Lekkende batterij maakt vlek op 'nieuwe bank' wat te doen?

Pagina: 1
Acties:

• Groentenman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-07 14:43
Ik hoop dat ik hier ook terecht kan met mijn vraag aangezien het niet heel erg computer elektronisch gerelateerd is, maar ik zal het even uitleggen.

Van de week had ik serie gekeken via mijn ps3 met mijn ps3 afstandbediening. Op een geven moment zat er een vlek op de bank. Na nakijken waar deze vlek vandaan kwam bleek dat de vlek was veroorzaakt door een lekkende batterij in mijn afstandbediening. De batterij is van het merk Duracell (Duracell Plus) en op de batterij staat dat deze goed is tot 2015. Nu zit er dus een grote vlek op onze relatief nieuwe leren bank (half jaartje oud) die je er ook niet uit krijgt.

Ik heb de batterij bewaard en wat foto's gemaakt waarop het merk, type, datum en het 'lek' te zien valt. Wat voor stappen zou ik kunnen ondernemen richting Duracell want bij zo een A-merk mag dit toch niet gebeuren en de vlek zit midden in het zicht van de bank. Ben sowieso al van plan maandag te bellen met Duracell maar heb geen idee wat voor rechten ik hier aan kan ontlenen.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~gaarden/1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~gaarden/2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~gaarden/3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~gaarden/4.jpg

Alvast bedankt.

• Notehoutelade
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
staat hier niets over op de website van Duracell? algemene voorwaarden misschien?

• Vanx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-07 22:51
Gokje dat als je deze foto's laat zien en je rustig houdt aan de telefoon dat je de schade netjes vergoed krijgt. Wel heel vervelend, mag jij weer nieuwe bank uitzoeken en achter duracell aan...

Laat maandag weten wat duracell zegt!

• Groentenman
Notehoutelade schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 15:48:
staat hier niets over op de website van Duracell? algemene voorwaarden misschien?
Onderstaande staat op de website en als je naar de algemene voorwaarden gaat ga je naar de site van Proctor & Gamble en dat gaat alleen over het gebruik van de website zelf. Alle onderstaande punten zijn of niet van toepassing of zijn correct nageleefd.

Maak de batterij contactpunten schoon bij iedere wissel (met een schone gum of ruwe stof).

Verwijder de batterijen wanneer het apparaat voor langere tijd niet wordt gebruikt.

Zorg dat de batterijen correct ingezet worden. Let Op! Ondanks verkeerde plaatsing kan het apparaat toch werken.

Bewaar batterijen op een droge plek bij kamer temperatuur.

Stop batterijen niet in de koeling!

Duracell batterijen zullen na 5 jaar bewaren nog steeds een betrouwbare prestatie geven.

• console
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Bel je verzekeringsmaatschappij op en je probleem is opgelost.

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-07 22:53

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

console schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 19:50:
Bel je verzekeringsmaatschappij op en je probleem is opgelost.
Kan ook na eerst Duracell gebeld te hebben (als het dan nog nodig is).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-07 22:02

CoolGamer

What is it? Dragons?

Ik ook alleen vinden waarom het eventueel zou kunnen gaan lekken, maar niet wat je kan doen zodra het is gaan lekken.

De klantservice Duracell heeft een 0800 nummer wat je eerst even zou kunnen bellen: 0800-4455388, maar ik verwacht niet dat ze iets teruggeven.

[ Voor 5% gewijzigd door CoolGamer op 26-09-2009 19:58 ]

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentenman
Ik heb inmiddels met de klantenservice gebeld en het is in behandeling genomen. Ik heb mijn gegevens achter gelaten en alles netjes uitgelegd. Het alleraardigste meisje aan de telefoon laat nu een envelop opsturen voor de batterij zodat deze teruggestuurd en onderzocht kan worden.

Wordt vervolgd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Op de onderste foto zie ik dat er een stukje van het folie ontbreekt. Als de andere batterij (er vanuit gaand dat er 2 of meer batterijen in de afstandsbediening moeten) hier ook last van heeft, en ze zijn in serie geschakeld (vrijwel alle afstandsbedieningen) dan heeft de batterij kortsluiting kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-07 06:47

Blord

Hello Kitty !

Groentenman schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 19:16:
Ik heb inmiddels met de klantenservice gebeld en het is in behandeling genomen. Ik heb mijn gegevens achter gelaten en alles netjes uitgelegd. Het alleraardigste meisje aan de telefoon laat nu een envelop opsturen voor de batterij zodat deze teruggestuurd en onderzocht kan worden.

Wordt vervolgd...
Ik zou die envelop met de batterij aangetekend terugsturen. Jouw enig bewijs is die batterij en ze kunnen die "zomaar" verliezen.

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Groentenman schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 15:25:
Ik heb de batterij bewaard en wat foto's gemaakt waarop het merk, type, datum en het 'lek' te zien valt. Wat voor stappen zou ik kunnen ondernemen richting Duracell want bij zo een A-merk mag dit toch niet gebeuren en de vlek zit midden in het zicht van de bank.
Zoals je zelf al hebt ondervonden is Duracell geen A-merk. De technologie die men daar gebruikt voor alkaline batterijen is verouderd en ook de capaciteit is lager dan bijvoorbeeld Sony of Varta. Bij Duracell betaal je vooral voor de marketing en service niet voor de kwaliteit. Er zijn hier op GoT diverse topics over geweest.

Dat er in 2009 nog steeds batterijen spontaan ontploffen geeft aan dat Duracell al ruim 5 jaar niks heeft verbeterd. Je mag ze zeker wel verantwoordelijk houden want ze zijn al lang op de hoogte van het probleem, en ook de enige fabrikant waarbij er regelmatig dit soort dingen gebeuren.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Groentenman
F4T4L_3RR0R schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 23:42:
Op de onderste foto zie ik dat er een stukje van het folie ontbreekt. Als de andere batterij (er vanuit gaand dat er 2 of meer batterijen in de afstandsbediening moeten) hier ook last van heeft, en ze zijn in serie geschakeld (vrijwel alle afstandsbedieningen) dan heeft de batterij kortsluiting kunnen maken.
Ik heb beide batterijen gecheckt, maar dit is de enige die dit had. De andere batterij was op het oog gezien puntgaaf en had geen lekken of plekken zoals deze heeft. Ik neem aan dat uit die plek ook de 'rotzooi' van de batterij is uitgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Is dit een Originele van Duracell? Hij ziet er imho anders uit.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentenman
Het is een originele Duracell batterij, het zou door de foto's kunnen dat hij iets anders lijkt door de flits. Ik heb vandaag trouwens een envelop via UPS gekregen met daarin een nieuwe envelop :P om de batterij op te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthew
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-06 18:34

Matthew

Jeroen is _niet_ de baas

Hou ons op de hoogte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:58
@TS ik ben tot een paar maanden geleden ook in een precies soort gelijke strijd met Duracell geweest en ik kan je nog wat zeer interessante mails laten lezen.

Omdat ik er uiteindelijk met hen er niet uit kwam heb ik het op de inboedel verzekering gegooid en zij maken er nu een zaak van om hun gelijk bij P&G Tilburg te halen (zij doen de zaken voor Duracell)

Kort samengevat (nadat duracell 1e onderzoek had gedaan): Batterijen verkeerd geplaatst... daardoor kortsluiting ontstaan (door te snel ontladen) en hierdoor is die gaan lekken (iets met ontluchting ventiel).

Omdat me toetsenbord waarin deze batt zat al 6maanden werkte geloofde ik dat verhaal niet en deelde hen dat ook mede. En daaruit vandaan kwam de volgende conclusie.

De batterij had een spanning van 1.56V en zou dus opgeladen moeten zijn. Weer zogezegd door verkeerde plaatsing.

Toen ik ging vragen waarom ze bij 1e onderzoek "over ontladen" als conclusie hadden en als 2e conclusie "opgeladen" kreeg ik geen email meer terug :S

Voor mij dus nooit meer Duracell!! Want bij mij was het niet alleen een vlek maar ook een scheurtje ontstaan.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentenman
@klaasbram: tnx voor de info! Als het zo moet dan wordt het nog een leuke strijd aangezien ik zeker weet dat ik de batterijen goed heb geplaatst. Ik heb nog nooit batterijen verkeerd geplaatst dat voelt gewoon onnatuurlijk als je ze er verkeerd in doet. Lukt het via Duracell niet dan maar kijken of het ook via de inboedel verzekering kan, want het gaat wel om een bank van 5000 euro, het strijden waard lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Bij mij waren ze eerst aan de telefoon heel bereidwillig om alles te vergoeden...
Alleen toen ik de leverancier van de bank om een offerte gevraagd had voor de reparatie (a 900 euro <- ook geen goedkope bank ;) ) moest ik steeds achter reacties aan. Want dus geregeld 2 weken op zich liet wachten.

Ik wist zelf ook dat ik niets verkeerd had zitten want ik had er zelf foto's van gemaakt voordat ik ze eruit had gehaald. Nu moet ik nog tot week 42 wachten voordat me bank (2.5 zit) terug is terwijl deze al in week 37 is opgehaald (geregeld door inboedelverzekering).
Misschien is het straks wat om gezamenlijk Duracell aan te vechten als ze bij jouw ook moeilijk gaan doen.
Maar hiervoor is de PM functie misschien wel wat makkelijker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Iets als een Class action-achtige stap? Dan moet je met meer dan 2 mensen komen, dunkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentenman
Even een kleine update tussendoor. Er is zowel een brief naar P&G gegaan waarin we ze aansprakelijk stellen voor de schade en de batterij is opgestuurd om onderzocht te worden naar een onderzoekslab in Engeland. Op dit moment nog niks gehoord verder dus we wachten rustig af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
En hoe staat het er nu mee?
Ik zit ondertussen al weer een week op me gerepareerde bank. En ben nu bezig met een mailing richting PG Tilburg/ duracell. En als deze niet me eigen risico gaan vergoeden dan gaat de rechtsbijstand ingeschakeld worden en als die geen zaak erin zien dan stel ik ze persoonlijk aansprakelijk hoe dan ook wil ik me recht halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentenman
Goed we zijn wat weken verder, maar van de week heeft P&G eindelijk contact opgenomen. Uit het onderzoek is gebleken dat door over-ontlading de batterij is gaan lekken. De contactpersoon bij P&G heeft toen gevraagd hoeveel de bank heeft gekost en of we er al iemand naar hadden laten kijken. Dit is uiteraard nog niet gebeurd omdat dat hun pakkie an is en ze anders misschien iets hebben om mee te schermen. Komende week nemen ze als het goed is weer contact op voor het een en ander en hoop ik iets wijzer te worden of ze het boetekleed aantrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

De contactpersoon bij P&G heeft toen gevraagd hoeveel de bank heeft gekost en of we er al iemand naar hadden laten kijken. Dit is uiteraard nog niet gebeurd omdat dat hun pakkie an is en ze anders misschien iets hebben om mee te schermen.
Verklaar je nader? Wat zouden ze kunnen hebben om jou mee aan te pakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
@ groenteman. Kijk eens naar me 1e quote en vergelijk de tekst uit jouw mail eens...
De door u toegezonden batterijen bleken geen defecten te vertonen en voldoen volkomen aan de normen die voor Duracell batterijen gelden. Door uitgebreide analyse van de lekkende batterij (o.a. positieve en negatieve elektrode) kunnen onze deskundigen aangegeven dat deze batterij overontladen was. Duracell batterijen hebben een speciaal ontluchtings(ventiel)-systeem in alle batterijen ingebouwd als additionele veiligheid. Dit geeft bij overontlading een soort plofje en lekkage is het gevolg.
En dan hier een stukje gequote uit het vervolg onderzoek. (bekijk de vet gedrukte stukken eens)
De lekkende batterij is uitvoerig onderzocht. Hierbij wordt gekeken naar de eigenschappen en staat van de positieve en negatieve elektrode en de overige elektrische eigenschappen. De open klemspanning (ook wel OCV, open circuit voltage genoemd) bedroeg 1.645 volt. Zelfs een nieuwe volledig opgeladen batterij heeft een OCV onder 1.625 volt. Dit is een bewijs dat de batterij is opgeladen. Een mogelijke oorzaak hiervan is het verkeerd om plaatsen van de batterij in het toetsenbord. Als slechts één batterij verkeerd is geplaatst blijven veel apparaten helaas normaal functioneren.

Indien een batterij verkeerd wordt gebruikt, zoals in dit geval wordt opgeladen, dan kan de batterij gaan lekken doordat het ontluchtingssysteem geactiveerd wordt. Dit ontluchtingssysteem is een veiligheidssysteem en voorkomt een te hoge druk in de batterij als gevolg van verkeerd gebruik.
En zoals je uit het bovenstaande kunt lezen is het dan ook best begrijpelijk dat ik er tegen in ga. Ze leven een slecht product (oke 1 van de X waarbij x 100000 of meer is) en gooien "deskundige termen" er tegen aan om je te overtuigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentenman
Jejking schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 14:15:
[...]

Verklaar je nader? Wat zouden ze kunnen hebben om jou mee aan te pakken?
Het gaat er meer om dat wanneer er al iemand is geweest zij misschien kunnen zeggen dat er iemand al iets met de bank gedaan heeft en er dan een lulverhaal komt dat iemand er al aan heeft gezeten zonder dat zij het gezien hebben wat de kans op vergoeding misschien kleiner maakt. Het is misschien wat vergezocht maar ik houd liever alle opties open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentenman
Het lijkt mij inderdaad een goed idee om erin te gaan. Ik heb aan alle voorwaarden voldaan wat betreft de richtlijnen van Duracell en ik zal dan ook mijn poot stijf houden en niet laten intimideren door al die termen, dat is hun probleem >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:14
klaasbram schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 14:37:
@ groenteman. Kijk eens naar me 1e quote en vergelijk de tekst uit jouw mail eens...

[...]

En dan hier een stukje gequote uit het vervolg onderzoek. (bekijk de vet gedrukte stukken eens)
Als slechts één batterij verkeerd is geplaatst blijven veel apparaten helaas normaal functioneren.
[...]
Ik vraag me alleen af waar ze dit vandaan halen, als je er 1tje verkeerd om zet komt dat er feitelijk op neer dat er 2 batterijen minder inzitten. Er zijn maar weinig apparaten waar dit soort batterijen inzitten welke met 2 batterijen minder zouden kunnen werken. Je krijgt dan dus ruim 3 Volt minder op je apparaat te staan. Het lijkt me dat je dan al een apparaat met een batterij of 8 moet hebben voordat dit kans heeft om te werken.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Wat een kul dat ze zeggen dat het apparaat gewoon werkt als de batterij er verkeerd om inzit.
Ik heb dat namelijk nog nooit meegemaakt!

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentenman
Bij mij werkt mijn afstandbediening dus ook niet als er 1 batterij verkeerd om zit. Dit heb ik nog getest en expliciet in mijn brief richting P&G vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenix1337
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 27-07 22:12
als ze nog eens serie geschakeld zijn heb je de plus tegen de plus aanliggen en de min tegen de min. Ik vraag me af hoe er dan ooit een stroom moet gaan lopen. Misschien als je er een oude en een nieuwe indoet, maar tegelijk 2 nieuwe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Enkele puntjes:
Voc of OCV zoals ze het noemen: hiermee bedoelen ze de spanning die de batterij geeft zonder enige belasting (wanneer er dus geen verbruiker is op aangesloten en er dus geen energie wordt verbruikt). In zulke situaties gaat de spanning van de batterij iets hoger zijn dan wanneer er wel een verbruiker is (er zal dan een stroom zijn waardoor de spanning ietsjes daalt). Ikzelf heb nog nooit een batterij tegengekomen met een Voc hoger dan 1.6V (ik zit dat nu ook niet voortdurend te testen...).

Als een batterij verkeerd om in een toestel zit, samen met andere batterijen die wel juist zitten:
- heb ik nog niet meegemaakt dat een toestel daarmee functioneert
- kan het wel degelijk zijn dat er sprake is van een stroom (ook bij niet-functionerende toestellen) waarbij de verkeerd geplaatste batterij dan "opgeladen" wordt

Wat die zaken betreft klinkt het tot dusver aannemelijk wat ze zeggen.

Ik spreek me dan niet uit over:
- of de batterij al dan niet verkeerd geplaatst is door de gebruiker
- wat de onderzoekende partij "uitgestoken" heeft met de batterij (in de zin van: onderzoekende partij = belanghebbende partij waardoor je mogelijk niet van een geloofwaardig onderzoek kan spreken)
- het tegenstrijdige dat ze eerst spreken van "kunnen onze deskundigen aangegeven dat deze batterij overontladen was" en vervolgens melden "Dit is een bewijs dat de batterij is opgeladen." (of het moet zijn dat ik het hier niet goed begrepen heb.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-07 15:54
Frappant, ik had van de week ook al een Duracell (Mar 2015) die spontaan begon te lekken.
Heb hem inmiddels al ingeleverd bij een inzamelpunt (in plastic zakje) dat kan vast niet gezond zijn.

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Als ze jou ergens van "beschuldigen" dat je iets fout gedaan zou hebben, moet het reproduceerbaar zijn.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:14
Phoenix1337 schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 20:10:
als ze nog eens serie geschakeld zijn heb je de plus tegen de plus aanliggen en de min tegen de min. Ik vraag me af hoe er dan ooit een stroom moet gaan lopen. Misschien als je er een oude en een nieuwe indoet, maar tegelijk 2 nieuwe?
Het enige wat een batterij doet is een potentiaal verzorgen tussen plus en min. Normaal gesproken krijg je dus per batterij die in serie staat 1.5 Volt extra. Door een batterij echter om te draaien verlaag je juist de spanning met 1.5. Er kan dus best een stroom lopen en je kunt ook een batterij zo opladen, alleen dat een apparaat werkt met 3 V minder dan volgens de specificaties lijkt me nogal sterk.

1.5+1.5+1.5 -> 4.5 Volt
+- +- +-
1.5 -1.5+1.5 -> 1.5 Volt
+- -+ +-

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Het "mooie" is dus dan ik ook foto's heb van de lekkende batterij nog in me toetsenbord. Lekkage schade komt ook overeen met de batterij etc. En er is duidelijk op te zien dat ze goed geplaatst zijn. Verder vervang ik hoogstens 2x per jaar met batterijen omdat ik heel erg weinig typ.
Heb overigens nog niet getest of hij het ook doet met 1 verkeerd geplaatste batterij.(doe ik morgen wel testen)
Maar dit topic gaat over de situatie van Groenteman ook al lijkt de mijne er heel erg op ;) -> mijn bank is al gerepareerd alleen zit ik met een kosten post van 100 euro (eigen risico van me eigen verzekering)

edit:
Net even getest met 1 batterij verkeerd te plaatsen. En alles werkt dan nog wel op me toetsenbord. Dus ipv de 6v (4x 1.5v) werkt hij dus ook met 3v (3x 1.5v = 4.5v - 1.5v)

[ Voor 13% gewijzigd door The-Source op 08-11-2009 12:44 . Reden: toetsenbord testje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenix1337
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 27-07 22:12
redwing schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 22:33:
[...]

Het enige wat een batterij doet is een potentiaal verzorgen tussen plus en min. Normaal gesproken krijg je dus per batterij die in serie staat 1.5 Volt extra. Door een batterij echter om te draaien verlaag je juist de spanning met 1.5. Er kan dus best een stroom lopen en je kunt ook een batterij zo opladen, alleen dat een apparaat werkt met 3 V minder dan volgens de specificaties lijkt me nogal sterk.

1.5+1.5+1.5 -> 4.5 Volt
+- +- +-
1.5 -1.5+1.5 -> 1.5 Volt
+- -+ +-
Hmm je hebt inderdaad gelijk, mijn fout :) is al al weer 3 of 4 jaar geleden dat ik dat op scool heb gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentenman
Inmiddels heeft de klantenservice van P&G weer contact opgenomen en gevraagd of we iemand naar de bank kunnen laten kijken of deze nog te repareren valt of dat deze vervangen moet worden. Ik heb hierna contact opgenomen met de leverancier van de bank en de situatie uitgelegd. Ik word morgen als het goed is teruggebeld door de chef verkoop die schijnbaar een hoop ervaring heeft en ook over de service gaat. Ik hoop dat zij mij duidelijkheid kunnen verschaffen of iemand langs kunnen sturen om de bank de 'taxeren'.

Wordt vervolgd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentenman
Er is net iemand komen kijken van de leverancier van de bank en hij gaat een offerte opmaken om van het twee-zitsdeel het leer te vervangen. Het valt niet te repareren, omdat het organisch leer is en de zuren/troep van de batterij er helemaal ingetrokken is. Hij zal dit met spoed doen zodat ik dan van de week hopelijk P&G weer kan bellen met een prijsopgave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Mijn bank is gerepareerd door Nomot. Welke door de verzekering was ingeschakeld overigens. Maar de reparatie is wel heel netjes uitgevoerd want er is geen kleur verschil. (uit eindelijk waren beide zitting gedeeltes vervangen -> was maar 1 beschadigd maar wel vlakbij de overgang naar de andere)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Puch-Maxi schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 21:08:
Frappant, ik had van de week ook al een Duracell (Mar 2015) die spontaan begon te lekken.
Heb hem inmiddels al ingeleverd bij een inzamelpunt (in plastic zakje) dat kan vast niet gezond zijn.
Jammer dat je 'm al ingeleverd hebt - dit zou heel sterk extra bewijs geweest zijn bij TS z'n case - voor het geval er problemen zouden ontstaan mbt de vergoeding.

Dit kan al haast geen toeval meer zijn. Meerdere lekkende cellen uit dezelfde datum reeks lijkt wel heel erg op een fout tijdens de productie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentenman
Zo inmiddels weer een aantal weekjes verder maar ik heb goed nieuws! De kosten voor het netjes herstellen van de bank kwamen uit op 3750,- en dit wordt volledig vergoed door P&G! Dus binnenkort zodra het geld binnen is kunnen we de bank laten repareren. Iig een hele nette service van P&G/Duracell zoals je eigenlijk mag verwachten bij een A-merk!

Iedereen bedankt ook nog voor de reacties en het meedenken en ik zal wat foto's uploaden zodra de bank gerepareerd is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:55

-d-

Groentenman schreef op woensdag 09 december 2009 @ 17:31:
Zo inmiddels weer een aantal weekjes verder maar ik heb goed nieuws! De kosten voor het netjes herstellen van de bank kwamen uit op 3750,- en dit wordt volledig vergoed door P&G! Dus binnenkort zodra het geld binnen is kunnen we de bank laten repareren. Iig een hele nette service van P&G/Duracell zoals je eigenlijk mag verwachten bij een A-merk!

Iedereen bedankt ook nog voor de reacties en het meedenken en ik zal wat foto's uploaden zodra de bank gerepareerd is!
Goed nieuws :)
Nette service van Duracell, gaat toch om een schadepost van 3750 euro op een batterijtje van enkele euro's.

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:57

PoweRoy

funky!

Mooi opgelost dus :) lekker prijzige bank btw, is dat niet een nieuwe bank?

[This space is for rent]

Verwijderd

-d- schreef op woensdag 09 december 2009 @ 17:34:

Goed nieuws :)
Nette service van Duracell, gaat toch om een schadepost van 3750 euro op een batterijtje van enkele euro's.
Sterker nog, dat is de verkoopprijs. Inkooptechnisch gezien praten we niet over enkele euro's. ;) De marge op batterijen is gigantisch!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Groentenman schreef op woensdag 09 december 2009 @ 17:31:

Heb je dit op papier laten bevestigen? Beetje lullig als je die bank laat maken en ze dan met een smoesje komen.

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Wolly, als ik de gequote post lees lijkt het er voor mij op dat de TS eerst wacht op het geld voor dat hij de bank laat repareren.

• The-Source
En als ik hem 1 tip mag geven dan zou ik die geven.
Want mij werd in 1e instantie ook beloofd de kosten te dekken alleen voordat het zover was kreeg ik te horen dat ze het toch niet gingen doen.
Dus of zwart op wit of eerst geld.

• Groentenman
PoweRoy schreef op donderdag 10 december 2009 @ 10:34:
Mooi opgelost dus :) lekker prijzige bank btw, is dat niet een nieuwe bank?
De nieuwe bank kostte 6000,- euries, maar wel een duur schadepostje dus :P
Wolly schreef op donderdag 10 december 2009 @ 10:57:

Heb je dit op papier laten bevestigen? Beetje lullig als je die bank laat maken en ze dan met een smoesje komen.
We wachten nog even op de bevestiging per brief of tot wanneer het bedrag wordt bijgeschreven op de rekening.
begintmeta schreef op donderdag 10 december 2009 @ 16:46:
Wolly, als ik de gequote post lees lijkt het er voor mij op dat de TS eerst wacht op het geld voor dat hij de bank laat repareren.
Dit is inderdaad de bedoeling, een telefonische bevestiging is 1, maar er gaat pas iets gebeuren zodra het geld binnen is. :)

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2009 21:19 . Reden: meerdere reacties samengevoegd tot 1 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentenman
Zo. Het geld is inmiddels gestort dus begin volgend jaar kan de bank weg voor reparatie! Iedereen een fijne kerst en een gelukkig nieuwjaar alvast! Wij gaan iig het nieuwe jaar in met het vooruitzicht van een gerepareerde bank! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuiCk01
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 26-07 20:44
Tof dat je nog laat horen dat je het geld gekregen hebt.
JIj ook een fijn nieuwjaar! :).
Pagina: 1