Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Startend freelancer, welke auto?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Welke auto zou jij kopen als dit je specs zijn? Ik ga waarschijnlijk per 1 november starten als freelancer. De afgelopen 7 jaar heb ik het geluk gehad om in leaseauto's rond te mogen rijden, eigenlijk wordt dit dus pas mijn 2e eigen autotje.

De specs:

- Budget: Max 5000 euro
- Uitstraling: Zakelijk, maar wel een beetje Sportief
- Eigenschappen: Betrouwbaar, bij voorkeur lederen bekleding, automaat en groot. (Sedan / Station).
- Max KM: Hier heb ik dus geen verstand van. De bedoeling is dat ik de auto min. een jaartje zonder al te veel problemen kan gebruiken voor zo'n 30.000 / 40.000 km, daarna koop ik mogelijk wel weer een andere. Per auto zal de max km's mogelijk dus verschillend zijn vanwege de kwaliteit van de auto?.
- Onderhoud: Het liefst zo min mogelijk, ik moet alles uitbesteden.

Om een voorbeeld te geven, ik heb een beetje zitten zoeken in de catagorie Audi a4/a6 ('98/'99) en volkswagen passat maar eigenlijk liggen deze over het algemeen net iets boven mijn budget.

Verder hoor je nog wel eens van plaatsen waar je ex-lease auto's voor een prikkie kan kopen maar ik moet deze plaatsen nog tegenkomen. Misschien dat iemand daar iets meer over weet?

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Volvo is wat goedkoper als Audi en heeft ook flinke representative auto's. Skoda misschien als je Volkswagen ook overweegt.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:34

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Uit eigen ervaring. Probeer weg te blijven bij het VAG concern, zeker als je een wat oudere auto koopt is dat vragen om extra onderhoud. Ik heb zelf een Seat Leon 1.9TDI gekocht 2e hands. Hier heb ik echt al gigantisch veel aan onderhoud aangehad. Ik had beter 2000 euro extra uit kunnen geven aan een jongere auto. ( Ook gekocht omdat ik ben gaan freelancen ).

Wil je een betrouwbare auto met weinig onderhoud dan zou ik je adviseren te kijken naar een Japanner of Koreaan. Die mogen dan misschien niet supersportief zijn, betrouwbaar zijn ze zeker.

Wat je ook nog kan overwegen is shortlease voor een jaar.

[ Voor 3% gewijzigd door mkleinman op 04-10-2009 09:52 ]

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

flitspaal.nl schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 09:51:
Uit eigen ervaring. Probeer weg te blijven bij het VAG concern, zeker als je een wat oudere auto koopt is dat vragen om extra onderhoud. Ik heb zelf een Seat Leon 1.9TDI gekocht 2e hands. Hier heb ik echt al gigantisch veel aan onderhoud aangehad. Ik had beter 2000 euro extra uit kunnen geven aan een jongere auto. ( Ook gekocht omdat ik ben gaan freelancen ).
Dus omdat jij één slechte ervaring heb met het VAG-concern is het gelijk maar een afrader?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:34

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Gunner schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 09:54:
[...]

Dus omdat jij één slechte ervaring heb met het VAG-concern is het gelijk maar een afrader?
Nee, heb ook diverse collega's gehad, toen ik nog in loondienst was, waarbij hun auto ( Seat / Audi / VW ) ook zeer vaak bij de garage stond met de meest uiteenlopende problemen.

Ik heb hiervoor een Skoda Octavia in de lease gehad en deze heeft ook allerlei vage problemen gehad.

Dus nee, mijn ervaring met het VAG concern gaat verder dan 1 auto met 1 ervaring.

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ok, dan geef ik tegengas. Ik heb prima ervaringen met VAG-auto's (alleen Volkswagen overigens). Met 50.000 kilometer per jaar de laatste jaren kan ik mededelen dat ze me nooit hebben laten staan (klopt af).

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Topicstarter
Ik rij zelf ook al 7 jaar VAG's, met een kleine uitzondering van een peugeot 307 sw er tussenin. De VAG's waren voor mij prima. Inderdaad wel eens een probleempje gehad (verwarming / airco defect), maar daarbuiten weinig issues. Volgens mijn persoonlijke ervaring toch een redelijk betrouwbare auto (waarom zie je anders als die oude golfjes nog op de weg). Maar goed ik heb ze ook nooit voorbij de 180km gereden. Volvo zit ik nu ook naar te kijken naar ik vind de auto erg lelijk binnen mijn budget. Wat voor japanner / koreaan had je in gedachte?

