Waarom kan ik mijn stokoude advertenties niet verwijderen?*

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_2teP
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:49
Waarom kan ik mijn stokoude advertenties niet verwijderen?
Ik wordt gemaild en mijn 06 wordt gebeld.
Als ik wil verwijderen via de ad-manager krijg ik een roode boodschap:
Helaas mag deze advertentie door jou niet worden aangepast...

Update:
Een mailtje met het verzoek om al mijn oude advertenties op te ruimen
aan: pricewatch@tweakers.net heeft het opgelost.
Waarvoor dank!

[ Voor 69% gewijzigd door Jan_2teP op 23-09-2009 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27535

zie FlipFluitketel in "\[V&A] Hoe verwijder ik een advertentie?"

Overigens hoop ik dat je niet ook in het dagelijks leven op zo'n manier een vraag of discussie start... Mijn god...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:21

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Is er eigenlijk een reden waarom vervallen advertenties nog steeds te bekijken zijn? Ik bedoel, ze staan niet meer in de overzichten, maar mede dankzij onze grote vrienden van Google zijn ze nog gewoon te vinden...

Het is een beetje onhandig dat mensen geen controle meer hebben over dingen die nog wel te bekijken zijn, zeker aangezien er in advertenties vrijwel altijd persoonsgegevens staan. Wat mij betreft zou of die edit-termijn moeten vervallen, of zouden vervallen advertenties gewoon compleet buiten beeld moeten verdwijnen voor het publiek.

[ Voor 44% gewijzigd door Orion84 op 09-09-2009 19:53 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:17
Anoniem: 27535 schreef op woensdag 09 september 2009 @ 17:02:
zie FlipFluitketel in "\[V&A] Hoe verwijder ik een advertentie?"

Overigens hoop ik dat je niet ook in het dagelijks leven op zo'n manier een vraag of discussie start... Mijn god...
Misschien is er in de tussentijd iets gewijzigd of iets dergelijks, maar ik snap de 'mijn god' niet helemaal, wat is er zo erg als ik vragen mag?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-06 23:58

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Lees zijn bericht in de andere thread, dat maakt in hoop duidelijk. Wat mij betreft was was Floppus' ergernis meer dan terecht. Al had aan de andere kant een beetje subtiliteit Floppus ook niet misstaan.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:27
Orion84 schreef op woensdag 09 september 2009 @ 19:50:
Is er eigenlijk een reden waarom vervallen advertenties nog steeds te bekijken zijn? Ik bedoel, ze staan niet meer in de overzichten, maar mede dankzij onze grote vrienden van Google zijn ze nog gewoon te vinden...

Het is een beetje onhandig dat mensen geen controle meer hebben over dingen die nog wel te bekijken zijn, zeker aangezien er in advertenties vrijwel altijd persoonsgegevens staan. Wat mij betreft zou of die edit-termijn moeten vervallen, of zouden vervallen advertenties gewoon compleet buiten beeld moeten verdwijnen voor het publiek.
Ik heb ook weleens dat ik iets zoek, dan Google en denk 'Goh, op Tweakers staat in de V&A ook zoiets' , klik je door, is het zo'n oude advertentie die al vervallen is. Heb je dan ook weinig aan.

Maarja, je krijgt wel meer hits, als t.net zijde :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 22:17
Dirk schreef op woensdag 09 september 2009 @ 21:34:
Lees zijn bericht in de andere thread, dat maakt in hoop duidelijk. Wat mij betreft was was Floppus' ergernis meer dan terecht. Al had aan de andere kant een beetje subtiliteit Floppus ook niet misstaan.
Ah ok, dat verklaart een hoop :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27535

Orion84 schreef op woensdag 09 september 2009 @ 19:50:

Er lijkt me inderdaad geen toegevoegde waarde - ik denk eerlijk gezegd dat dit onbedoeld is, want ik kan me herinneren dat het in het verleden niet kon. Wel is er het verzoek geweest dat admins ze nog konden bekijken voor de eventuele reacties onder de advertentie.
Dirk schreef op woensdag 09 september 2009 @ 21:34:
Al had aan de andere kant een beetje subtiliteit Floppus ook niet misstaan.
Ik heb een reputatie hoog te houden :+

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 09-09-2009 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randal Peelen
  • Laatst online: 29-05 14:06
Carpento schreef op woensdag 09 september 2009 @ 21:49:
[...]
Maarja, je krijgt wel meer hits, als t.net zijde :+
Dat kan en mag natuurlijk nooit een argument zijn, en zo denken wij gelukkig ook niet ;).

Verder staat er inmiddels een verzoek aan onze developmentafdeling. Ik heb verzocht alle advertenties die niet de status 'nieuw' hebben ook niet meer weer te geven. Een advertentie van een verkocht artikel zal dan ook niet meer zichtbaar zijn.

http://twitter.com/randalpeelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Dan hoop ik wel, dat die oude advertentie nog te zien blijft via de link bij de beoordeling van de verkoper. Weten, over welk artikel het gaat, kan soms verhelderend werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:21

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Dan zijn ze dus nog steeds volledig zichtbaar, als je de juiste URL weet, net zoals nu, dus dat schiet niet op. Maar op zich heb je daar wel een goed punt. Ik kan me van "adverteerders" voorstellen dat ze die oude advertenties buiten beeld willen hebben, bijvoorbeeld omdat er persoonsgegevens in staan, maar ik zie er ook het nut wel van in om vanuit de feedback te kunnen refereren naar oude advertenties, zodat je een goed beeld kan krijgen van iemands V&A gedrag.

Een soort tussenoplossing zou kunnen zijn dat de advertenties niet verdwijnen, maar dat de contactgegevens (en misschien ook de omschrijving en reacties) worden verborgen. Zodat je nog wel kan zien om welk product het ging, maar persoonsgegevens en dergelijke niet meer zichtbaar zijn. Of door het betreffende product over te nemen bij de feedback, zodat die informatie ook behouden blijft als de advertentie buiten beeld verdwijnt.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Jan_2teP
Een mailtje met het verzoek om al mijn oude advertenties op te ruimen
aan: pricewatch@tweakers.net heeft het opgelost.
Waarvoor mijn dank!

Dit topic heeft zijn doel bereikt. Er is een felle discussie onstaan tussen mod's,
frontpage admin's, product managers (hoe worden jullie eigenlijk allemaal betaald?)
of hoe jullie functie ook maar is, over het nut van echt jaren oude advertenties.
Wat ik mis in de discussie is waarom verwijderen binnen 2 maanden wel mag
en na die termijn van 2 maanden niet meer.
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat dit te maken heeft met, inderdaad, het
opschroeven van het aantal hits uit zoekmachines zoals google.
En op de adverteerder komt het over als een straf.
Net zoals je een gratis abonnenmentje op een krant voor zes weken kunt krijgen.
Niet vergeten op te zeggen. Want daarna zit je er voor eeuwig ?, in ieder geval
jarenlang aan vast..........
En het commentaar van FlipFluitketel dat Quote 'Je had natuurlijk ook een mailtje naar pricewatch@tweakers.net kunnen sturen met de vraag etc. Unquote' is niet terecht denk ik.
Zo 'natuurlijk' is dat niet. Op dat idee kom je niet 1 2 3.
Tenzij je die optie onmiddelijk vermeldt, tegelijk met de rode boodschap dat de advertentie niet meer te
wijzigen is.
Dus als julllie het 'natuurlijk' echt menen wordt die mail optie binnenkort bij de fout boodschap gezet.

N.B. Iemands V&A gedag monitoren heeft niet zo veel zin.
Kwaadwillenden nemen een nieuw UserID en mailadres.
Offtopic:
Ook IP monitoren wat Tweakers doet is onzin.
Op mijn werk hebben 250 users naar buiten toe hetzelfde IP adres.

[ Voor 61% gewijzigd door Jan_2teP op 23-09-2009 15:51 ]

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat dit te maken heeft met, inderdaad, het
opschroeven van het aantal hits uit zoekmachines zoals google.
Een goede conclusie, die natuurlijk volledig in lijn staat met de recente ontwikkeling dat advertenties ouder dan twee maanden normaliter niet meer benaderbaar zijn door andere gebruikers dan de plaatser.

