Toon posts:

Aanbieder verkoopt ongemerkt gejailbreakte iPhone

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dit topic is afgesplitst van Is Gigavolt.nl betrouwbaar? en verdient een eigen titel en discussie.

heb iphone 32 gs aangeschaft bij gigavolt.
Simlockvrij.
Na de upgrade naar 3.1 doet hij niets meer en blijkt dat de simlock illegaal is. Ik heb nu een iphone waar ik niets aan heb en de enige manier om m te gaan laten werken is te wachten tot deze 3.1 gehackt is (en dus illegale handelingen te verrichten) Net gebeld met gigavolt en de vermelding softwarematig simlockvrij zou mij hebben moeten wijzen op de risico's van upgraden. Er is dus niets officiëels aan een simlockvrije iphone van gigavolt. € 873,- inclusief btw en tomtom geïnvesteerd en nu een iphone die niets meer doet. Nergens een waarschuwing of indicatie, alleen de term softwarematig simlockvrij zou mij hierop moeten hebben wijzen.
Je begrijpt dat ik het gevoel heb dat ik voor bijna € 900,- getild ben? 8)7
Wat nu?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2009 01:56 . Reden: Afsplitsing ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 september 2009 @ 15:28:
Simlockvrij.
Na de upgrade naar 3.1 doet hij niets meer en blijkt dat de simlock illegaal is. Ik heb nu een iphone waar ik niets aan heb en de enige manier om m te gaan laten werken is te wachten tot deze 3.1 gehackt is (en dus illegale handelingen te verrichten) Net gebeld met gigavolt en de vermelding softwarematig simlockvrij zou mij hebben moeten wijzen op de risico's van upgraden. Er is dus niets officiëels aan een simlockvrije iphone van gigavolt. € 873,- inclusief btw en tomtom geïnvesteerd en nu een iphone die niets meer doet. Nergens een waarschuwing of indicatie, alleen de term softwarematig simlockvrij zou mij hierop moeten hebben wijzen.
Wat nu?
Onswijs asociaal van gigavolt!

Wat ik zou doen:

- Vermelden in shopreview
- Nogmaals contact opnemen met Gigavolt dat het jou niet duidelijk is dat het om een illegaal gekraakte iPhone gaat
- Je er vanuit gaat dat alles legaal is wat je koopt
- Contact opnemen met Apple. Die vinden dit vast ook interessant

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ja gewoon apple erop afsturen.

Die hebben genoeg mogelijkheden om lastig te doen (en jou mischien uit coulance een nieuwe telefoon te geven).

• fotoklaasje
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-12-2025
Verwijderd schreef op woensdag 16 september 2009 @ 15:28:
Simlockvrij.
Wat nu?
rechtsbijstand?

http://www.klaasje.com

Verwijderd

Topicstarter
Nader onderzoek leert de ook de tomtom die ze er voor € 65,- extra hebben meegeleverd ook illegaal is.
Notificaties per mail van deze topic gaan ook per mail naar gigavolt.
Hopelijk plaatst u een reactie,
met vriendelijke groet,
RandomJohhny

Verwijderd

Topicstarter
Stom van me.
Ik ga het erbij laten en wacht de jailbreak af. Het is niet anders.

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2009 17:49 ]

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Uhm ja sorry hoor.. maar dat is toch echt je eigen schuld.. Waarom denk je dat ze zo goedkoop worden aangeboden?
Staat oa hier netjes aangegeven en ook op hun website: [iPhone 3GS] Importeren en / of losse koop - Deel 2

[ Voor 15% gewijzigd door CLB op 16-09-2009 17:30 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-01 20:02
CLB schreef op woensdag 16 september 2009 @ 17:30:
Uhm ja sorry hoor.. maar dat is toch echt je eigen schuld.. Waarom denk je dat ze zo goedkoop worden aangeboden?
Staat oa hier netjes aangegeven en ook op hun website: [iPhone 3GS] Importeren en / of losse koop - Deel 2
"€ 873,- inclusief btw en tomtom" vind ik persoonlijk niet echt bijzonder goedkoop ;)