Ik heb ook nog naar bmw zitten kijken, die zijn er voldoende binnen mijn budget en sommige zien er nog redelijk uit, maar ik vraag me af waarom die zo snel hard in prijs dalen.. (kwaliteit toch niet helemaal ok?, duur in onderhoud?). En de meeste bmw's geven me toch een gevoel van; ik wil wel maar ik kan niet.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2009 10:09 ]

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-11 12:14
Tja, hier ook slechte ervaringen met VAG (Golf Plus, 2x Touran, Passat). Doe ik ook niet meer... Pas ook op met recente Toyota turbo-diesels, die geven ook meer problemen dan gewenst.

Als je de VAG statistieken nakijkt, kun je in die klasse ook kijken naar de Renault Laguna van 2005 of later, maar ik weet niet of je budget dat trekt. Ook PSA en Fiat maken goede diesel motoren, maar pas op met Alfa dat de rest qua kosten hoger kan zitten dan je waarschijnlijk wilt.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Fiat diesels worden ook veel door andere fabrikanten gebruikt, dat zegt ook wel iets.

/▌

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:17

-tom-562

Oliesjeik

Jiriki schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 10:10:
Tja, hier ook slechte ervaringen met VAG (Golf Plus, 2x Touran, Passat). Doe ik ook niet meer... Pas ook op met recente Toyota turbo-diesels, die geven ook meer problemen dan gewenst.

Als je de VAG statistieken nakijkt, kun je in die klasse ook kijken naar de Renault Laguna van 2005 of later, maar ik weet niet of je budget dat trekt. Ook PSA en Fiat maken goede diesel motoren, maar pas op met Alfa dat de rest qua kosten hoger kan zitten dan je waarschijnlijk wilt.
De diesels van Toyota die kapot gingen, waren de blokken die van PSA afkwamen ;)
Voor dat budget zou ik kijken voor een Ford Mondeo, die zijn niet zo duur.
Voorbeeld: http://link.marktplaats.nl/282454746
Duitse luxe auto's van die prijs hebben vaak heel veel gelopen, of je krijgt "rare" auto's. Een kennis van me heeft bv laatst een A4 met een V6 en automaat gekocht, was erg goedkoop, had weinig gelopen, de rede daarvoor is denk ik omdat weinig mensen die combinatie willen, die is namelijk niet echt bepaald zuinig kwa brandstofverbruik.

Vaak bu'j te bang!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Als zo'n auto op LPG goed rijdt is het nog wel leuk.

/▌

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:46

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

-tom-562 schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 10:45:
[...]

De diesels van Toyota die kapot gingen, waren de blokken die van PSA afkwamen ;)
Voor dat budget zou ik kijken voor een Ford Mondeo, die zijn niet zo duur.
Voorbeeld: http://link.marktplaats.nl/282454746
Duitse luxe auto's van die prijs hebben vaak heel veel gelopen, of je krijgt "rare" auto's. Een kennis van me heeft bv laatst een A4 met een V6 en automaat gekocht, was erg goedkoop, had weinig gelopen, de rede daarvoor is denk ik omdat weinig mensen die combinatie willen, die is namelijk niet echt bepaald zuinig kwa brandstofverbruik.
Mondeo's zijn heerlijke auto's! Zitten goed, rijden lekker en ik vind ze imho er erg goed uitzien. De diesel kan ook aardig wat kilometers mee als ik zo lees op Autoweek :o 3xx.xxx op een Ford vind ik gewoon belachelijk veel :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Verwijderd

Topicstarter
Touchdomex schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 11:55:
[...]

Mondeo's zijn heerlijke auto's! Zitten goed, rijden lekker en ik vind ze imho er erg goed uitzien. De diesel kan ook aardig wat kilometers mee als ik zo lees op Autoweek :o 3xx.xxx op een Ford vind ik gewoon belachelijk veel :+
Hm die nieuwere ford mondeo's zijn niet eens zo lelijk. Dat vorige model wel. Bedankt voor de tip, leuk om eens verder naar te kijken.

• n0pe
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:03
Volvo S40/S60 Saab 9-3/9-5? heerlijke auto's en op LPG g3 ook nog eens goedkoop in gebruik.

