• LethalInnocence
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Wie zijn de chauffeurs van de Canon-groep???

Ik had mijn auto beschikbaar gesteld, maar heb daar geen reactie op gehad. Vind het geen probleem om achter iemand aan te rijden, maar zelf weet ik alleen globaal de weg in Rotterdam en heb geen navigatie/sigarettenaansteker in mijn auto.

Canon EOS 30, 100D, 6DII, 7D met 17-500mm, DJI Mavic Pro, Dell XPS13

• NickH
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-04 06:58
Sjaak_Afhaak schreef op donderdag 10 december 2009 @ 14:44:
tikkie verwarrend (of ligt dat aan mij)?? Ik rijd met een canonian naar R'dam (Gutteguttegut), maar moet dan bij een Nikonian in de auto overstappen (DickCAH/NickH?). Kan qua planning lastig zijn voor een eventuele terugweg. Of is daar ook over nagedacht?

crap: zie net dat Gutteguttegut een probleempje met z'n auto heeft :(
DickCAH en eventueel ik zullen rijden voor de Nikon groep. Ik neem aan dat wij er wel voor kunnen zorgen dat je uiteindelijk weer bij je rit terug terechtkomt, we gaan je niet in de kou laten staan ;-)

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:37

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Ik rij ook voor Nikon. Heb nog 3 plekken vrij (ook nog vanuit regio Dordrecht) en ben in bezit van Garmin navigatie. Ik vind het dus wel :)

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

• Meulugar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:33

Meulugar

Vanuit het zonnige zuiden![PT]

ik weet het, last minute.. Maar ik ben morgen helaas verhinderd.

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 14:44

Gutteguttegut

CEO of TFD

Ik zit inderdaad even met een klein probleem.
Op dit moment zit ik nog te wachten op CarGlass om het plexiglas raam te plaatsen.
Daarnaast is mijn reserve auto (die van mn vader) ook in de garage met een defecte waterpomp...welke niet op voorraad bij de dealer is.
Als mijn raam erin zit moet ik gewoon kunnen rijden...maar als morgen de glazen raam binnen komt moet die er natuurlijk ook in.
Zelfde geld voor de waterpomp..deze komt morgen binnen....als het goed is.
Ik heb nog een 3e optie maar ik weet niet zeker of dat gaat lukken.
Ik kom zeker maar hoe en hoe laat precies.....dat is nog even onzeker.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:16

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Laat jij het morgen nog even weten? anders zal ik (of we) toch iets met het OV moeten regelen.
DickCAH en eventueel ik zullen rijden voor de Nikon groep. Ik neem aan dat wij er wel voor kunnen zorgen dat je uiteindelijk weer bij je rit terug terechtkomt, we gaan je niet in de kou laten staan ;-)
:>

[ Voor 54% gewijzigd door Sjaak_Afhaak op 10-12-2009 16:30 ]

Hier staat tekst

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Sjaak_Afhaak schreef op donderdag 10 december 2009 @ 16:27:
Laat jij het morgen nog even weten? anders zal ik (of we) toch iets met het OV moeten regelen.
[...]
:>
Ik hou je op de hoogte.

• Sjaak_Afhaak

Sjaak_Afhaak

Bleh!

mijn dank is groot :)

Hier staat tekst

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:00

sapphire

Die-hard pruts0r

Heeft een soort auto: check
heeft een Canon: check
Kan rijden: semi-check :+
komt: check
menno een PM gestuurd: check
route ontvangen: X

bijna alles klaar :)

[ Voor 28% gewijzigd door sapphire op 10-12-2009 17:34 ]

Gabriël AM5

• Sunny
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 13:21
Dit is mijn eerste keer, ik weet alleen waar ik moet zijn :P Wilhelminaplein en dan stuk lopen.

Moet ik nog iemand PMen ofzo zodat ik bij iemand in de tuut tuut kan? :+

flickr Canon 5D Mark II | Canon 5D Mark III | 35mm f/1.4L | 50mm f/1.8 | 85mm f/1.2L II | 16-35mm f/2.8L II | 24-70mm f/2.8L | 70-200 f/2.8L IS

Verwijderd

Mike2k schreef op donderdag 10 december 2009 @ 14:24:
Waarom 2 verschillende: de Nikonians beginnen op een ander punt dat de Canonites.
Het plan is om in het midden elkaar te treffen, maar dat moeten we onderweg even regelen...
Op zich kan ik het wel volgen, maar toch jammer dat dus kennelijk het begin en eindpunt voor de groepen verschillend is. Dat maakt het natuurlijk ook een stuk ingewikkelder voor mensen zoals Sjaak en Guttegu, die samen naar de meeting komen, maar dan met verschillende groepen mee willen.