Nickname does not reflect reality

• CLB
  • Niet online

CLB

Als je de iPhone tabel kijkt wel: [iPhone 3GS]Prijzen iPhones in Nederland

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-01 20:02
Daar had ik al op gekeken, en zelfs toén vond ik het nog steeds geen absurd bizar ongeloofwaardig lage prijs ;)

Nickname does not reflect reality

• NMe
  • Laatst online: 22-01 23:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

En waarom ga je er precies vanuit dat een nieuwe gebruiker dat topic heeft gezien en die tabel heeft bekeken vóór zijn aankoop?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• ThAZiP
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-01 13:53
Je hebt natuurlijk als klant een onderzoeksplicht, echter is er ook nog iets als "ter goeder trouw"...

Ik ben het dus totaal met CLB oneens... Je reactie voegt naar mijn idee niets toe... Er heeft nergens op de site van de verkopende partij gestaan dat het hier om een jailbrack / simlockvrij gemaakt toestel gaat... Je mag er dan >ter goeder trouw< vanuit gaan dat je een legitiem en eerlijk produkt koopt... Het lijkt me dus inderdaad dat de koop niet wettig is...

Ben je al langs geweest om de verkopers face to face te confronteren?

• Dutch_Celt
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 26-01 18:35

Dutch_Celt

Jollygood

staat wel degelijk op de site
· Softwarematig simlockvrij! Accepteert alle simkaarten (abonnement of prepaid)
edit:
Johnny heeft het zelf nog gemeld

[ Voor 15% gewijzigd door Dutch_Celt op 16-09-2009 17:46 ]

• doeternietoe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:43
Verwijderd schreef op woensdag 16 september 2009 @ 17:24:
[...]

Nader onderzoek leert de ook de tomtom die ze er voor € 65,- extra hebben meegeleverd ook illegaal is.
Aangifte doen bij de politie wegens oplichting en een mailtje sturen naar TomTom. Aangifte doen kan je denk ik het best gewoon over internet doen.

Wat die Iphone zelf betreft:
Het prijsverschil met andere aanbieders lijkt mij niet zo groot dat je ontbreken van goede trouw kan worden verweten.

Het vermelden van "software-matig simlockvrij" is een vage, dan wel misleidende term. De hardware van een simlockvrije Iphone is zowieso gelijk aan die van een gelockte Iphone en de simlock is dus per definitie een kwestie van software. Softwarematig simlockvrij kan dus heel goed slaan op een 'echt' simlockvrij toestel

[ Voor 26% gewijzigd door doeternietoe op 16-09-2009 17:54 ]

• ThAZiP
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-01 13:53
doeternietoe schreef op woensdag 16 september 2009 @ 17:49:
[...]

Aangifte doen bij de politie wegens oplichting en een mailtje sturen naar TomTom. Aangifte doen kan je denk ik het best gewoon over internet doen.

Het prijsverschil met andere aanbieders lijkt mij niet zo groot dat je ontbreken van goede trouw kan worden verweten.

Het vermelden van "software-matig simlockvrij" is een vage, dan wel misleidende term. De hardware van een simlockvrije Iphone is zowieso gelijk aan die van een gelockte Iphone en de simlock is dus per definitie een kwestie van software. Softwarematig simlockvrij kan dus heel goed slaan op een 'echt' simlockvrij toestel
_/-\o_ Compleet mee eens!!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

[...]

Als je via een of andere vage website een telefoon gaat kopen zonder dat je weet waar die vandaan komt zou je verwachten dat je je een beetje op het onderwerp hebt ingelezen. Dan zou je dus weten dat het een belangrijk verschil is of de telefoon factory unlocked is of softwarematig simlockvrij is gemaakt.
Daarbij staat het dus ook gewoon op de site, dat jij misschien niet begreep wat ze daarmee bedoelen betekend niet dat Gigavolt jouw heeft opgelicht.
Op de site van Gigavolt staat ook dat er 16GB geheugen in zit, terwijl het eigenlijk maar 14.4GB is.
De feitelijke definitie is niet altijd gelijk aan de werkelijkheid.