• Jiriki
  • Laatst online: 17-11 12:14
Ford diesel, ook PSA dacht ik trouwens :) Ik rijd nu een Mondeo benzine, maar dat is ook een leen blok als ik het me goed herinner. En het onderstel is weer gedeeld met Volvo natuurlijk (de V70 in dit geval).

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

• KeRsTmAnNeKe
  • Laatst online: 16:36
Zou eerder een V40 doen ipv een S40, vind de station mooier, maar dat is een eigen mening. Saab vind ik ook mooie auto's.

Misschien een Alfa Romeo? Als je het dan toch over zakelijk/sportief hebt...

• Harry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
Jiriki schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 10:10:
Ook PSA en Fiat maken goede diesel motoren, maar pas op met Alfa dat de rest qua kosten hoger kan zitten dan je waarschijnlijk wilt.
Leg eens uit? :)
Zelfde blok, zelfde techniek.

BMW 535D

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:15
De Mondeo station is inderdaad een heerlijke en zuinige auto (met 6e versnelling al snel 1 op 23 op de snelweg), maar vanwege het gewicht en diesel vrij duur qua belasting (100 per maand)... Verder is de V40 ook een heerlijke auto, en zeker qua comfort; de stoelen zitten echt perfect :) En als je er een beetje zuinig op bent gaat hij lang mee, op veel forums lees je wel kilometerstanden van 600.000km :)

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

KeRsTmAnNeKe schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 12:16:
Zou eerder een V40 doen ipv een S40, vind de station mooier, maar dat is een eigen mening. Saab vind ik ook mooie auto's.

Misschien een Alfa Romeo? Als je het dan toch over zakelijk/sportief hebt...
Hm, die kosten niet veel dat is waar. Maar dan zit je weer met de zaken onderhoud en betrouwbaarheid

Vaak bu'j te bang!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Harry schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 12:19:
[...]

denk dat ie de auto er om heen bedoeld.

Verder zeg ik: ford mondeo.

• Sven_Vdb
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21-11 08:02
flitspaal.nl schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 09:51:

Wil je een betrouwbare auto met weinig onderhoud dan zou ik je adviseren te kijken naar een Japanner of Koreaan. Die mogen dan misschien niet supersportief zijn, betrouwbaar zijn ze zeker.

Wat je ook nog kan overwegen is shortlease voor een jaar.
Dit is dan toch gewoon pech hebben?
Ik rijd nu ook een jaartje rond met mijn LEON 1.9 TDI van mijn werk.
Auto was van 2001 ( dus nu 8 jaar ) en had 158 000km.
Nu heeft hij er 182 000km ( heb de auto volgende week een jaar ) ( dus toch al een 24 000 km )
En deze is enkel voor onderhoud eens binnen geweest( olie,..... ) en nadien nog eens een stoplicht dat stuk was. Dus dit valt goed mee. Dus niet altijd duur een 2de hands auto ( je moet er waarschijnlijk ook geluk in hebben).

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Harry schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 12:19:
[...]

Ik denk dat hij met "de rest" niet het blok bedoelt :)

/▌

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-11 13:27
Iets leuks uit Duitsland misschien? Toegeven, het is wat verder rijden en omslachtiger. Maar je krijgt er vaak wel een goede en mooie auto voor terug.

Deze Bijvoorbeeld. Automaat, Beige leer. etc.

[ Voor 66% gewijzigd door Marcusso op 04-10-2009 15:00 ]

No Shame, only Fame!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:34
S2801 schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 15:00:
Iets leuks uit Duitsland misschien? Toegeven, het is wat verder rijden en omslachtiger. Maar je krijgt er vaak wel een goede en mooie auto voor terug.

En vervolgens mag je nog bijna 1000 euro aan BPM aftikken. Dan blijf je niet echt meer onder de 5000 euro he? ;)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:46

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Xander schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 15:07:
[...]

En vervolgens mag je nog bijna 1000 euro aan BPM aftikken. Dan blijf je niet echt meer onder de 5000 euro he? ;)
Maakt niet uit voor de prijs is het een hele nette auto :) Hier in NL kan je daar snel al 10000 voor aftikken.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:34
Touchdomex schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 15:11:
[...]

Maakt niet uit voor de prijs is het een hele nette auto :) Hier in NL kan je daar snel al 10000 voor aftikken.
Ik beweer ook niet dat kopen uit Duitsland niet interessant is, maar ik vind het een beetje raar om een Duitse auto van €4980 als voorbeeld te gebruiken voor iemand die een auto van *maximaal* €5000 zoekt zonder even te vermelden dat er nog behoorlijk wat kosten bijkomen. Niet iedereen is bekend met dat soort dingen...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Topicstarter
S2801 schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 15:00:

Hmm die is wel heel erg gaaf voor 5000 euro. Voor zo'n auto ben ik bereid over mijn budget te gaan tot 6000 (uiterlijkkk!!)..

Maar is dat niet veel te lastig? En duurt dat niet te lang, dat importeren en laten keuren voordat ik weer kan rijden? Risicotje dus?

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01:56
Auto invoeren uit Duitsland, hier overschrijven?http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1352767

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Is bijvoorbeeld een E46 of een E39 niet wat voor jou ? Het zijn betrouwbare auto's, zijn al over de kinderziekten heen voorzover ze die hadden, kunnen een km stand aan van een paar ton. Echter zijn ze in aanschaf en onderhoud wel iets duurder dan bijvoorbeeld een Opel.

E46 :

Afbeeldingslocatie: http://www.bmwheritage.com/wp-content/uploads/2008/05/e46_sedan.jpg

Een diesel kan je wel krijgen voor 5000, word een beetje lastig maar het is wel te doen.

Voorbeeld : http://link.marktplaats.nl/272487412

E39 :

Afbeeldingslocatie: http://www.bmwmotorrevisie.nl/local/anniecms/1/images/BMW_5_serie/BMW_5_E39/BMW_5_E39.jpg

Voor 5000 euro heb je wel een 525 van +- 1998 met een km stand van 200/250k
Voorbeeld : http://link.marktplaats.nl/282277071

Ps : Bij BMW zakken de Diesels behoorlijk snel in prijs omdat ze voor particulier vaak niet interessant zijn, daarin tegen zijn de benzine wagens weer duurder 2e hands.

[ Voor 17% gewijzigd door -Thunder- op 04-10-2009 17:42 ]

Blij Met Wilco

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ik zou voor zo'n Mondeo gaan. Die BMW's hebben behoorlijk wat gelopen. Dan zal de motor het wel uithouden, maar de rest er omheen begint dan ook te tellen (koppeling, aandrijfhoesen, schokbrekers etc).
En een wat luxere middenklasser, een Focus (station) bv?
http://link.marktplaats.nl/283363455

[ Voor 7% gewijzigd door -tom-562 op 04-10-2009 18:06 ]

Vaak bu'j te bang!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:20

Destruction

(ex-)Automonteur

Sven_Vdb schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 14:33:
[...]

Dit is dan toch gewoon pech hebben?
Ik rijd nu ook een jaartje rond met mijn LEON 1.9 TDI van mijn werk.
Auto was van 2001 ( dus nu 8 jaar ) en had 158 000km.
Nu heeft hij er 182 000km ( heb de auto volgende week een jaar ) ( dus toch al een 24 000 km )
En deze is enkel voor onderhoud eens binnen geweest( olie,..... ) en nadien nog eens een stoplicht dat stuk was. Dus dit valt goed mee. Dus niet altijd duur een 2de hands auto ( je moet er waarschijnlijk ook geluk in hebben).
Mijn broer rijd nu alles bij elkaar 3 ton rond in VAG auto's. Lease, en 1.9TDI. Hij heeft 1x last gehad van naar beneden vallende ramen (probleem van de Ibiza) en 1x de dynamo kapot, waardoor hij stil kwam te staan. That's all. Over het algemeen zijn het gewoon erg goede auto's. Voor mn bedrijf (garage) heb ik ook een VAG auto, en die doet het heel goed. Start altijd, heb er nog nooit onverwachte kosten aan moeten maken.. En dan beul ik hem nog redelijk af (korte stukjes, soms het slepen van een auto, vervoeren van motorblokken/versnellingsbakken etc.) Dit is dan een Caddy van 2000 (zo uit mn hoofd, iig dat Polo-based model) Die heeft er nu 130k op staan. Niet veel, maar wel orgineel voor zover ik kan nagaan.

Voor de rest lijkt mij inderdaad een Ford Focus ook niet verkeerd. Van het eerste model moet je ze voor 5k flink uitgerust kunnen vinden, met weinig km's.

[ Voor 5% gewijzigd door Destruction op 04-10-2009 18:26 ]

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

-tom-562 schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 18:04:
Ik zou voor zo'n Mondeo gaan. Die BMW's hebben behoorlijk wat gelopen. Dan zal de motor het wel uithouden, maar de rest er omheen begint dan ook te tellen (koppeling, aandrijfhoesen, schokbrekers etc).
En een wat luxere middenklasser, een Focus (station) bv?
http://link.marktplaats.nl/283363455
Focus is top! Zou ik ook aanraden. BMW lijkt me als beginnend freelancer ook minder geschikt qua uitstraling en voor de prijs die het mag kosten kan je nog wel eens wat onderwachte dingen tegenkomen. Goedkoop bij BMW kan snel in duurkoop omslaan.

[ Voor 76% gewijzigd door zimbab op 04-10-2009 18:26 ]

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Destruction schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 18:24:
[...]

Mijn broer rijd nu alles bij elkaar 3 ton rond in VAG auto's. Lease, en 1.9TDI. Hij heeft 1x last gehad van naar beneden vallende ramen (probleem van de Ibiza) en 1x de dynamo kapot, waardoor hij stil kwam te staan. That's all. Over het algemeen zijn het gewoon erg goede auto's. Voor mn bedrijf (garage) heb ik ook een VAG auto, en die doet het heel goed. Start altijd, heb er nog nooit onverwachte kosten aan moeten maken.. En dan beul ik hem nog redelijk af (korte stukjes, soms het slepen van een auto, vervoeren van motorblokken/versnellingsbakken etc.) Dit is dan een Caddy van 2000 (zo uit mn hoofd, iig dat Polo-based model) Die heeft er nu 130k op staan. Niet veel, maar wel orgineel voor zover ik kan nagaan.
Een lease-auto ja, die krijgt gewoon altijd z'n onderhoud, wat je ook nog niet eens hoeft te betalen.

Vaak bu'j te bang!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

-tom-562 schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 18:25:
[...]

Een lease-auto ja, die krijgt gewoon altijd z'n onderhoud, wat je ook nog niet eens hoeft te betalen.
Daar gaat het niet om. Het gaat erom of ze betrouwbaar zijn. En dat zijn ze zeer zeker.

De genoemde caddy is uiteraard mijn eigendom.

[ Voor 7% gewijzigd door Destruction op 04-10-2009 18:28 ]

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ja, als je er geld in blijft pompen voor onderhoud wel ja. Dan is zelfs een oude alfa uit 1980 nog oerbetrouwbaar bij wijze van spreken.

Vaak bu'j te bang!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

-tom-562 schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 18:32:
Ja, als je er geld in blijft pompen voor onderhoud wel ja. Dan is zelfs een oude alfa uit 1980 nog oerbetrouwbaar bij wijze van spreken.
Ik heb mijn Caddy (eigen bezit) recent APK gekeurd, de olie ververst en het oliefilter vervangen. Voor de rest heb ik er _niets_ aan gedaan.

Ook de leasebak van mn broer ontvangt uitsluitend onderhoud. Afgezien van de 2 keer pech met zn Ibiza enkele jaren terug, nooit meer pech gehad of een extra reparatie nodig geweest.

Alfa is gewoon troep, sorry :') Heb een aantal van die gebakkies in onderhoud, het is niks. Echt niet. Net als Renault, troep om aan te werken, troep om in te rijden.

Voor de rest ben ik totaal niet merkgebonden, heb vanalles al gehad, met alle merken wisselende ervaringen. Een brakke onbetrouwbare Toyota komt ook in die lijst voor bijvoorbeeld. En om nog een voorbeeld te noemen, ik (eigenlijk toenmalige gf, maar mijn eigendom) heb 3 jaar lang vrijwel probleemloos rondgecrosst in een 205 1.1XE uit '85 die ik voor 250 euro kocht, bij de sloop! :')

Het zegt gewoon niks. Bij elk merk heb je maandagmorgen/vrijdagmiddag producten. Of afgeragde exemplaren, die komen ook voor, en zijn uiteraard niet zo betrouwbaar, als de goed verzorgde exemplaren.

Zo zijn er ook mensen die nooit problemen hebben met hun Renault, of Alfa. Ik persoonlijk kan me niet voorstellen dat dergelijke troep betrouwbaar kan zijn.. Maar bij hun werkt het. Bij jou werkt VAG niet kennelijk, of je bent anti duitse auto's.. Is mogelijk, en ik vind het prima.. Ik heb totaal geen klachten over VAG, ook mijn klanten niet (howel ik eerlijk moet zeggen, ik heb een Polo 1.4tdi staan uit 2k5 met kapotte bak of vliegwiel. Dat ding heeft net 70k gelopen, enorm slecht. Maar ik kan zonder liegen zeggen dat dit de enige VAG auto is met problemen, die ik ken. En ik ken er veel. Jong en oud.)

[ Voor 18% gewijzigd door Destruction op 04-10-2009 18:49 ]

Verwijderd

flitspaal.nl schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 09:57:
[...]

Nee, heb ook diverse collega's gehad, toen ik nog in loondienst was, waarbij hun auto ( Seat / Audi / VW ) ook zeer vaak bij de garage stond met de meest uiteenlopende problemen.

Ik heb hiervoor een Skoda Octavia in de lease gehad en deze heeft ook allerlei vage problemen gehad.

Dus nee, mijn ervaring met het VAG concern gaat verder dan 1 auto met 1 ervaring.
Lease gereden:
- VW IV - geen enkel probleem
- Skoda Octavia - geen enkel probleem
- Seat Leon - geen enkel probleem

Verwijderd

Topicstarter
De auto eerder aangegeven uit duitsland is prachting, maar kost bijna 5000 euro. Dit inclusief de import kosten en alles wat daarbij komt zit je toch al gauw tegen de 6500 aan, en dat is net iets buiten mijn budget. (inclusief de risico's die het met zich meebrengt om een auto in het buitenland te kopen, blijft lastig om terug te gaan als er een probleem ontstaat). Verdere zoekopdrachten op bijv. mobile.de laten zien dat er niet veel andere mondeo's onder de 5k aanwezig zijn daar die net zo mooi zijn als de eerder aangegeven mondeo.

De mondeo's in NL ben ik nu aan het bekijken op verschillende sites, maar meestal kom je dan toch op de oudere modellen. Wat me ook opvalt is dat je weinig modellen ziet met heel veel km's, terwijl je dit bij BMW wel weer makkelijk ziet.

Ik zit nu toch te twijfelen nog, BMW / AUDI of MONDEO.

Mijn wens voor lederen bekleding en automaat maken het ook niet makkelijk hehehe. Leuke jappers of andere aziaten heb ik eigenlijk nog niet gezien die voldoen aan mijn specs..

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2009 20:12 ]

• Harry
  • Laatst online: 13-12-2024
-tom-562 schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 18:32:
Nee, dan is die weggeroest en heb je alleen nog een onderstel en wielen over...

Sinds 1990 roesten ze niet meer en is het vaandeltje overgegeven aan Opel en Mercedes, hoewel daar vreemd genoeg altijd overheen gekeken wordt.

BMW 535D

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Verwijderd schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 19:00:
Mijn wens voor lederen bekleding en automaat maken het ook niet makkelijk hehehe. Leuke jappers of andere aziaten heb ik eigenlijk nog niet gezien die voldoen aan mijn specs..
Dat komt omdat mensen die in Aziaten rijden daar niet zo veel om geven, het is allemaal wel leverbaar maar het rijdt tweedehands minder rond :)

/▌

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:44
Harry schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 20:28:
[...]

Nee, dan is die weggeroest en heb je alleen nog een onderstel en wielen over...

Sinds 1990 roesten ze niet meer en is het vaandeltje overgegeven aan Opel en Mercedes, hoewel daar vreemd genoeg altijd overheen gekeken wordt.
Bij Opel wordt daar niet overheen gekeken hoor ;).

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand enig idee waarom 2e hands redelijk nette alfa romeo's zo goedkoop zijn? Zijn die niet te vertrouwen ofzo boven de 150.000km?

Verder heb ik inmiddels mijn voorkeur laten vallen op een audi. Bij voorkeur een A4 met 1.9 tdi motor. Het valt alleen niet mee om er eentje te vinden beneden de 5k met leer en automaat.. Maar ik geef de hoop niet op. De alfa romeo 156 vind ik ook erg mooi, maar ik heb het idee dat je beter geen oudere romeo kan kopen.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Onderhoud is erg prijzig.
Een Audi die aan jou wensen voldoet is idd lastig te vinden, en al helemaal niet met een beetje een normale km-stand. Ik denk dat je dan of je budget moet verruimen, of een andere auto moet zoeken

Vaak bu'j te bang!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Inderdaad, Duitse A-merk auto's zoeken met leer en automaat voor onder de 5k is vragen om problemen. Je kan natuurlijk mazzel hebben........maar ja......dat is dus een risico.