In andere woorden: we zijn hier wel degelijk mee bezig geweest ;)

• Jan_2teP
Moeillijke zin. Even ontleden:
normaliter niet = abnormaal wel
Inderdaad is het abnormaal dat je een Frontpage Admin moet verzoeken
om een advertentie te verwijderen.
Gelukkig doen ze dat bij Marktplaats anders.
Anders zouden jullie niet weten waar je bleef met 20.000 tot 100.000
advertenties per dag.
Bij Marktplaats laten ze oude advertenties uiteraard door de
gebruiker zelf verwijderen.
Of ze vervallen. En zijn dan ook echt weg.
Ook voor Google.
Echt onbegrijpelijk dat je oude meuk online wilt houden.
Mijn conclusie: Bij gebrek aan beter.
Jammer. Het haalt voor mij de kwalitiet van Tweakers naar beneden.

[ Voor 8% gewijzigd door Jan_2teP op 26-09-2009 13:36 ]

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-06 23:17

Wiethoofd

Broadcast TOM

Het is ook nog zo dat de oude advertenties nog beoordeeld kunnen worden hoe de (o)verkoop verlopen is. Bij je V&A status staat dan een linkje naar de advertentie zodat je evt ook de commentaren bij die advertentie (redelijk) makkelijk terug kunt vinden voor referentie etc.

Je hoeft niet zoveel enters te zetten, het forum breekt je zinnen automatisch af

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Jan_2teP
Wiethoofd schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 13:35:
Het is ook nog zo dat de oude advertenties nog beoordeeld kunnen worden hoe de (o)verkoop verlopen is. Bij je V&A status staat dan een linkje naar de advertentie zodat je evt ook de commentaren bij die advertentie (redelijk) makkelijk terug kunt vinden voor referentie etc.
Zie boven:
Iemands V&A gedag monitoren heeft niet zo veel zin.
Ik Enter graag.

[ Voor 11% gewijzigd door Jan_2teP op 26-09-2009 13:39 ]

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Jan_2teP schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 13:37:
En mocht hier achter gekomen worden dan resulteert dat in een ban waardoor je deze mensen ook weert. Verder staan minder advertenties op T.net en zijn de users over het algemeen wat slimmer en betrouwbaarder dan de gemiddelde markplaats-verkoper (nofi)

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:43
Als je die zin toch al gaat ontleden, doe het dan goed. Advertenties ouder dan 2 maanden zijn blijkbaar alleen nog maar door jouzelf te lezen.
Of ze vervallen. En zijn dan ook echt weg.
Ook voor Google.
Hier zijn ze voor zover Google weet ook weg. Alleen jij zelf kunt nog terugvinden wat je verkocht hebt. Handig, toch?
Onbegrijpelijk voor jou, handig voor anderen... Ieder zijn meug he? ;)
Jan_2teP schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 13:37:
[...]

Zie boven:
Iemands V&A gedag monitoren heeft niet zo veel zin.
Er lopen hier genoeg mensen rond die waarde hechten aan de geschiedenis, reputatie en rechten (HK bijvoorbeeld) die ze in de loop der jaren hebben opgebouwd en die niet zomaar even een nieuw account aanmaken...

Daarnaast wordt er volgens mij wel redelijk gecontroleerd op clone-accounts. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Xander op 26-09-2009 13:49 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Randal Peelen
  • Laatst online: 29-05 14:06
Jan_2teP schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 13:31:
Mijn conclusie: Bij gebrek aan beter.
Jammer. Het haalt voor mij de kwalitiet van Tweakers naar beneden.
Misschien zegt Laurent het een beetje omslachtig, maar hij heeft inmiddels eigenhandig gezorgd dat advertenties na 60 dagen onzichtbaar worden en dat iedereen zijn eigen advertenties naar hartelief kan verwijderen.

Dat verwijderen is inderdaad net iets anders dan bij Martkplaats het geval is, daar worden ze daadwerkelijk verwijderd, in Vraag & Aanbod worden ze enkel onzichtbaar, in de praktijk is dat verschil echter niet merkbaar voor de buitenwereld.

Ik hoop dan ook dat we hiermee iedereen die heeft verzocht tot het kunnen verwijderen een plezier doen, want het is dus sinds kort mogelijk!!

