[PSU]veroorzaakt radio storing

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keeper of the Keys
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 21:18
Recent heb ik een nieuwe case aangeschaft met een ABPower 500W PSU, sindsdien zit de ether als de bewuste computer aan de netspanning hangt vol met storing (vooral de AM band).

Voor zover mijn kennis gaat zou dit niet mogen gebeuren, maar ghet gebeurt dus wel.

Is er iets dat ik hiertegen kan doen, of moet ik deze PSU als stuk beschouwen en terug naar de winkel gaan?

Verschillende zoekopdrachten leverden niet echt iets nuttigs op, al zal mijn gebrek aan kennis en dus het hoogst waarschijnlijk niet zo effectief gebruik van trefwoorden daar ook aan hebben bijgedragen.

Alvast bedankt voor de hulp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Is het spul geaard aangesloten? Niet geaarde apparaten kunnen nog wel eens storing veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keeper of the Keys
Op zich zit er aan alle stekkers/verlengsnoeren/wcds een aarde, of die ook echt geaard is weet ik niet, dat ga ik eens even nalopen...
edit:
officieel is alles geaard (moet hier zo), in de praktijk moet ik dat op de een of andere manier gaan checken zonder het huis af te branden ;)

[ Voor 36% gewijzigd door Keeper of the Keys op 10-06-2008 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas zijn niet alle voedingen adequaat ontstoord; als je er in durft te kijken, zou je aan de netingang 2 spoelen + ontstoorcondensators moeten aantreffen.(dus vóór de primaire gelijkrichter) .
Vaak is er bij de printlayout ook aan gedacht, maar zijn deze componenten weg gelaten en de spoelen met draadjes overbrugd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keeper of the Keys
Dus (theoretisch) zou ik de componenten (als ik wist welke) er zelf op kunnen solderen (als ze niet aanwezig zijn)? (wel veel 'als')
Het probleem met er zelf inkijken is dat ik hem daarna zeker niet terug kan brengen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou geen genoegen nemen met voeding, die de ether vervuilt en hem fluks ruilen tegen 1 voeding, die wèl ordentelijk ontstoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn advies is om het apparaat linea recta terug te brengen naar de leverancier ;)
Reden: voldoet niet aan de wettelijke eisen op het gebied van EMC :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 11:13:
Mijn advies is om het apparaat linea recta terug te brengen naar de leverancier ;)
Dat zal er niet meer inzitten is al bijna twee jaar geleden. ;)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Pagina: 1