Gezocht: zuinige vervanging van Athlon XP-M 1,8GHz

Pagina: 1
Acties:
  • 246 views

• SvenHazejager
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:42
Na jaren met plezier in m'n server te hebben gedraaid, ben ik op zoek naar een goed vervangend platform voor een Athlon XP-M 1,8GHz. Belangrijkste eis is dat ik er qua CPU power niet op achteruit ga. Ik denk bijvoorbeeld aan de Atom 330 of de VIA C7 ULV serie. De vraag is nu: waar kan ik goeie benchmarks vinden? Liefst FreeBSD gebaseerd, dan kan ik zelf m'n Athlon benchmarken om te zien hoe ik ervoor sta... Dank voor de reacties!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Lees dit topic eens door: Nieuwe Zuinige Server (discussie)

Ey!! Macarena \o/

• SvenHazejager
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:42
Dank, die had ik gespot, kern van mijn vraag is echter de CPU power van de nieuwe, zuinige CPUs als de Atom en de VIA... Iemand suggesties?

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

En waarom kan je zelf niet naar de specs zoeken naar de desbetreffende CPU's. Dan kan je die info zelfs naast elkaar neerleggen, en zelf de ontdekking doen welk voor jouw geschikt is.

Daarnaast is de Atom en de VIA gemaakt om zuinig te zijn, en dat zie je ook terug in de Chipset en GPU op de bordjes.

Maargoed. Zoek eens op bijvoorbeeld: Google..

Ey!! Macarena \o/

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Benches zijn helemaal niet zo moeilijk te vinden afaik.
Zo moeilijk is het niet toch?

Maargoed, de Atom 330 is ongeveer zo snel als een P4-1.6Ghz, behalve op geavanceerde vlakken zoals FPU. Daar issie trager. Via C7 kan je helemaal vergeten, die zijn echt baggersloom.

Je kan beter kijken naar een low power S775 of AM2+ systeem. Dat staat ook vermeld in het Zuinge Server topic die hierboven vermeld wordt.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Nieuwe Zuinige Server (discussie) Biedt idd een leuke basis om eens te beginnen.

Verder kun je op zoek gaan naar benchmarks van de cpu's, daar is immers genoeg over te vinden zodat je op die manier een inschatting kunt maken van de prestaties van het ding.

Dit topic gaat in elk geval op slot, omdat we verwachten dat je dit soort dingen eerst zelf uitzoekt.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.