Lees er meer over in dit devtrack artikel: devtrack: Advertenties kunnen verwijderen.

http://twitter.com/randalpeelen

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Om eerlijk te zijn is dit niet echt handig met betrekking tot de V&A beoordelingen die je kunt geven en eventuele behulpzame reacties op advertenties van artikelen die jij gekocht hebt.

Misschien de user die het product ver-/gekocht heeft en de user van wie de advertentie is alleen nog de advertentie laten zien als er een feedback is gegeven, of als je een advertentie hebt die inmiddels vervallen is maar nog wel actueel kan zijn omdat je het product wilt verkopen, dan scheelt het weer een nieuwe advertentie aanmaken.

[ Voor 0% gewijzigd door Wiethoofd op 30-09-2009 13:40 . Reden: 8500e post ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hpt870
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:55
Graag zou ik ook nog reageren op de nieuwe ontwikkelingen in het verwijderen van v&a advertenties. Ik weet niet of dit nog de bedoeling is nu er al het een en ander veranderd is, maar goed.

Zoals min of meer al eerder is aangegeven worden oude advertenties gebruikt om een beter beeld te krijgen van de reputatie van v&a gebruikers. Het gaat dan om de manier waarop een adverteerder zich gedraagt (opzetten advertentie en reactie op reacties) en ook om hoe er tot een koop is overgegaan. Deze informatie is cruciaal om dit beeld te vormen en het feit dat de ads niet meer oproepbaar zijn, maakt deze manier om veilige handel te verzekeren onmogelijk.

Ik heb zelf ook eens een mail moeten sturen om wat privé gegevens te laten verwijderen. Dit werd zonder problemen direct voor mij gedaan. Verder ben ik van mening dat de verantwoordelijkheid bij de plaatser zelf ligt. Je hebt zelf de keuze om zaken als telefoonnumers, adressen of bepaalde links wel of niet te plaatsen. Doe je dit wel, dan loop je uiteraard het risico dat er gebruik (positief of negatief) van word gemaakt. Als dit de enige reden is om ads onzichtbaar te maken, dan lijkt het mij dat er een oplossing gevonden kan worden die de privégegevens ook later nog aanpasbaar maakt. DUS bijvoorbeeld een apart veld voor dit soort informatie, die zodra nodig altijd nog verwijderd kan worden door de plaatser van de ad. En nogmaals zet dit soort informatie gewoon niet in reacties onder de ad. Alle belangrijke informatie regel je toch gewoon via de mail?

Misschien is dit meer van hetzelfde dat al gezegd is, maar ik wilde het toch kwijt aangezien ik als v&a gebruiker redelijk gelimiteerd word nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Is het niet gewoon mogelijk om /aanbod/ aan de robots.txt toe te voegen? Dan _moet_ je gebruik maken van de T.net search in de V&A advertenties en kunnen ze gewoon online blijven staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-06 23:58

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
En kunnen actieve ads ook niet meer met zoekmachines gevonden worden, wat mij betreft een duidelijk nadeel. Dan zou je voor alle op een of andere manier verlopen ads een eigen map moeten geven die je in robots.txt opneemt, zonder meer alles blokkeren is niet handig.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Actieve advertenties zijn: /aanbod/advertentie/<addID>
Vervallen/verkochte/niet actieve advertenties (etc.) naar /aanbod/adhistory/ moven zou dan een oplossing kunnen zijn.
Disallow: /aanbod/beoordeel
Disallow: /aanbod/edit_bod
Disallow: /aanbod/list_ads/user
Disallow: /aanbod/meldpunt
Disallow: /aanbod/reageer
Disallow: /aanbod/userstats
Disallow: /aanbod/admanager
Disallow: /aanbod/nieuw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Ziet eruit als een relatief simpele workaround, blijven de ads bereikbaar voor iedereen die erbij moet (ivm userfeedback) en Google zit ernaast. Mijn stem gaat naar een dergelijk plan, in plaats van de boel op slot te gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
Persoonlijk ben ik er, zoals eerder in dit draadje al gezegd, ook voor, dat de oude advertenties zichtbaar blijven omdat je, voor een aankoop, in de gelegenheid moet zijn, zoveel mogelijk info over de verkoper te verzamelen. De oude advertenties, met eventuele reacties eronder, kunnen hierbij zeer nuttig zijn.
Zoals hierbover al gezegd, zijn verkopers er zelf voor verantwoordelijk, dat ze email-adres en tel.nummer in de ad zetten, ik zou het zelf nooit doen, want ook in de tijd, dat de advertentie actief is, kan daar al misbruik van gemaakt worden, dat hoeft niet maanden later pas te gebeuren. Wie deze gegevens toch wil plaatsen, moet dat zelf weten en hoeft m.i. niet tegen zichzelf beschermd te worden, ten nadele van eventuele toekomstige kopers, Tweakers is toch vóór zelfredzaamheid ? Moeten mensen, die hun persoonlijke gegevens zonder nadenken op internet gooien, nu opeens bij het handje genomen worden ? Ze hebben toch voldoende gelegenheid, deze gegevens weer te verwijderen, mochten ze van gedachten veranderen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-06 20:27

Mentalist

[avdD]

Wiethoofd schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 14:57:
Actieve advertenties zijn: /aanbod/advertentie/<addID>
Vervallen/verkochte/niet actieve advertenties (etc.) naar /aanbod/adhistory/ moven zou dan een oplossing kunnen zijn.

[...]
Veel te ingewikkeld (en afhankelijk van het gehoorzamen van robots.txt). Gewoon de huidige oplossing gebruiken, maar de oude advertenties wèl zichtbaar maken voor ingelogde gebruikers.

Google logt nooit in namelijk. :+

Verder mogen de velden "locatie " en "postcode" van mij verdwijnen na die twee maanden, voor iedereen. Is ook voor niemand meer zinvol. Zover ik kan zien zijn er geen andere velden met persoonsgegevens.

[ Voor 3% gewijzigd door Mentalist op 09-10-2009 07:24 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
W3ird_N3rd schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 07:23:

Verder mogen de velden "locatie " en "postcode" van mij verdwijnen na die twee maanden, voor iedereen. Is ook voor niemand meer zinvol. Zover ik kan zien zijn er geen andere velden met persoonsgegevens.
Er zijn mensen, die hun tel.nummer en email-adres in de advertentie plaatsen, maar dat is sowieso niet aan te bevelen, er zijn immers mogelijkheden genoeg, om contact op te nemen : DM of email via Tweakers.
Voor een definitieve aankoop is persoonlijk contact uiteraard aan te raden, maar tel.nummers kunnen dan via mail of DM uitgewisseld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_L
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

A_L

Error™

Ik kan niet zeggen dat ik hier echt blij van wordt :'(

Tot op heden hield ik een rijtje bookmarks bij van advertenties die ik verkocht / gekocht had of op een andere manier mee te maken had. Dit ter referentie. Wilde ik een product bijvoorbeeld later weer verkopen, kon ik precies zien waar het over ging. Dit wordt drastisch bemoeilijkt. Alleen de door mij verkochte advertenties zijn na in te loggen nog in te zien. De gekochte helemaal niet meer.

Een reactie op een advertentie in mijn "userreacties" openen levert standaard een error op. Slechts als je op het kleine '1' tje achter de reactie klikt krijg je je reactie te zien. En ook niet meer dan dat. De hele context ontbreekt. (voorbeeld; wat was de vraag?)

Op zich heeft de topicstarter wel een punt, ook ik wordt soms 2 maand na het plaatsen van een advertentie nog benaderd met "is ie nog te koop?" terwijl de advertentie op 'verkocht' staat. (wellicht is het niet duidelijk genoeg?)

Maar de huidige maatregel om dat maar alles op slot te gooien vind ik nogal 'overdone'. Het gaat er om dat er niet meer op de betreffende advertentie gereageerd wordt. Hier dient een oplossing voor te worden gezocht en niet in simpelweg het kind met het badwater weggooien.

Overigens zie ik regelmatig dat mensen telefoonnummers en email-adressen in hun advertentie zetten, in plaats van dat men via zijn profiel bereikbaar is. Dan heb je het enigzins aan je zelf te danken.

offtopic:
Overigens doet dit met denken aan de discussie over het verwijderen van oude forum-posts...
Pagina: 1