Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Berimbau
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-11 10:33
Wat ik mij nu al even afvraag. Wat zal de toekomst zijn voor ADSL nu kabel al een tijdje veel hogere snelheden aanbiedt en in de nabije toekomst zelfs verder verhoogd naar 80 en zelfs 100+ Mbps (Ziggo).
ADSL die de partuculieren nu nemen gaat tot 20 Mbps, dit is al tijden de maximale snelheid.

Als ik in Wikipedia: ADSL lees bestaat sinds 2003 de ITU G.992.5 standaard die snelheden mogelijk maakt tot 24 Mbps, hierna lees ik niets meer over eventuele toekomstige standaarden en mogelijke verhogingen.

Zit er nog ontwikkeling in nieuwe standaarden voor ADSL/DSL en welke snelheden zullen dan mogelijk zijn?
Of is de winnaar qua snelheden gewoon de kabel? (Voor nu en de nabije toekomst)

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-11 15:16

krvabo

MATERIALISE!

[VDSL] De uitrol en de impact op de breedband markt

VDSL(2) en glasvezel, ADSL wordt gewoon opzij gegooid

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Er wordt op beperkte schaal VDSL uitgerold, Wikipedia: VDSL

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• HanG-BuiK-ZwijN
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:07

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

het allergrootste probleem van ADSL en aanverwante technieken is en blijft de afstand tot de centrale, die is in de randstad vaak nog wel ok maar in de rest van nederland zijn meer dan genoeg huishoudens die te ver van een centrale liggen om nog een fatsoenlijke snelheid te halen en nederland is echt wel t grootste gedeelte buiten de randstad. Kabel heeft daar veel minder last van en kabel ligt al overal of vrijwel overal door nederland, waardoor kabel veel makkelijker die snelheden kan leveren an veel mensen, glasvezel is nog geen concurrentie van kabel omdat t er nog te weinig ligt en voordat in 40% van NL glasvezel te verkrijgen is zijn we 15 jaar verder :P

http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!

• Titusvh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-11 13:13
HanG-BuiK-ZwijN schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 11:37:
het allergrootste probleem van ADSL en aanverwante technieken is en blijft de afstand tot de centrale
[...]glasvezel is nog geen concurrentie van kabel omdat t er nog te weinig ligt
Over koper kan je prachtige snelheden halen, kijk naar je gigabit netwerkje thuis.
Je hoeft dan ook geen glasvezel tot in huis aan te leggen. Als je alleen de 'kastjes in de wijk" aansluit op glas, dan blijft het laatste stuk weliswaar koper. Maar een stuk korter en dus veel hogere snelheden mogelijk. En de kosten zijn een heel stuk lager omdat je veel minder op glas aansluit.
Volgens mij is dit ook het idee achter VDSL.

Waar ik zelf wel vanaf wil is de enorme Asymetry van A-DSL. Ik wil best wat downstream inleveren voor hogere upstream.
Onlinebackup wordt steeds populairder, terwijl de hoeveelheden data explosief toenemen met al die 12MP fotocamera's...

Verwijderd

Titusvh schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 11:46:
[...]

Over koper kan je prachtige snelheden halen, kijk naar je gigabit netwerkje thuis.
Verschil is dat er vaak geen cat6 van je woning naar de wijkcentrale ligt

• Axelfoley007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 30-11 21:04
Wat ik me eigenlijk af vraag is hoelang de ADSL variant nog op de markt is/zal zijn ?, en dan bedoel ik dat het overal verdwenen is en vervangen is door VDSL of glas. Ik heb het idee dat het nog heel lang gaat duren.

Verwijderd

Als het niet kan concureren op snelheid dan zal het wel gaan concureren op prijs. Kabel is wat ik ervan weet absoluut, duurder dan een simpel adsl abbonoment. (Vind 20 euro per maand voor een beetje internet nog steeds te veel)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2009 12:12 ]

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:03
Wat ik begrepen heb is dat KPN af wil van de grotere centrales, in plaats hiervan komen er dan kleinere buurtcentrales. Hierdoor verkort men de afstand tot de centrale, de z.g.n. last mile.
In de toekomst blijven er dan twee hele grote centrale's over, in Amsterdam en nog een grote stad in Nederland.
Verder is men nu ook bezig met het uitrollen van VDSL

My favorite programming language is solder.

Verwijderd

Puch-Maxi schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 12:22:
Wat ik begrepen heb is dat KPN af wil van de grotere centrales, in plaats hiervan komen er dan kleinere buurtcentrales. Hierdoor verkort men de afstand tot de centrale, de z.g.n. last mile.
In de toekomst blijven er dan twee hele grote centrale's over, in Amsterdam en nog een grote stad in Nederland.
Verder is men nu ook bezig met het uitrollen van VDSL
KPN heeft al bewezen dat ze niets voor elkaar kunnen krijgen, het is wachten op de andere spelers waarbij Tele2 het voortouw heeft genomen. Jammer dat ze hun eigen straatkasten niet hebben en dus vast zitten aan de langere lijnen naar de wijkcentrales maar het is beter dan niets.

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-09 21:22

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Zoals ook in een ander topic besproken: [VDSL] De uitrol en de impact op de breedband markt
Kan het vanuit KPN nog wel even duren voordat VDSL uitgerold gaat worden, omdat het all-ip netwerk nog niet is afgerond.

Tele2 bied al wel VDSL aan, vanuit de huidige centrales, waar uiteindelijk VDSL vanuit straat kasten, aangeboden zou moeten worden, in verband met de afstanden tot de centrale.

Voorlopig zal waarschijnlijk Kabel (Coax), Glasvezel en ADSL dus nog wel even naast elkaar blijven bestaan, maar hier zal steeds meer VDSL bij komen tot er straks naast Coax en Glasvezel misschien alleen nog een draadloze variant (WiMax, LTE, etc) beschikbaar is. En misschien komen we uiteindelijk wel alleen op glasvezel en draadloos uit, omdat ook coax tegen beperkingen aan zal gaan lopen.

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13:16
Verwijderd schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 11:48:
[...]

Tja het blijft gewoon standaard telefoonkabel,waar je over kan telefonere of met wat poespas techniek,adsl 1,2 en 2+,sdsl,shdsl,vdsl 1,2 en 2+. kan gebruikenEn voorlopig niets anders

[ Voor 6% gewijzigd door vincedd op 25-09-2009 16:16 ]

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-11 19:17
vincedd schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 16:14:
[...]Tja het blijft gewoon standaard telefoonkabel,waar je over kan telefonere of met wat poespas techniek,adsl 1,2 en 2+,sdsl,shdsl,vdsl 1,2 en 2+. kan gebruikenEn voorlopig niets anders
alleen jammer dat de afstanden wat groter zijn en daarom heeft ADSL problemen met snelheid. Als iedereen binnen 100m van een centrale zat bestonden er ook vast wel ADSL 120 abonnementen.

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

BartNL schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 20:14:
[...]

alleen jammer dat de afstanden wat groter zijn en daarom heeft ADSL problemen met snelheid. Als iedereen binnen 100m van een centrale zat bestonden er ook vast wel ADSL 120 abonnementen.
Je bedoelt VDSL abbonementen van 100?
Overigens is Tele2 dus begonnen met 60 voor mensen dicht bij een centrale waar zij upgraden.

Als KPN dit nu ook zou doen, en dan later de overige straat kasten upgrade, dan kan de DSL techniek nog even mee, totdat er overal glasvezel beschikbaar is natuurlijk.

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13:16
KPN zit gewoon al wat jaartjes te slapen.Ze roepen van alles,maar er gebeurd weinig.Iets van 5 plaatsen in nederland krijgen over 2 jaar vdsl,daar worden namelijk de wijkcentrales afgebouwd,zodat andere partijen hun apparatuur eruit kunnen halen.Voor de rest geberurd er niets.En upc en ziggo maar klanten wegtrekken met hun kabelzooi

Verwijderd

Oosterhout heeft al VDSL... dus! ;)

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-11 17:37
Los van het feit dat ik 20 Mbit voorlopig genoeg vind, denk ik dat de kabelaars nu een voorsprong opbouwen die ze niet weer weg gaan geven.

Enige + voor Adsl (daarom wil ik ook geen kabel internet) is dat je op je koperdraad kan kiezen welke provider je wil. Hoewel dat ook meer en meer een KPN only business wordt.

Verwijderd

Berimbau schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 07:28:
Wat ik mij nu al even afvraag. Wat zal de toekomst zijn voor ADSL nu kabel al een tijdje veel hogere snelheden aanbiedt en in de nabije toekomst zelfs verder verhoogd naar 80 en zelfs 100+ Mbps (Ziggo).
ADSL die de partuculieren nu nemen gaat tot 20 Mbps, dit is al tijden de maximale snelheid.

Als ik in Wikipedia: ADSL lees bestaat sinds 2003 de ITU G.992.5 standaard die snelheden mogelijk maakt tot 24 Mbps, hierna lees ik niets meer over eventuele toekomstige standaarden en mogelijke verhogingen.

Zit er nog ontwikkeling in nieuwe standaarden voor ADSL/DSL en welke snelheden zullen dan mogelijk zijn?
Of is de winnaar qua snelheden gewoon de kabel? (Voor nu en de nabije toekomst)
ADSL heeft inderdaad haar langste tijd gehad. VDSL, nu al in versie 2, is voor standaard twisted-pair kopernetwerken de volgende stap. Daarin zijn ruwweg twee mogelijkheden:

1) of je plaatst VDSL2 DSLAM's (of in sommige gevallen alleen maar DSLAM-kaarten, omdat de DSLAM's zelf geschikt zijn voor die nieuwe kaarten) in de huidige wijkcentrale; het voordeel is dat het een beperkte investering vergt, maar het nadeel is dat vanaf ongeveer 1 tot 1.5km de kwaliteit van het VDSL-protocol zo drastisch afneemt, dat het niet meer beter presteert dan het huidige ADSL. Dat betekent dat je lang niet de volledige klantenbase dezelfde snelheden kan bieden, en omdat bepaalde diensten (vooral digitale tv) flink wat bandbreedte opeisen, kan je dan dus niet alle klanten dezelfde diensten bieden. En dat is marketing-technisch heel vervelend.
2) of je plaats straatkasten veel dichter bij de klant, en legt glasvezelringen tussen die straatkasten; in dit geval heb je de VDSL DSLAM veel dichter bij de klant staan, en kan je dus iedereen een bruikbare snelheid garanderen. Dit is echter vele malen duurder dan de eerste keuze, en vervolgens is de vraag: hoelang blijft een dergelijk netwerk interessant (hoelang kan het concurreren met andere technieken), en dat blijkt beperkt te zijn.

KPN kiest hierdoor uiteindelijk voor FttH (fiber to the home) - heel Nederland moet in de toekomst verglaasd worden. Dit is namelijk wel toekomstvast (in A'dam is al getest met Gbit/sec snelheden) Maar dat kost tijd, en nog veel meer investeringen dan het VDSL-in-de-straatkast-concept. KPN's strategie tot nu toe was om VDSL in de straatkast te doen om snel gebieden te ontginnen voor de nieuwe dienstpakketten (zie www.kpnglasvezel.nl), en FttH door Reggefiber aan te laten leggen. Men dacht ook slim te zijn: VDSL zorgt ervoor dat er alvast glasvezelringen gelegd worden, en dan hoef je later alleen maar koperdraden te vervangen door glasvezels, en dan zijn mensen naadloos overgegaan op glas. Echter, dat werkt niet helemaal zo: Reggefiber's concept zet de FttH-centrales verder van de klant af dan dat de VDSL-straatkasten staan, dus de topologie komt niet overeen. Mede hierom denk ik dat de waarde van VDSL middels straatkasten een beetje daalt, en de uiteindelijke winst misschien niet opwegen tegen de benodigde investeringen. De kans bestaat dat er daarom harder ingezet wordt op glas. Maar dat is duur (en niemand heeft nu geld), en het kost ook nog eens tijd. Dus tot die tijd zullen de kabelboeren goeie zaken kunnen doen.
Axelfoley007 schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 11:52:
Wat ik me eigenlijk af vraag is hoelang de ADSL variant nog op de markt is/zal zijn ?, en dan bedoel ik dat het overal verdwenen is en vervangen is door VDSL of glas. Ik heb het idee dat het nog heel lang gaat duren.
Het was eerst de bedoeling dat KPN haar wijkcentrales zou sluiten vanaf 2012. Dus dat zou direct de houdbaarheidsdatum van ADSL als landelijk dekkende techniek aanduiden. Echter, die beslissing is weer teruggedraaid, als ik me niet vergis (om de een of andere reden leveren de gebouwen blijkbaar minder op dan verwacht... hoe zou dat nou komen ;)), dus ik verwacht dat tussen 2013 en 2016 het einde van ADSL wel in zicht is. VDSL2 geef ik overigens maar marginaal meer tijd - coax, fiber en dingen als LTE zijn of superieur of veel minder duur om te bouwen.
Verwijderd schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 13:05:
KPN heeft al bewezen dat ze niets voor elkaar kunnen krijgen, het is wachten op de andere spelers waarbij Tele2 het voortouw heeft genomen. Jammer dat ze hun eigen straatkasten niet hebben en dus vast zitten aan de langere lijnen naar de wijkcentrales maar het is beter dan niets.
Ik denk dat je KPN onderschat. Ja, KPN is altijd reactief, omdat ze een markt te beschermen hebben, en niet zo hard hoeven (en vaak ook niet kunnen, op de enorme schaal waarop ze acteren) te innoveren, maar uiteindelijk is het altijd KPN die de toon zet. Ze wachten op kleinere partijen (zoals inderdaad Tele2, of vroeger Cistron, Versatel, BaByXL en BBned) voor de innovatie en om de 'honger' bij de klant aan te wakkeren, en dan pakken zij de markt. Zo gaat het altijd, en zo gaat het ook blijven.
vincedd schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 22:25:
KPN zit gewoon al wat jaartjes te slapen.Ze roepen van alles,maar er gebeurd weinig.Iets van 5 plaatsen in nederland krijgen over 2 jaar vdsl,daar worden namelijk de wijkcentrales afgebouwd,zodat andere partijen hun apparatuur eruit kunnen halen.Voor de rest geberurd er niets.En upc en ziggo maar klanten wegtrekken met hun kabelzooi
Sorry, maar je hebt echt geen enkel idee waar KPN mee bezig is. ;)
pennywiser schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 22:36:
Los van het feit dat ik 20 Mbit voorlopig genoeg vind, denk ik dat de kabelaars nu een voorsprong opbouwen die ze niet weer weg gaan geven.
Coax heeft ook zijn beperkingen. En je leest het ook constant: Ziggo en UPC maken de snelheden niet waar die ze adverteren. Daarbij knijpt UPC ook nog eens zonder dat te melden. En vergeet niet dat ze ook nog steeds met lousy uploadsnelheden komen (120 Mbit/sec down klinkt leuk, maar met 10 Mbit/sec up? dat is minder dan 10% van je downloadsnelheid!). En de latency is bijvoorbeeld niet te vergelijken met die op FttH. En synchroon 1 Gbit/sec op coax? Vergeet het maar. Zoals gezegd is dat al werkend gezien hier in A'dam op glas. De techniek is nu nog te duur, en maar zeer weinig mensen hebben er wat aan (je interne netwerk is meestal ook maar 100 Mbit/sec), maar als je eenmaal glas hebt, kan je voorlopig weer even door blijven groeien, zonder al te hoge investeringen te hoeven doen.

Zoals al gezegd zullen de kabelboeren wel een voorsprong op kunnen bouwen met de huidige stand van zaken. Maar volgens mij lopen ze nog wel wat achter (UPC en Ziggo hebben samen 36% van de markt in handen). Nou weet ik niet wat ZeelandNet, CaiWay en de overige regionale boertjes nog doen, maar ik heb toch het vermoeden dat er op dit moment behoorlijk wat meer ADSL klanten zijn dan kabelaars.
Enige + voor Adsl (daarom wil ik ook geen kabel internet) is dat je op je koperdraad kan kiezen welke provider je wil. Hoewel dat ook meer en meer een KPN only business wordt.
De grootste winst is daar concurrentie geweest. Als dat er niet geweest was, had je nog steeds 50e voor een 8 Mbit/sec lijntje betaald. De kabelaars zijn nooit prijsinnovators geweest (Rob van Esch kan wel hard roepen dat concurrentie alleen tussen en niet op infrastructuren werkt, maar de concurrentie tussen ADSL-partijen onderling heeft de huidige prijsstelling bepaald - als het aan die club ex-ambtenaren van hem gelegen had, betaalde je nu nog steeds het volle pond), de goedkope en snelle lijnen in NL (we lopen voorop in de wereld) hebben we aan concurrentie op KPN's kopernetwerk te danken. De keerzijde is wel prijserosie: er is nu totaal geen marge meer te maken op ADSL, dus partijen gaan achter elkaar over de kop (nou ja, niet echt over de kop, maar KPN tikt ze op de kop, zeg maar ;)).

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-11 19:17
Robinski schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 21:26:
[...]Je bedoelt VDSL abbonementen van 100?
Overigens is Tele2 dus begonnen met 60 voor mensen dicht bij een centrale waar zij upgraden.

Als KPN dit nu ook zou doen, en dan later de overige straat kasten upgrade, dan kan de DSL techniek nog even mee, totdat er overal glasvezel beschikbaar is natuurlijk.
nee ik bedoel dat ik op meer dan 2 km van de centrale zit en qua snelheid dus niets aan de momenteel beschikbare ADSL / VSDL technieken heb. De centrale waarop ik zit is nu 20 mbit maar mijn ADSL modem connect op 7 mbit. Wanneer ADSL netwerk wordt aangepast zodat de wijkcentrales dichter bij de klanten komen zie ik wel toekomst voor ADSL / VSDL.

• krvabo

krvabo

MATERIALISE!

Ik ga even hier weer verder met de discussie, omdat dit topic het meest recent is over dit onderwerp.
Een berichtje van onze frontpage:
KPN is bezig met de voorbereidingen voor de uitrol van zijn vdsl2-productaanbod. Het telecombedrijf is momenteel druk doende zijn glasvezelnetwerk hiervoor geschikt te maken. Dochter Xs4all start begin volgend jaar met zijn vdsl-aanbod.

KPN zelf wil nog weinig kwijt over zijn plannen met betrekking tot vdsl2. "Het mag duidelijk zijn dat KPN al langer de mogelijkheden onderzoekt om sneller internet aan te bieden. De snelheden zullen dus omhoog gaan. Wanneer en hoe, daarover willen we nu echter nog niets kwijt", aldus woordvoerder Steve Hufton.

KPN-dochter Xs4all, die voor zijn productaanbod gebruikmaakt van het netwerk van KPN, is echter een stuk spraakzamer. Deze provider bevestigt desgevraagd in de eerste helft van 2010 een vdsl2-pakket op de markt te zullen brengen. Het vdsl2-abonnement zal een downloadsnelheid van maximaal 50Mbps hebben, met een uploadsnelheid van 13Mbps. Prijzen zijn nog onbekend.

"Het wachten is voor ons op KPN", aldus Niels Huijbrechts, woordvoerder van Xs4all. "Wij maken gebruik van het glasvezelnetwerk van KPN." Xs4all zelf is momenteel druk doende zijn klantsystemen geschikt te maken voor het nieuwe aanbod.

Xs4all zal overigens na de introductie van vdsl2 ook een televisie-abonnement gaan aanbieden. Dit iptv-abonnement zal naar alle waarschijnlijkheid een afgeleide zijn van het iptv-product van KPN. De kans bestaat dat KPN in diezelfde periode zijn iptv-aanbod zal uitbreiden met hd-signalen. Tijdens de presentatie van de kwartaalcijfers in juli maakte KPN al bekend in 2010 met hdtv via iptv te zullen komen.
nieuws: Xs4all start in 2010 met vdsl2 via netwerk KPN

Nu zal het zo zijn dat XS4ALL niet de enige kpnprovider zal zijn die vdsl2 zal gaan aanbieden, maar ook andere providers van kpn. Xs4All kennende zullen ze wel veel te veel vragen, maar wellicht dat andere dochterbedrijven met een leuk aanbod komen.

Ik vraag me echter af in hoeverre BBNed meegaat in deze uitrol. Voor zover mij bekend was had BBNed moeite met het meeuitrollen van het vdsl2-netwerk doordat het zoveel geld kost, maar ze zullen allicht op enkele plaatsen ook vdsl2 gaan aanbieden.
Uit de tijd van adsl (en adsl2) was het zo dat BBNed altijd erg hoge snelheden aanbod voor minder geld dan kpn, die lagere snelheden aanbood. Als we dat nu hier weer zullen zien is het wellicht mogelijk om 100mbit full duplex te krijgen voor <80 euro per maand. Of wellicht 50/50 voor 40-50?

Maargoed, uiteindelijk heeft kpn zich dus toch aan "mijn" voorspellingen gehouden, begin 2010 :)

• Marzman
  • Niet online

Marzman

BBNed was daar al eerder mee bezig als KPN -> http://www.bbned.nl/netwerk/vdsl/

Aan de prijzen van ADSL zie je wel dat het aan het einde van de productcyclus zit. Ik vraag me wel af hoe VDSL uit gaat pakken, op de Tele2 manier (gewoon in de huidige centrales) zullen veel mensen nauwelijks een hogere snelheid halen omdat ze wat verder van de telefooncentrale afzitten.

/▌

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Marzman schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 12:27:
BBNed was daar al eerder mee bezig als KPN -> http://www.bbned.nl/netwerk/vdsl/

Aan de prijzen van ADSL zie je wel dat het aan het einde van de productcyclus zit. Ik vraag me wel af hoe VDSL uit gaat pakken, op de Tele2 manier (gewoon in de huidige centrales) zullen veel mensen nauwelijks een hogere snelheid halen omdat ze wat verder van de telefooncentrale afzitten.
Als ze beginnen met vanuit de telefoon centrale, wat volgens vele alleen het vervangen van DSLAM kaarten betekend, dan kan relatief voordelig door KPN worden geüpgrade. Voor de mensen die dan dus dicht genoeg bij wonen is dit alvast gunstig, later kan dan alsnog de wijkkast worden geïntroduceerd (welke duurder is), waarmee ook de rest bediend kan worden.

We zullen het zien wat KPN gaat doen... ik kan iig haast niet wachten, zou graag iets meer upload willen hebben dan de huidige 1 Mbit.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Op dit moment vind ik het eigenlijk wel prima. 17 mbit voor 20 euro, 1 mbit upload. Ik draai geen servertjes meer dus het is wel voldoende en met 17 mbit zijn downloads ook al snel binnen.

/▌

• krvabo

krvabo

MATERIALISE!

Ook als je geen server draait is meer upload zo handig.
Foto's (hyves, flickr, etc), zipfiles (mediafire, megaupload, etc), filmpjes (youtube, vimeo), grote mailtjes, Google Wave, etc..
Allemaal toepassingen die veel hebben aan een grote upload.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

krvabo schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 17:42:
Ook als je geen server draait is meer upload zo handig.
Foto's (hyves, flickr, etc), zipfiles (mediafire, megaupload, etc), filmpjes (youtube, vimeo), grote mailtjes, Google Wave, etc..
Allemaal toepassingen die veel hebben aan een grote upload.
Ik zou er op dit moment niet voor upgraden. Mijn verbinding wordt het meeste gebruikt voor het downloaden van series en dat kan toch niet veel sneller op mijn NMT.

Alles wat je opnoemt komt wel een voor, maar in de praktijk doe ik dat zo weinig. Misschien dat dit anders zou zijn met een snellere upload maar ik heb er nog geen behoefte aan. Ook de apparatuur die ik gebruik is er niet op berekend (NMT, Powerplugs enz).

/▌

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Hier kan alles overweg met gbit zelf, behalve de Fritz!Box van xs4all, maar ik neem aan dat er voor VDSL eentje komt die wel snel genoeg is.

• krvabo

krvabo

MATERIALISE!

Ik had uit nieuwsgierigheid toch even een mailtje verstuurd naar mijn bbned-provider om te kijken of ze wellicht iets wisten over wat BBNed gaat doen, dit kreeg ik terug;
Geachte heer/mevrouw,

Op dit moment zijn er verschillende ontwikkeling op ons/bbned netwerk. O.A vdsl en ipV6. Wanneer hier echter voor u als gebruiker nieuwe mogelijkheden in komen is nog niet bekend.

Houd altijd onze en de site van bbned in de gaten voor actuele update\'s.

Met vriendelijke groet,

Businessdesk Concepts ICT
Zoals te verwachten viel konden ze er nog niets over loslaten, maar toch enige 'confirmatie' dat BBNed er mee bezig is. We zullen zien :)

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Als ik in de kwartaal rapportage van KPN blader dan komt er niet veel goeds met FttC en FttH.
Bijv: FttH Gold: 100 Mbit down / 6 Mbit up

Waarom ga je in hemelsnaam maar naar 6 MBit upload!
Die download van 100 is leuk, maar voor vele is een hogere upload wenselijker.

Anders kost het je alsnog veel tijd om je vakantie foto's naar (diverse) sites te uploaden, of je vakantie filmpjes. Dat p2p er ook baat bij heeft, daar hebben we het dan nog niet eens over.

• Titusvh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-11 13:13
Verwijderd schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 11:48:
[...]
Dat gaat ook steeds beter.
Ik haal over mijn aderpaartje over DSL nu de dubbele snelheid van mijn eerste UTP netwerk.

Verwijderd

Robinski schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 14:30:
Als ik in de kwartaal rapportage van KPN blader dan komt er niet veel goeds met FttC en FttH.
Bijv: FttH Gold: 100 Mbit down / 6 Mbit up

Waarom ga je in hemelsnaam maar naar 6 MBit upload!
Die download van 100 is leuk, maar voor vele is een hogere upload wenselijker.
Sowieso zijn de pakketten op dit moment: 30/3, 50/5 en 60/6. 100/6 bestaat nog niet (www.kpnglasvezel.nl). De reden hiervoor is simpel: KPN wil hetzelfde commerciele pakket aanbieden op FttC als op FttH. FttC (=VDSL) heeft een upstreamsnelheidsbeperking. Dus zolang die pakketten dezelfde commerciele eigenschappen moeten blijven hebben, zal de upstream niet spannend veranderen.

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Verwijderd schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 15:13:
[...]

Sowieso zijn de pakketten op dit moment: 30/3, 50/5 en 60/6. 100/6 bestaat nog niet (www.kpnglasvezel.nl). De reden hiervoor is simpel: KPN wil hetzelfde commerciele pakket aanbieden op FttC als op FttH. FttC (=VDSL) heeft een upstreamsnelheidsbeperking. Dus zolang die pakketten dezelfde commerciele eigenschappen moeten blijven hebben, zal de upstream niet spannend veranderen.
Het gaat overigens om deze PDF waar ik het uit had (pagina 70):
http://www.kpn.com/web/fi...c2-4699-8a03-0f77a059125e

Daarin zijn de FttC en FttH pakketen niet gelijk.
Daarnaast bied VDSL2 overigens max 100/100, dus dat zou niet de reden moeten zijn.
Wikipedia: VDSL2
Of zou er nog uitgegaan zijn van VDSL1, waar overigens de max upload 13 Mbit/s is.

Ook vind ik de prijzen zoals daar genoemd nog aan de forse kant, zeker als je kijkt naar de Bronze FttC

edit:
Ow en weer een ADSL "merk" dat gaat verdwijnen, Het Net wordt volledig KPN.
http://webwereld.nl/nieuw...-het-net.html#source=sub1

[ Voor 6% gewijzigd door Robinski op 06-10-2009 16:15 ]

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:52
is ergens een overzicht van locaties waar vdsl beschikbaar is? mijn huisadres wel (tele2) maar op kantoor niet :( om nu random postcode's in te tikken om het te proberen...

Freelance Drupal Developer

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

FAD schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 16:22:
is ergens een overzicht van locaties waar vdsl beschikbaar is? mijn huisadres wel (tele2) maar op kantoor niet :( om nu random postcode's in te tikken om het te proberen...
Ik denk het niet...
Misschien kunnen we een database opzetten alla adslcentrale, waarin kan worden aangegeven of een centrale wel/niet geschikt is (en voor welke aanbieder).

Of je kunt Tele2 vragen of ze hun DB op een manier beschikbaar kunnen stellen.

Pagina: 1