips topic..... :? :? ( sorry.... had eerst artikel moeten lezen 8)7 |:( net tv..... excuus ;) )

@t Munck100
"Opgenomen SD studio sport ered./us open tennis/snooker/motors tv motorcross:Waardeloos beeld ..."
Ga ik ook voor de zekerheid bekijken op de 9704.
Grappig was/ ben in dezelfde tv geintereseerd als jouw keuze. Ik verwacht ( gezien de 46 ") dat de 40 "niet tegen zal vallen.
De v10 viel mij ook wat tegen

[ Voor 6% gewijzigd door baasandre op 12-10-2009 18:51 . Reden: oeps ik zat fout... hoort wel in philips topic ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco123
2.5 meter van een 56 inch scherm af ? nou nee sorry ik hoef geen koppijn |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Jappe
  • Laatst online: 15:47
Ik ben zelf ook aan het kijken naar een nieuwe TV en mijn oog is gevallen op de 7000 serie of de 8000 serie van Philips en dan eigenlijk de 42" versie. Ik moet alleen nog voor mezelf beslissen of ik de ambilight de 100 euro extra waard vindt.

Nu zie ik hier weer het aspect van kijkafstand terugkomen. Ik zit zelf op zo'n 2 meter afstand van de TV, vormt dit een probleem? 42" is echt groot, maar ik ben bang dat ik er spijt van krijg als ik een maatje kleiner neem. In de winkel lijkt de 32" ook al zo klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaZee
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:14
Eindelijk mijn exemplaar binnen, maar tot mijn grote verbazing zit er helemaal geen dikke handleiding bij. 2 of 3 vodjes that's all. Is dat normaal?
(Mijn nieuwe TV is een 9704, mijn oude was een Matchline TV met stapels boekwerken, tot en met de technische tekeningen aan toe).

[ Voor 8% gewijzigd door HaZee op 12-10-2009 22:41 . Reden: type toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82384

Mr.Jappe schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 19:55:
Nu zie ik hier weer het aspect van kijkafstand terugkomen.
Kunnen we de discussie over kijkafstand ook eens afsluiten? Hier is al zoveel over gezegd... Even terugzoeken in het (vorige) topic naar 'kijkafstand' en je vindt waslijsten posts met meningen en feiten over kijkafstanden...
HaZee schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 22:38:
Eindelijk mijn exemplaar binnen, maar tot mijn grote verbazing zit er helemaal geen dikke handleiding bij. 2 of 3 vodjes that's all. Is dat normaal?
Waarom zou je dikke boeken willen hebben? Bij mijn 9703 van vorig jaar zaten ook twee dikke boeken, vooral omdat er nogal wat talen meegeleverd werden. Zit daar in dit tijdperk niet echt op te wachten en het is wat mij betreft vooral papierverspilling (een gemiddelde tweaker kan het meeste zelf echt wel vinden). Geloof ook dat de handleiding op de TV zelf te bekijken is tegenwoordig (iig voor het topmodel) dus misschien dat ze daar naar verwijzen? Of je download gewoon de PDF van de website, heb je hem ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-05 20:48
HaZee schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 22:38:
(Mijn nieuwe TV is een 9704, mijn oude was een Matchline TV met stapels boekwerken, tot en met de technische tekeningen aan toe).
Als het goed is word de handleiding op een USB-Stick geleverd. Dit was ook het geval bij de 9603.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaZee
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:14
Zit ook geen USB stick bij ....

Had wel graag een papieren exemplaar gehad. Al was het maar één engelse! Die erbij houden als je instelling wijzigd is wel prettig (scheelt zo zoeken). Na de eerste paar weken verdwijnt 'ie inderdaad dan wel ergens in een kast of zo, maar in het begin gebruik ik hem ook nog echt ....

VB; als je zapt, zie je met vieze dikke witte letters met een blauwige rand de zendernaam. Als dat anders kan, graag (maar ik kan het niet vinden)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roydriguez
mrc16 schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 00:04:
[...]

Als het goed is word de handleiding op een USB-Stick geleverd. Dit was ook het geval bij de 9603.
De volledige handleiding zit toch gewoon in het menu, alleen jammer dat hij niet geupdate wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 317643

Anoniem: 40776 schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 00:17:
[...]

Zeker! Dank je.

[...]

