Ik ben nog aan het leren 'PC's in en uit elkaar te zetten. Ik heb nu de volgende vraag, 2 Behuizingen met hetzelfde moederbord, maar verschillende processor. Kan ik nu het hele moederbord+ processer van PC1 naar de PC2 overzetten, zonder de processor te deinstaller? En dan in PC 1 het moederbord + processor van PC2 zetten
Denk wel dat dat mogelijk is. Alleen moet je hoogst waarschijnlijk wel je OS opnieuw installeren.
Maar waarom zou je de zelfde moederborden om zetten in een andere kast?
Gewoon om te proberen?
Met het zelfde mobo heb je natuurlijk de serie processoren, had ik even niet aan gedacht.
Maar met andere hardware zal windows wel foutmeldingen kunnen geven, linux daarentegen heeft er normaal geen problemen mee.
Misschien wat meer informatie zou wel handig zijn.
Maar waarom zou je de zelfde moederborden om zetten in een andere kast?
Gewoon om te proberen?
Met het zelfde mobo heb je natuurlijk de serie processoren, had ik even niet aan gedacht.
Maar met andere hardware zal windows wel foutmeldingen kunnen geven, linux daarentegen heeft er normaal geen problemen mee.
Misschien wat meer informatie zou wel handig zijn.
[ Voor 41% gewijzigd door JordyOnrust op 03-10-2009 15:25 ]
Als je sterft voordat je sterft, sterf je niet wanneer je sterft. Rom 6:5
Is het niet simpeler gewoon de processor te verwisselen?
En... meestal hoef je het OS niet te herinstalleren, het type (bijv. P4 / AMD K7) zal wel het zelfde zijn.
En... meestal hoef je het OS niet te herinstalleren, het type (bijv. P4 / AMD K7) zal wel het zelfde zijn.
Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.
Ik wil inderdaad de processor wijzigen + cooler. Voor systemen maak ik toch een clean install
Dan kun je toch gewoon proc1 uit PC1 halen en proc2 uit PC2 en omwisselen? Ik snap niet echt waarom je het hele moederbord dan ook wilt wisselen als ze toch hetzelfde zijn. Mocht je wel het hele moederbord willen wisselen, dan kan dat zonder het OS te herinstalleren - uiteraard provided dat het precies dezelfde moederborden zijn.
Rail Away!
Besturingssysteem gaat meestal over de zeik bij een andere chipset. Als je exact dezelfde moederborden hebt dan mag het geen probleem zijn. Makkelijker is nog om je Proc te wijzigen.
In dit opzicht vraag ik me af waarom? Of wil je graag een bepaalde cumputer kast houden?
In dit opzicht vraag ik me af waarom? Of wil je graag een bepaalde cumputer kast houden?
Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64
ik wil van kast wisselen en aangezien ik nog nooit een processor heb overgezet, leek een moederbord makkelijker. Exact zelfde MB. Maar als een processor overzetten ook het werk niet is, probeer ik dat.
Thx
Thx
Verwijderd
Processor overzetten is makkelijker, moet niet alles eruit, alleen de koeler eraf, CPU eruit en klaar.
Aan de andere kant, als je nog nooit een cpu verwisseld hebt, is het "veiliger" om het hele mobo met cpu te verwisselen. Het goed aanbrengen van koelpasta enzo is ook een kunst op zich heVerwijderd schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 00:12:
Processor overzetten is makkelijker, moet niet alles eruit, alleen de koeler eraf, CPU eruit en klaar.
Time is never wasted when you're wasted all the time.
Het inbouwen van hardware en installeren van cpu's is iets waarvan we verwachten dat dat bij de basiskennis hoort van een tweakers, mede omdat het in de FAQs staat uitgelegd:
PMG FAQ
Hoe bouw ik een PC?
Dit topic gaat op slot, omdat met een beetje moeite dit prima te vinden is.
PMG FAQ
Hoe bouw ik een PC?
Dit topic gaat op slot, omdat met een beetje moeite dit prima te vinden is.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()