Upgrade vor FSX

Pagina: 1
Acties:
  • 366 views

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:15
Hallo,

Ik wil over gaan van Flightsimulator 2004 naar de nieuwere FSX. Nu heb ik veel lopen tweaken maar krijg hem niet lekker draaiend. Als ik op de grond sta haal ik gem. 16fps in de lucht gaat hij naar 25-40.

Ik heb nu:
Q6700 @3.2Ghz FSB400mhz
Gigabyte P35C DS3r
4GB DDR800
9600GT @750mhz.

Ik vraag me nu af wat het zwakste van me systeem is waardoor FSX niet soepel draait.

Binnekort wil ik upgraden naar i7/i5 systeem tenzij er met kleine upgrade FSX draaiend is te krijgen.

• ipazza
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-10-2024
Videokaart zou ik zeggen. Je moet toch wel een redelijk boost krijgen wanneer je er een nieuwere kaart inhangt.

Wat voor settings heb je FSX gezet?

[ Voor 71% gewijzigd door ipazza op 30-09-2009 20:20 ]

I don't hate you, I nothing you

Verwijderd

ben het een met ipazza
videokaart lijkt de bottleneck te wezen

• Remco Tr
ipazza schreef op woensdag 30 september 2009 @ 20:17:
Videokaart zou ik zeggen. Je moet toch wel een redelijk boost krijgen wanneer je er een nieuwere kaart inhangt.

Wat voor settings heb je FSX gezet?
Settings staan wel redelijk hoog omdat ik het anders geen nut vind hebben ;)

Scenery page alles op linkerkant max
Nhancer staat AA op 8x en AF op 16x

Ik draai op 1680x1050

En wat zou de nieuwe kaart moeten zijn? Vorig jaar was nvidia DE kaart voor FSX weet niet hoe het nu is.
Er zijn ook geen benchmarks meer met FSX :(

[ Voor 14% gewijzigd door Remco Tr op 30-09-2009 20:24 ]

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Daarbij is het wel belangrijk om te weten dat FSX erg veel op de CPU leunt. Dan nog inderdaad de videokaart, maar de kans is er dus dat het nog steeds niet echt lekker draait op die CPU.

[ Voor 13% gewijzigd door bwerg op 30-09-2009 20:26 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-12 20:25
Bizar dat een spel van ruim 3jaar oud, zo slecht draait op zo'n systeem.
Of vergis ik mij in de versie?

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

• Remco Tr
Ja dat is zeker bizar ze zijn ook gestopt met ontwikkelen dus een service pack zit er ook niet meer in.

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-12 20:25
vraag me dan af of een upgrade uberhaupt veel gaat helpen.

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

• Remco Tr
Ja er zijn i7 systemen die heel lekker draaien. Maar wil graag weten wat nu mn bottleneck is.

• ipazza
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-10-2024
Je moet eens ikijken of hij tijdens FSX alle cores gebruikt. Zoniet, is er volgens mij een tooltje voor.

Koop voor 100 euro een 4870/90 of een GTX260, deze zullen binnen kort genoeg te vinden zijn op Vraag & Aanbod aangezien de nieuwe release van ATI(5870/5850).

Voor de rest is er niet echt veel anders wat het kan veroorzaken. Anders moet je echt naar een geheel nieuwe pc gaan kijken, en daar heb je de BBG guides voor.

Succes

I don't hate you, I nothing you

• Remco Tr
Ja hij gebruikt alle cores ze zitten op ongeveer tussen de 50 en 80 load. (geen 1 core raakt de 100% aan)

En die BBG guides kan ik beter kijken naar Game pc of videobewerking aangezien FSX leunt op de cpu.

Bedankt allen!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:31
Helaas zijn dergelijke topics in losse vorm niet toegestaan, lees hiervoor CSL Beleid en Wat is er, in 2009, anders in CSL? eens door.

Echter is er wel ruimte voor advies omtrent de aankoop van systemen en laptops. Hiervoor hebben we echter centrale topics aangemaakt om zo te voorkomen dat het Complete Systemen & Laptops (CSL) forumdeel dicht groeit met "boodschappenlijstjes". Ik adviseer je om vooral *LET OP* - Wat moet ik kopen? eens door te nemen.

Je kan advies vragen in een van de topics genoemd in *LET OP* - Wat moet ik kopen?. Probeer echter eerst wel wat componenten uit te zoeken met behulp van reviews en benchmarks. Een goede start daarvoor is het doorlopen van HOWTO: Hoe stel ik een systeem samen?. Ook de BBG ([BBG] Best Buy Guide topicoverzicht) geeft een idee in welke richting je moet kijken qua componenten.

Ik wens je veel succes met het zoeken van een goed systeem. Dit topic sluit ik echter, maar zoals hierboven aangegeven ben je vrij om advies te vragen in de daarvoor bestemde topics.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.