[Headset] Statische ruis op Sennheiser 350

Pagina: 1
Acties:

• -NJ-
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-12-2024
Ik heb een Sennheiser PC 350 aangeschaft die via 2 x 3.5 mm jack op het frontpaneel wordt aangesloten, hierbij doet zich het volgende probleem voor: (Mijn vorige headset die via USB werd aangesloten had dit probleem niet)

Er bevindt zich continue een hoge frequentie ruis/piep in de koptelefoon, als ik een programma start of alleen al met de muis wat beweeg wordt het iets duidelijker. Het lijkt dus of het reageert op computer activiteit. Best wel irritant voor een verder zo mooi product.

Wat ik geprobeerd heb:

- Zowel op de onboard Audio alswel met een Soundblaster X-Fi doet dit probleem zich voor.
- Als ik de set op mijn 2e PC aansluit doet ie het perfect, geen ruis. De headset zelf ligt het dus niet aan.

Ik vermoed dus dat de oorzaak of bij het moederbord ligt (Asus M3A79-T Deluxe) of het frontpaneel veroorzaakt dit. Op google is er genoeg te vinden met 'static noise', echter ik heb nog geen oplossing gevonden.

Iemand een suggestie of idee ?

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Hoe sluit je hem aan ?? Voor of achteraan ? Vooraan kan ruis geven door de shielding van de kabels. Mijn Sennheiser is er ook gevoeliger voor geworden spontaan dan daarvoor. Had een Logitech headset en die had er geen last van ... erg vaag allemaal :/

USB geeft geen ruis doordat het USB is dus Digitaal en niet Analoog ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• -NJ-
Het is juist de front aansluiting, aansluiting op de achterkant doet het inderdaad prima. Dit had ik nog niet getest.

Misschien moet ik eens een losse 5.25 mediabay proberen ? (voorzien van Audio in/uit) Aansluiten op de achterkant is geen optie, hier zitten mijn speakers al op en het is ook te lastig...

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Losse bay zal niet veel uitmaken denk ik, maar als je toch bezig bent neem dan gewoon een splittertje voor 3,5 mm. audio connectoren en sluit dan zowel je headset als speakers aan :)

Of eventueel je speakers Digitaal aansluiten als dat kan ?

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -NJ-
Nou het probleem is opgelost, storing zat dus toch ergens in het frontpaneel van de Silverstone kast. Ik heb nu een ander 5.25' mediabay geplaatst, en deze geeft een perfect helder geluid zonder enige ruis !