Toon posts:

Programmeursbak

Pagina: 1
Acties:
  • 237 views

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag,

Ik ben al een tijdje aan het uitkijken voor een nieuwe workstation...

Ik heb hier een voorlopige configuratie gemaakt:
  • CPU: Intel Core i7-860 Processor 2.80GHz 8MB Boxed With Cooler
  • MoBO: Msi P55-GD65 (Socket 1156-Intel P55-ATX-DDR3 2100)
  • GPU: MSI nVidia N250GTS Twin Frozr OC 1GB DDR3 + TV-Out + 2x DVI (N250GTS Twin Frozr 1G OC)
  • RAM: 2x Kingston 4GB (2x 2GB) 1333MHz DDR3 Lifetime Warranty
  • Kast: Antec P183 Advanced Super Mid Tower No PSU
  • PSU: Antec EarthWatts Power Supply 650 Watt
  • HDD: Western Digital 1TB SATA II 7200RPM 32MB Caviar Black
  • Scherm: 2x BenQ 22" E2200HDA 16:10 1920x1080 5ms DSUB Spk
  • DVD: Samsung DVD Writer SATA 22x DL Zwart
Deze workstation zal vooral gebruikt worden om te programmeren (Java) en zal als besturingssysteem Ubuntu Linux gebruiken.

Graag had ik wat suggesties gehad, eventuele verbeteringen of ervaringen met deze opstellingen...

Mathias Lavaert

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Graag had ik wat suggesties gehad
Suggestie: stel een concrete vraag. Wat wil je weten?
eventuele verbeteringen
Wil je nou 2x2 of 2x4 GB?
of ervaringen met deze opstellingen...
Die zijn er legio... ;)

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

ℓℓ👌

Ik zou een voeding aanschaffen van rond de 400W, dat is meer dan voldoende. Voor de rest ziet het systeem er wel goed uit, dacht ik zo.

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:39

Exirion

Gadgetfetisjist

Je kunt natuurlijk ook gewoon een echte taal gaan leren en dan heb je niet zo'n gruwelijk zware bak meer nodig om te developen >:)

Sorry, kon het niet laten :P

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-12 12:56

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Heb je tegenwoordig voor programmeren zo'n zware bak nodig? Java draait toch al prima op een simpel Core2Duotje of zelfs nog een Atom? Of mis ik iets? (hangt er natuurlijk van af hoe zwaar je apps gaan worden, maar goed)

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:41
Helaas zijn dergelijke topics in losse vorm niet toegestaan, lees hiervoor CSL Beleid en Wat is er, in 2009, anders in CSL? eens door.

Echter is er wel ruimte voor advies omtrent de aankoop van systemen en laptops. Hiervoor hebben we echter centrale topics aangemaakt om zo te voorkomen dat het Complete Systemen & Laptops (CSL) forumdeel dicht groeit met "boodschappenlijstjes". Ik adviseer je om vooral *LET OP* - Wat moet ik kopen? eens door te nemen.

Je kan advies vragen in een van de topics genoemd in *LET OP* - Wat moet ik kopen?. Probeer echter eerst wel wat componenten uit te zoeken met behulp van reviews en benchmarks. Een goede start daarvoor is het doorlopen van HOWTO: Hoe stel ik een systeem samen?. Ook de BBG ([BBG] Best Buy Guide topicoverzicht) geeft een idee in welke richting je moet kijken qua componenten.

Ik wens je veel succes met het zoeken van een goed systeem. Dit topic sluit ik echter, maar zoals hierboven aangegeven ben je vrij om advies te vragen in de daarvoor bestemde topics.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.