Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[ADSL] ENET ENCAP client?

Pagina: 1
Acties:

• theblindman
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:58
Beste lezer,

Ik ben van plan het routerwerk door mijn server te laten doen i.p.v. door de router. Het probleem is dat Telfort ENET ENCAP gebruikt, waarvoor ik nergens clients kan vinden.

Ik heb op google gekeken, maar daar kon ik niet echt iets vinden... Alleen mijn huidige router (en een paar andere van ZyXEL)...

Hoe moet ik het installeren van een ENET ENCAP client aanpakken? Of is er een andere, veel eenvoudigere manier, waar ik overheen kijk?

Windows of Linux maakt niet veel uit, ik kan het allebei gebruiken...

Alvast bedankt,
theblindman.

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-11 13:44

DeTeraarist

#Boots2Asses

ik heb hier mijn modem gechecked waar ook een Telfort verbinding op binnenkomt. Encapsulation staat hier op LLC. Beetje wazig wel, immer staat overal waar ik op zoek dat Encapsulation 'ENET ENCAP' moet zijn en Multiplexing 'LLC' is.

Ik kwam ook dit document tegen: http://www.netgear.nl/ond...nstellingen_Nederland.pdf
Hier wordt het volgende vermeld:
Enet/Encap=RFC1483 bridged/routed IP LLC=
Ik zou als ik jouw was het protocol op RFC1483 Bridged/routed IP zetten en encapsulation op LLC.
Werkt hier prima met een modem/router en zou naar mijn idee ook gewoon op je server moeten werken.

edit:
Telfort Internet ervaringen topic - Deel 16 zou ook nuttige informatie kunnen bevatten. Topic wordt ook goed in de gaten gehouden door Telfort zelf.

[ Voor 12% gewijzigd door DeTeraarist op 30-09-2009 20:31 ]

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen