Toon posts:

toekomst van ontwikkeling van virtualisatie

Pagina: 1
Acties:
  • 213 views

Verwijderd

Topicstarter
Voor de beheerders onder onder ons is het haast niet meer we te denken: virtualisatie.
Het is een krachtig en op langer termijn goedkope oplossing voor het beperken van hardware.

Alleen in mijn optiek kan er nog meer eruit gehaalt worden dan dat er nu gedaan wordt.
Neem bijvoorbeeld oplossingen van IBM op P series die van eerst softwarematige virtualisatie oplossingen had nu bijna geheel over is naar dusdanig hardwarematig dat het geen virtualisatie is.

Citrix Xen is wel zo'n oplossing wat op meerdere wat op meerdere processorarchitecturen werkt en ook kan virtualiseren zoals de SPARC 64-bit -> x86 en visa versa. Wat alleen opmerkelijk is dat op het verder voor elkaar krijgen van PPC -> x86 en Itanium bijna niet of nauwelijks opschiet terwijl (naar mijn mening) een enorme markt zou liggen als deze processorarchitecturen ondersteund zou worden.

HyperV zal alleen x86 blijven doen. En VMWare blijft ook angstvallig alleen x86 en x86_84 architecturen ondersteunen maar doen verder niets ondanks dat ze genoeg klanten hebben die wel interesse zouden hebben naar alleen een CPU emulatie voor het draaien van bepaalde broncode wat bestemd wat voor een bepaalde type CPU.

Dit is even 1 aspect wat mij opvalt hoor. Maar wat denken jullie hoe de ontwikkeling van virtualisatie gaat uitlopen?

Verwijderd

Topicstarter
Tja.. bedankt.. Ik had mij vergist in forumonderdeel en ik was vergeten dat de thematopics er ook nog was..

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Dus.

Dit topic is gesloten.