Oh, ja en houd nog even rekening met al die mensen die met het OV komen, maar zoals ik het bericht van Mike2K lees, geen idee hebben waar ze zich moeten gaan melden. (of had ik nu de TS nog een keer door moeten lezen?)

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 13:49
Is er nog plek in een Canontrein (auto, maar trein klinkt leuker!) voor mij? :P

The devil is in the details.

• Yamy_Daffy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:07
Mute schreef op donderdag 10 december 2009 @ 18:46:
Is er nog plek in een Canontrein (auto, maar trein klinkt leuker!) voor mij? :P
Ik heb nog 1 ruime plek over.

Bij interesse hoor ik het graag

PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy

• Hahn
Bij deze :)

• NickH
Ik weet niet zeker of ik morgen kan komen. Vanmorgen enkel verzwikt en zit nu al heel de tijd met het been omhoog. Ga morgen vanuit huis werken om het been te ontzien, hopelijk kan ik 's avonds mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-08 14:22
Oeh Nick, dat klinkt niet best. Succes morgen en vergeet zo nu-en-dan niet te bewegen, want dat is ook altijd goed voor eventuele genezingen.

Sjow, na een boterhammetje-gehaktbal en een paar broodjes-ei kan ik de nacht er weer tegen aan. Zo even wat accu's aan de lader hangen en lekker uitslapen. Morgen lekker vroeg m'n nest uit om 11:00 voor een vroege kop koffie en dan kan ik d'r wel tegen aan.

Shaggy heeft er zin in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pickboy
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 13:25
*Gaat mennovanw even dm'en voor de route.

Ik geloof dat Neron met mij meereed naar R'dam en weer terug (gaat die ook even dm'en of dat nog zo is), dan zijn er nog altijd 2 ruime plekken over als ik in R'dam aankom.

Edit, moet mijn dm's wat vaker lezen denk, Neron doet afhaken voor de meeting.

Dus nog alle plekken vrij. Vertrek zelf uit Leimuiden, mocht er nog iemand mee willen rijden...laat even weten.

[ Voor 31% gewijzigd door pickboy op 11-12-2009 01:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

* Kaj. heeft Menno gemaild, maar nog geen reactie ontvangen. Nou ja, anders zet ik de route er vanavond ter plekke wel in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 12:53
Mochten er nog mensen een lift vanuit het zuiden nodig hebben: ik kom vanuit Breda met de auto, vanavond, en heb nog ruimte voor drie (of vier als je proppen wil).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wegens omstandigheden kan ik er vanavond niet zijn :( scheelt weer zo'n 30 euro aan reiskosten, das het enige positieve :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
Zoals ik gisteravond al meldde, ben ik helaas verhinderd door mijn voet. Lopen gaat op dit moment gewoon niet...

Zartok komt wel. Zelf met OV heen en Dick zal hem daarna naar huis brengen. Zo is er gelukkig maar één de dupe van mijn voet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak

Sjaak_Afhaak

Bleh!

2 nikonians ;(

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zartok
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-07 10:54
GutteGutteGut zijn ruit ingeslagen, Krusher kan niet, NickH door zijn enkel, geluk gaat niet helemaal hand in hand met dit topic... ;(

Kom vanaaf met mijn S5600 (ja is een compact camera lag me maar uit) en Nick's D90 met 18-105 en de 17-50 voor DickCAH, is Wilheminakade nog steeds het afspreekpunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zartok schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 10:35:
GutteGutteGut zijn ruit ingeslagen, Krusher kan niet, NickH door zijn enkel, geluk gaat niet helemaal hand in hand met dit topic... ;(
...
Ben gisteren onder een ladder doorgelopen, oeps? :+
ingelaste vergadering vanavond van een vereniging waar ik bij hoor :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 11:04

mux

99% efficient!

Kom vanaaf met mijn S5600 (ja is een compact camera lag me maar uit) en Nick's D90 met 18-105 en de 17-50 voor DickCAH, is Wilheminakade nog steeds het afspreekpunt?
Ik ben juist heel erg geinteresseerd naar de prestaties van een compact tov een SLR in dit soort fotografie. Ik kon uit de compact die ik gebruikte op geen enkele manier bruikbare foto's halen in het donker, mede door het gebrek aan instelmogelijkheden. Erg benieuwd naar hoe jij dit redt.

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
ssj3gohan schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 11:24:
[...]

Ik ben juist heel erg geinteresseerd naar de prestaties van een compact tov een SLR in dit soort fotografie. Ik kon uit de compact die ik gebruikte op geen enkele manier bruikbare foto's halen in het donker, mede door het gebrek aan instelmogelijkheden. Erg benieuwd naar hoe jij dit redt.
Mocht iemand interesse hebben, kan ik Zartok ook mijn Canon G10 meegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Dat zal best prima gaan. Voor zover ik weet heeft een s5600 wel de mogelijkheid om sluitertijd/diafragma en iso speed handmatig aan te passen.