[ Voor 29% gewijzigd door fsfikke op 16-09-2009 23:00 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• CLB
  • Niet online

CLB

NMe schreef op woensdag 16 september 2009 @ 17:39:
En waarom ga je er precies vanuit dat een nieuwe gebruiker
dat topic heeft gezien en die tabel heeft bekeken vóór zijn aankoop?
Was 'n reactie op Brad Pitt ;)
ThAZiP schreef op woensdag 16 september 2009 @ 17:39:
Je hebt natuurlijk als klant een onderzoeksplicht, echter is er ook nog iets als "ter goeder trouw"...

Ik ben het dus totaal met CLB oneens... Je reactie voegt naar mijn idee niets toe... Er heeft nergens op de site van de verkopende partij gestaan dat het hier om een jailbrack / simlockvrij gemaakt toestel gaat... Je mag er dan >ter goeder trouw< vanuit gaan dat je een legitiem en eerlijk produkt koopt... Het lijkt me dus inderdaad dat de koop niet wettig is...

Ben je al langs geweest om de verkopers face to face te confronteren?
Staat wel op de site, netjes zoals het hoort :)
Is onzin.. Elke telefoontoko die simlockvrije toestellen verkoopt vanuit de fabriek noemt het ook zo..
Wat betreffende het TomTom verhaal wel, dat is zeker niet nice!

Ik vind het ook zeker zeer vervelend RandomJohnny, dat spreekt voor zich..

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:15
CLB schreef op woensdag 16 september 2009 @ 23:03:
[...]

Staat wel op de site, netjes zoals het hoort :)

[...]
Nu vond ik via Google de volgende resultaten over Jailbreaken op Gigavolt.nl:
http://www.gigavolt.nl/in...id=52:jail&catid=36:turbo
http://www.gigavolt.nl/in...mid=53&vmcchk=1&Itemid=53
http://www.gigavolt.nl/in...atid=36%3Aturbo&Itemid=27

Echter word ik hier totaal NIET op gewezen als ik het product ga kopen. Ook is voor mij niet duidelijk wat een softwarematige simunlock inhoud en mag ik er dus vanuit gaan dat het product gewoon simlock vrij is.

Persoonlijk zou ik dit willen vergelijken met wanneer ik een telefoon in Nederland koop voor een aannemende prijs, ik kan verwachten dat de telefoon voor de Nederlandse markt is bedoeld. Krijg ik hierbij dan een Engels/Duits (als in; bedoeld voor die markt) product dan zou ik hier bezwaar op kunnen maken als dit niet expliciet vermeld zou staan.

Daarnaast staan er nog wel wat andere 'grijze' bepalingen in de Algemene voorwaarden (zoals maar 6 maanden garantie).

• CLB
  • Niet online

CLB

Lijkt me vrij duidelijk:

Jailbreak is het openen van het bestandssysteem van de iPhone. Hierdoor krijgen ook andere programma's dan iTunes toegang tot de iPhone, waardoor het onder andere mogelijk wordt om de telefoon te activeren (waardoor je telefoon als iPod werkt) en te unlocken (waardoor je telefoon met elke simkaart werkt). Jailbreaken is daarom altijd de eerste stap in het gebruik van je iPhone voor andere toepassingen, daarnaast wordt de iPhone definitief softwarematig simlockvrij gemaakt.
Met deze simlockvrije iPhone kunt u elke simkaart gebruiken (abonnement en prepaid simkaarten!)

Let op:

Alle iPhones op onze website zijn Jailbreaked!
De iPhones worden gejailbreaked, simlockvrij en geactiveerd geleverd.
Wilt u een iPhone zonder Jailbreak? Geef het door bij uw bestelling
.
alex3305 schreef op woensdag 16 september 2009 @ 23:46:
Ook is voor mij niet duidelijk wat een softwarematige simunlock inhoud
en mag ik er dus vanuit gaan dat het product gewoon simlock vrij is.
Dat is natuurlijk gewoon dikke dikke crap zeg 8)7
Je kan er altijd netjes over emailen / bellen of langskomen als je het niet precies weet...
Tevens is het product ook simlockvrij ;)

Tevens staat er netjes gemeld bij elke iPhone:
Softwarematig simlockvrij
Het is zuur, heeeel zuur, maar ze hebben gewoon netjes geleverd wat er is besteld..

[ Voor 27% gewijzigd door CLB op 16-09-2009 23:53 ]

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

CLB schreef op woensdag 16 september 2009 @ 23:48:
Lijkt me vrij duidelijk:

Jailbreak is het openen van het bestandssysteem van de iPhone. Hierdoor krijgen ook andere programma's dan iTunes toegang tot de iPhone, waardoor het onder andere mogelijk wordt om de telefoon te activeren (waardoor je telefoon als iPod werkt) en te unlocken (waardoor je telefoon met elke simkaart werkt). Jailbreaken is daarom altijd de eerste stap in het gebruik van je iPhone voor andere toepassingen, daarnaast wordt de iPhone definitief softwarematig simlockvrij gemaakt.
Met deze simlockvrije iPhone kunt u elke simkaart gebruiken (abonnement en prepaid simkaarten!)

Let op:

.

[...]

Je kan er altijd netjes over emailen / bellen of langskomen als je het niet precies weet...
Wat ie denk ik bedoeld is dat je, behalve als je toevalig met Google die site op Jailbreak doorzoekt, die pagina niet te zien krijgt.
Maar ik blijf erbij dat 'Ik weet niet wat softwarematig simlockvrij betekend.' niet betekend dat jouw eigen interpretatie ervan geldt. Als je het niet zeker weet kan je het beter navragen.

edit:
Op de FP van hun zie ik niets staan wat naar dat jailbraik artikel linkt.

• CLB
  • Niet online

CLB

fsfikke schreef op woensdag 16 september 2009 @ 23:53:
Wat ie denk ik bedoeld is dat je, behalve als je toevalig met Google
die site op Jailbreak doorzoekt, die pagina niet te zien krijgt.
Ik surf net naar www.gigavolt.nl en het stond netjes op de first page genoemd.. Niet bij jullie?
Maar ik blijf erbij dat 'Ik weet niet wat softwarematig simlockvrij betekend.' niet betekend dat
jouw eigen interpretatie ervan geldt. Als je het niet zeker weet kan je het beter navragen.
Indead :)

EDIT: Wordt er trouwens geen losse brief bijgeleverd?
Waarop staat dat een update van de firmware de jailbreak weghaalt en je 't dus niet moet doen?
Toen ik m'n eerste iPhone 1st gen 8GB kocht, zat daar namelijk een briefje bij (niet bij Gigavolt gekocht)

[ Voor 19% gewijzigd door CLB op 17-09-2009 00:01 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ik ben zelf niet zo gadget minded. maar zelfs ik weet dat die dingen kamikze kunnen plegen met een update

aan de andere kant ik vind site niet duidelijk er is 2 km tekst, en aan het eind staat slechts softwarematig unlocked, niet jailbraiked.
Dus het is erg misleidend, je verwacht dat je de normale dingen kan doen die je met elke iphone kan doen, terwijl dat niet echt zo is

Iperf

• alex3305
CLB schreef op woensdag 16 september 2009 @ 23:55:
[...]

Ik surf net naar www.gigavolt.nl en het stond netjes op de first page genoemd.. Niet bij jullie?

[...]
Nogmaals getest in IE8, Firefox 3.5 en Chrome 3, maar ik zie het niet staan, zowel op de frontpage als op de Apple pagina.
[...]

Tevens staat er netjes gemeld bij elke iPhone:

[...]
Toevallig vandaag Recht & Maatschappij op school gehad, waar het over webwinkels (en wanpraktijken van..) ging.

Hierbij wil ik even wijzen op de informatieplicht welke de verkoper heeft.

Hierin staat ook dat de verkoper hierbij de;
Wat zijn de belangrijkste kenmerken van het product of de dienst?
moet vermelden. Persoonlijk vind ik jailbreaken in enige vorm (aangezien de software heimelijk is aangetast door een derde partij) een belangrijk kenmerk van het product. Dit is wel 'vermeld', maar in mijn mening, in zo'n vage vorm dat het voor de gemiddelde consument niet te begrijpen is wat 'softwarematig geünlockt" nu precies inhoudt.

