Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[VISTA 64-BIT] COD4 veel TE traag!

Pagina: 1
Acties:

• sgiethoorn
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-09-2023
Systeem:

PackardBell DualCore 2,6Ghz
4 GB intern
GeForce 7050/NForce 620i
Windows Vista 64-bit
Alle drivers up-to-date!

PC is net nieuw aangeschaft en alle update van windows zijn gedraaid en geinstalleerd. Voor de grafische kaart is de nieuwste Nvidia driver geinstalleerd.
Nu hebben we CallOfDuty4 geinstalleerd, maar deze loopt echt voor geen meter, zowel met oude als nieuwe driver voor GPU. Pas als alle instellingen minimaal staan is het redelijk te spelen.

Ik lees enorm veel over directx 10, dat call of duty er wel of niet mee zou werken, dat games uberhaupt niet met directx10 en vista werken enz. HalfLife2 is ook geinstalleerd en draait prima. BrothersInArms daarentegen draait ook erg stroef...terwijl dit spel al jaren oud is! Kortom, ik kom er niet meer uit...

Kan iemand mij hier DE juiste oplossing geven?
Alvast bedank!!!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
De nVidia GeForce 7050 is een geïntegreerde videokaart. Je zult hiermee nieuwere games nooit lekker kunnen spelen, omdat simpelweg de kaart niet krachtig genoeg is.
Enige wat je kan doen als je spelletjes beter wilt spelen, is een nieuwe videokaart kopen.

[ Voor 7% gewijzigd door EDIT op 23-09-2009 08:34 ]

• Elvis
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-11-2017

Elvis

Echo Lima Victor India Sierra

Ik ben zelf meer een ATI man, dus over je VGAkaart kan ik weinig zeggen. Maar als je DirectX10 geinstalleeerd hebt staan en je games niet leuk draaien, zou ik eens proberen DirectX 10 te verwijderen & DirecttX 9 te installeren.
Nvmind. Wat EDIT zei. Op een onboard kaartje gaat niets dat visueel zwaarder is dan Hartenjagen echt leuk draaien... 8)7 Je zal dus toch ff een ander VGAkaartje moeten installeren. Koop een ATI! :*)

[ Voor 31% gewijzigd door Elvis op 23-09-2009 08:38 ]

[GoT] TF2 Clan

• sgiethoorn
Daar was ik al bang voor, al kon(kan) ik me niet voorstellen dat een splinternieuwe computer een relatief licht spel als COD4 niet fatsoenlijk te draaien.

Zou het helpen om directx9 te installeren???

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14:43

g0tanks

Moderator CSA
De computer mag dan nieuw zijn, maar de hardware niet. Zoals eerder gezegd ligt het aan de hardware, niet aan de software, dus DX9 installeren heeft geen zin.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• sgiethoorn
"De gloednieuwe NVIDIA® GeForce 7050 / nForce 630i MCP (Media & Communications Processor) is uitgerust met de CineFX™ 3.0 Engine. Deze unieke MCP-combinatie creëert een enkel moederbord uitgerust met wereldklasse DX9, Shader Model 3.0 GPU voor snellere en vloeiendere gameplay en een hoge-kwaliteit video processing engine voor geavanceerde kwaliteit in video en DVD-weergave."

Dus dit is pure onzin???? :s
Als het hiermee niet werkt, wat kan ik dan het beste in de PackardBell stoppen zodat ie wel soepel draait? Betaalbaar uiteraard...

Verwijderd

sgiethoorn schreef op woensdag 23 september 2009 @ 21:49:
"De gloednieuwe NVIDIA® GeForce 7050 / nForce 630i MCP (Media & Communications Processor) is uitgerust met de CineFX™ 3.0 Engine. Deze unieke MCP-combinatie creëert een enkel moederbord uitgerust met wereldklasse DX9, Shader Model 3.0 GPU voor snellere en vloeiendere gameplay en een hoge-kwaliteit video processing engine voor geavanceerde kwaliteit in video en DVD-weergave."

Als het hiermee niet werkt, wat kan ik dan het beste in de PackardBell stoppen zodat ie wel soepel draait? Betaalbaar uiteraard...
ik zie niets staan over goeie graphics.

• matel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-01 23:25
<knip>
<knip>
Ja. Lijkt heel wat, maar is 10x niets bijzonders.

Het is te hopen dat er gewoon een pci-e slot op het moederbord zit. Dan kun je bijvoorbeeld een nvidia geforce 9800GT (minder dan 100 euro). Dan heb je een goede videokaart waarmee je alle games kunt spelen.

[ Voor 32% gewijzigd door matel op 23-09-2009 22:53 ]

• Grandmasg
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05:52

Grandmasg

What ever!!!!

Druk er een ati hd 4730 in goedkoop, snel en koel!

I know a lot, but not everything! Hobby systeem
WhatPulse Aap stats!
Github team stats

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14:43

g0tanks

Moderator CSA

Je moet je realiseren dat de hardware al redelijk oud is, ooit klopte die tekst wel een beetje, maar nu niet meer.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Proficiat, u hebt zich in de luren laten leggen door een marketingmachine :P
Maar niet getreurd, er zijn mer mensen die zich afvragen welke videokaart ze het beste kunnen kopen. lees **LET OP** Welke videokaart moet ik kopen? maar even :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• sgiethoorn
Haha, één ding scheelt, het gaat niet om mijn pc ;) Maar ik ga asap dat apparaat ff open schroeven en kijken wat ik er bij in kan drukken. En sorry voor de soms misschien domme vragen...ik heb me er al jaren niet meer in verdiept, dus moet ff inhaalslag doen! Maar dankzij jullie is me alweer een hoop duidelijk! Mocht ik nog vragen hebben als ik hem open heb gehad....dan horen jullie het! Bedankt zover!

Inmiddels gecheckt:
Er zit een PCI-e 1x en een PCI-e 16x in. De voeding heeft een max output van 250W. Kast heeft ruimte voor 24 cm kaartlengte.

[ Voor 15% gewijzigd door sgiethoorn op 24-09-2009 22:03 ]

• sgiethoorn
Dat wordt dus ook een nieuwe voeding, ik kan namelijk geen PCI-e kaart vinden die werkt op een 250W voeding... Nog tips???

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:49
Als ie net nieuw is aangeschaft zou ik hem terug brengen naar de winkel, ik gok dat je er een eurotje of 400 voor hebt uitgegeven? Voor dat geld kan je beter zelf aan de slag, zeker als je er rekening mee houdt dat je nu een nieuwe vga en voeding moet gaan aanschaffen. Je koopt zo'n kant en klaar systeem toch niet om hem out-of-the box te upgraden?

Gewoon terug naar de winkel: "Meneer hij voldoet niet aan mijn verwachtingen en bovendien zijn de prestaties van de videokaart misleidend" daag, toedeloe, au revoir, geld terug graag en de BBG doorspitten!

discogs

• sgiethoorn
Zo zit ik er ook in, punt is echter dat het niet mijn computer is, maar van een vriend. En hij heeft hem al een tijdje geloof ik. Maar misschien is het een optie voor hem. Anders moet het maar zo goedkoop mogelijk, minimale videokaart waar hij net fatsoenlijk een spel mee kan spelen. Dat gaat nu namelijk echt niet... En op de Aldi-pc van me ouders van 2 jaar oud met een Geforce 7650GS draait COD4 wel vlekkeloos...dus het moet relatief goedkoop op te lossen zijn....toch?

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:49
400 watt psu heb je al voor 3 a 4 tientjes (coolermaster bijv) en dan een leuk kaartje ben je 70 a 80 euro kwijt nieuw of tweedehands goed te doen. Dus dan betaald ie 110 euro leergeld voor de volgende keer! }:O

discogs

• sgiethoorn
We hebben er inmiddels een Sapphire Ati HD 4650 in gedrukt. Kostte 6 tientjes en hij draait als een zonnetje... Op een voeding van max output 250 :D Kijken hoe lang ie dat trekt ;)

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Voedingen in merk-pc's zijn meestal vrij precies berekend op de gebruikte hardware, en dus niet erg zwaar, maar meestal wel van redelijk goede kwaliteit (FSP etc). Eventueel zou je nog een poosje een monitoring tooltje kunnen laten draaien om te kijken of tijdens gamen de 12V spanning niet teveel inzakt. Is het trouwens echt 250W max total output of alleen bv +5V & 12V combined?
Pagina: 1