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennovanw
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 15:05

mennovanw

Canon? You can!

Ik heb iedereen die me ge-DM't heeft geantwoord. Zijn er nog mensen die van niets weten met een auto DM me a.u.b.

Het is al eerder gezegd maar toch nog maar een keer: ZORG VOOR WARME KLEDING, handschoenen e.d. Het wordt best koud (rond het nulpunt) en vorige week waren mike2k en ik al stijf bevroren bij een temperatuur die een stukje hoger lag dan vanavond het geval zal zijn.

Ik denk dat bijv. thermosflessen met thee en koffie (of iets anders warms voor eigen gebruik) geen slechte gedachte is om mee te nemen. Ik zal ook mijn steentje bijdragen en zorgen voor bekertjes e.d.

edit: @ Kaj: done

edit 2: @ Guttegut: je had me ook niet eerder ge-DM't, op die van net heb ik uiteraard gereplyed ;)

[ Voor 8% gewijzigd door mennovanw op 11-12-2009 11:58 ]

EF: 1DX2, 17-TSE, 20-35L, 28-80L, 35LII, 50L F1, 50 Planar, 80-200L, 85L F1.2, 100-300L, MR14-EX, 470EX-AI, 600EX-II RT
RF: R5, 15-35L, 24-70L, 28, 70-200L F2.8, 100L, 100-500L
CV: 20, 40, 50 F1, 90
Én veel klassiek Canon spul in alle mounts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Wil je mij nog even mailen dan? :) Ik heb DM expres niet aanstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Ik heb ondertussen plexi in mn auto..dus kan eventueel gewoon met mijn eigen auto komen.
Alleen heb ik net even een stukje snelweg gereden en het is niet echt leuk rijden (kabaal).
De auto van mn vader krijgt als het meezit vandaag een nieuwe waterpomp...als dat op tijd lukt neem ik die mee.
Ik kom sowieso.
* Gutteguttegut heeft zn speeltje binnen..... ;)

Oh en geen DM gezien...

[ Voor 3% gewijzigd door Gutteguttegut op 11-12-2009 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook nog geen DM gezien, maar ik en Guttegut wachten ook eigenlijk op reactie van Mike2K en niet van Menno.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunny
Kheb menno gemailed for info. Maar misschien wel handig om hier te reageren.

Ik weet niet bij wie ik me moet melden maar... kan ik bij iemand in de auto? :+ (Canon)

flickr Canon 5D Mark II | Canon 5D Mark III | 35mm f/1.4L | 50mm f/1.8 | 85mm f/1.2L II | 16-35mm f/2.8L II | 24-70mm f/2.8L | 70-200 f/2.8L IS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Laatst online: 28-05 22:00
[hellup] kan ik van iemand een BP-511 lenen op lokatie? Waarschijnlijk heb ik em niet nodig, maar toch voor de zekerheid.

Gisteren al m'n accu's opgeladen, ik heb nog maar 1 goeie - m'n 2de/3de accu's zijn niet meer te vertrouwen. Had van de week nog een nieuwe besteld, maar die is nog niet binnen :( de mijne zijn gelabeld.

Vanwege afscheidsborrel van een collega ben ik er pas tegen 21:30

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zartok
Sjaak_Afhaak schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 11:30:
Dat zal best prima gaan. Voor zover ik weet heeft een s5600 wel de mogelijkheid om sluitertijd/diafragma en iso speed handmatig aan te passen.
Dat klopt helemaal, je hebt gewoon modus S (sluitertijd aanpassen), A (diafragma) en M (beide, al is dat ergnomisch een beetje onverantwoord).
ssj3gohan schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 11:24:
[...]

Ik wil binnenkort een D5000 kopen en daarom zal ik zo veel mogelijk dezelfde foto's maken met mijn S5600 en Nick's D90 om het zelf ook te kunnen vergelijken. De instelmogelijkheden zullen niet zo het probleem vormen maar meer het aanpassen van iso waarden, er komt gewoon heel veel ruis in bij hogere waarden en na de 200 (dat is 400, 800 en 1600 op de S5600) vind ik dat te veel. Overdag weet ik dat er goed mee uit de voeten kom, echter kan ik er weinig bokeh mee krijgen. Het grote voordeel dat ie heeft is dat ie heerlijk licht is.

Als je zelf de kwaliteit van foto's wilt beoordelen kun je een kijkje nemen op mijn picasa en als je bij de nikon groep zit kun je hem uiteraard zelf uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunny
@Terry Je kan er wel 1 van mij lenen, ik heb er 4 :)

[ Voor 7% gewijzigd door Sunny op 11-12-2009 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

* Gutteguttegut neemt deze ook mee :*)

[ Voor 4% gewijzigd door Gutteguttegut op 11-12-2009 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:53

Niets mis met die Fuji, kun je ook prima nachtfotos mee maken. Ik heb zelf de S5500. Ruis is wel een probleem, maar bij veel nachtfotos kun je gewoon iso 100 of 64 gebruiken icm een (enorm) lange sluitertijd... Alleen bewegende objecten en als er veel wind staat (statief gaat iets bewegen) is dat minder, maar ach...

Ik vond de Fuji toch wel een van de betere non-dslr cameras en heb er jaren met plezier mee gewerkt. Pak m soms nog steeds omdat ie lekker licht is ;)

Vanavond gaat ie denk ik niet mee, maar als ik mn Eos niet had, was ik misschien wel met de fuji gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Zartok schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 12:11:
[...]

Als je zelf de kwaliteit van foto's wilt beoordelen kun je een kijkje nemen op mijn picasa en als je bij de nikon groep zit kun je hem uiteraard zelf uitproberen.
Er komt ook vast een mega-test/showcase van deze nacht waar iedereen zooi dumpt, daar kun je pas echt goed vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
TeamxSunnYx schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 12:11:
alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
ssj3gohan schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 13:03:
[...]

Er komt ook vast een mega-test/showcase van deze nacht waar iedereen zooi dumpt, daar kun je pas echt goed vergelijken.
Als er iemand handig is met scriptjes/php ofzo... bandbreedte, servers en ruimte is geen probleem, dat kan ik wel regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Ah cool, ben ik benieuwd naar! Zit er zelf over na te denken om 'm ook te gaan nemen.

* Hahn heeft vandaag de Redged-statief (van Zoom-abo) binnengekregen, dus die gaat vanavond ook mee *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zartok schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 12:11:
Ik wil binnenkort een D5000 kopen en daarom zal ik zo veel mogelijk dezelfde foto's maken met mijn S5600 en Nick's D90 om het zelf ook te kunnen vergelijken.
waarschijnlijk wil je dan liever proberen met mijn D50, want die is qua instellen in M modus vergelijkbaar met een D5000. De D90 is dat niet, omdat die twee instel wielen heeft. Andere optie is de D40 van Nick, die je in eerste instantie mee zou nemen.

Maar volgens mij zijn we nu wel enigzins off-topic geraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamy_Daffy
Accu's voor de camera geladen - check
Batterijen geladen voor flitser - check
Geheugenkaarten leeg - check
Lenzen schoon - check
Drinken klaar gezet - check
Genoeg benzine in auto - check

Zodadelijk alle adressen printen en meenemen en telefoon nummers opschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pickboy
TeamxSunnYx schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 12:04:
Kheb menno gemailed for info. Maar misschien wel handig om hier te reageren.

Ik weet niet bij wie ik me moet melden maar... kan ik bij iemand in de auto? :+ (Canon)
In ieder geval is er bij mij nog wel plek in de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunny
pickboy schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 14:47:
[...]

In ieder geval is er bij mij nog wel plek in de auto.
Oe Oe, daar wil ik dan wel een plekje reserveren. :*) spannend! Ik heb alleen dan een tas (met inhoud) en statief bij me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Volgens mij zijn er nu per auto ongeveer 1 á 2 inzittende, is het dan geen idee om een paar auto's te laten staan en gewoon gezellig met 3 á 4 man per auto te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Yamy_Daffy schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 14:42:

Zodadelijk alle adressen printen en meenemen en telefoon nummers opschrijven.
Accu's/batterijpacks voor de camera geladen - check
Geheugenkaarten leeg -in progress
Lenzen schoon - check
Drinken klaar gezet - todo, als mn moeder mn auto terugbrengt
Genoeg benzine in auto - ns rijd niet op benzine en de rest is aan Kaj (alleen wat geld als compensatie: check)
Zaklamp opgeladen - check
Losse meuk (remote, filters, dat soort rommel) - check
Statief - check

@kaj: moet ik mn tomtom (dx-kloon) nog in de tas gooien?

[ Voor 4% gewijzigd door DJSmiley op 11-12-2009 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Ik neem dus de auto van mn vader mee :)
Alleen is die vanavond pas klaar...het kan dus zijn dat ik iets later in Rotterdam ben.
Ik zal dit nog even met Sjaak_Afhaak communiceren.

Het is wel een 6 persoons minibus (Toyota Previa) dus kan op lokatie gezellig veel mensen meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• camelrulez
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:04
Is iemand eigenlijk al in bezit van de Nikon route?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-09 13:54
Ik heb sowieso auto + navigatie, maar aangezien ik pas net m'n rijbewijs heb, weet ik niet of het handig is als er veel mensen in de auto zitten :P .

