Toon posts:

internet verbinding thuis gebruiken via externe locaties

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zit met een vraag en wellicht kan iemand op de forum mij hiermee helpen.

Graag wil ik van externe locaties verbinding maken met mijn netwerk thuis zodat ik via mijn internet verbinding thuis verder het internet op ga.
Nou weet ik wel dat je met een server thuis een eind komt maar dit is nou juist wat ik niet wil.

Wat ik zoek is een router of een NAS achtige oplossing die de optie biedt om een browser op te starten en hiervan af te internetten.
Een energie zuinige, stille vps oplossing thuis zeg maar.

Alvast bedankt!

Groet,
L

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

VPN of remote desktop dus. Maar dat zal niet lukken zonder continue werkende PC. Wat heb je al geprobeerd?

Hou er rekening mee dat je een internetverbinding zult moeten hebben om die verbinding te maken. Kijk uit dat je het niet doet om beveiligingen te ontwijken, daar worden systeembeheerders meestal boos over (en terecht).

[ Voor 60% gewijzigd door gambieter op 24-09-2009 12:52 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
Hoi bedankt voor je reactie.

Ja de oplossing die jij noemt ken ik.
Ik zoek eigenlijk een soort geavanceerde externe HD of media center / router die bv op linux draait waarop je een browser kunt openen.

BTW ik ben werkzaam als systeembeheerder :)

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-03 16:00

beany

Meeheheheheh

Je kan in sommige routers een VPN instellen, zonder dat je eigen PC daarvoor aan hoeft te staan. De WRT54G kan dat volgens mij(met een alternatieve firmware).

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21:29

arie_papa

Running on Ubuntu

Misschien eens kijken naar de Linksys WRT54GL of een WD Mybook. Allebei hebben behoorlijk zwakke ARM processors aan boord, maar misschien is het mogelijk om daar ook een simpele Desktop Manager op te draaien.
Kijk eens op: [Ervaringen] Linksys WRT54G(S) & WRT54GL firmwares - deel 2
en op: Hacken van de Western Digital Mybook World Edition
Misschien dat je daar nog wat interessante info kan vinden.
Ben trouwens wel benieuwd naar een eventuele oplossing.
Hoop dat je die hier ook post

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 05-02 16:52

Tags NL

Harmful or Harmless?

De vraag is dan : Waarom wil je dit? Wil je internetten via je aansluiting thuis om downloads te starten terwijl je niet thuis bent? Wil je alle sites kunnen bezoeken die je wil omdat je misschien buitens huis beperkt wordt daar in? (Op je werk misschien)

https://powershellisfun.com

• Dothan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-12-2021
Maar je zullt toch een server neer moeten zetten als je daar de webbrowser op wilt starten. Die neem je dan over via remote desktop. Als je alleen via je internet verbinding thuis wilt internetten heb je idd een VPN verbinding nodig. Draytek heeft routers die dat kunnen.

┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓

Verwijderd

Topicstarter
klinkt goed ik ga hier eens mee expirimenteren, als er wat uit komt horen jullie het.

En mochten er nog kant en klare oplossingen zijn hoor ik dit ook graag.

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Synology NAS'jes kun je wel OpenVPN op draaien volgens mij.
De DS-109j is niet bijzonder snel maar je kunt openvpn er wel op installeren volgens mij. De DS-109 is vele malen sneller.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Topicstarter
btw weet iemand ook of er hele kleine pctjes op de markt zijn die je simpelweg overneemt met remote desktop ofzo

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:00

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-02 08:30
je kunt een mini itx systeempje neerzetten. of misschien iets als een thin-client met browser functie aan boord. die via remote overnemen.

• Pumbaa82
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-03-2024
Enigste optie die ik zie is eigenlijk een m-itx systeem.
Heb je tegenwoordig al standaard kleine behuizingen en zuinige voedingen voor.
Voor opslag zou je er dan ook nog een USB HDD aan kunnen koppelen en evt. een printer.

Komt dan in de buurt van je NAS oplossing.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-03 00:34

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Met Fred Perry, waarom wil je dit eigenlijk? Dat is namelijk nogal bepalend voor wat nu eigenlijk de beste oplossing is. Als je bijvoorbeeld enkel wil surfen vanuit thuis dan kun je gewoon een ssh tunnel opzetten en vervolgens thuis een proxy draaien. In dat geval heb je genoeg aan een simpele router waar linux op draait. Wil je meer vnc achtige remote desktop oplossingen gaan gebruiken waarbij de browser applicatie daadwerkelijk bij jezelf thuis draait, dan kom je er niet met een simpel routertje.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• arie_papa

arie_papa

Running on Ubuntu

Ik kan me herrinneren dat een paar maanden / jaar terug hier op tweakers een keer een mini pc in het nieuws was. Geloof grote van een pakje sigaretten. Draaide linux op, maar kan ff niet zo snel vinden waar die te vinden is. Misschien een idee om te zoeken naar mini-pc's. Die hebben normaal magere specs, en ook een mager stroomverbruik :-)

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-02 22:20

Sosabowski

nerd

skinlee78 schreef op donderdag 24 september 2009 @ 15:53:
Ik kan me herrinneren dat een paar maanden / jaar terug hier op tweakers een keer een mini pc in het nieuws was. Geloof grote van een pakje sigaretten. Draaide linux op, maar kan ff niet zo snel vinden waar die te vinden is. Misschien een idee om te zoeken naar mini-pc's. Die hebben normaal magere specs, en ook een mager stroomverbruik :-)
[Ervaringen] FIT-PC2

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

• ItsValium
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01-03 16:40
Je kan perfect een router met vpn functie zetten waarop je dan connect en de juiste routes configureert. Kijk maar eens naar netgear fvs336g, daarmee is het perfect mogelijk en is ook van de goedkopere oplossingen als je het via router wil doen. Je hebt geen pc nodig enkel een correct geconfigureerde router.

• arie_papa

arie_papa

Running on Ubuntu

@Sosabowski

Dat is inderdaad wat ik bedoelde. Iemand enig idee of die al verkrijgbaar zijn in NL?
Zie dat die een atom heeft en 1080 hd kan afspelen. Lijkt me genoeg specs om een simpel webbrowsertje op te starten, ben alleen wel benieuwd naar de prijs... die zal wel wat minder mager zijn :-)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even gekeken en er zijn inderdaad diverse mooie vaak dure oplossingen.
Voor de time being heb ik nu een stille Hp D510 E-pc draaien met Windows XP, via RDP maak ik hier connectie mee.
Werkt opzich goed alleen de beeld opbouw in de browser laat nog wat te wensen over.

Iemand ervaring hiermee? hoe dit sneller te krijgen, of eventuele alternatieven voor de ingebouwde client van MS?

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:08

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Ik ben zelf aan het kijken naar een zelfbouwrouter op basis van linux en ik heb deze in mijn favorieten staan:
http://www.compactpc.com.tw/ebox-4852.htm

Dit is de nederlandse officiele reseller:
http://www.glomos.com/ind...ask=view&id=58&Itemid=104

De gebruikte hardware maakt het mogelijk om (net als op de fitPC) een volledige windows versie te draaien. En zonder bewegende onderdelen is het een prima kastje om in de meterkast te zetten :)

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Pagina: 1