• cumulus007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08-07-2022
Ik heb hier een Asus M2NPV-VM die niet meer wil opstarten. Het scherm blijft uit, maar de fans draaien. Althans, ik dacht dus dat dat zo was, totdat ik de volgende ontdekking deed. Als ik het moederbord lang (5 minuten of iets dergelijks) laat rusten en ik zet hem aan, dan start hij prima op. Echter, als ik hem 2 (of meer) keer kort achter elkaar (een minuut of korter) aanzet, dan blijft hij hangen. Soms start hij ook niet op na een langere rustpauze.
Wie kent dit en heeft tips/adviezen? Is het bord gewoon onstabiel?

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Misschien heeft het mobo "bolle elco's" ?
Ander geheugen & videokaart getest ?
En probeer anders eens de nieuwste BIOS (eventueel opnieuw) te flashen.

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

• cumulus007
Er zijn geen bolle elco's te zien. Ook het RAM en de videokaart kunnen uitgesloten worden.

• KhumbuCloWn
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04-09-2010
bios resetten?

• Obscure
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-12-2022

Obscure

Twinkie??

zo iets hebt ik ook gehad met me vorige moederbord. Maar bij mij was de moederbord kapot (er was een onderdeel door gebrand)
had je die pc 24/7 aan staan? (dat was de probleem bij mij slechte koeling en 24/7)

• srdevil
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-02 11:43
Ik heb een poosje geleden ook +- hetzelfde probleem gekregen: PC Boot niet - BIOS Post word niet uitgevoerd

Heb je soms ook dat als je hem de 1ste keer aanzet hij weer uit gaat na ong. 3 seconde en de tweede keer blijft ie wel draaien?

• cumulus007
Bios resetten heb ik al gedaan in de vorm van de batterij te verwijderen.

@srdevil, dit gebeurt niet, hij valt niet uit...

@Obscure, hij stond niet 24/7 aan, maar wel vaak 6 uur of hoger. Ik kan trouwens geen tekenen van doorgebrande componenten vinden.

Ik begin steeds meer te geloven dat het moederbord gewoon versleten is :|
Pagina: 1