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:37

Wimo.

Shake and Bake!

Verwijderd schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 13:41:
Heeft iemand enig idee waarom 2e hands redelijk nette alfa romeo's zo goedkoop zijn? Zijn die niet te vertrouwen ofzo boven de 150.000km?
Blokken ploffen allemaal bij de TS varianten. V6 is de enige fatsoenlijke of je moet aan de diesel. Ik zou er niet aan beginnen.

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Gunner schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 09:54:
[...]

Ik heb zelf zakelijk 3 x Golf IV (TDI 100pk, 130pk en 150pk) en een VW Passat (TDI 100 pk) gereden en allemaal hebben ze tussen de 100.000 - 140.000km ineens een waslijst aan problemen gekregen. Behalve tig keer de LMM natuurlijk (welke uiteraard door de Audi dealer vervangen werd door eenzelfde problematisch Bosch exemplaar) heb ik ook diverse andere electronische problemen gehad. Twee defecte motor management computers, opholgeslagen ABS sensoren, airbag sensoren, climat control die niet meer wilde werken, 2 x portier ruit die ineens in de deur viel door het breken van de plastic geleiders (bekend Golf IV probleem)... en ik kan nog wel ff doorgaan.

Met uitzondering van de electronica, heb ik geen motorische problemen gehad. Ook chassis en versnellingsbak waren nooit een bron van ergenis - alleen die electronica waar ik echt dol van werd. :X

Gelukkig waren het lease auto's (altijd door mij prima onderhouden, altijd netjes beurten gehad en net als mijn telefoon en laptop ben ik altijd erg zuinig op mijn dure werk gereedschap)... maar ik heb zo vaak een tijdelijke Audi A3 en A4 meegekregen, dat mijn collega's vreemd stonden te kijken als ik weer mijn Golfje of Passat voor kantoor parkeerde .. "jij reed toch altijd Audi?" :P

Zouden het mijn eigen auto's zijn geweest, dan had ik ze al lang uit blinde woede bij Pon door het kantoor gerost ofzo.. :X :X

... en daarom kwam d'r ook een BMW toen ik in Duitsland ging wonen. Niet de snelste (318d) maar wel zeer, zeer betrouwbaar. Bijna nieuw aangeschaft (1.5 jaar oud, met 29.000 km op de teller) en 2 1/2 jaar later weer verkocht met 120k meer op de klok. Ik heb nog nooit eerder zo'n betrouwbare auto gereden als mijn BMW 318d Touring. Ook was de BMW helemaal niet duur in onderhoud .. enkel de gebruikelijke beurten bij een bevriende garage op de hoek. Een jaarlijkse beurt was ongeveer 600 euro, incl. vervangen van de remschijven etc.

Voor 5k ga je alleen geen jonge E46 vinden in nagelnieuwe staat ben ik bang.

Ik zou gaan kijken voor een Mazda of Toyota ofzo.

[ Voor 17% gewijzigd door tazzman op 13-10-2009 05:56 ]

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

5000 euro budget?
Toyota corrola, nissan almera, hyundai elantra, etc...
Zou inderdaad Japans doen.

En je kunt inderdaad leasemaatschappijen bellen met de vraag wat ze hebben staan (om over te kopen).
Vriend van me kocht zijn Ford Focus station diesel over voor 5250 euro nadat de leasetermijn verstreken was. Leasemaatschappij wilde er graag vanaf.

• Luuk
  • Niet online
Destruction schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 18:45:
[...]

Alfa is gewoon troep, sorry :') Heb een aantal van die gebakkies in onderhoud, het is niks. Echt niet. Net als Renault, troep om aan te werken, troep om in te rijden.
Mag ik vragen met wat voor Alfa's jij ervaring hebt? Misschien een afgeragde 155 van begin jaren 90? _O- Alfa Romeo wordt namelijk sinds jaar en dag geroemd om zijn goede rij-eigenschappen. Met name de 147, 156, 159, Mito zijn perfect sturende karretjes en NOWAY in 1 zin te noemen met Renault. Totaal andere wereld.

Betrouwbaarheid laat soms te wensen over, zeker waar. Maar troep om in te rijden? Dacht het niet..
Pagina: 1