Wat ik nog moet doen (ben helaas laat thuis, maargoed :P ):
* Camera opladen voor zover dat nog nodig is
* Spullen inpakken (Zaklamp, remotes, flitser, lenzen)
* Statief opzoeken
* Navigatie opzoeken en installeren.
* Telnummers + locaties uitprinten
* ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kaartje leegmaken. Instellingen resetten. Warme kleding klaarleggen. Jagermeister koud leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamy_Daffy
Killzone schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 15:38:
Ik heb sowieso auto + navigatie, maar aangezien ik pas net m'n rijbewijs heb, weet ik niet of het handig is als er veel mensen in de auto zitten :P .

Wat ik nog moet doen (ben helaas laat thuis, maargoed :P ):
* Camera opladen voor zover dat nog nodig is
* Spullen inpakken (Zaklamp, remotes, flitser, lenzen)
* Statief opzoeken
* Navigatie opzoeken en installeren.
* Telnummers + locaties uitprinten
* ??
Rijbewijs heb ik niet :+ kunnen ze hem niet afpakken ook!

Ik heb altijd geleerd dat het makkelijker rijden is zonder rijbewijs dan zonder auto/motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Yamy_Daffy schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 16:05:
[...]

Rijbewijs heb ik niet :+ kunnen ze hem niet afpakken ook!

Ik heb altijd geleerd dat het makkelijker rijden is zonder rijbewijs dan zonder auto/motor.
Uhm, dan stap ik liever niet bij jou in de auto :+

Maar wat is nou de precieze tijd en locatie waar we ontmoeten (want 'rond 9/half 10 in Rotterdam' vind ik beetje ruim)?

[ Voor 17% gewijzigd door Hahn op 11-12-2009 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak

Sjaak_Afhaak

Bleh!

net bericht gehad van Gutteguttegut: wij zijn dus iets later zoals je kan lezen. Hopelijk zijn we op tijd om de team-splitsing mee te maken, zodat ik iig nog een half rondje Nikonians kan verblijden, om halverwege waarschijnlijk bij de canontrein aan te sluiten. Ik begreep dat we elkaar halverwege de route ergens tegen zouden komen, dan lijkt het me dat het makkelijkst qua terugreis..

accus: check
handschoenen: check (net en cheap-ass paartje gekocht bij de Zeeman :P )
apparatuur: check and cleaned
3-poot: check
remote: check
kaartjes: check
zaklamp en laserpointer (word dat ding ook nog een keer gebruikt): check
jagermeister: zie mig29 ;)

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamy_Daffy
Mute schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 16:08:
[...]

Uhm, dan stap ik liever niet bij jou in de auto :+

Maar wat is nou de precieze tijd en locatie waar we ontmoeten (want 'rond 9/half 10 in Rotterdam' vind ik beetje ruim)?
En jij denkt dat ik dan mag rijden van me vrouw?
Die auto is haar meer waard dan dat ik ben. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

damn!, ik kan er niet bijzijn. ik ben van permanentie en kan me niet permitteren om vanuit rotterdam even terug te tsjezen .. :(

In elk geval véél plezier vanavond!
hoop dat ik er de volgende keer wel bij kan zijn O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-08 11:59

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

Topicstarter
Ik heb zojuist de mensen die me ge'dm'd hebben gereplyed.

Ga nu de accu's in de lader doen dus dat gaat goed komen. Toch al wel wat afvallers helaas. Is er nog een Nikon Fisheye vanavond ? Anders rijd ik nog even richting capelle voor den huur.

Als je iets van een zaklamp hebt, neem hem mee....sommige stukken zijn erg donker (lees: onverlicht). Ik wordt sowieso door de maglite vergezeld...

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

DJSmiley schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 15:09:
[...]

Accu's/batterijpacks voor de camera geladen - check
Geheugenkaarten leeg -in progress
Lenzen schoon - check
Drinken klaar gezet - todo, als mn moeder mn auto terugbrengt
Genoeg benzine in auto - ns rijd niet op benzine en de rest is aan Kaj (alleen wat geld als compensatie: check)
Zaklamp opgeladen - check
Losse meuk (remote, filters, dat soort rommel) - check
Statief - check

@kaj: moet ik mn tomtom (dx-kloon) nog in de tas gooien?
Is niet nodig; mijn Tomtom weet de weg. Helaas nu ff zonder Live services ivm een te laat bestelde activatiekaart, maar dat mag de pret niet drukken; hij doet het zonder ook wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Mike2k schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 16:30:
Ik wordt sowieso door de maglite vergezeld...
Ik word door mijn FEL vergezeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

TeamxSunnYx schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 12:11:
Als dat zou kunnen voor nood _/-\o_
Mijn reserve accu heeft ook de geest gegeven, nou red ik het normaal wel lang op een volle lading maar met die kou weet je nooit hoelang...

