Nieuwe videokaart, welke?

Pagina: 1
Acties:

• syren
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:21
Ik wil graag een nieuwe videokaart, omdat ik de nieuwste games nu op de laagste settings moet spelen maar ik heb eigenlijk geen idee welke videokaart bij mijn computer past. Ik heb een packerdbell pc standaard uit de winkel met:

-Intel core 2 quad q8200 @2,33ghz
-een 300 watt voeding waar ik het merk niet van kan vinden
-nvidia geforce 9300ge
-3gb geheugen
en een mobo waar ik de fabrikant niet kan van vinden. Model: MCP73 hij ondersteund pci-e.

Ik speel voornamelijk op de resolutie 1280x1024 en speel spellen zoals: cod4 en binnenkort cod mw2

Ik wil graag wat advies, want ik heb niet echt een idee wat voor videokaart ik moet nemen. Ik heb zowiezo een nieuwe voeding nodig. Is een 500watt voeding van OCZ genoeg? en wat voor videokaart?

Mijn budget is ongeveer 225-250 euro

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21:27
**LET OP** Welke videokaart moet ik kopen?

Bij zulke premade kasten is de grote van de kast meestal een probleem. Let hier goed op!! Ook de voeding kan wat laag zijn voor betere videokaarten. Een 9800GT(X) gaat ie misschien al niet trekken.

[ Voor 25% gewijzigd door Bobmeister op 01-10-2009 18:49 ]

• syren
De grootte van de kast is zeker goed en de voeding moet ik inderdaad vervangen.
Hoeveel watt moet de voeding zijn 500-600watt?

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Een 300W voeding van onbekend merk is inderdaad te weinig. Wat je nodig hebt ligt aan de kaart, een goede-maar-niet-te-extreme kaart moet makkelijk kunnen met een 450W van een goed merk. Voor extreme kaarten een 500W-600W voeding maar dat hoeft dus niet. De beste prijs/kwaliteit krijg je op dit moment met de Ati-kaarten, de HD4xxx doet het in elke prijsklasse goed, de HD5xxx zijn alleen nog maar high-end van uit maar die doen het ook goed. De wat goedkopere HD5xxx zullen ook binnenkort uitkomen, ook interessant.

Voor 225 euro kan je een HD5850 krijgen, voor dat budget het beste wat er is. Maar het lijkt me wel redelijk overkill omdat je CPU daardoor een aardige bottleneck wordt, als je hem over wilt klokken zal dat misschien nog wel meevallen. Maar je resolutie is ook vrij laag voor wat de moderne graka's gewend zijn dus daarom kun je ook wel met een goedkopere kaart af. (een HD4870, of een HD5770 als die uitkomt, die trekken de maximale prestaties uit je CPU)

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• 0scar
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-07-2025

0scar

MacIJver

Als je voor de HD5850 gaat is wel je budget ontoereikend aangezien je ook nog een voeding moet aanschaffen. Ik heb het niet zo op die no-name voedingen, veel problemen mee gezien.

De HD5xxx lijn van ATI is wel zuinig, dat kun je meenemen in je beslissing. Echter zal het nog wel even duren voordat de HD5xxx serie goed leverbaar is.

Wil je direct aan de slag dan kun je een HD4850 (evt HD4870)/goede voeding makkelijk van je budget kunnen betalen. Met een grotere voeding heb je nog wat ruimte om je cpu over te clocken als je mobo/geheugen het toelaat.

Manusjes van alles kunnen multitasken

• syren
Zoiets goed of kan ik beter een hd4870 nemen van een ander merk? voeding is wel goed toch?http://www.azerty.nl/wink...D=1&product%5B229422%5D=1

• 0scar

0scar

MacIJver

Van die koeler van die Asus is mijn fan snel overleden (en was ook niet heel stil, heb 'm dus vervangen voor een twin turbo van arctic), deze 1Gig HD4870 van Club3D heeft een koeler met heatpipe design. Misschien moet je even googlen naar reviews...

Hij is nog 2 euro goedkoper ook :+

• EdwardvGelder
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-12-2025
Op die resolutie heb je ook echt geen 1gb nodig, ik zal eerder voor een iets slechtere kaart gaan, denkend aan een hd4770 wat snel genoeg zou moeten zijn op die resolutie.

• 0scar

0scar

MacIJver

Het volgende onderdeel wat ik dan ook zou vervangen als ik syren was is de monitor. :)

Pagina: 1