Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XP] HP Compaq 6910P herinstalleren, geen disk?*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had een klein probleempje met mijn HP 6910p.

Ik wou de laptop eens goed leeg hebben, en heb gebruikt gemaakt van de disk sanitizer optie. Toen was de hdd leeg, en deed ik de XP dvd erin. Het probleem, hij vind de hardeschijf niet!

De recovery HP disk heb ik niet, uiteraard al even bij hp.com zelf gekeken om zo'n ding terug te vragen, daar werd ik door gestuurd naar best2serve, maar daar kon ik geen recovery disk vinden voor mijn 6910p :/

Nu vroeg ik me af wat ik het beste kan doen? Als ik XP sp2 wil installeren, meld hij dood leuk dat er geen hardeschijf is, en recovery is geen optie. Welke opties heb ik ?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Waarschijnlijk is het een sATA drive, en heb je sATA drivers nodig die je of kunt slipstreamen in de XP CD, of die je met F6 bij de start van de installatie kunt toevoegen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik pas je titel even aan trouwens.

Er staat in onze Windows Clients - FAQ een stukje over het installeren van XP op een Serial ATA schijf.
En als je gaat [search=slipstream sata driver XP] moet je vast wel wat nuttige informatie kunnen vinden waar je verder mee kunt, bijvoorbeeld met nLite.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
gambieter schreef op donderdag 24 september 2009 @ 13:00:
Waarschijnlijk is het een sATA drive, en heb je sATA drivers nodig die je of kunt slipstreamen in de XP CD, of die je met F6 bij de start van de installatie kunt toevoegen.
Zijn er eigenlijk andere opties dan F6 met de USB? Als ik op F6 klik tijdens installatie, vind hij de usb stick/flash niet. Waar zou dit aan kunnen liggen? Dat hij ook de USB drivers mist? Of is er een manier dat je je USB als A: vaststelt?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2009 14:27 ]

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

XP doet niet aan USB storage devices tijdens de Setup.
Dat zal niet gaan werken, tenzij je een USB drive/stick hebt die vanuit de BIOS al als floppydrive herkend kan worden.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-11 09:45

Pixeltje

Woo-woohoo!

alt-92 schreef op donderdag 24 september 2009 @ 15:05:
XP doet niet aan USB storage devices tijdens de Setup.
Dat zal niet gaan werken, tenzij je een USB drive/stick hebt die vanuit de BIOS al als floppydrive herkend kan worden.
hmm, kunnen laptop-Bios's legacy USB doen?

Denk dat driver zoeken en slipstreamen beste optie is. Weet je zeker trouwens dat je geen F11 kan drukken tijdens booten van BIOS? Voor zover ik weet hebben HP en Compaq laptops als sinds jaar-en-dag daar een Recovery verstopt zitten..

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op donderdag 24 september 2009 @ 14:26:
Zijn er eigenlijk andere opties dan F6 met de USB? Als ik op F6 klik tijdens installatie, vind hij de usb stick/flash niet. Waar zou dit aan kunnen liggen? Dat hij ook de USB drivers mist? Of is er een manier dat je je USB als A: vaststelt?
Dit is geen unieke vraag, via de zoekfunctie moet je dit terug kunnen vinden. Echter de makkelijkste oplossing is om de drivers te slipstreamen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik heb hier twee USB sticks liggen (van die Qmotion dingen , Pendrive had ze ook) die zelf een floppydrive emuleren.
Daarmee kan het bijvoorbeeld wel :)

Verwijderd

Ik dacht dat je bij de 6910p de sata stand kunt zetten op compatible (bios) dan wordt de hd wel herkend. Zowieso heb ik diverse recovery cd's hier liggen oa. 6730b/6820s en ook een universal black sp2 waar ze het in deze thread over hebben.

http://forums13.itrc.hp.c...28353475&threadId=1271514

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online
Jouw HDD zit in SATA-NATIVE MODE, en XP kent deze niet, zet in je BIOS aan dat IDE mode gebruikt moet worden of schakel SATA-NATIVE MODE uit.

Probleem opgelost :)

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1 kWh

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-11 19:01
Bschnitz schreef op donderdag 24 september 2009 @ 16:14:
Jouw HDD zit in SATA-NATIVE MODE, en XP kent deze niet, zet in je BIOS aan dat IDE mode gebruikt moet worden of schakel SATA-NATIVE MODE uit.

9 vd 10 keer is die optie niet aanwezig in het bios van een laptop...

Systeem Specs

Verwijderd

Occy74 schreef op donderdag 24 september 2009 @ 16:53:
[...]

9 vd 10 keer is die optie niet aanwezig in het bios van een laptop...
9 van de 10 keer is die optie wel aanwezig in de bios van een HP ;)

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Het kan aan mij liggen, maar met een XP compatible AHCI driver kun je dat lekker zo laten staan ook.
Lijkt me (prestatiegewijs) ook prettiger dan blind een truukje herhalen wat onderhand als een mantra klinkt zonder te weten of het ook echt nodig is.

[ Voor 43% gewijzigd door alt-92 op 24-09-2009 17:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bschnitz schreef op donderdag 24 september 2009 @ 16:14:

Ha! Dankjewel man _/-\o_ Het enige wat ik moest doen in de bios, was SATA NATIVE van aan naar uit zetten, en het werkt daarna allemaal als een gieter :9 Ik vraag me alleen af of ik na de installatie dit terug kan zetten ivm prestatie verlies?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2009 18:23 ]

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op donderdag 24 september 2009 @ 18:22:
Ik vraag me alleen af of ik na de installatie dit terug kan zetten ivm prestatie verlies?
probeer het uit, dan weet je het :)

Verwijderd

Topicstarter
gambieter schreef op donderdag 24 september 2009 @ 18:26:
[...]

probeer het uit, dan weet je het :)
Uitgeprobeerd .. en rara wat krijgen we? Een blauw scherm.. Enig idee wat ik hier aan kan doen? Welke drivers ik eventueel moet installeren zodat ik het weer kan omzetten? Heb het idee dat het naar mijn weten wat trager gaat op de laptop nu.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op donderdag 24 september 2009 @ 20:36:
[...]

Uitgeprobeerd .. en rara wat krijgen we? Een blauw scherm.. Enig idee wat ik hier aan kan doen? Welke drivers ik eventueel moet installeren zodat ik het weer kan omzetten? Heb het idee dat het naar mijn weten wat trager gaat op de laptop nu.
Dat zei ik dus, waarom grijpt iedereen direct naar die 'zet je BIOS effe op legacy IDE mode'.
Daarmee limiteer je direct je beschikbare interface op 100MB/s terwijl zelfs een SATA1 nog sneller is.

Pak de juiste AHCI driver voor je disk controller.

Pagina: 1