Artikel via V&A wordt niet geleverd!

Pagina: 1
Acties:

• frank131331
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-01 18:49
Ik heb op 16 september via V&A een moederbord overgenomen van een andere tweaker. (Zal wegens privacy redenen geen namen noemen.)
Nou heb ik dat moederbord nog niet ontvangen..
Ondertussen al verschillende keren achteraan gemaild.
Zal even een klein dialoog geven:

Ik:
- Oke.
- Ik ben er uit: Ik wil hem wel overkopen van je.
- 90 Euro inc. verzendkosten dus.
- Als je mij even jouwn gegevens stuurt?(Rek. Nummer enzo)

Hiermee ging de verkopen akkoord, Heb alle emails nog in mijn mail staan dus kan dit bewijzen.

Antwoord van verkoper:
- zodra het binnen isdoe ik mijn best em dezelfde dag te versturen

Een dag later heb ik het geld overgemaakt:
- Het geld is als het goed is overgemaakt.
- Het is namelijk vandaag van mijn rekening afgeschreven.

Antwoord verkoper:
-klopt dank u:d het stond er vanmorgen op ik zorg dat hij vandaag verstuurd word.

Toen begon het gezeik, hij zou mij een Track en Trace link sturen. Maar deze had ik zondag nog niet binnen dus ik heb er maar eens achter aan gemaild. Dit wat het antwoord wat ik kreeg:
(Stond nog een verklaring voor de vertraging maar ik denk dat niet iedereen dat hoeft te weten, hij claimt in iedergeval dat dinsdag alles geregeld wordt.)

Verkoper:
- maandag dus savonds heb je weinig aan hem denk ik heb em gebeld en dinsdag regelt hij alles

Goed denk ik, kan gebeuren.

Op de 26 september krijg ik een mailtje terug:

Verkoper:
-hey hey sorry het is mega hekties hier mag ik em anders langs brengen want had jouwn pakketje verward met die van een ander spijt me spijt me.

Mijn antwoord:

Eej, ik heb opzich wel een ideetje: Als jij hem nou langsbrengt deze week, wanneer het jou uitkomt en dan even een smsje of emailtje stuurt als je hem hebt gebracht?(Weet namelijk niet of ik dan thuis ben).
Zal nog 1 keer mijn gegevens opsommen:

Mocht er niemand thuis zijn:
-Meestal is mijn oma der wel:p zeg dan maar even dat het pakketje voor mij(Frank) is.
-Je kunt het pakketje ook eventueel bij de buren, , afgeven en ff doorgeven dat het voor mij is;.
-Pakketje bij de voordeur(Overkapping) leggen met een briefje op de voordeur(Heeft niet echt de voorkeur maar mocht het echt niet anders kunnen).

Zijn reactie: gaat lukken beloof ik!

Dit antwoord was op 30 september.

Ondertussen heb ik hem al 2 keer een email gestuurd zonder reactie.
Begin het nu toch wel een beetje zat te worden.
Ik heb nu 2 opties: Wachten op antwoord van de verkoper.
Of: Aangifte doen van oplichting.
Dat laatste wacht ik het liefst mee, want als de reden die de verkoper voor de vertraging opgeeft klopt ik het wel kan begrijpen.

Iemand tips?

[ Voor 0% gewijzigd door frank131331 op 03-10-2009 11:03 . Reden: asd ]

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
[Verwijderde gebruiker]
;)
Er zijn meerdere mensen die moeite hebben met hem. Dus ik vrees het ergste voor je.
Maar je hebt neem ik aan wel zijn adres? En zijn telefoonnummer? Deze persoon is namelijk pas 3 weken geleden geregistreerd (zelfs 2 dagen als je kijkt naar de datum van de advertentie). Gaat er dan geen alarmbelletje bij je rinkelen?

Lees dit topic ook maar eens Opgelicht via Vraag & Aanbod : gaat over dezelfde persoon...

