Surround setje

Pagina: 1
Acties:

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-02 16:07
Ik ben van plan mijn eerste surroundset aan te schaffen, maar ben nog een enorme leek op dit gebied. Heb me al wel ingelezen op diverse fora en heb ook al een reciever op het oog.
Heb echter nog geen enkel idee aan welke boxen ik moet denken.
Ik heb niet gekozen voor een volledige set, aangezien daar vaak een dvd/bluerayspeler bij zit die ik niet nodig heb ivm ps3.

Mijn huidige apparatuur die ik op de set wil aansluiten:

PS3 HDMI
ITV Motorola 1960 HDMI
Philips 37PFL7403

Ik dacht zelf aan de Onkyo TX-SR507 mede, door de goede reviews en ik de mogelijkheid heb alles via HDMI aan te sluiten. http://www.besthomecinema.nl/txsr507-zwart-p-746.html

Ik wil naast de reciever die rond de 275,-/300,- kost, eigenlijk maximaal nog 250,- uitgeven aan boxjes (of ik moet mijn vrouw kunnen overtuigen dat ik voor dat geld geen boxenset krijg die het maximale uit mijn reciever halen, of andersom).

Ik ben opzoek naar een 5.1 setje. Mijn woonkamer is vrij klein: 3,60 x 7.00 / tv gedeelte: 3,60 x 4.00.

Heb echt geen idee aan welke merken of soort boxen ik moet denken, mochten jullie mij iets kunnen aanraden, ga ik naar de winkel om deze te beluisteren.

Alvast bedankt!

Edit:
Ik kwam deze setjes tegen, is dit een goede keuze gezien mijn verhaal boven?

http://www.besthomecinema.nl/cs680-p-281.html
http://www.kieskeurig.nl/...ome_cinema_system/199778/
http://www.kieskeurig.nl/...n-k/specificaties/126345/

[ Voor 15% gewijzigd door Monda op 28-09-2009 14:08 ]

PSN: Mondaatje

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:20
Al die setjes zullen voldoen, eventjes luisteren inderdaad en dan kiezen. Alle andere surround setjes van rond die prijs zullen ook voldoen.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• sajoku
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
De SR507 staat toevallig ( ?) vandaag op ibood mocht je die gaan bestellen:).

• Monda
sajoku schreef op maandag 28 september 2009 @ 14:15:
De SR507 staat toevallig ( ?) vandaag op ibood mocht je die gaan bestellen:).
Ik zie het thnx! maar uitverkocht al! :( Balen, anders had ik m besteld : :'(

[ Voor 6% gewijzigd door Monda op 28-09-2009 15:19 ]

• Monda
ShittyOldMan schreef op maandag 28 september 2009 @ 14:12:
Al die setjes zullen voldoen, eventjes luisteren inderdaad en dan kiezen. Alle andere surround setjes van rond die prijs zullen ook voldoen.
Mja oke, ik las namelijk van anderen dat sommige boxensetjes overkill konden zijn voor retriever, of andersom. Maar dan weet ik dat deze iig prima zijn icm deze receiver. Misschien dat er nog iemand is die ervaring heeft met 1 van setjes...

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-02 22:28
Ja dat is soms zo. Maar ik zou met deze speakersetjes niet bang zijn, dat ze overkill zijn voor de reciever. Je reciever meer overkill voor de boxjes dan andersom.

Opzich maakt JBL wel leuke speakersetjes, en zou daarom eerder voor JBL gaan dan voor Pioneer die het maken van boxen en deze dagen zeg maar 'bij doen'' terwijl JBL zich er volledig op richt. Ik zou wel proberen zeker als je ook muziek wilt gaan luisteren, proberen iets meer budget los te krijgen voor 2 goede frontspeakers evt. ook van JBL.

Maar verder zullen voor films en games alle setjes gewoon goed geluid geven. En ik zou dan naar de JBL neigen omdat ik vind dat ze degelijke producten maken. En ik denk dan de pioneer ook minder zullen klinken maar dat is natuurlijk persoonlijk.

HD4Life @ Full-HD

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:38

FeaR

In GoT we trust

Monda schreef op maandag 28 september 2009 @ 16:59:
[...]Mja oke, ik las namelijk van anderen dat sommige boxensetjes overkill konden zijn voor retriever, of andersom.
Voor de retreiver :?
Je moet je speakers ook niet op de hond aansluiten hè :+
Davidshadow13 schreef op maandag 28 september 2009 @ 17:08:
Opzich maakt JBL wel leuke speakersetjes, en zou daarom eerder voor JBL gaan dan voor Pioneer die het maken van boxen en deze dagen zeg maar 'bij doen'' terwijl JBL zich er volledig op richt.
Om dan maar even in herhaling te vallen van wat er in het begin ook al gezegd is: speakers koop je niet zomaar op specificaties en van plaatjes. De sound van de JBL E-serie is bijvoorbeeld gericht op rock muziek. Dus als je daar dan anders soorten muziek mee gaat luisteren kunnen de klanken wat tegenvallen. Nu heeft niet elke winkel van dit soort kant-en-klare 5.1 speakersets staan, dus het luisteren kan wat lastig worden. Maar ik zou toch echt adviseren om eerst naar een winkel te gaan en daar te zien of de sound van JBL je wel bevalt met een Onkyo receiver.