Ook ben ik erg benieuwd naar GutGut zijn samyang !!

Verder stuitert * sapphire door het huis en gieren de zenuwen door zijn lichaam :+
had ik al verteld dat ik extreem last heb van zenuwen :X maar dan ook echt extreem :X

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Hm, nergens voor nodig? We jatten alleen maar de helft van je gear als je even omkijkt, en gaan je dan ritueel slachten. Fotografie is maar een dekmantel voor onze satanistische kleptomane sekte, die ooit door Varg Vikernes is opgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennovanw

mennovanw

Canon? You can!

ssj3gohan schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 17:08:
Hm, nergens voor nodig? We jatten alleen maar de helft van je gear als je even omkijkt, en gaan je dan ritueel slachten. Fotografie is maar een dekmantel voor onze satanistische kleptomane sekte, die ooit door Varg Vikernes is opgezet.
HAHAHA ROFL!

Ze hebben mij benoemd tot voorman na een aantal onuitsprekelijk gruwelijke daden :o

EF: 1DX2, 17-TSE, 20-35L, 28-80L, 35LII, 50L F1, 50 Planar, 80-200L, 85L F1.2, 100-300L, MR14-EX, 470EX-AI, 600EX-II RT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
sapphire schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 16:59:
[...]

Ook ben ik erg benieuwd naar GutGut zijn samyang !!
Ik was eerst! :P
Verder stuitert * sapphire door het huis en gieren de zenuwen door zijn lichaam :+
had ik al verteld dat ik extreem last heb van zenuwen :X maar dan ook echt extreem :X
Alleen voor dit, of ben je altijd een zenuwpees?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Ik bedenk me net dat ik nog een praktisch ongebruikte (ooit gekregen) sigma 28 f/1.8 heb --> slingert in de tas :)

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Waarom moet je nou weer een nikonpersoon zijn? WHYY!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak

Sjaak_Afhaak

Bleh!

tja, houdt eens een D300 vast, en dan weet je waarom ;)

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Sjaak_Afhaak schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 16:11:
...
handschoenen: check (net en cheap-ass paartje gekocht bij de Zeeman :P )
...
Goed idee, inmiddels ook ff langs de zeeman geraced. Voor 2,49 eur kan het nooit kwaad ;)
Mike2k schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 16:30:

Als je iets van een zaklamp hebt, neem hem mee....sommige stukken zijn erg donker (lees: onverlicht). Ik wordt sowieso door de maglite vergezeld...
Maglite laat ik thuis, te lomp, en als slagwapen-only... hoop niet dat we dat nodig hebben (heb de 4D led). Ik heb 2 kleine (3w led) lampjes, en neem (als mn collega m niet vergeet, ding lag nog op kantoor) een SCC P7-lamp mee (=veeeeel licht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

nee ik ben gewoon normaal, maar om de één of andere reden word ik bij sommige dingen gewoon extreem zenuwachtig. 99,99%de keren dat ik het ben is het totaal niet nodig maargoed toch gebeurt het.
Denk aan dingen als dit, functionerings gesprekken, examens maar ook sommige telefoongesprekken, autorijden onder bepaalde omstandigheden. Kortom erg irritante eigenschap die ik liever kwijt dan rijk ben, maargoed de laatste jaren gaat het steeds beter ;)

maar goed dan weet ik iig wat jullie van plan zijn, zal ik nog even mijn testament bijwerken :+

he bagger ik kom er net achter dat ik de broek die ik aan wilde en m'n warme shirt kwijt ben :(

[ Voor 8% gewijzigd door sapphire op 11-12-2009 17:33 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Dat je (heel) zenuwachtig bent bij belangrijke dingen als examens enzo, is niet zo vreemd, kan ook te maken hebben met faalangst. Maar dit is niet belangrijk, alleen maar leuk! ;) Natuurlijk kan het best spannend zijn om een groep mensen te ontmoeten die je niet kent enzo, maar dat komt vast helemaal goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Voor de mensen die vanuit het oosten komen: http://ns.nl/storingen/index.form
Seinstoring tussen Amersfoort en Zwolle, mensen worden geadviseerd om via Deventer te reizen.
Houd rekening met een extra reistijd van 30 minuten tot een uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• camelrulez
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:04
Mute schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 17:34:
... Natuurlijk kan het best spannend zijn om een groep mensen te ontmoeten die je niet kent enzo, maar dat komt vast helemaal goed :)
Zeker wanneer je stottert zoals ik. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zartok
sapphire schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 17:32:
nee ik ben gewoon normaal, maar om de één of andere reden word ik bij sommige dingen gewoon extreem zenuwachtig. 99,99%de keren dat ik het ben is het totaal niet nodig maargoed toch gebeurt het.
Denk aan dingen als dit, functionerings gesprekken, examens maar ook sommige telefoongesprekken, autorijden onder bepaalde omstandigheden. Kortom erg irritante eigenschap die ik liever kwijt dan rijk ben, maargoed de laatste jaren gaat het steeds beter ;)