Hierbij ben ik dus van mening dat niet volledig is voldaan aan de informatieplicht van de verkoper. Dit neemt overigens niet weg dat ik niet weet in hoeverre Gigavolt RandomJohnny heeft ingelicht over het jailbreaken en updaten van de software. Wel zou ik, als ik RandomJohnny was, contact opnemen met het Juridisch Loket of z'n Rechtsbijstandsverzekering over deze zaak.

Wel vind ik dat Gigavolt hun site zou moeten aanpassen voor een duidelijkere communicatie en er onder andere ook bijzetten dat er niet altijd de mogelijkheid is tot updaten van de software.

• CLB
  • Niet online

CLB

fish schreef op donderdag 17 september 2009 @ 00:15:
aan de andere kant ik vind site niet duidelijk er is 2 km tekst, en aan het eind staat slechts softwarematig unlocked, niet jailbraiked. Dus het is erg misleidend, je verwacht dat je de normale dingen kan doen die je met elke iphone kan doen, terwijl dat niet echt zo is
Softwarematig unlocken kan alleen maar als 't toestel eerst jailbreaked is.
Je kan ook normale dingen doen.. ze hebben 'm zelfs voor je unlocked.. Alleen dat moet je niet verkloten.
alex3305 schreef op donderdag 17 september 2009 @ 01:09:
Nogmaals getest in IE8, Firefox 3.5 en Chrome 3, maar ik zie het niet staan,
zowel op de frontpage als op de Apple pagina.
Het is me 1x gelukt.. morgen is op 'n andere pc proberen..
moet vermelden. Persoonlijk vind ik jailbreaken in enige vorm (aangezien de software heimelijk is aangetast door een derde partij) een belangrijk kenmerk van het product. Dit is wel 'vermeld', maar in mijn mening, in zo'n vage vorm dat het voor de gemiddelde consument niet te begrijpen is wat 'softwarematig geünlockt" nu precies inhoudt.
Het is vermeld, hoe summier dan ook.. Klant moet altijd zelf contact opnemen als die meer info wil.
En een gemiddelde klant koopt niet even een toestelletje van 800,-, tevens kan hij zelf contact opnemen.
Hierbij ben ik dus van mening dat niet volledig is voldaan aan de informatieplicht van de verkoper. Dit neemt overigens niet weg dat ik niet weet in hoeverre Gigavolt RandomJohnny heeft ingelicht over het jailbreaken en updaten van de software. Wel zou ik, als ik RandomJohnny was, contact opnemen met het Juridisch Loket of z'n Rechtsbijstandsverzekering over deze zaak.
Dat spreekt uiteraard voor zich, ik ben benieuwd
Wel vind ik dat Gigavolt hun site zou moeten aanpassen voor een duidelijkere communicatie en
er onder andere ook bijzetten dat er niet altijd de mogelijkheid is tot updaten van de software.
Dat kan, alhoewel bijna iedereen die de jailbreak 'kent' dat ook wel weet..
Tevens vroeg ik me daarom ook af of er geen papiertje bij was geleverd waarop dat stond..

Toch vraag ik me af waar al die andere klanten zijn van Gigavolt.. zijn dat geen 'gemiddelde consumenten'...

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

CLB schreef op donderdag 17 september 2009 @ 01:17:
[...]

Softwarematig unlocken kan alleen maar als 't toestel eerst jailbreaked is.
Je kan ook normale dingen doen.. ze hebben 'm zelfs voor je unlocked.. Alleen dat moet je niet verkloten.

...
Ofwel iedereen moet alle "hacks" kennen en weten hoe die onderling werkt bij aankoop van een simlockvrije telefoon:/

Als er staat simlock vrij, dat verwacht je dus ook simlock vrij als normale consument. de manier waarop dat gebeurt boeit me op zo'n moment niet. dus via een kabel, een code, of whatever. je neemt aan dat je een normaal werkende telefoon koopt op zo'n moment. niet dat je hem niet mag updaten.