Ik zal maandag de winkel (geen internetwinkel overigens, maar wel Steenweg, die niet al te bekend staat om hun service) en/of Philips hierover opbellen.
De pixel valt overigens niet erg op, maar het is wel irritant (zeker als je weet waar deze zit). En ik ben behoorlijk kritisch als het gaat om beeldkwaliteit.
Heb je inmiddels iets gehoord van Steenweg? En?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 322002

Anoniem: 321836 schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 00:20:
Ook moet ik 2 keer op de aan/uit schakelaar drukken om de TV in of uit te schakelen.
Sinds een paar weken ook in het bezit van deze 9664. Tot nu toe heel tevreden. Allen dat 2x drukken op de power toets voor aan en uit te zetten heb ik ook last van. Philips al gebeld maar konden dit niet direct verklaren. Moeten nog terug bellen.
Misschien terug zetten naar fabrieksinstelling? Hebben meer hier last van gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:16
Anoniem: 315464 schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 17:45:

tv.nos.nl

Heeft iemand hem bij zijn favorieten kunnen zetten? Of een andere manier gevonden om hem sneller tevoorschijn te toveren dan via de zoekfunctie?
nope

De stream had het er gisteren bij publicatie van het nieuwsartikel wel moeilijk mee. Toen het eenmaal speelde was de kwaliteit echter wel prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129545

Heb zelf sinds kort de 42pfl9664 in combinatie met de Ziggocam en een HTPC met ATI 4650 VGA via DVI met zo'n korte DVI naar HDMI verloop. Geluid gaat optisch naar mijn Onkyo reciever alwaar ik een delay van 70 ms heb ingesteld. Ben uiterst tevreden met de totale beeldkwaliteit, zowel via de Ziggocam als via de HTPC.
Heb nu ook geen last meer van de lipsync problemen die ik dus wel met de Samsung DCB H360R had op de HD zenders.

De blauwe HDMI kabel (5M) die ik voor 60 euries bij de MM had gekocht, heb ik geretourneerd omdat ik zo nu en dan groen/rose beeld kreeg. Dat is met die DVI kabel nu niet meer voorgekomen.
Heb ergens gelezen dat dat probleem aan de HDMI sync zou kunnen liggen..
Dus wellicht heeft dan toch een duurdere HDMI kabel zin..
[...]

Hier nog wat ervaringen mbt HTPC
Voor het niet vloeiend afspelen van allerlei films via je HTPC, zou je ook kunnen kijken naar de instellingen van je videokaart. Bij mij staat de refresh rate op 60Hz.. De films worden hierdoor bij mij perfect vloeiend weergegeven. Deze stond bij mij eerst op 24p waardoor elke seconde het beeld versprong..
Heb ook ergens gelezen dat HDMI officieel max 5 meter kan overbruggen..
Mijn HTPC draait met de testversie van Windows 7, dit OS geeft nauwelijks problemen met afspelen van allerlei HD content tegenover Vista wat alleen maar ellende gaf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 322002 schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 09:36:
[...]
Sinds een paar weken ook in het bezit van deze 9664. Tot nu toe heel tevreden. Allen dat 2x drukken op de power toets voor aan en uit te zetten heb ik ook last van. Philips al gebeld maar konden dit niet direct verklaren. Moeten nog terug bellen.
Misschien terug zetten naar fabrieksinstelling? Hebben meer hier last van gehad?
Ik heb ook de 42pfl 9664, maar hoef niet 2x te tikken op de power toets aan de zijkant.
Om hem aan of uit te zetten vlieg ik gewoon met me vinger langs de zijrand en hij reageert hier direct op..
ik heb de firmware van eind september erop staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 321456

Anoniem: 307302 schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 12:58:
[...]

In de laatste firmware van de 8404 is dit weer teruggekomen, heb je de laatste firmware geïnstalleerd?
Thanks! Ik was in de veronderstelling dat ik de laatste firmware had, maar er was blijkbaar een nieuwere waarbij de infobalk met huidig / volgend programma weer bij zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129545 schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 09:57:
[...]

Ik heb ook de 42pfl 9664, maar hoef niet 2x te tikken op de power toets aan de zijkant.
Om hem aan of uit te zetten vlieg ik gewoon met me vinger langs de zijrand en hij reageert hier direct op..
Heb gisteren ook de laatste firmware erop gezet en dacht misschien dat het dan opgelost zou zijn....
Helaas, maar even wachten op een belletje van Philips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:16
Anoniem: 129545 schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 09:51:
Heb ook ergens gelezen dat HDMI officieel max 5 meter kan overbruggen..
Dat staat in de handleiding bij de Philips TV. De HDMI standaard kent die beperking echter niet. Mijn 8404 is aangesloten op m'n HTPC met 11.5m (goedkope) kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op wikipedia staat voor standaard kabels tot 5 meter, tenzij je dus een betere kwaliteit kabel hebt..
Dus mindere kabel zou dat wegvallen van de HDMI sync kunnen veroorzaken waar ik dus last van had?
(groen/roze beeld)

Wikipedia:
"In het algemeen zouden de HDMI-kabels niet langer dan 5 meter mogen zijn om geen kwaliteitsvermindering te krijgen. Hogere kwaliteit kabels kunnen tot 15 meter zonder signaalversterker bereiken".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129545 schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 09:57:
[...]

Nou, ik heb maar zelf even gebeld met de Philips. Volgens de medewerker is het bewust zo gemaakt dat je twee maal moet drukken (aantippen). Het oude tiptoets frame was te gevoelig waardoor de TV spontaan aan / uit kon gaan (stof / vliegje en noem maar op). Omdat tegen te gaan is er een firmware uitgebracht (een oudere als die van september) waarin dit dus bewust is aangepast. Bij de eerste aanraking activeer je het tiptoetsframe en bij de tweede aanraking gaat het toestel dan werkelijk aan.
Vreemd is dan wel dat er hier gebruikers zijn die de laatste firmware erop hebben gezet maar die toch maar 1x de power toets hoeven aan te raken om hem aan/uit te zetten.
Hier had Philips geen verklaring voor....

De beredenering van Philips is duidelijk alleen jammer dat je hier verder niets over terug kan vinden op hun eigen site (of ik heb niet goed gekeken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roydriguez
Anoniem: 322002 schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 12:07:
[...]

Nou, ik heb maar zelf even gebeld met de Philips. Volgens de medewerker is het bewust zo gemaakt dat je twee maal moet drukken (aantippen). Het oude tiptoets frame was te gevoelig waardoor de TV spontaan aan / uit kon gaan (stof / vliegje en noem maar op). Omdat tegen te gaan is er een firmware uitgebracht (een oudere als die van september) waarin dit dus bewust is aangepast. Bij de eerste aanraking activeer je het tiptoetsframe en bij de tweede aanraking gaat het toestel dan werkelijk aan.
Vreemd is dan wel dat er hier gebruikers zijn die de laatste firmware erop hebben gezet maar die toch maar 1x de power toets hoeven aan te raken om hem aan/uit te zetten.
Hier had Philips geen verklaring voor....

De beredenering van Philips is duidelijk alleen jammer dat je hier verder niets over terug kan vinden op hun eigen site (of ik heb niet goed gekeken).
Dit is geintroduceerd in firmware update:

Q5492_0.26.38.13
• Full DVB-C Austria & Switzerland availability.
• Improvement of robustness of the side control.
After updating this software the operation of the side control can be
slightly different as before. It might be that the TV needs a confirmation
of the key press. This means, the first press activates the side control,
while the second press executes the action. During 15 seconds the side
control will operate

Uitvoerig besproken in deel 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-05 09:05
Klopt het dat de beeldplaat van de 32PFL9604 er een beetje los in zit? Ik praatte laatst wat met consumptie en depte de spetters voorzichtig met een doekje van de plaat af. Aan de bovenkant. Wiebelt dat ding gewoon een beetje. Zowel links als rechts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 257719

Dancing_Animal schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 19:29:
Klopt het dat de beeldplaat van de 32PFL9604 er een beetje los in zit? Ik praatte laatst wat met consumptie en depte de spetters voorzichtig met een doekje van de plaat af. Aan de bovenkant. Wiebelt dat ding gewoon een beetje. Zowel links als rechts.
Klopt, merkte ik ook bij het afnemen van mijn 37PFL9604H/12. Philips monteur is hier geweest, en zei dat dit zo hoorde en geen kwaad kon. Ik moest wel uitkijken niet te hard te drukken met poetsen...jahh-ja....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
Anoniem: 257719 schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 20:11:
[...]