maar goed dan weet ik iig wat jullie van plan zijn, zal ik nog even mijn testament bijwerken :+

he bagger ik kom er net achter dat ik de broek die ik aan wilde en m'n warme shirt kwijt ben :(
Herken het ook wel een beetje, vaak met dingen die ik niet vaak doe of waarbij ik niet precies weet wat er gaat gebeuren. Kan wel een gezonde eigenschap wat oplettender te zijn als er dan zoiets gebeurt echter het moet je natuurlijk niet verlammen (zoals bijvoorbeeld bij mij een enkele keer is gebeurd). Het menselijk lichaam is een raar iets, wat rationaliteit soms flink uitsluit ;) .
mennovanw schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 11:30:
Het is al eerder gezegd maar toch nog maar een keer: ZORG VOOR WARME KLEDING, handschoenen e.d. Het wordt best koud (rond het nulpunt) en vorige week waren mike2k en ik al stijf bevroren bij een temperatuur die een stukje hoger lag dan vanavond het geval zal zijn.
Is een thermobroek onder mijn spijkerbroek nog nodig? Ik weet trouwens niet hoe jullie het doen maar ik neem alleen een linker handschoen mee (rechts heb ik toch niks aan kan ik mijn fototoestel niet gebruiken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-08 14:22
Kaj. schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 17:57:
Voor de mensen die vanuit het oosten komen: http://ns.nl/storingen/index.form
Seinstoring tussen Amersfoort en Zwolle, mensen worden geadviseerd om via Deventer te reizen.
Houd rekening met een extra reistijd van 30 minuten tot een uur.
Thanks for the warming. DJ Smiley rolt even langs m'n huis en dan komen we jou kant op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Heeft iemand een overzicht met namen en telefoonnummers voor het geval? Misschien even rond DM'en voor de geïnteresseerden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Menno en Shaggy hebben mijn nummer; vind ik wel genoeg, eigenlijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennovanw

mennovanw

Canon? You can!

Iedereen die in mijn groep zit en rijd heeft mijn telefoonnummer.

Een ieder die voor de rest mijn nummer wil (die met het OV komt) mag me DM'n.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

* Gutteguttegut is ook een beetje nerveus..maar meer omdat ik bang ben iets vergeet mee te nemen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pickboy
Printer doet het niet, lege kleuren toner al ingeleverd, zwart is nog vol, maar als ie er niet inzit doet ie het blijkbaar helemaal niet.

Anyway, Route staat al in de tom tom en tel nummers kunnen aan het begin wel even uitgewisseld worden.

Bezine, genoeg
kleding, ligt klaar
Eten en drinken, gaat zo gebeuren
Batterijen, laatste setjes liggen aan de lader
Gear, packed and ready

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Wat betreft eten, dat geeft aan dat jullie verwachten dat het nogal een tocht zal worden, wat is eigenlijk de tijdsspanne waar we aan denken? Mijn laatste trein gaat om 1 uur, dus ik moet kwart voor 1 de metro hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike2k

Mike2k

Topicstarter
@Mute, kwart voor een is wel vroeg...waar kom je vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Delft. Maar zo vroeg vind ik 1 uur eigenlijk niet, ik moet morgen ook gewoon werken, dus ik had eigenlijk op een uur of 12 gerekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennovanw

mennovanw

Canon? You can!

De planning is om een uur of 2 toch wel te stoppen (ik i.i.g. wel want morgen weer vroeg op).

Let wel dat we bij een aantal punten wel ver van de metro afzitten hoor.. Je even afzetten bij de trein is denk ik niet zo'n probleem.. Maar als de planning klopt zitten we rond 12'n vrij ver van de metro af..

Ik heb er zin an :D

[ Voor 3% gewijzigd door mennovanw op 11-12-2009 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Als iemand me rond 2'en op R'dam Centraal af kan zetten dan kan ik de NS bus nemen (snap niet helemaal waarom er bussen rijden ipv treinen, maar zal wel werkzaamheden zijn ofzo) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Mute schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 18:39:
Als iemand me rond 2'en op R'dam Centraal af kan zetten dan kan ik de NS bus nemen (snap niet helemaal waarom er bussen rijden ipv treinen, maar zal wel werkzaamheden zijn ofzo) :)
Delft ligt toch tussen Rotterdam en Amsterdam in?
Ik kan je dan wel thuis brengen na afloop hoor.

