Auto invoeren uit Duitsland, hier overschrijven?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:15
Beste tweakers,

Morgen ga ik een auto importeren uit Duitsland. Ik mailde de verkopende partij (garage) hoe lang het overschrijven zou duren. Hij mailde in steenkoolengels:

"Hello and good morning,
You can use the car on Saturday so they receive only need to pay the bill,
to the post, we must not. You get the rear seats with all the necessary documents and the vehicle can then be rewritten in Holland. "

Dat is mooi, ik krijg de achterstoelen + documenten bij :+ .
Maar serieus, kan ik de auto in NL overschrijven? Hoeft die man niks te doen behalve het uitschrijven bij de "Schilderstelle" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Ik weet niet hoe het in Duitsland zit, maar als je hier in NL een auto wilt exporteren moet je de oude platen inleveren en kan je tijdelijke platen krijgen met beperkte geldigheidsduur, zodat je naar het land van bestemming kunt rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
_JGC_ schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 13:48:
Ik weet niet hoe het in Duitsland zit, maar als je hier in NL een auto wilt exporteren moet je de oude platen inleveren en kan je tijdelijke platen krijgen met beperkte geldigheidsduur, zodat je naar het land van bestemming kunt rijden.
Die export platen heb al geregeld, zijn 5 dagen geldig (via www.vdcnederland.nl geregeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow16
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-06 11:30
ik zou even hier gaan lezen. Daar staat precies hoe en wat je moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Verkoper moet auto uitschrijven in DLD, jij moet de auto aanmelden bij het RDW, keuring ondergaan, bpm betalen en een week wachten voordat ze de papieren een keer klaar hebben...

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:21

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Red devil schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 13:54:
[...]

Die export platen heb al geregeld, zijn 5 dagen geldig (via www.vdcnederland.nl geregeld).
Ehm.. niet dat ik lullig wil doen, maar met een een 5 daags kurzzeitkennzeichen (goedkoper, maar bedoeld voor proef- of doorvoerritten van niet in duitsland ingeschreven auto's, maar niet voor export) of een 14 daags Ausfuhrkennzeichen (duurder maar specifiek voor export) mag je _alleen binnen_ duitsland rijden. In Nederland geen meter totdat er BPM betaald is.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow16
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-06 11:30
Je hebt nu inderdaad een kenteken zoals je zelf wel hebt gezien met een geel vakje en je had de rode moeten hebben. Als je even gaat lezen op de link die ik eerder gaf kom je er precies achter wat je allemaal moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
teacher schreef op zondag 31 mei 2009 @ 00:35:
[...]

Ehm.. niet dat ik lullig wil doen, maar met een een 5 daags kurzzeitkennzeichen (goedkoper, maar bedoeld voor proef- of doorvoerritten van niet in duitsland ingeschreven auto's, maar niet voor export) of een 14 daags Ausfuhrkennzeichen (duurder maar specifiek voor export) mag je _alleen binnen_ duitsland rijden. In Nederland geen meter totdat er BPM betaald is.
Mmm weet je dat zeker? Heb er speciaal met vdc nederland over gemaild. Auto staat trouwens nu op de oprit, reed toen ik bij Hengelo NL in reed nog langs een auto van de douane. Ik zag dat ze beiden ineens bovengemiddelde interesse in de middenconsole hadden, leek erop alsof ik even werd gechecked ofzo?
Als ik VDC site check:
a) Testritten

* Ritten in verband met de controle van het voertuig door een erkend deskundige voor dan wel controleur van motorvoertuigen of door een testingenieur van een voor de uitvoering van algemene en veiligheidskeuringen erkende toezichthoudende instelling.

b) Proefritten

* Ritten die dienen om de bruikbaarheid van het voertuig te beoordelen en aan te tonen.

c) Afleveringsritten

* Ritten die in hoofdzaak dienen voor de verplaatsing van het voertuig naar een andere locatie.
Maar punt C zou je natuurlijk ook kunnen lezen als een aflevering in Duitsland. Ik vind het wel kwalijk als dit zo is, als je alles zo leest, lijkt het alsof je met een VDC kenteken gewoon goed zit. Heb wel toevallig vrijdag voor a.s. dinsdag een tijdelijk kenteken papiertje bij RDW gehaald mocht ik niet met deze platen willen gaan rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Je mag er ook binnen D gewoon mee rijden, maar in principe is het er niet voor bedoeld. Alleen een export kenteken is meer werk en duurder, en daarom bieden ze "de makkelijke" aan.

Alleen zodra je, als nederlander, de grens overgaat en dus in NL rijdt met een auto met buitenlands kenteken ben je een crimineel van het zwaarste soort... een "belastingontduiker"; er is immers geen bpm betaald.

Als je as dinsdag naar de RDW gaat, gebruik dan niet je duitse kenteken, maar je 1daagse NL kenteken.
Vergeet hem ook niet te verzekeren voor/vanaf die rit.

Oh ja.. leesvoer:
Wikipedia: Kfz-Kennzeichen (Deutschland) – Wikipedia
http://www.iten-online.ch...d/deutschland.htm#ausfuhr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
teacher schreef op maandag 01 juni 2009 @ 01:33:
Je mag er ook binnen D gewoon mee rijden, maar in principe is het er niet voor bedoeld. Alleen een export kenteken is meer werk en duurder, en daarom bieden ze "de makkelijke" aan.

Alleen zodra je, als nederlander, de grens overgaat en dus in NL rijdt met een auto met buitenlands kenteken ben je een crimineel van het zwaarste soort... een "belastingontduiker"; er is immers geen bpm betaald.

Als je as dinsdag naar de RDW gaat, gebruik dan niet je duitse kenteken, maar je 1daagse NL kenteken.

Oh ja.. leesvoer:
Bedankt voor de tip. Zit ik alleen nog met verzekering, aangezien het vandaag pinksteren is en je morgenvroeg opening van verzekering erheen moet. Anders moet ik maar een nieuw kenteken regelen en dagje later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
teacher schreef op maandag 01 juni 2009 @ 01:33:

Oh ja.. leesvoer:
Mmmm *confusion*. Net met de 24-uur-bschikbare telefoonlijn van VDC gebeld en voorgelegd. Volgens VDC mag je gewoon met dit duitse kenteken en dit duitse nummerbord in NL rijden. Daarbij is hij WA verzekerd gedurende die 5 dagen. Heb er ook een groen papiertje bij en nog een document, wellicht is het een wat betere versie dan de standaard kentekenplaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Hoe is eea afgelopen bij de RDW?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
teacher schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 22:07:
Hoe is eea afgelopen bij de RDW?
Goed, alleen APK keuring vond 1 puntje die ik nog moet laten fixen. Verder makkelijk.

- met 5 daags VDC kenteken aankomen (laatste geldige dag)
- fahraufzughugung papiertje inleveren, kreeg een nrtje.
- even wachten, uurtje later de auto naar binnen, eerst voor APK , helaas dus afgekeurd
- toen weer terug naar RDW balie om papieren op te halen en wat geld te betalen
- met die papieren en de ingevulde BPM aanvraag naar douane, na 5 min pinnen en weg was ik.

BPM papieren heb ik laten doen via autotelex, das wel een aanrader. De autoweek site is met de berekening irritant, bpmberekenen.com is al beter maar autotelex maakt de hele pdfjes, uitprinten ondertekenen en klaar ben je. Is de 14 euro wel waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Ok dan, dus ff wat fixen, apk herkeuring en je bent klaar...

Had trouwens al pics gezien in het volvo topic. Ziet er mooi uit :Y

Pagina: 1