Iperf

• CLB
  • Niet online

CLB

fish schreef op donderdag 17 september 2009 @ 21:12:
Ofwel iedereen moet alle "hacks" kennen en weten
hoe die onderling werkt bij aankoop van een simlockvrije telefoon:/
Ik houd er niet van als er woorden in m'n mond worden gelegd.
Als je iets ziet staan wat je niet helemaal begrijpt geef je 'n belletje of stuur je 'n emailtje, lijkt me simpel zat.
Als er staat simlock vrij, dat verwacht je dus ook simlock vrij als normale consument. de manier waarop dat gebeurt boeit me op zo'n moment niet. dus via een kabel, een code, of whatever. je neemt aan dat je een normaal werkende telefoon koopt op zo'n moment. niet dat je hem niet mag updaten.
Softwarematig simlockvrije toestellen mag je niet updaten, dat weet ook bijna iedereen die even een iPhone aanschaft van 800,- ... Als je dat niet weet, tsjaa vind ik het vrij dom, maar okee dat kan.. Daarom heb ik ook
al meerdere keren gevraagd of Gigavolt geen documentatie bij heeft geleverd waarin dit vermeld stond... ;)

En waar is RandomJohnny?

• T-800
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-08-2025
Lijkt me vrij duidelijk:

***blablabla*** daarnaast wordt de iPhone definitief softwarematig simlockvrij gemaakt.

Let op:

.

Het is zuur, heeeel zuur, maar ze hebben gewoon netjes geleverd wat er is besteld..
ik kan dat bovenstaande nergens op de site vinden helaas. Kun je mij wijzen waar dat staat? als ik gewoon de bestelprocedure doorloop kom ik het namelijk _niet_ tegen.
Zou er wel blij mee zijn, zij maken namelijk zelfs gebruik van het woord definitief, dan zou je er nog minder over na hoeven te denken om te upgraden.

Tevens maakt het niet uit of je hem nu bij Gigavolt of bij een andere online shop koopt, als ze er simlockvrij aanbieden is dat 9 van de 10x software matig gedaan.

Nu zit ik wel in de servers en pc's en notebooks, maar heb nog nooit een iphone gekocht.
tot 4 weken geleden dan... en deze werkt nu dus ook niet meer.
ik heb er dus ook helemaal niet op gelet dat er geen 3.1 op mag, het is mij ook niet gemeld.
een bekende van mij heeft deze week een witte binnen gekregen van gigavolt, hier zat wél netjes een brief bij dat hij NIET mag updaten. (beetje vreemd? bij de bestelling stond dit toen niet aangegeven... ik zat er naast bij het bestellen)
Ik mis dit nog steeds in de specificatie's op de website. (evenals een comment van iemand dat de telefoon na versie 3.1 NIET meer werkt, deze is door gigavolt verwijderd ;(

Anyway, iedere andere winkel zal wel net zoveel ellende met zich mee krijgen met deze nieuwe update.
alsof mijn nichtje van 14 weet dat ze haar iphone die ze van pappa gehad heeft geen 3.1 op mag zetten als ze 'm aan itunes koppelt?
ik wist t ook niet bah. (verhaal heeft nog staartjes en gekke dingen maar ik laat het hierbij...)

succes aan allen :( en hopen op een nieuwe jailbreak / unlock methode als die er uberhaupt komt... geef de winkel 2 weken de tijd (ook de tijd van een doorsnee reparatie aan een toestel) anders dan breng ik 'm toch echt terug, hoe graag ik 't ook niet wil doen.

[ Voor 8% gewijzigd door T-800 op 20-09-2009 01:38 . Reden: miste een stukje ]

• CLB
  • Niet online

CLB

Jailbreak voor 3.1 is wel uit las ik vandaag..

• T-800
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-08-2025
CLB schreef op zondag 20 september 2009 @ 02:09:
Jailbreak voor 3.1 is wel uit las ik vandaag..
jailbreak werkt wel, echter haalt dit nog niet de baseband lock weg en blijf je wel aan een provider gelockt waarvan je telefoon oorspronkelijk gekocht is. in mijn geval dus een of ander engelse provider waarvan ik niet weet welke :s

alle andere die niet zijn gelockt of gewoon op je provider (t-mobile in de meeste gevallen) kun je wel gewoon jailbraken. maar daar heeft half iphonened nederland niets aan :s

• Djerique
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-12-2025
Wat heeft de TS uiteindelijk gedaan?

