Wat voor een systeem heb ik nodig voor Flight simulator?

Pagina: 1
Acties:
  • 464 views

• PhanToM__
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-11 11:11
Hallo,

Ik ga binnenkort een PC samenstellen, en het enigste eis is dat het Flight Simulator vlot kan draaien op High settings. Het moet nu niet perse op Ultra High en alles echt op pure max settings, maar toch wel redelijk high.

Ik ben niet meer mee met de laatste nieuwe updates, dus graag had ik het van jullie willen horen.
Is een Dual-Core verstandig? Of liever een Quad core? Is de 4890 voldoende? Is 4GB voldoende of moet je echt meer hebben?
Alvast bedankt.

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23-12 11:15
met een beetje zoeken vind je volgens mij de specificaties die je pc minimaal nodig heeft om het spel te kunnen spelen. Maar ook de aanbevolen configuratie wordt gegeven. Dus wat heb je al opgezocht?

...

• AlexV
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 03:44
Zoals koentjuh1987 al zegt, zoek naar de minimum en aanbevolen specificaties, en let op: FSX is een TWINTBP game, wat inhoud dat deze op nVidia kaarten sneller zal draaien, maw, hij is geoptimaliseerd voor nVidia kaarten, dus als je alleen dit spel wilt draaien, dan zou ik een nVidia kaart overwegen, aangezien je dan een minder dure kaart nodig hebt om het spel toch goed te kunnen spelen.

4GB intern geheugen is zat, en als je 32 bit gaat draaien, dan heb je toch maar 3.2GB over. Een dual core is handig, bijv. een AMD Phenom II X2 of X3, die zijn de meeste bang for buck, en voor FSX snel zat.

• PhanToM__
Benchmakrs zeggen me niet veel..

Dit is mijn spec op het moment:
AMD 6000+ 3.1Ghz
4850 512 MB
4GB

En aan de hand hiervan redeneer ik. En echt vlot gaat het hiermee niet, als ik het op maximum zet. Toch bedankt voor de (onnutige) commentaar. En mocht je het nog niet weten, met de aanbevolen specificaties ben je niet veel.
@AlexV; U bent alvast bedankt.

[ Voor 4% gewijzigd door PhanToM__ op 28-09-2009 18:32 ]

• AlexV
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 03:44
Op welke resolutie speel je het spel dan? En kijk ook even of het je CPU is die uit zijn neus zit te vreten, je GPU of beide, of dat ze beide natuurlijk druk zijn.

• PhanToM__
Op 1440x900.
Hoe kan ik dit zien?

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-12 22:35

M2M

medicijnman

zet taakbeheer open (control alt delete) op het schermpje met de groene lijntjes. (het prestatie tabblad?), in ieder geval waar je het cpu verbruik kunt zien.
Speel het spel, middenin druk je op alt + tab en kijk je naar de grafiek. Staat die constant op 100% dan is je cpu een limiterende factor. Loopt het op 80% dan niet :)

Voor je gpu is het verhaal wat moeilijker. Je kunt bijvoorbeeld gebruik maken van rivatuner en daar misschien een stel grafieken te voorschijn toveren.

[ Voor 13% gewijzigd door M2M op 28-09-2009 19:02 ]

-_-

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dan leer je toch om ze te begrijpen? Staat altijd een zeer duidelijke uitleg bij.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Tsurany schreef op maandag 28 september 2009 @ 19:03:
[...]

Dan leer je toch om ze te begrijpen? Staat altijd een zeer duidelijke uitleg bij.
Inderdaad, benchmarks zijn juist de simpelste manier om GPU's en CPU's te vergelijken... zoek je spel op bij (ongeveer) jouw resolutie, en kijk hoe graka's en CPU's scoren. Het wordt bij games altijd weergegeven in frames per seconde, en 30+ is goed speelbaar (al vinden sommige dat het 60+ moet zijn maar dat verschilt dus pp, meestal gewoon 30+ aanhouden)

4GB is sowieso voldoende voor alle huidige spellen.

[ Voor 4% gewijzigd door bwerg op 28-09-2009 19:09 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:31
Helaas zijn dergelijke topics in losse vorm niet toegestaan, lees hiervoor CSL Beleid en Wat is er, in 2009, anders in CSL? eens door.

Echter is er wel ruimte voor advies omtrent de aankoop van systemen en laptops. Hiervoor hebben we echter centrale topics aangemaakt om zo te voorkomen dat het Complete Systemen & Laptops (CSL) forumdeel dicht groeit met "boodschappenlijstjes". Ik adviseer je om vooral *LET OP* - Wat moet ik kopen? eens door te nemen.

Je kan advies vragen in een van de topics genoemd in *LET OP* - Wat moet ik kopen?. Probeer echter eerst wel wat componenten uit te zoeken met behulp van reviews en benchmarks. Een goede start daarvoor is het doorlopen van HOWTO: Hoe stel ik een systeem samen?. Ook de BBG ([BBG] Best Buy Guide topicoverzicht) geeft een idee in welke richting je moet kijken qua componenten.

Ik wens je veel succes met het zoeken van een goed systeem. Dit topic sluit ik echter, maar zoals hierboven aangegeven ben je vrij om advies te vragen in de daarvoor bestemde topics.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.