Samsung F1 1TB Probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 897 views

• Erw
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-02 22:58
Ik heb net mn nieuw HDD binnen en aangesloten, in het Bios vind hij de HDD maar in Vista vind hij niks, maar als ik HDTUNE open dan kan ik hem wel testen?

Ook in apparaat beheer is de schijf aanwezig, maar bij "Computer" zie ik niks.

Wie helpt

Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:32
Hmm

[ Voor 96% gewijzigd door KhaZ op 17-07-2008 20:09 ]

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:27

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Erw schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 20:07:
Ik heb net mn nieuw HDD binnen en aangesloten, in het Bios vind hij de HDD maar in Vista vind hij niks, maar als ik HDTUNE open dan kan ik hem wel testen?

Wie helpt
Heb je em al geinitialiseerd/geformatteerd in Disk Management?

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

• Tead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:17

Tead

nnb

Erw schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 20:07:

Wie helpt
Even initialiseren en een partitie maken? :?

• Nock372
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:30
heb je hem al een letter toegewezen of is hij nog niet geformateerd??

25,17kwp bij de ouders, 13,58kwp bij de zus, en 14,64kwp bij mij :)

• Erw
Nu snap ik er helemaal niks van, schijf is overal verdwenen, en een luide tik iedere paar tellen? DOA?

• MaiorDomus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-02 13:11
Raar tikken is nooit goed, check even de bekabeling.

Verder klinkt het alsof je je schrijf nog helemaal niet gepartitioneerd hebt. Als je een nieuwe harde schrijf aansluit ontstaat er niet direct een nieuwe 'schrijf' in deze computer. Daarvoor zal je zelf een nieuwe partitie moeten maken. Hoe dit te doen kan je heel gemakkelijk googlen.

zie bijvoorbeeld hier: linkje

• Erw
GoTAProblem schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 20:24:
Raar tikken is nooit goed, check even de bekabeling.

Verder klinkt het alsof je je schrijf nog helemaal niet gepartitioneerd hebt. Als je een nieuwe harde schrijf aansluit ontstaat er niet direct een nieuwe 'schrijf' in deze computer. Daarvoor zal je zelf een nieuwe partitie moeten maken. Hoe dit te doen kan je heel gemakkelijk googlen.

zie bijvoorbeeld hier: linkje
Heb ik geprobeerd maar krijg een foutmelding "De bewerking kan niet worden voltooid omdat de schijf niet is geinitialiseerd."

• MaiorDomus
volgens dit plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://www.vistainfo.nl/images/stories/workshops/hardeschijfindelen_02.jpg
zou je dat ook zo in schrijfbeheer moeten kunnen doen.

Misschien is deze handleiding wat beter: linkje

• Erw
Ik ver trouw het niet, hij valt steeds uit, en het tikken blijft, ik ga de leverancier bellen, iig badankt allemaal, Slotje?

• DoomSayerSantos
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-01 14:59
Achter zelf 2 van deze schijven gekregen te hebben met bad sectors heb ik maar een seagate genomen.

• MaiorDomus
Erw schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 20:38:
Ik ver trouw het niet, hij valt steeds uit, en het tikken blijft, ik ga de leverancier bellen, iig badankt allemaal, Slotje?
Klinkt wel duidelijk alsof er iets goed mis is met die schrijf, snel achter de garantie aan dan maar ;)

• jjwa
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-01 11:50

jjwa

CZ3 tentmuis

Ik heb die schijf zelf ook, 2x, geen enkele problemen mee. Maar als ik jullie was zou ik wanneer je problemen denkt te hebben, gewoon zo'n diagnostic tooltje draaien. Zijn er meestal van de fabrikant zelf, en anders werkt de tool van een aantal fabrikanten ook op de schijven van meerdere fabrikanten.

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-02 23:35
jjwa schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 01:03:
Ik heb die schijf zelf ook, 2x, geen enkele problemen mee. Maar als ik jullie was zou ik wanneer je problemen denkt te hebben, gewoon zo'n diagnostic tooltje draaien. Zijn er meestal van de fabrikant zelf, en anders werkt de tool van een aantal fabrikanten ook op de schijven van meerdere fabrikanten.
Heeft Samsung al een tooltje beschikbaar gesteld voor de F1 1TB dan? Die versie op de nieuwste UBCD herkent mijn 1TB F1tjes niet :/

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:39

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Jongens hier gaat so-ie-so een slot op. De initiële vraag van de topic starter is wel zo basic. Een beetje FAQs lezen of de search gebruiken mag ook wel. Uiteindelijk lijkt de hardeschijf gewoon dood en dus gewoon een RMA. (retourtje leverancier) Verdere discussies over de F1 serie gaarne hier voeren: [HDD] De Samsung Spinpoint F1 is er!

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.