[8800GTX]Van Crashes naar erger, advies gezocht.

Pagina: 1
Acties:

• Shadowhawkje
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-05-2023
Beste Tweakers.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met een probleem wat ik heb dit moment ondervind met mijn Pc.
Het gaat om een Club3D 8800GTX in combi met een Asus P5K moederbord.

En ik moet eerlijk zeggen... ik kan wel wat hulp gebruiken.

Vorige week begon mijn videokaart te crashen tijdens alle games die ik speelde.
Het beeld liep gewoon vast en even later kreeg ik een CTD met een error dat de Nvidia Display Driver gecrashed was.
Tevens stond de resolutie opeens op 640*480 en kon ik deze niet meer veranderen.

Na een reboot ging het weer goed totdat ik weer een game starte.

Ik heb toen de videokaart opnieuw geinstalleerd (verwijderd/ drivers uninstalled in safemode, dan reboot en driveres opnieuw geinstalleerd).
Dit zonder enig resultaat.

Van het weekend heb ik de bios geflashed naar de nieuwste versie, ook dit werkte niet.

En nu komt het... toen ik gisteren thuis kwam was mijn Pc vastgelopen.
Ik heb deze toen uit en aan gezet en nu is er helemaal niks meer mee te beginnen.

Zodra het eerste beeld verschijnt na powerup zit het beeld vol met kleine blauwe horizontale strepen.
Deze zijn altijd aanwezig... post scherm / bios / windows. En windows zelf zit nu vast op 640*480*16.

Tevens staat er in de devicemanager een uitroepteken bij de videokaart met de melding "device cannot start, code 10".

Acties tot nu toe samengevat:

*Herinstallatie videokaart.
*Bios Flash nieuwste versie.
*Bios Default settings + CMOS batterij verwijderd.
*Videokaart Reseat.
*Mijn Tv is op de 2de dvi poort aangesloten, deze heeft hetzelfde probleem.

Op de website van nvidia heb ik een stukje gevonden mbt de foutmelding, je moet dan een optie "assign irq to vga" aanzetten in de bios maar deze heb ik niet.

Ik kan me eigen ook niet meer voorstellen dat dit nog softwarematig is aangezien het probleem zich ook voordoet in de bios van mijn systeem.

Als iemand tips of suggestie heeft... dan hoor ik het graag, of misschien ben je bekend met dit probleem.

Alvast bedankt !

• daan!
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06-05 19:32
De oven al geprobeerd?
Het doodgaan van G80GTX/Ultra kaarten

• Rutger Mulder
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-04 01:30
Als je al die blauwe strepen krijgt tijdens je post en bios scherm kun je concluderen dat het geen softwarematig probleem is, want op dat moment zijn je drivers nog niet geladen.

Wat je nog kan controleren is je voeding of die wel genoeg power aan je videokaart levert en eventueel de kaart in een ander pcie slot proberen. Maar met deze symptomen is het voor mij al redelijk duidelijk, je videokaart is waarschijnlijk kapot. De laatste tijd gaan er sowieso veel 8800 gtx/gts kaarten kapot, zie het topic dat hier boven al was gepost.

• Shadowhawkje
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-05-2023
Nee, ik heb het topic wel gelezen maar voorlopig ben ik niet van plan om de kaart in de oven te stoppen.
Het is misschien wel een idee aangezien de garantie toch al is verlopen.
Rutger Mulder schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 19:55:
Wat je nog kan controleren is je voeding of die wel genoeg power aan je videokaart levert en eventueel de kaart in een ander pcie slot proberen. Maar met deze symptomen is het voor mij al redelijk duidelijk, je videokaart is waarschijnlijk kapot. De laatste tijd gaan er sowieso veel 8800 gtx/gts kaarten kapot, zie het topic dat hier boven al was gepost.
Het is geen nieuw systeem en er zit een Antec Powersupply NeoPower Blue 650W voeding in.
En jammer genoeg is er geen 2de PCIE slot aanwezig op mijn mobo.

-Edit- Ik kan een PCIE kaartje meenemen van me werk, deze ga ik vanavond even testen.
Als ie het doet is het misschien tijd om iets anders te bakken dan pizza! -Edit-

[ Voor 12% gewijzigd door Shadowhawkje op 30-09-2009 09:38 ]