Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

De komende maanden ga ik een aantal weken in Nederland vertoeven (ik ben Belg)... Kan er mij iemand vertellen wat de beste/goedkoopste optie (provider) is via mijn mobiel (Nokia E71) op het internet te geraken.

Heb reeds de websites van KPN, T-Mobile, Vodafone,... zitten afschuimen voor meer informatie. Maar helaas zijn daar enkel verkoopspraatjes terug te vinden en geen bevindingen van gebruikers.

Voor alle duidelijkheid, ik wil mij een pre-paid sim kaart aanschaffen. Voor een betere ervaring (sneller, meer MB's) wil ik wel wat meer betalen. Kan iemand mij wat advies geven?

Groetjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Vodafone biedt de mogelijkheid om zogenoemde 'blox' te activeren op een prepaid kaart. Hiermee kun je voor € 9.50 per maand onbeperkt internetten.

Hier een link met meer informatie:

http://www.vodafone.nl/pr...e_blox/zorgeloosinternet/

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:21
Let wel: onbeperkt is niet onbeperkt ;) Met prepaid mag je iets van 200, 250MB per maand verstoken..

Voor Vodafone was er ook een actie om een gratis Prepaid sim te bestellen.

[ Voor 30% gewijzigd door Sypher op 28-09-2009 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Uit de dienstvoorwaarden juli 2009 (prepaid):
Zorgeloos Internet BloX
- Bij ‘Zorgeloos Internet’ geldt een ‘normaal gebruik’-clausule, dat wil zeggen het
datagebruik niet tien keer zoveel (of meer) per maand mag zijn dan het gemiddelde
datagebruik van alle gebruikers (exclusief het gebruik van de Contractant die deze clausule
overtreedt).
- Indien het datagebruik van de Contractant deze overschrijding nadert, wordt Contractant
per SMS-bericht gevraagd om zijn gebruik te matigen. Wordt het normale datagebruik
gedurende de duur van de BloX door Contractant toch overschreden, dan wordt Zorgeloos
Internet automatisch beëindigd. Contractant wordt hierover door Vodafone per SMS-bericht
geïnformeerd. Na beëindiging van Zorgeloos Internet, gelden de reguliere tarieven voor
datagebruik.
- Bij Zorgeloos Internet is het onder meer niet toegestaan de mobiele telefoon
te gebruiken als modem voor PC, laptop e.d. of voor VOIP en SMSoIP.
- Vodafone behoudt zich het recht voor om ingeval van misbruik Zorgeloos
Internet per direct te beëindigen.
- Bij Zorgeloos Internet is datagebruik in het buitenland uitgesloten. Datagebruik in het
buitenland wordt apart in rekening gebracht tegen de daarvoor geldende
tarieven.

Worden volgens mij dus geen specifieke limieten genoemd. Heb mijn vodafone ook enkele malen (mis)/gebruikt om via mijn laptop enkele downloads binnen te trekken. Nooit problemen mee gehad. Zelfs al zou je 3 divx'jes binnentrekken dan zou je eerst een waarschuwing krijgen.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:05
Check even dit topic [Mobiel Internet] Welke is nou het beste ?, daar is de datalimiet van Zorgeloos Internet Blox bij prepaid uitgebreid besproken dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:40
Een alternatief zou Ben.nl kunnen zijn, die bieden een maandcontract aan met zelf te kiezen hoeveelheid belminuten (en dus ook 'n internetbundel), à +/- 12 euro p/m minimum, wellicht als je ook nog 't nodige aan het bellen gaat zijn een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobcat
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:12
Simyo is vergeleken met andere prepaid aanbieders ook relatief goedkoop
Simyo rekent het gebruik van Mobiel Internet per dag:

* Voor de eerste 1 Mb betaal je € 1,- en daarna kun je vrij internetten tot aan 10 Mb.
* Gebruik je minder dan 1 Mb, dan betaal je 10 cent per 100 Kb. Simyo rekent af per Kb.
* Gebruik je meer dan 10 Mb, dan betaal je vanaf 10 Mb weer 10 cent per 100 Kb. Simyo rekent af per Kb.

Voorbeelden:

* 600 Kb kost € 0,60
* 3 Mb kost € 1,00
* 11 Mb kost € 2,00

Wat kan ik met 1 Mb?
Met 1 MB kun je ongeveer 50 webpagina's bezoeken of 125 emails verzenden.
Natuurlijk geheel afhankelijk van wat je wilt doen, beetje mail checken en een paar nieuwsberichtjes of youtube filmpjes kijken en uitgebreid surfen.

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

• Leekah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-10 16:38
Die abonnementtips hebben weinig zin aangezien je daarvoor een nederlands rekeningnummer nodig hebt. Ik heb ervaring met internet van Simyo en T-Mobile (zowel prepaid als abo) en beviel me beide prima. Voordeel bij T-Mobile vond ik dat er een maximum tarief per dag is.
Pagina: 1