Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Voeding zoemt.

Pagina: 1
Acties:

• Twanjo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-11-2019
Begint net ineens mijn voeding hard te zoemen!

Ding is nog geen 3 maanden oud (coolermaster 600w, modulair). Zelfs als de pc uit staat , voedingschakelaar op "0", en een keer op de powerbutton gedrukt om de stroom van het mombno af te laten gaan blijft hij zoemen. Wel heel licht, maar goed hoor baar. En als ik de pc inschakel , is het gewoon echt storend.

Is hier wat tegen te doen?

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Zelfs als die geen spanning meer krijgt?
Weet je dan wel zeker dat het de voeding is?

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

[google=coil whine]

Wat je er tegen kunt doen: niets zonder de garantie te verliezen. Hij is nog maar 3 maanden oud dus omruilen voor een nieuwe of openschroeven en de spoelen (coil) met nagellak fixeren. :Y)

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:10

painkill

Pain(k)(ill)

Druk eens een schroevendraaier in de fan van de voeding voordat je hem aanzet, als het er 2 zijn natuurlijk 2.

Zoemt hij dan nog dan is het een lastiger probleem, zoemt hij dan niet meer dan light het aan de fan.
En afhankelijk van de voeding kun je zelfs de snelheid nog regelen, wat het meestal ook wel kan voorkomen.

Blijf je er last van houden dan RMA aanvragen :)

Mijn SNES verzameling!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Hmmm, van coil whine heb je geen last als er geen spanning op de voeding staat hoor. :p

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• Cobalt
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-10 18:00
Weet je zeker dat het je pc is en niet een adapter van randapparatuur die zoemt?

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05 12:53
-The_Mask- schreef op maandag 28 september 2009 @ 20:22:
[...]

Hmmm, van coil whine heb je geen last als er geen spanning op de voeding staat hoor. :p
:+

• Twanjo
-The_Mask- schreef op maandag 28 september 2009 @ 20:19:
Zelfs als die geen spanning meer krijgt?
Weet je dan wel zeker dat het de voeding is?

Weet je zeker dat het je pc is en niet een adapter van randapparatuur die zoemt?
100% zeker, helaas. Het is voor mij ook helemaal nieuw. Maar heb alle andere rotzooi losgetrokken en pc op meerdere stopcontacten geprobeerd, zelfs meerdere powerkabels. Allemaal hetzelfde resultaat. Zodra hij in de voeding gaat, begint die licht te ratelen. En dus ook als die switch op 0 staat.....

Ik weet trouwens ook niet of dit onder rma valt. Die zullen wel zeggen dat ze niks horen. Ook werkt hij gewoon goed voor de rest. Spanningswaarde lijken allemaal normaal (in de bios). Zal morgen even met de multimeter aan de gang gaan...

[ Voor 16% gewijzigd door Twanjo op 28-09-2009 21:00 ]

Verwijderd

voeding bij webwinkel gekocht? Anders misschien de mogelijkheid om em mee te nemen naar de winkel, en daar te laten luisteren?

• Twanjo
nou na een nachtje alles losgekoppeld te hebben is het geluid nu weg. Toch vreemd.

• antiekeradio
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
(overleden)
kan zijn dat het aan het ontstorings circuitje in de netingang ligt!
(dus het gedeelte waar je de contrastekker in stopt)

daar zit iig een stukje elektronica wat zou kunnen gaan brommen, en niet afhankelijk is van de 0/1 schakelaar

Petrolhead en draadjesnerd

• Twanjo
antiekeradio schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 21:50:
kan zijn dat het aan het ontstorings circuitje in de netingang ligt!
(dus het gedeelte waar je de contrastekker in stopt)

daar zit iig een stukje elektronica wat zou kunnen gaan brommen, en niet afhankelijk is van de 0/1 schakelaar
En is daar wat aan te doen? Schoonmaken of iets dergelijks..... En is dat een teken dat het kapot gaat? MIsschien heb je een bron waar ik er meer over kan lezen?

• antiekeradio
  • Niet online
(overleden)
[PSU]veroorzaakt radio storing
als je er in durft te kijken, zou je aan de netingang 2 spoelen + ontstoorcondensators moeten aantreffen.(dus vóór de primaire gelijkrichter).

• antiekeradio
  • Niet online
(overleden)
hoe je geluidsoverlast uit elektrische componenten op kunt lossen hangt echt van geval tot geval af van de specifieke details van de constructie.

misschien kun je eea net iets bijbuigen zodat windingen van de spoel (als het een luchtspoel is, is het gewoon een 'looping' van draad die x keer over de kop gaat) niet meer tegen elkaar komen, maar nét iets vrij lopen van elkaar.

of inderdaad, er zit stof tussen en dat veroorzaakt geluid

succes met de oplossing iig

• Twanjo
Bedankt voor de info antiekradio!
Pagina: 1