[ Voor 16% gewijzigd door silmaril8 op 03-10-2009 11:08 ]

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
  • 0 posts op T.net
  • Nog maar net geregistreerd
  • Neutrale feedback (waaronder een -2 ! )
Allemaal factoren die je toch wel even wakker zouden moeten schudden

[ Voor 36% gewijzigd door ThinkPad op 03-10-2009 11:13 ]

• frank131331
Jeezs, niet opgelet. Meteen ik ga meteen aangifte doen!
Bedankt!
ThinkPadd schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 11:13:
  • 0 posts op T.net
  • Nog maar net geregistreerd
  • Neutrale feedback (waaronder een -2 ! )
Allemaal factoren die je toch wel even wakker zouden moeten schudden
Mijn aankoop was VOOR dat er negatieve feedback stond.. Had dit dus niet kunnen weten:S

[ Voor 75% gewijzigd door frank131331 op 03-10-2009 11:19 ]

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Anders doe je eerst even een dreigement dat je aangifte gaat doen, misschien dat hij zich dan wel zo in het nauw gedreven voelt, dat hij het moederbord alsnog naar je opstuurt. Daar geef je hem een paar dagen de tijd voor, en als je het moederbord dan nog niet hebt ontvangen, dan doe je aangifte.

• silmaril8
  • Niet online
Ik gok dat [Verwijderde gebruiker] meer weet aangezien deze een +2 aan die persoon gegeven heeft, en dat opdezelfde dag dat de advertentie er stond: Dus hij moet dan het product bij hem thuis hebben opgehaald. Of... het zijn vriendjes :+

• frank131331
Ik ga inderdaad nu even een mail sturen met een dreigement.
Als ik maandag geen antwoord heb, doe ik dinsdag meteen aangifte.
Bedankt voor alle snelle antwoorden..

*frank131331 heeft opeens minder vertrouwen in de medemens:(*

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Oow, die ad zag ik idd ook staan, maar toen ik dit las
heb ik er weer 2 opgeschareld :P
alleen deze kosten mij iets meer dus vraag ik ook iets meer sorry
Had ik al zoiets van, ehmmm yeah right...

Maar je hebt dus ook geen adresgegevens oid?

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

• frank131331
Ik heb wel een rekening nummer en woonplaats.
Maar adres gegevens niet:S
Pff...:(

• silmaril8
  • Niet online
Woonplaats is?

• frank131331
Culemborg

• silmaril8
  • Niet online
Sinds een paar minuten zijn zijn advertenties niet meer te zien? Hopelijk is dat positief nieuws en betekent dit dat Tweakers.net ermee bezig is (op wat voor manier dan ook).

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23-01 14:10
Als het tot een aangifte komt dan kunnen ze wel deze gegevens verkrijgen dmv het rekeningnummer.
tenzij dit niet mag wegens privacyschending :X

Heb je geen telefoonnummer?

• frank131331
silmaril8 schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 11:33:
Sinds een paar minuten zijn zijn advertenties niet meer te zien? Hopelijk is dat positief nieuws en betekent dit dat Tweakers.net ermee bezig is (op wat voor manier dan ook).
Hoop het ook!
misterdoom schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 11:39:
Als het tot een aangifte komt dan kunnen ze wel deze gegevens verkrijgen dmv het rekeningnummer.
tenzij dit niet mag wegens privacyschending :X

Heb je geen telefoonnummer?
Ja ik hoop ook dat dit niet onder privacyschending valt, want dan krijgen oplichters gewoon vrije wil:S.
Kijk ik kan bewijs aanleveren, afschrift, mail ect. Zonder dat zou het wel een mission impossible worden.
Maandag maar is horen bij de politie en bank..(Op aanraden van mijn ma)
Zal het resultaat wel ff posten!

http://forum.opgelicht.nl/viewtopic.php?p=11314#11314 juistem, zo te zien ben ik niet de enigste die met deze oplichter(Zo mag ik hem toch onderhand wel noemen) te maken heeft.

[ Voor 8% gewijzigd door frank131331 op 03-10-2009 12:38 ]

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-01 14:44
Vul jij zijn V&A feedback wel nog even negatief in? http://tweakers.net/aanbod/userstats/317990
Zo jammer als een dergelijk persoon op 0, of zelfs positief, zou staan.

edit:
Zie dat beoordelen niet mogelijk is, gezien al zijn advertenties zijn verwijderd.

[ Voor 21% gewijzigd door frickY op 03-10-2009 12:42 ]

• frank131331
Userrating dvandervecht
De gebruiker die je wilt beoordelen, noch jijzelf hebt advertenties staan in ons systeem. Het is dan ook niet mogelijke een beoordeling van deze gebruiker te geven
:?

Ik heb inmiddels via opgelicht.nl ook NAW gegevens van zijn bankrekening binnengekregen.
Deze gaan samen met de emails maandag naar de politie!

[ Voor 27% gewijzigd door frank131331 op 03-10-2009 13:56 ]

Verwijderd

De advertenties zijn inmiddels verwijderd; de reden hiervoor is dat advertenties op verkocht/vervallen in google blijven opduiken - iets waar in zijn geheel naar gekeken wordt. Door ze te verwijderen is het niet mogelijk dat mensen per ongelijk nog nav google contact met verkoper zoeken.

Vanuit Tweakers.net zijn wij geen partij in de overeenkomst, en kúnnen we weinig betekenen in de zin van actie ondernemen. Het vrijgeven van persoonsgegevens gaat ook niet zomaar (wet), dus als daar behoefte aan is in een eventuele zaak dan zal daarvoor contact opgenomen moeten worden met onze juridisch adviseur.

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Is het verwijderen van advertenties geen foute zet omdat er eventueel bewijsmateriaal (heb even niet de teksten bij de hand die zeggen of afdrukken van adds onder rechtsgeldig bewijs vallen) de vuilnisbak ingaat?

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:30
Ik gok dat die ads gewoon op niet-zichtbaar gezet worden ipv in zijn geheel verwijderd te worden?

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-01 06:54

Wiethoofd

Broadcast TOM

Fire69 schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 21:41:
Ik gok dat die ads gewoon op niet-zichtbaar gezet worden ipv in zijn geheel verwijderd te worden?
Inderdaad, de ads zijn alleen nog zichtbaar voor de user die ze geplaatst heeft (en de nodige (FP) mods met extra knopjes), zie ook: Waarom kan ik mijn stokoude advertenties niet verwijderen?* en devtrack: Advertenties kunnen verwijderen.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• frank131331
Heb ondertussen aangifte bij de politie gedaan.
Nu maar wachten en hopen..

• aegis
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:31
Frank ik wens je veel geluk, maar met de aangifte zul je waarschijnlijk niks bereiken, heb laatst ook zoiets met een paar schoenen op MP na aangifte te hebben gedaan en maanden wachten. kreeg ik een brief van het OM ofzo dat ze niks konden omdat er te weinig bewijs was, had ook alle mails enzo bewaard en printjes van de advertentie. diegene die dit bij mij had gedaan was zelfs nog een bekende bij politie.

dus ik hoop voor je dat ze hier wel wat mee kunnen doen.

https://bettyskitchen.nl

• frank131331
Ja inderdaad, geluk mag ik wel hebben wil ik mijn geld terug zien.
Maar goed ik heb 'de oplichter' ook gemaild dat ik aangifte ging doen.
Hij zei: Ik zorg ervoor dat je je geld vrijdag weer op je rekening hebt staan.
Mocht dit niet lukken dan mail ik je.

Hopelijk heeft hij toch eindelijk verstand gekregen..

• aegis
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:31
dat hoop ik ook voor je, dit zijn altijd van die klote dingen. voor 90 euro iemand oplichten alsof je daar wat aan hebt.

https://bettyskitchen.nl

• elquanq
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17-05-2025
Mede Tweakers.

Ook ik ben hier ingetrapt.
Ik heb op opgelicht.nl gelezen dat er meerdere mensen zijn die met hem in zee zijn gegaan en hun geld kwijt zijn.
Je krijgt een standaard verhaal over een crematie van zijn opa.

het is jammer dat hier weinig aan gedaan kan worden.
Ik heb wel aangifte gedaan, maar ik hoop dat er genoeg mensen zijn die dit doen.

• rahuijsman
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:25
Hij was eerder actief als Melvin Homan, (heb ik helaas zelf ervaren.)

Was hetzelfde verhaal, voordat er geld overgemaakt was, heel netjes meteen terugmailen. Eenmaal betaald, allerlei smoesjes waarom het nog niet opgestuurd was/het geld teruggestort werd.

[ Voor 57% gewijzigd door rahuijsman op 09-10-2009 13:28 ]

Pagina: 1