Overigens is Pioneer ook een hele grote jongen op de audiomarkt. Niet alleen qua receivers en afspeelapparatuur, maar ook zeker voor speakers. Dus om nu Pioneer meteen achter JBL te plaatsen... Nee, dat is zeker niet terecht. Helemaal omdat je het nu hebt over "JBL" en "Pioneer" in het algemeen. Beide merken hebben speakers die van laag- tot hoog-segment gaan, dus alleen het merk zegt weer eens niets.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Monda
FeaR1986 schreef op maandag 28 september 2009 @ 17:24:
[...]

Voor de retreiver :?
Je moet je speakers ook niet op de hond aansluiten hè :+

[...]

Om dan maar even in herhaling te vallen van wat er in het begin ook al gezegd is: speakers koop je niet zomaar op specificaties en van plaatjes. De sound van de JBL E-serie is bijvoorbeeld gericht op rock muziek. Dus als je daar dan anders soorten muziek mee gaat luisteren kunnen de klanken wat tegenvallen. Nu heeft niet elke winkel van dit soort kant-en-klare 5.1 speakersets staan, dus het luisteren kan wat lastig worden. Maar ik zou toch echt adviseren om eerst naar een winkel te gaan en daar te zien of de sound van JBL je wel bevalt met een Onkyo receiver.

Overigens is Pioneer ook een hele grote jongen op de audiomarkt. Niet alleen qua receivers en afspeelapparatuur, maar ook zeker voor speakers. Dus om nu Pioneer meteen achter JBL te plaatsen... Nee, dat is zeker niet terecht. Helemaal omdat je het nu hebt over "JBL" en "Pioneer" in het algemeen. Beide merken hebben speakers die van laag- tot hoog-segment gaan, dus alleen het merk zegt weer eens niets.
Hahaha moest even hard lachen, retreiver ;) foutje!

Bedankt voor jullie advies, ik weet iig dat ik in de goede richting zit en ga kijken of ik beide setjes ergens kan beluisteren.

Verwijderd

wat te denken van Teufel Concept P? Voornamelijk bekend in Duitsland, maar hier op tweakers loopt ook een thread.
Deze set haal je voor bijvoorbeeld 299 euro:
Afbeeldingslocatie: http://www.teufel.de/images/upload/ACF94.jpg

Gezien alle positieve testberichten zou ik deze onbeluisterd durven aanschaffen.

enkele quotes van reviews:
Mag64.de (im Juli 2007): "Eine Erfahrung der Extraklasse"
SFT (03/2007): "Das richtige Set für preis- und formbewusste Heimkino-Einsteiger"
casemodding-palace.de (im Januar 2007): Absolut empfehlenswert!
GBASE.CH (11/2006): "Ein echter Preis-Leistungs-Champion!"
DVD Vision (9/2006): "Kleines Geld - großer Klang - Preis-Leistung: hervorragend"
HiFi Test (4/2006): "Gesamtnote: 1,3 - Preis/Leistung: hervorragend"
Area DVD (6/2006): "Tadellose Qualität zum Discountpreis""
asbyon.com (4/2006): "Das Optimum herausgeholt - sehr empfehlenswert"
stereoplay (4/2006): "Ähnlich trocken-neutral und durchhörbar wie die großen Teufel THX-Kinosets"

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2009 12:17 ]

• Monda
Verwijderd schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 12:14:
wat te denken van Teufel Concept P? Voornamelijk bekend in Duitsland, maar hier op tweakers loopt ook een thread.
Deze set haal je voor bijvoorbeeld 299 euro:
[afbeelding]

Gezien alle positieve testberichten zou ik deze onbeluisterd durven aanschaffen.

enkele quotes van reviews:
Mag64.de (im Juli 2007): "Eine Erfahrung der Extraklasse"
SFT (03/2007): "Das richtige Set für preis- und formbewusste Heimkino-Einsteiger"
casemodding-palace.de (im Januar 2007): Absolut empfehlenswert!
GBASE.CH (11/2006): "Ein echter Preis-Leistungs-Champion!"
DVD Vision (9/2006): "Kleines Geld - großer Klang - Preis-Leistung: hervorragend"
HiFi Test (4/2006): "Gesamtnote: 1,3 - Preis/Leistung: hervorragend"
Area DVD (6/2006): "Tadellose Qualität zum Discountpreis""
asbyon.com (4/2006): "Das Optimum herausgeholt - sehr empfehlenswert"
stereoplay (4/2006): "Ähnlich trocken-neutral und durchhörbar wie die großen Teufel THX-Kinosets"
Is dit merk ook in NL te koop? Ken het helemaal niet. In dat topic staan over het algemeen alleen maar setjes voor pc...:(

Verwijderd

alleen in Duitsland, rechtstreeks vanaf de fabriek. Maar ze verzenden ook naar nederland.

• Monda
Ik kwam deze tegen:

Kardon HKTS 11

http://www.kieskeurig.nl/...an_kardon/hkts_11/339188/

Goede reviews, alleen hebben sommigen het daarbij over een ploffende sub...

Iemand die ervaring heeft met deze set, of iets meer weet van de sub?

[ Voor 4% gewijzigd door Monda op 05-10-2009 19:49 ]

Pagina: 1