Ik dacht dat het wel tot 4:00 uur zou duren :)
Maar 2:00 uur is een mooie tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Delft ligt daar tussenin ja, normaal gesproken rijden er ook nachttreinen, maar nu dus alleen bussen. 2 uur vind ik zelf ook wel een mooie tijd om te stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennovanw

mennovanw

Canon? You can!

Kijk een ieder die door wil gaan moet dat lekker doen (de plekken e.d. zijn bekend). Ik denk dat je op elke plek minimaal 2 uur zou kunnen doorbrengen zonder je te vervelen op fotografie-gebied.

Vandaar dat ik er ook heel voor ben de koffie op de startplaats te laten voor wat ie is en te doen waarvoor we bijeen gekomen zijn; foto's maken en zeiken op elkaars techniek ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-09 12:36
nou mijn auto heeft om de een of andere reden besloten om weer eens stuk te gaan (en dat met een onderhouden leaseauto)

wilde vanavond eventjes langskomen maar helaas :(

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

angel00008 schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 18:57:
nou mijn auto heeft om de een of andere reden besloten om weer eens stuk te gaan (en dat met een onderhouden leaseauto)

wilde vanavond eventjes langskomen maar helaas :(
Waar kom je vandaan? Anders kan iemand je misschien oppikken?

Edit: Ik zie dat je uit Bergen komt...als je me mailt kan ik je nog oppikken als je wil, ik rij langs Alkmaar.

Edit 2: Ik ga nu van huis weg.

* Gutteguttegut heeft er ook zin in!

[ Voor 22% gewijzigd door Gutteguttegut op 11-12-2009 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Zo, ben eindelijk thuis (van de afscheidsborrel) even bijkomen heb ik geen tijd voor, even omkleden, spullen pakken en wegwezen. Tot zo allemaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-09 12:36
Gutteguttegut schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 19:03:
[...]
Waar kom je vandaan? Anders kan iemand je misschien oppikken?

Edit: Ik zie dat je uit Bergen komt...als je me mailt kan ik je nog oppikken als je wil, ik rij langs Alkmaar.

Edit 2: Ik ga nu van huis weg.

* Gutteguttegut heeft er ook zin in!
heb gemailt kijken tot hoelaat je blijft en of ik dat nog wel overleef :+

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike2k

Mike2k

Topicstarter
Ik ga me nog even opwarmen onder de douche...tot zo y'all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
Ik ga ook pas om half 9 weg :P . Iets eerder misschien, maar het is niet zo ver vanaf Gouda :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zartok
Killzone schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 19:48:
Ik ga ook pas om half 9 weg :P . Iets eerder misschien, maar het is niet zo ver vanaf Gouda :) .
Ik ook maar dan vanaf Ridderkerk :P :).

Zij die het dichst bij wonen zullen er het laatste zijn, een regel die vaak op gaat vanwege het makkelijke gedrag :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Zartok schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 19:51:
[...]

Ik ook maar dan vanaf Ridderkerk :P :).

Zij die het dichst bij wonen zullen er het laatste zijn, een regel die vaak op gaat vanwege het makkelijke gedrag :).
Haha, helemaal waar :P Als je 10 minuten ergens vandaan woont, waarom zou je dan meer dan 10 minuten van tevoren weggaan? :+

Ik ga ook tegen half 9 richting de trein, dan ben ik als het goed is iets over 9'en op de plek des onheils :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

* BlaTieBla staat nog ff een chinese tomatensoep te trekken voor vanacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:55

Coldcat

HODL

Mute schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 18:41:
Delft ligt daar tussenin ja, normaal gesproken rijden er ook nachttreinen, maar nu dus alleen bussen. 2 uur vind ik zelf ook wel een mooie tijd om te stoppen.
Werkzaamheden tussen Den Haag en Rotterdam dit weekend :)

Ik heb zelf geen foto spul maar ga hier morgen leuk de foto's bekijken :)

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LethalInnocence
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Wedstrijdje wie het laatst post en toch op tijd is?

Canon EOS 30, 100D, 6DII, 7D met 17-500mm, DJI Mavic Pro, Dell XPS13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
Haha, dat verlies ik denk ik toch :P . Of ene cheater die vanaf een PDA post :P .

EDIT: Ik ga NU weg (20:24) :P .

[ Voor 17% gewijzigd door TheJVH op 11-12-2009 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stil hier :X

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ze zitten nu ergens in een hoekje, verkleumd van de kou, te wachten tot iemand hen komt bevrijden :9

De volgende meeting komt vast en zeker in België, niet ? :X /me wishfull thinking

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2009 22:59 ]

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste