Welke NMT kan UItzending en RTL gemist enz WEL weergeven?

Pagina: 1
Acties:

• pinolief
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-01-2021
Er zijn prachtige NMT's verkrijgbaar waarbij de een nog mooier is dan de ander.
De Popcornhour C200 en de later verwachte Conceptronic YuiXX beloven pareltjes te worden.
Of het echt zo is moet natuurlijk nog bewezen worden maar dergelijke NMT's zien er prachtig uit.

Wat ik niet of zelden lees zijn de tanks die zaken zoals Uitzending gemist ed kunnen afspelen.
Youtube zou geen probleem zijn maar dat is geen Uitzending Gemist.
Ik lees ook over hobbyisten die scripts oid in elkaar hebben geflanst waarmee het mer bepaalde tanks toch zou kunnen.
Welke dat dan zijn en of het echt werkt wordt me niet duidelijk of de maker is alweer met zijn sitekoppeling verdwenen.

Al met al is het me nogal onduidelijk en ik vind het afspelen van Uitzending gemist ed een belangrijke voorwaarde voor een tank
Een HTPC kan natuurlijk ook maar die heb ik weggedaan, je krijgt die nooit helemaal goed en naar je hand gezet en werd er op den duur moedeloos van
Zoals sommige ook zeggen...aanzetten een NMT en afspelen zonder geklooi met codecs, drivers ed...

• Hollanda
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-09-2025
rtlgemist en veronica, sbs6 kan je rippen met sdp multimedia en dan afspelen met iedere NMT.

• Aesculapius
  • Laatst online: 03-02 22:42
Mijn nieuwe Eminent EM7071 heeft een portal waar uitzending gemist inzit. Die werkt prima...

Zeg wat je doet en doe wat je zegt, dan wordt de hele wereld een stukje leuker

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-01 17:08

Booster

Superuser

Uitzending gemist is met de Popcorn A-110 geen probleem. RTL Gemist weet ik niet.

The cake is a lie | The Borealis awaits...

• Hollanda
Booster schreef op maandag 28 september 2009 @ 11:23:
Uitzending gemist is met de Popcorn A-110 geen probleem. RTL Gemist weet ik niet.
Welke url, want deze werkt niet meer...

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-02 14:27

ralpje

Deugpopje

pinolief schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 00:11:

Zoals sommige ook zeggen...aanzetten een NMT en afspelen zonder geklooi met codecs, drivers ed...
Dan wordt het tijd voor een HTPC met XBMC. Is er in een live versie (booten van CD of USB) dus geen gedoe met drivers etc. Daarnaast via scripts een prima ondersteuning voor Uitzending Gemist (zowel publieke omroep als RTL, SBS, Veronica, Net5, Southpark Channel, en nog meer meuk).

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• pinolief
Booster schreef op maandag 28 september 2009 @ 11:23:
En waarom is het geen probleem? zit deze functie dan in de software ingebakken of gebruik je een plugin oid die werkt?

• pinolief
Aesculapius schreef op maandag 28 september 2009 @ 11:20:
Mijn nieuwe Eminent EM7071 heeft een portal waar uitzending gemist inzit. Die werkt prima...
Dat hoor ik dus graag, is het alleen Uitzending gemist (ik heb idd een screenshot van Eminent gezien waarin je het UG icoontje zag staan) of kan je ook RTL/SBS gemist zien of desnoods toevoegen?

• pinolief
ralpje schreef op maandag 28 september 2009 @ 21:11:
[...]

Dan wordt het tijd voor een HTPC met XBMC. Is er in een live versie (booten van CD of USB) dus geen gedoe met drivers etc. Daarnaast via scripts een prima ondersteuning voor Uitzending Gemist (zowel publieke omroep als RTL, SBS, Veronica, Net5, Southpark Channel, en nog meer meuk).
Ehh Ralpje, ik schreef in mijn openingspost dat ik dus GEEN HTPC (meer) wil daar ik die dus gehad heb en blij ben dat ik daar vanaf ben.
Geen geneuzel met Windows/codecs/drivers enz enz waar je helemaal leip van wordt en echt soepel en gemakkelijk werken doet het gewoon niet.
Een HTPC is voor mij een gepasseerd station

• ralpje

ralpje

Deugpopje

pinolief schreef op woensdag 30 september 2009 @ 00:26:
[...]

Ehh Ralpje, ik schreef in mijn openingspost dat ik dus GEEN HTPC (meer) wil daar ik die dus gehad heb en blij ben dat ik daar vanaf ben.
Geen geneuzel met Windows/codecs/drivers enz enz waar je helemaal leip van wordt en echt soepel en gemakkelijk werken doet het gewoon niet.
En als je mijn quote nogmaals leest, geef ik aan dat je daar bij XBMC geen last van hebt. Het spul speelt 'out of de box' (de live cd die je downloadt) alles, inclusief iso's, mkv's, etc. Geen gedoe met codecs en drivers dus. Daarnaast is het een linux-based live cd, en is het onderhoud dat je moet doen beperkt tot de updates die volgens mij nog automagisch gaan ook.
Download nou gewoon die live-cd eens en trap het in je pc. Bevalt het je niet, haal je hem er weer uit en ben je klaar. Proberen waard, toch?

• Booster

Booster

Superuser

Ik zie het, jammer. Still, de NMT kan het wel degelijk want die heeft altijd prima gewerkt. Ik weet niet of Joris interesse heeft in het delen van zijn kennis, maar in theorie zouden denk ik heel veel mensen op GoT zo'n service kunnen maken.
pinolief schreef op woensdag 30 september 2009 @ 00:20:
En waarom is het geen probleem? zit deze functie dan in de software ingebakken of gebruik je een plugin oid die werkt?
Ik lees net dat de service die ik eerst gebruikte is opgeheven, maar in theorie kan iedereen hier met enig programmeerverleden een webpagina maken die de inhoud van uitzendinggemist.nl kan vertalen naar iets dat de A-110 begrijpt. Deze webpagina kun je op de NMT toevoegen als een soort bookmark.

Ik weet niet hoe moeilijk het is.. maar ik kan Joris wel eens PM'en.

[ Voor 40% gewijzigd door Booster op 30-09-2009 11:20 ]

• Booster

Booster

Superuser

Joris heeft zijn PM niet aanstaan, maar ik heb hem gemailt. Nog geen reactie helaas.

Ik vermoed dat het niet extreem moeilijk is om zoiets op te zetten. Ik heb de hosting al en ik kan er een hele korte domeinnaam voor registreren (makkelijk invoeren in de NMT), kan een beetje PHP-scripten, kan html en ontwerp ook wel redelijk okee.

[ Voor 3% gewijzigd door Booster op 06-10-2009 12:40 ]

• brinkdinges
  • Laatst online: 07-01 11:38
Zoals hier door Joris vermeld heeft hij al meerdere mensen zijn code gestuurd, zonder resultaat. Ik wilde er namelijk ook mee bezig gaan, want ik wil meer webcontent op m'n tv, en dat zonder eindeloos traag te moeten zoeken via de standaard apps.

Casemod: Cubeleon

• Booster

Booster

Superuser

Ah, dankje. Ik zie dat hij in C# en ASP.NET gewerkt heeft, dus daar kan ik sowieso niks mee. Maar ik vond wel wat sterk verouderde code op een andere plek. Ben helaas even kwijt waar, maar als je interesse hebt dan kan ik je die wel PM'en.

[edit]
Ik keek net eens in Firefox naar de pagina die de NMT normaal laad om youtube te kijken e.d., maar als je de code zo ziet is het toch ook niet heel raar dat het zo traag is:
MSP Portal

[ Voor 43% gewijzigd door Booster op 06-10-2009 22:04 ]

• brinkdinges
  • Laatst online: 07-01 11:38
Het is inderdaad niet raar dat hij zo traag is, hij moet echt veel teveel fancy dingen laden. Daarnaast staan er op youtube gewoon teveel video's, waardoor snel zoeken nog verder wordt bemoeilijkt.

Casemod: Cubeleon

Verwijderd

Ik heb een experimentje thuis lopen... een NMT compatible frontend voor UG.

Draait gewoon op thuispc, dus niet altijd online. Maar probeer eens en geef comment:

henk's uitzending gemist

• Hollanda
Verwijderd schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 18:32:
Ik heb een experimentje thuis lopen... een NMT compatible frontend voor UG.

Draait gewoon op thuispc, dus niet altijd online. Maar probeer eens en geef comment:

henk's uitzending gemist
Zo even proberen, werkt hier niet op een popcorn A110...

[ Voor 8% gewijzigd door Hollanda op 08-10-2009 00:24 ]

• Booster

Booster

Superuser

Het ziet er opzich netjes uit Henk :)

Morgen zal ik mijn pagina op het net zetten en hier posten om te laten testen.

Verwijderd

Hollanda schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 20:53:
[...]

Zo even proberen, werkt hier niet op een popcorn A110...
@HOLLANDA:
1e: Wat bedoel je met: "Werkt niet"? Wat gebeurt er wel of niet?
2e: Hoe wat waar kan jij makkelijk iets hosten?
3e: Kan ik hier eigenlijk prive berichten sturen... ?

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

3e - Direct Messages op ja zetten in je voorkeuren.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Booster

Booster

Superuser

Een eerste versie:
Booster in "[Mediaplayer] HDX-1000 Networked Media T..."
(graag daar reageren)

• Hollanda
Verwijderd schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 08:51:
[...]

@HOLLANDA:
1e: Wat bedoel je met: "Werkt niet"? Wat gebeurt er wel of niet?
2e: Hoe wat waar kan jij makkelijk iets hosten?
3e: Kan ik hier eigenlijk prive berichten sturen... ?
1e: Bekijk in windows media op klikken op de popcorn en vervolgens gebeurt er niks (de overige 2 linkjes doen het niet meer in de popcorn)
2e: Jij host thuis, ik @ datacenter, kan je 24/7 uptime bieden (als het goed werkt...)

Verwijderd

Wil je het nog eens proberen dan?
Ik heb het eea veranderd aan de userinterface en bij *mij* werkt het meestal goed.

Ik geef wel andere links bij gebruik van een normale webbrowser.
Op mijn HDX is altijd maar 1 afspeel link zichtbaar, maar in IE op mijn pc soms 3, afhankelijk van de aangeboden streams.

Wie wat waar zijn je hosting mogelijkheden? Ik gebruik nu .NET 3.5 en SQL Server.
Stuur me eventueel een prive bericht.

Verwijderd

@henkkelder

Mooooi dit is goed bericht...

Was alweer even op zoek naar uitzendinggemist voor de nmt.

Kan het zijn dat het scherm een stukje te groot is voor de a110? Ik moet nl. scrollen van links naar rechts.

Maar het werkt wel lekker moet ik zeggen. Als je een 24hr server zoekt kan ik je hier ook nog wel mee helpen.

In ieder geval alvast bedankt voor hetgeen wat je al gemaakt hebt....!

Verwijderd

Te groot voor A110?

Goede vraag. Het scherm is nu 1024 pixels breed.
Voor mijn HDX in full HD is zeker niet te groot. Ik heb het iets smaller gemaakt :-)

Hosting is inderdaad een idee ja, alhoewel ik eigenlijk nog niet weet wat de mensen van uitzending gemist er van vinden.

Misschien moet ik alleen Syabas machines gaan ondersteunen ipv zoals nu ook browsers.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 23:25:
Te groot voor A110?

Goede vraag. Het scherm is nu 1024 pixels breed.
Voor mijn HDX in full HD is zeker niet te groot. Ik heb het iets smaller gemaakt :-)

Hosting is inderdaad een idee ja, alhoewel ik eigenlijk nog niet weet wat de mensen van uitzending gemist er van vinden.

Misschien moet ik alleen Syabas machines gaan ondersteunen ipv zoals nu ook browsers.
Waarschijnlijk vinden die mensen van uitzendinggemist er niet veel van denk ik, je host alleen maar links toch ;) ?
In ieder geval ben ik er hartstikke blij mee!

Verwijderd

ralpje schreef op maandag 28 september 2009 @ 21:11:
[...]
Daarnaast via scripts een prima ondersteuning voor Uitzending Gemist (zowel publieke omroep als RTL, SBS, Veronica, Net5, Southpark Channel, en nog meer meuk).
Ziet er leuk uit, waar kan je die scripts vinden?

• Hollanda
Verwijderd schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 23:33:
Wil je het nog eens proberen dan?
Ik heb het eea veranderd aan de userinterface en bij *mij* werkt het meestal goed.

Ik geef wel andere links bij gebruik van een normale webbrowser.
Op mijn HDX is altijd maar 1 afspeel link zichtbaar, maar in IE op mijn pc soms 3, afhankelijk van de aangeboden streams.

Wie wat waar zijn je hosting mogelijkheden? Ik gebruik nu .NET 3.5 en SQL Server.
Stuur me eventueel een prive bericht.
Zal het vanavond even proberen, .NET en SQL moet geen probleem zijn, echter krijg je geen toegang tot de SQL server.

• ralpje

ralpje

Deugpopje

Verwijderd schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 12:34:
[...]

Ziet er leuk uit, waar kan je die scripts vinden?
Check even het grote xbmc-topic hier op got. Zoeken doe je naar xot-uzg :)

• kegeltje26
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-12-2025
pinolief schreef op woensdag 30 september 2009 @ 00:26:
[...]

Wat is het dan wel geworden? Ben daar wel nieuwsgierig naar. Motiveer je keuze ook :)

• pinolief
Het idee van het kunnen kijken naar UG of RTL/SBS gemist heb ik maar voorlopig achter me gelaten.
Als ik lees wat een gedoe het allemaal blijkt te zijn geloof ik het verder wel.
Als het echt moet zet ik wel een oude laptop met Windows neer dan kan het ook.

Ik heb een Eminent 7075 aangeschaft sinds vorige week, speelt praktisch alles af en werkt prima en eenvoudig.
In elk geval een stuk gemakkelijker als een HTPC of een MCE.

• Cardinoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-10-2017
Sorry dat ik dit oude topic weer omhoog trek maar was de enige die in kon vinden of mediaplayer icm RTL Gemist + Uitzending Gemist

We zijn inmiddels zo'n 3 jaar verder dus weet niet of er inmiddels al mediaplayers zijn die deze 2 hebben ingebouwd? Heb al wat gezocht maar kon niks vinden

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Volgens mij Boxee, maar ik weet het niet zeker dus zou het wel even checken.

Op mijn NMT werkt RTL met een proxy op een PC via gemistvoorjenmt.nl en uitzendinggemist zonder die proxy. Maar dat ding is ouder dan dit topic, dus die zou ik niet kopen :p

[ Voor 15% gewijzigd door Marzman op 30-06-2012 18:24 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Ceejay
  • Laatst online: 22-02-2023
Mijn Philips TV van alweer 2-3 jaar oud heeft internet + "apps" , waaronder ook rtl gemist en uitzending gemist (dus de volledige internet versie), beeldkwaliteit is uiteraard niet jedat, maar het zit erop. Tegenwoordig zullen de SmartTVs van Samsung en zo, ja al die tvs met internet, dat ook wel hebben.

• kegeltje26
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-12-2025
Ceejay schreef op zondag 01 juli 2012 @ 20:03:
Mijn Philips TV van alweer 2-3 jaar oud heeft internet + "apps" , waaronder ook rtl gemist en uitzending gemist (dus de volledige internet versie), beeldkwaliteit is uiteraard niet jedat, maar het zit erop. Tegenwoordig zullen de SmartTVs van Samsung en zo, ja al die tvs met internet, dat ook wel hebben.
Plus de Android devices kunnen inmiddels dit ook allemaal..
Pagina: 1