Toon posts:

de bewerking kan niet worden voltooid omdat de schijf niet..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hier weer een kleine uitdaging ;)

Nieuwe harde schijf, 2.5 inch, sata, voor de notebook, die sluit ik aan via een Tarkoon op de USB.
Hij word herkend, in de schijfbeheer zie ik hem ook, 300 GB. Ruimte is niet toegewezen, logisch.
Maar dan wil ik een partitie aanmaken, en dan krijg ik:
de bewerking kan niet worden voltooid omdat de schijf niet is geinitialiseerd

vreemd...
iemand een oplossing?

edit:
op een andere pc geprobeerd, hetzelfde probleem.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2009 15:01 ]

Verwijderd

Check deze link: Samsung F1 1TB Probleem

Of deze http://www.vistainfo.nl/v...harde_schijf_indelen.html

Beetje zoeken op het forum of Google kan geen kwaad ;-)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2009 15:01 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je de schijf al wel geinitialiseerd? Zo niet, probeer dat dan eerst even :)

Welk OS gebruik je?

Verwijderd

Topicstarter
TERW_DAN schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 15:00:
Heb je de schijf al wel geinitialiseerd? Zo niet, probeer dat dan eerst even :)

Welk OS gebruik je?
wat bedoel je met initialiseren? Dat is toch formateren? Voor je formateer moet je toch eerst partitioneren?

Ik gebruik Vista.

@Jeroen.
Ja hoor.. eerst netjes gegoogled.. en hetzelfde topic van die Samsung had ik al gezien.
Maar als je goed kijkt, zie je dat het gewoon een kapotte harde schijf betreft.
Ik ga voorlopig maar nietvan het ergste uit.

En die andere link... die zegt niets wat ik niet al wist. Ik heb deze bewerking al zo vaak gedaan, maar eerste keer dat het niet lukt.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2009 15:04 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 15:02:
[...]

wat bedoel je met initialiseren? Dat is toch formateren? Voor je formateer moet je toch eerst partitioneren?

Ik gebruik Vista.

@Jeroen.
Ja hoor.. eerst netjes gegoogled.. en hetzelfde topic van die Samsung had ik al gezien.
Maar als je goed kijkt, zie je dat het gewoon een kapotte harde schijf betreft.
Ik ga voorlopig maar nietvan het ergste uit.

En die andere link... die zegt niets wat ik niet al wist. Ik heb deze bewerking al zo vaak gedaan, maar eerste keer dat het niet lukt.
Andere machine al geprobeerd (als je die hebt uiteraard) of andere USB behuizing?
Heb je in de event log niet ook een event ID nummer???

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2009 15:15 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 15:02:
[...]

Ik gebruik Vista.
In je diskmanagement klik eens met je rechtermuis op het harddisk plaatje. Zie je daar niet de optie om te initialiseren? Dus niet op je 'niet toegewezen ruimte' klikken maar echt op het HD plaatje. Volgens mij moet de optie dan beschikbaar zijn.
Meestal start de wizzard automatisch als je je diskmanagement opent en er is een nieuwe HD aanwezig. Doe anders eens een rescan vanuit je tools menu

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2009 15:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een 2e pc geprobeerd. Een Voxtro, precies hetzelfde.
Gekke is, ik mis een paar schermen die ik normaal krijg wanneer je een nieuwe harde schijf aansluit. (meldingen enzo).
En ook de text is anders, namelijk, nieuwe eenvoudige volume aanmaken. In plaats van: nieuwe partitie aanmaken. Heel vreemd.

Nu heb ik een derde PC gepakt, een oude Dell, met XP geinstalleerd in plaats van Vista, en.. ja hoor, die doet het!
Hij formateerd nu.
Dus het is in ieder geval iets in combinatie met Vista?

Nu heb ik nog niet geprobeerd of de bestandsoverdracht goed werkt, want hij formateerd nog. Zoja, dan is het probleem (voorlopig) opgelost.
Maar ik heb niet altijd een XP machine bij de hand.. dus ik hoop niet dat deze topic gesloten word nu, maar dat er een echte oplossing komt ;) (Ook handig voor andere users die hetzelfde krijgen misschien).
Heb je in de event log niet ook een event ID nummer???
dit begrijp ik niet.
In je diskmanagement klik eens met je rechtermuis op het harddisk plaatje. Zie je daar niet de optie om te initialiseren? Dus niet op je 'niet toegewezen ruimte' klikken maar echt op het HD plaatje. Volgens mij moet de optie dan beschikbaar zijn.
kan ik niet meer proberen.. sorry ;)
Meestal start de wizzard automatisch als je je diskmanagement opent en er is een nieuwe HD aanwezig
precies, dat is het! Dat bedoel ik met die schermen die ik mis. De wizard! Maar met beide Vista systemen kreeg ik die dus niet...

My guess.. die Tarkoon (is geen behuizing, gewoon een adapter) kan waarschijnlijk niet overweg met Vista.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2009 15:29 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 15:26:
Ik heb een 2e pc geprobeerd. Een Voxtro, precies hetzelfde.
Gekke is, ik mis een paar schermen die ik normaal krijg wanneer je een nieuwe harde schijf aansluit. (meldingen enzo).
En ook de text is anders, namelijk, nieuwe eenvoudige volume aanmaken. In plaats van: nieuwe partitie aanmaken. Heel vreemd.

Nu heb ik een derde PC gepakt, een oude Dell, met XP geinstalleerd in plaats van Vista, en.. ja hoor, die doet het!
Hij formateerd nu.
Dus het is in ieder geval iets in combinatie met Vista?

Nu heb ik nog niet geprobeerd of de bestandsoverdracht goed werkt, want hij formateerd nog. Zoja, dan is het probleem (voorlopig) opgelost.
Maar ik heb niet altijd een XP machine bij de hand.. dus ik hoop niet dat deze topic gesloten word nu, maar dat er een echte oplossing komt ;) (Ook handig voor andere users die hetzelfde krijgen misschien).

[...]

dit begrijp ik niet.

[...]

kan ik niet meer proberen.. sorry ;)
Zoals ik zojuist aangaf had je rechtermuis moeten doen op het harddisk icoontje in je Diskmanagement.
Waarschijnlijk kreeg je automatisch de wizzard bij XP??

Nee idd nu kan je het niet meer proberen maar voor 99% ben ik zeker dat het dan wel werkt.
Maar goed het werkt voor deze keer :-)
Bestandsoverdracht zou gewoon goed moeten gaan na het formatteren.

Suc6 ermee!

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2009 15:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
klopt
en dat ben ik ook gewend, die wizzard.

thanks, in ieder geval! Weet ik het voor volgende keer ;)

[ Voor 124% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2009 15:31 ]

Verwijderd

Bij Windows moet je ook geen aannames doe he ;-)

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 15:30:
klopt
en dat ben ik ook gewend, die wizzard.

thanks, in ieder geval! Weet ik het voor volgende keer ;)
Geen dank :)
Pagina: 1