• CLB
  • Niet online

CLB

Die is al 2 maanden niet meer op GoT geweest..

Verwijderd

Even een hoop reacties afgesplitst van een ander topic (zie OP). Hierdoor kloppen sommige opmerkingen niet meer helemaal zoals hieronder:
CLB schreef op woensdag 23 september 2009 @ 01:18:
Die is al 2 maanden niet meer op GoT geweest..
TS van dit topic is een andere dan de TS van het vorige topic ;)

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-01 15:48
Wordt er niet wat makkelijk langs het feit gegaan dat het kopen van een simlockvrije iPhone in Nederland niet helemaal de bedoeling is? Als je een iPhone wilt gaan kopen ben je op de hoogte van het feit dat alleen T-Mobile die dingen verkoopt. Als je dan via allerlei louche sites een simlockvrije iPhone wilt gaan kopen voor een veel te hoog bedrag (richting de 1000 euro), dan moet je jezelf eens achter je oren krabben als je niet wat voorwerk hebt verricht. Binnen de iPhone scene staat "softwarematig simlockvrij" gelijk aan "niet zomaar updaten".

Als je geen zin/tijd hebt om in die scene te duiken, moet je gewoon een legale T-Mobile iPhone halen, of naar Belgie rijden.

Aan de andere kant: ik vind dat Gigavolt kenbaar had MOETEN maken dat de gebruiker niet mag updaten. Zij het via de site, of via een briefje bij de iPhone. Liefst via de site.

PSN: Sluuz

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-01 19:55
Ik weet niet hoe het zit met de Iphone, maar updaten/upgraden in het algemeen brengt altijd risico's met zich mee. Dat gold altijd al voor bijv. BIOS firmware upgrades, dat geldt ook voor bijv. Nokia firmware upgrades en zal altijd zo blijven. Ik wordt door het Nokia firmware programma behoorlijk goed gewezen op de risico's en dat deze voor eigen rekening zijn.

Wanneer je dus gaat upgraden moet je gewoon goed op de hoogte zijn. Blijkbaar is de drempel bij de Iphone upgrades heel laag ofzo.

[ Voor 15% gewijzigd door Arnout op 23-09-2009 10:02 ]

• Djerique
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-12-2025
Sluuz schreef op woensdag 23 september 2009 @ 09:49:
....
Als je dan via allerlei louche sites een simlockvrije iPhone wilt gaan kopen voor een veel te hoog bedrag (richting de 1000 euro), dan moet je jezelf eens achter je oren krabben als je niet wat voorwerk hebt verricht.
....
Als het louche sites zouden zijn, dan is het schandalig dat GoT dit dan promoot via dit topic.

Gezien dit topic al een deel2 is + dat er een sterretje achter de zaak GigaVolt staat, neem ik aan dat er al grondig onderzoek naar deze zaak is gedaan en het dus te vertrouwen is.

Het bedrag richting de 1000eu is helaas vrij normaal voor een iPhone :|

• CLB
  • Niet online

CLB

Hahaha promoten, moet niet gekker worden zeg..
En de betekenis van dat sterretje heb je zeker ook niet gezien?
Het is gewoon een nette en coulante zaak, dus daarom het is gewoon te vertrouwen.

Een bedrag van zo'n 1000,- is inderdaad 'normaal, maar zelf vooronderzoek doen lijkt me dan ook wel logisch.

[ Voor 15% gewijzigd door CLB op 23-09-2009 13:21 ]

Verwijderd

Djerique schreef op woensdag 23 september 2009 @ 12:53:
[...]

Als het louche sites zouden zijn, dan is het schandalig dat GoT dit dan promoot via dit topic.

Gezien dit topic al een deel2 is + dat er een sterretje achter de zaak GigaVolt staat, neem ik aan dat er al grondig onderzoek naar deze zaak is gedaan en het dus te vertrouwen is.