Klopt, merkte ik ook bij het afnemen van mijn 37PFL9604H/12. Philips monteur is hier geweest, en zei dat dit zo hoorde en geen kwaad kon. Ik moest wel uitkijken niet te hard te drukken met poetsen...jahh-ja....
Misschien een domme vraag, maar komen dan ook niet makkelijk stofdeeltjes erachter ?? Of bijvoorbeeld kleine vliegjes (mug/ fruitvliegje).
Lijkt me vrij irritant als dat kan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-05 09:05
Ok, bedankt mensen! Wat betreft die vliegjes ben ik daar bij dit model sowieso al een beetje huiverig voor. De behuizing is nogal open aan de achter- en zijkanten van het apparaat en die Ambilight, die je ook aan de binnenkant ziet, is natuurlijk smullen :9 voor die vliegjes :) Nou heb ik ook vrij vaak m'n halogeenlamp aan, die ze hopelijk van m'n tv weglokt, maar dan gaat het sfeereffect van d'Ambilight er niet op vooruit.

[ Voor 21% gewijzigd door Dancing_Animal op 13-10-2009 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 321852

Voor zij die overwegen een LCD van de 9000 reeks te kopen, er staat bij Media Markt Den Haag een Philips 46PFL9704 in demo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BanRay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-05 23:09
Ik heb de 32PFL8404 met de volgende firmware: Q5481-0.26.58.5 (van eind september meen ik). Maar ik zie geen infobalk bij het zappen tussen zenders?! Kan ik dat ergens instellen? Is er een recentere firmware?

Ter info: Guide werkt wel. Ik neem aan dat de info voor de infobalk hiervandaan komt? Ik zit met deze televisie nog op de good old analoge kabel (misschien ooit CI+ van UPC...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 291978

hallo mensen, ik heb een 8684 model maar kan de optie PC OPENEN niet gebruiken. In heb alles gevolgd in de handleiding maar krijg geen icoontje te zien als ik op mijn laptop naar apparaten zoek. In de handleiding staat dat er een onbekend apparaat tussen moet zitten (tv) maar zie deze niet, wat kan het probleem zijn?

Ik heb een router waar mijn laptop en mijn tv op aangesloten zit.

dit is de link naar de handleiding http://www.p4c.philips.co...42pfl8684h_12_dfu_nld.pdf

op blz 52 blijv ik haken bij stap 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Roydriguez schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 17:09:
[...]

Dit is geintroduceerd in firmware update:

Q5492_0.26.38.13
• Full DVB-C Austria & Switzerland availability.
• Improvement of robustness of the side control.
After updating this software the operation of the side control can be
slightly different as before. It might be that the TV needs a confirmation
of the key press. This means, the first press activates the side control,
while the second press executes the action. During 15 seconds the side
control will operate

Uitvoerig besproken in deel 1.
Ok, bedankt, dan klopt het dus toch. Ik heb deel 1 niet helemaal gevolgd en met de zoekfunctie er schijnbaar overheen gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 285895

Anoniem: 291978 schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 09:44:
hallo mensen, ik heb een 8684 model maar kan de optie PC OPENEN niet gebruiken. In heb alles gevolgd in de handleiding maar krijg geen icoontje te zien als ik op mijn laptop naar apparaten zoek. In de handleiding staat dat er een onbekend apparaat tussen moet zitten (tv) maar zie deze niet, wat kan het probleem zijn?

Ik heb een router waar mijn laptop en mijn tv op aangesloten zit.

dit is de link naar de handleiding http://www.p4c.philips.co...42pfl8684h_12_dfu_nld.pdf

op blz 52 blijv ik haken bij stap 10
Heb je wel je laptop in je netwerk hangen?Anders kan hij helemaal geen apparaten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gisteren de 46pfl9704 een aantal uren gezien. In begin waren de instellingen slecht en totaal geen lichtopbrengst. Na wat proberen opeens superscherp beeld. Even de bluray van Planet Earth (must Have) geprobeerd en nog niet eerder zulke scherpe beelden gezien met zoveel detail.

Bij bewegingen soms schokkerige beelden, maar dat moeten we maar voor lief nemen.

Super!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 291978

Anoniem: 285895 schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 10:08:
[...]

