[JAVA] Programma maken

Pagina: 1
Acties:
  • 558 views

• The Great HooD
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09-2014
Hallo Tweakers...

Ik zit met een probleempje.
Ik moet voor school een programma maken, wat wordt gecodeerd in JAVA.
Hieronder staat de opdracht uitgelegd:

Afbeeldingslocatie: http://img7.imageshack.us/img7/4152/opdra.jpg

Mijn probleem is dat ik niet voor elkaar krijg dat ik als ik op de knop druk de namen naar onder te schuiven.
Hier is mijn code voor de ActionPerformed:

public void actionPerformed(ActionEvent e)
{

veld2.setText( veld1.getText() );
veld1.setText("");//veld1 wordt direct leeggemaakt als er op de knop is gedrukt
veld3.setText( veld2.getText() );
veld4.setText( veld3.getText() );
veld5.append( veld4.getText() + "\n" );
}
}

Wat doe ik fout, want als ik nu op de knop druk, komt de naam die ik in het eerste Textfield heb ingevuld in elke Textfield te staan.

Wat doe ik fout, en nog beter, hoe los ik dit probleem op?

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Hogeschool Leiden zeker? ;)

Wij gaan jouw huiswerk niet maken, pak je Java-boek er maar bij :P

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• ZaPPZion
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-08 12:46
Nou, je zette eerst iets in een veld waar je later weer uit ging lezen, dat klopt dus niet. Nu zou ie het ongeveer moeten doen, ff paar regeltjes omgedraaid

[ Voor 35% gewijzigd door RobIII op 23-09-2009 14:26 ]

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Dit is gewoon een logica probleem. Denk nou eens stap voor stap na wat je computer uitvoert ;)

Anyhow, met CodeCaster hierboven. Succes met je huiswerk ;)
Kijk anders eens naar Debuggen: Hoe doe ik dat? en neem meteen even onze Quickstart door ;)

Oh en als je code post, gebruik dan code tags aub ;)
ZaPPZion schreef op woensdag 23 september 2009 @ 14:25:
[...]

Nou, je zette eerst iets in een veld waar je later weer uit ging lezen, dat klopt dus niet. Nu zou ie het ongeveer moeten doen, ff paar regeltjes omgedraaid
Give a man a fish and feed him for a day. Teach a man how to fish and feed him for a lifetime.

[ Voor 83% gewijzigd door RobIII op 23-09-2009 14:30 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:36

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Boek erbij pakken? Logisch nadenken is al voldoende ;) En dat moet iemand die op een Hogeschool zit zeker kunnen. Tip: volgorde!

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Welkom op GoT,

We stellen hier op GoT een aantal regels aan topics, een korte handleiding hiervoor kun je hier vinden: De Quickstart

Op zich is het niet erg als je hulp vraagt bij een huiswerkopdracht, maar dan verwachten we wel dat je er moeite voor doet om uit te leggen wat er niet wil lukken, en wat je allemaal al geprobeerd hebt.

Ook zul je eerst moeten debuggen ( Tips bij het debuggen ).

Denk verder eens stap voor stap na wat er gebeurt, want bij de code die je toont is het gedrag heel erg logisch. Voor de code eens in je hoofd stap voor stap uit, en bedenk daarbij wat de waardes zijn die in de textboxen staan.

Verder de vraag of je in het vervolg de code in [code] tags wil zetten, dan is het een stuk beter leesbaar.
edit:

:( RobIII en Creepy

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
pwned Creepy en Woy :P _O- :+

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.