Heb je wel je laptop in je netwerk hangen?Anders kan hij helemaal geen apparaten zien.
Ja zelfde netwerk, ik heb een router van Het Net. daarop zit mijn laptop en tv in de zelfde ip adres reeks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 03-05 17:15
Zojuist maar weer eens op de Philips chat gevraagd waneer de 52PFL9704 uitgeleverd gaat worden. Conclusie> Philips weet het zelf ook niet meer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosmas70
  • Laatst online: 04-11-2024
Ik ben op zoek naar een Philips lcd. De 37pfl9604 heb ik bekeken en vond ik een mooi beeld hebben.
Nu zag ik ook dat er een led tv is uit de 8000 serie voor ongeveer dezelfde prijs. (40pfl8664) heeft iemand deze 2 tv naast elkaar gezien? Ik zelf heb de 40pfl8664 nog niet kunnen bekijken.
Is het verstandig om de eerste serie led tv te kopen of zitten hier nog al wat kinderziektes in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilrenato
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-04 15:56

ilrenato

Pizzah!!!!

Zoek even in de draad, beeld van 96xx zou beter zijn door betere chip, contrast 8664 kan wel hoger zijn.

Andere vraag, ik ie nogal eens LEDs toch kapot gaan, zou het met 9704 back LED's nou toch vervelender zijn als 1 tje stuk gaat als met een side LED 8664 ?
Met een back LED heb je dan een vlek wat het niet doet, bij side LED heb je denk meer verstrooing?

(Ok, ik zit naar redenen te zoeken om toch gefocust te blijven op de 8664, de 9704 vind ik te groot en te dik.. en prijzig :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catzjes
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-05 14:32
Volgens een Duits Forum (http://www.hifi-forum.de/viewthread-152-5345-52.html) zijn vandaag daar de 52" toestellen in de winkels verschenen en zit de CI+ niet aan de zijkant maar middenachter met de opening naar beneden, dus niet in de weg voor het Ambilight

[ Voor 28% gewijzigd door Catzjes op 14-10-2009 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benjamin1970
  • Laatst online: 14-12-2020
hallo allemaal,

ik ben sinds juli in het bezit van de 42pfl9664. sins augustus heb ik een ziggo ci+ card. als ik deze in de tv stop dan zegt deze dat de athentication is gelukt. verder gebeurt er echter niets. de tv geeft geen follow up, gaat geen zenders zoeken of wat dan ook. ik kan ook handmatig geen digitale zenders zoeken via het conficuratiekeuze. werk de ci+ kaart bij jullie wel? en zo ja, kunnen jullie mij vertellen hoe je eea kan instellen?

groeten,
benjamin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roydriguez
benjamin1970 schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 17:58:
hallo allemaal,

ik ben sinds juli in het bezit van de 42pfl9664. sins augustus heb ik een ziggo ci+ card. als ik deze in de tv stop dan zegt deze dat de athentication is gelukt. verder gebeurt er echter niets. de tv geeft geen follow up, gaat geen zenders zoeken of wat dan ook. ik kan ook handmatig geen digitale zenders zoeken via het conficuratiekeuze. werk de ci+ kaart bij jullie wel? en zo ja, kunnen jullie mij vertellen hoe je eea kan instellen?

groeten,
benjamin
Hier kun je een handleiding downloaden Ziggo forum misschien het je daar wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De 8000-serie, en dus ook de 8664 met LED heeft een "lagere" beeld bewerkings chip dan de 9000-serie.
Op dat vlak is die dus "minder" zo als al eerder opgemerkt.

Dan het verhaal over LED's en backlight.
Tuurlijk kan een ledje kapot gaan, ik geloof echter dat de branduren van een ledje iets hoger zijn dan die van een CCFL, in theorie zou het dus minder snel gebeuren dan bij een scherm met een ccfl backlight, zoals de 9604 en de 9664. Als het gebeurt verwacht ik dat beide even irritant zullen zijn. De ledjes aan de zijkant moeten een groter oppervlak beslaan en zullen dus naar mijn verwachting net zo en misschien zelfs meer storend zijn dan een direct achter het scherm die door vele anderen omringd is.
Bij de een verwacht ik een donkere veeg / waas over nagenoeg de hele hoogte van het scherm, vermoedelijk bevindt zich alleen onderlangs een rij led's. Bij de ander verwacht ik een donkere vlek lokaal op de plek van de kapotte. Deze vlek is in het centrum vermoedelijk donkerder dan bij de ander de waas is, maar de vlek is wel beperkter in oppervlak.

Ik verwacht dat beide echter wel een zeer dwingende reden tot repareren is en het vermoedelijke verschijnen van dit probleem schat ik eerder in de garantie periode als gevolg van productie fout dan in een later stadium als gevolg van slijtage.

Bij het vorige modeljaar was er overigens al een model van Philips met LED backlight, de 9803, de modellen van dit jaar hebben dus al een jaar "ervaring" met led backlight erop zitten. Een aantal kinder ziektes is er dus al uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremo
Anoniem: 285895 schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 10:09:
Gisteren de 46pfl9704 een aantal uren gezien. In begin waren de instellingen slecht en totaal geen lichtopbrengst. Na wat proberen opeens superscherp beeld. Even de bluray van Planet Earth (must Have) geprobeerd en nog niet eerder zulke scherpe beelden gezien met zoveel detail.

Bij bewegingen soms schokkerige beelden, maar dat moeten we maar voor lief nemen.

Super!!
Stond de TV wel in 24Hz mode? Heb je nog getest met andere instellingen voor Digital Natural Motion?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco123
Anoniem: 285895 schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 10:09:

Super!!
Ik vind dat eigenlijk wel bizar dat je meer dan 2000 euro voor een tv gaat betalen en dat de beelden dan nog schokken ik heb de 40 inch versie in bestelling maar dit valt me dan toch wat tegen.
Heeft iemand hier nog een kort overzichtje van wat de beste beeldinstellingen zijn voor 9704 versie ? (m.a.w. wat moet er absoluut uit staan etc.........)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremo
ilrenato schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 14:35:
Zoek even in de draad, beeld van 96xx zou beter zijn door betere chip, contrast 8664 kan wel hoger zijn.

Andere vraag, ik ie nogal eens LEDs toch kapot gaan, zou het met 9704 back LED's nou toch vervelender zijn als 1 tje stuk gaat als met een side LED 8664 ?
Met een back LED heb je dan een vlek wat het niet doet, bij side LED heb je denk meer verstrooing?

(Ok, ik zit naar redenen te zoeken om toch gefocust te blijven op de 8664, de 9704 vind ik te groot en te dik.. en prijzig :) )
Kijk, als je tevreden bent met het beeld van de 8664, waarom zou je dan meer geld uitgeven? Of heb je last van het buurman-syndroom (je weet dat er iets beters is en je wilt niet onderdoen voor de buurman)? Anders gezegd, wat is je prioriteit, beeldkwaliteit, dikte of geld?

Nog even verder over het stuk gaan van LEDs. Er wordt beweerd dat bijvoorbeeld gloeilampen sneller stuk gaan wanneer je ze heel veel aan en uit doet. Als het klopt dat de 9704 een scanning backlight heeft, dan betekent dat dat de LEDs heel veel aan en uit gaan. Maar ik weet dus niet of een LED dan ook sneller stuk gaat.

Heel simpel gezegd simuleert een scanning backlight het oude elektronenkanon. Eerst gaat bijvoorbeeld de bovenste rij LEDs aan en daarna gaat die uit en gaat de rij daaronder aan, etc. Volgens mij wordt dit gedaan om onder andere blurring tegen te gaan. Google maar eens of lees dit maar: http://electronics.howstuffworks.com/scanning-backlight1.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chomp
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-03 10:21
Remco123 schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 22:29:
[...]

Ik vind dat eigenlijk wel bizar dat je meer dan 2000 euro voor een tv gaat betalen en dat de beelden dan nog schokken ik heb de 40 inch versie in bestelling maar dit valt me dan toch wat tegen.
Heeft iemand hier nog een kort overzichtje van wat de beste beeldinstellingen zijn voor 9704 versie ? (m.a.w. wat moet er absoluut uit staan etc.........)
Tsja, schokkerige beelden, wat is er precies waargenomen? Wat waren de instellingen van de player? Wat was de kwaliteit van de player? Als ik in een review zou lezen (helaas nog geen goede kunnen vinden) dat de 24p weergave bij panning shots in orde is, dan vertrouw ik er wel op dat dan een evt. waargenomen judder aan de 'source' ligt. (Source in dit geval inclusief alles tot aan de tv) Ik vermoed trouwens dat de planet earth beelden met verschillende instellingen zijn opgenomen al door verschillende camera's te gebruiken. Stel dat bijvoorbeeld 25Hz beelden niet perfect zijn omgezet naar 24Hz, dan heb je al judder in je source zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

chomp schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 23:42:
[...]

Tsja, schokkerige beelden, wat is er precies waargenomen? Wat waren de instellingen van de player? Wat was de kwaliteit van de player? Als ik in een review zou lezen (helaas nog geen goede kunnen vinden) dat de 24p weergave bij panning shots in orde is, dan vertrouw ik er wel op dat dan een evt. waargenomen judder aan de 'source' ligt. (Source in dit geval inclusief alles tot aan de tv) Ik vermoed trouwens dat de planet earth beelden met verschillende instellingen zijn opgenomen al door verschillende camera's te gebruiken. Stel dat bijvoorbeeld 25Hz beelden niet perfect zijn omgezet naar 24Hz, dan heb je al judder in je source zitten...
Het is ook niet zo dat je continue naar een scherm zit te kijken waar je bij wijze van spreken een fragment mist. Heel soms gebeurt het dat er een heel licht schokkerig effect optreed. De Planet Earth Blu Ray is inderdaad in sommige omstandigheden niet opgenomen met HD materiaal. Daar kan het ook aan liggen. Per scene staat er natuurlijk niet vermeld met welke camera er is opgenomen.

Ook werd de dvd van Faithless (geupscaled naar 1080P) gedraaid. Dit is een echte tester voor een goed scherm. Op een gegeven moment staat de zanger in een rood knipperend licht. Dit gaat bij heel veel schermen niet goed en onstaat er een te grote digitalisering en zie je allemaal vlakjes en slaat het beeld op hol. Dat was bij de 9704 absoluut niet aan de orde. Deze hield alles mooi strak en gedetailleerd.

Derhalve ben ik dan ook van mening dat ik nog geen scherm ben tegen gekomen die zo'n goed beeld geeft.

Absoluut top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 322335

benjamin1970 schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 17:58:
hallo allemaal,

groeten,
benjamin
hoi benjamin,

Denk er wel aan eerst de nieuwste update op je TV te zetten, te downloaden via de Philips site, op een USB
stick zetten en erin stoppen, de TV installeert het vanzelf.

Staat je DVB ingang wel op "kabel" ?

Pad: Configuratie>installatie>installatie zenders>antenne of kabel DVB>kabel.

Ook dien je de frequentie goed in te stellen.

Pad: Configuratie>installatie>installatie zenders>digitaal ontvangst testen>zoeken>stel hier je frequentie in en druk op "vastleggen", dan op "klaar".

De frequentie is afhankelijk van je postcode gebied natuurlijk.

Als je dat gedaan hebt, haal de CAM module uit je toestel, laat de TV een zender update uitvoeren, de TV
zal de digitale zenders vinden, dit kan je controleren door te kijken of NED 1 HD wel werkt (die is "free to air" en werkt ook zonder CAM......) dan je CAM er weer in en hopla !

NB: let goed op dat je de smartcard er goed in doet, met het Ziggo logo naar de muur....anders krijg je een "E06" smartcard defect code......

Succes ! ;) FridoB

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 322335 op 15-10-2009 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benjamin1970
  • Laatst online: 14-12-2020
Hoi Roydriguez,

Ik het het pdf je gedownload. Vanavond ga ik het even proberen.

Frido,

De update van 250909 staat erop. Sindsdien gaat de authentication goed, daarvoor bleef deze op 20% staan.

Hartelijk dank,

Benjamin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 314536

Ik heb nu een dikke maand de 42pfl7864 zeer leuke tv die doet wat ie moet doen. Duurt me alleen soms lang met opstarten van de tv? hoe zijn hier de ervaringen over?

En heeft toevallig iemand al de CI plus module ingebruik i.c.m. deze tv of een andere 7 serie? wil hem namelijk ook nemen maar anders blijf ik nog ff SD kijken om later i.c.m. de module HD te kijken.

En hebben al mensen hun geld terug gestort gekregen van philips? Dit met de aktie die gehouden was in begin september of begint dat nu ongeveer te rollen?

Alvast bedankt tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csfreakz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-05 13:02
Ik ben vandaag iets te weten gekomen, wat misschien sommige mensen ook hier al wisten, maar toch zeg ik het even: De Philips 40pfl8664 zou een Samsung LED paneel hebben. Nieuws of geen nieuws :) ?

[ Voor 3% gewijzigd door csfreakz op 15-10-2009 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 314536

ja ik wist wel dat Philips niet haar eigen beeldpanels maakte, maar dat deze van Samsung zou zijn dat wist ik niet. Had eerder gedacht van LG.

Leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williz
Anoniem: 314536 schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 17:00:
ja ik wist wel dat Philips niet haar eigen beeldpanels maakte, maar dat deze van Samsung zou zijn dat wist ik niet. Had eerder gedacht van LG.

Leuk!
Ik dacht ook dat alle schermen van LG waren, maar laatst vertelde een medewerker van MediaMarkt me dat de schermen van de 9704 reeks van Sharp afkomstig waren. Kan iemand dat bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
HOe het bij deze serie zit kan ik (nog) niet zeggen. Bij de vorige serie (03) was het inderdaad zo dat veel panels van Sharp afkomstig waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csfreakz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-05 13:02
De informatie van dat de LED panelen van Samsung zijn, ben ik te weten gekomen via iemand die op de technische dienst werkt van een electrowinkel. Dus de kans dat dit waar is, is toch wel redelijk groot.

De panelen van de 37pfl9604 en de 42pfl9664 zouden dan weer eigen productie zijn.

[ Voor 32% gewijzigd door csfreakz op 15-10-2009 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 310697

Is er iemand die de 46pfl9704 aan de wand heeft bevestigd met de Philips LCD wall mount SQM6175 ?

Volgens de specificatie is de afstand tussen muur en toestel 55 mm.

Heb je dan voldoende ruimte voor de kabels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

williz schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 18:35:
[...]

Ik dacht ook dat alle schermen van LG waren, maar laatst vertelde een medewerker van MediaMarkt me dat de schermen van de 9704 reeks van Sharp afkomstig waren. Kan iemand dat bevestigen?
Ik heb dit wel eens eerder gehoord. Ik heb helaas geen bron waarin ik dit kan "bewijzen". Sharp heeft zelf ook wel zo'n scherm (LE-700). De techniek in dat scherm is echter een stuk minder dan bij de 9704 (100 Hz, uiteraard geen ambilight, geen NM of hoe dat ook heet)...Is de prijs dan ook naar. (zo'n 700 euro minder dan de 9704 in het geval van de 40 inch)

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 304640

En heeft toevallig iemand al de CI plus module ingebruik i.c.m. deze tv of een andere 7 serie?

Ja ik heb een 7404 en die werkt naar behoren. Er zijn wat openstaande dingen maar daar wordt door philips aan gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiggero
Anoniem: 310697 schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 20:13:
Is er iemand die de 46pfl9704 aan de wand heeft bevestigd met de Philips LCD wall mount SQM6175 ?

Volgens de specificatie is de afstand tussen muur en toestel 55 mm.

Heb je dan voldoende ruimte voor de kabels?
Ja, hiero. Simpele, elegante wall mount die SQM6175, alleen wel wat prijzig.
Afstand tussen muur en tv is idd 55mm. Er is ruimte genoeg voor de kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Wat ook lekker balen is is 't feit dat de firmware wel opnieuw is geupdate op de website (heb nu een Aurea 9903), maar versie 'tzelfde is gebleven :/

Ben benieuwd waarom die opnieuw is uitgebracht :S

Zijn er al mensen die de 9904 hebben? Moet maar eens gaan kijken of dat voordelen biedt ten opzichte van de 9903 :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 310697

Jiggero schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 22:14:
[...]

Ja, hiero. Simpele, elegante wall mount die SQM6175, alleen wel wat prijzig.
Afstand tussen muur en tv is idd 55mm. Er is ruimte genoeg voor de kabels.
ok bedankt. prijs vind ik overigens wel meevallen. zag m bij een winkel voor eur 75

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErrieR
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-04 21:41
Ik heb een vraag over de 32pfl7404: Werkt deze nou wel of niet samen met de PS3?
Iemand in dit forum had er problemen mee, en ik ben benieuwd of hij/zij het probleem heeft kunnen verhelpen.
Of anderen die ervaring hebben met de PS3 en de 32pfl7404.
Thanks alvast!
Pagina: 1 2 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is het Philips de 2009 / 2010 modellen ervaringen-topic en NIET het Philips Levertijden topic. Dus graag geen oneliners met levertijden of dat je tv nog steeds niet binnen is. Hoe vervelend die dingen ook zijn, dit is niet het topic hiervoor.