Zou je mij kunnen aanwijzen waar Tweakers.net verklaart dat bijdragen door gebruikers gelden als promotie of zelfs maar het instemmen met de mening van de gebruikers? Of waar Tweakers.net aangeeft 'grondig onderzoek' te doen naar de betrouwbaarheid van informatie/zaken die door de gebruikers aangehaald worden?

Óf jij hebt ergens andere voorwaarden gezien dan ik, óf je ontkent je eigen verantwoordelijkheid en neemt daardoor dingen aan die goed in je straatje liggen zonder dat daar aanleiding voor is. Of het netjes is of niet en of de winkel 'louche' is of niet is iets waar Tweakers.net *niets* mee te maken heeft.

Verwijderd

@CLB: ik heb gepoogd om de info uit jouw post te vinden zonder google op de site los te laten. Kun je eens aangeven hoe je op deze info komt, zonder dat je zoekt op jailbreak? Kortom, hoe krijg je dit bij een normale bestelprocedure als consument onder ogen.

Ik ben namelijk van mening dat een consument niet wordt geacht deze info te weten. Daarnaast denk ik dat veel mensen gewoon een product door kieskeurig heen halen en maar zien wie de goedkoopste is, zonder daarbij te kijken naar afwijkingen (immers product=product toch? <- gedachte van consument).

• alex3305
Sluuz schreef op woensdag 23 september 2009 @ 09:49:
Wordt er niet wat makkelijk langs het feit gegaan dat het kopen van een simlockvrije iPhone in Nederland niet helemaal de bedoeling is? Als je een iPhone wilt gaan kopen ben je op de hoogte van het feit dat alleen T-Mobile die dingen verkoopt. Als je dan via allerlei louche sites een simlockvrije iPhone wilt gaan kopen voor een veel te hoog bedrag (richting de 1000 euro), dan moet je jezelf eens achter je oren krabben als je niet wat voorwerk hebt verricht. Binnen de iPhone scene staat "softwarematig simlockvrij" gelijk aan "niet zomaar updaten".

Als je geen zin/tijd hebt om in die scene te duiken, moet je gewoon een legale T-Mobile iPhone halen, of naar Belgie rijden.

Aan de andere kant: ik vind dat Gigavolt kenbaar had MOETEN maken dat de gebruiker niet mag updaten. Zij het via de site, of via een briefje bij de iPhone. Liefst via de site.
Waarom moet een gebruiker zich specifiek ergens zo op inlezen dan? Als ik toch graag een product in een Nederlandse webwinkel wil kopen omdat mij dat leuk lijkt (ongeacht het bedrag) dan ben ik toch vrij om dit te doen zonder mij hierop in te lezen over wat 'softwarematig simlockvrij' betekend? Daarnaast kan Gigavolt ook best de versie uit België verkopen, weet ik veel 8)7.

Blijkbaar levert Gigavolt sinds kort wel een briefje bij hun bestelling van een iPhone.
Arnout schreef op woensdag 23 september 2009 @ 10:01:
Ik weet niet hoe het zit met de Iphone, maar updaten/upgraden in het algemeen brengt altijd risico's met zich mee. Dat gold altijd al voor bijv. BIOS firmware upgrades, dat geldt ook voor bijv. Nokia firmware upgrades en zal altijd zo blijven. Ik wordt door het Nokia firmware programma behoorlijk goed gewezen op de risico's en dat deze voor eigen rekening zijn.

Wanneer je dus gaat upgraden moet je gewoon goed op de hoogte zijn. Blijkbaar is de drempel bij de Iphone upgrades heel laag ofzo.
Echter is het hierbij anders gegaan.

iPhone wordt aangekocht door Gigavolt en simlockvrij gemaakt volgens een niet-legale c.q. niet erkende methode door de fabrikant. Hierbij is het duidelijk (voor Gigavolt) dat de software support weg is.

Daarna verkoopt GIgavolt deze telefoon aan een gebruiker welke (in dit geval) niet duidelijk is gemaakt dat de software support weg is.

Als laatste stap heeft de gebruiker daarna de telefoon geüpdate en kwam er toen achter dat hij geen software support had, waardoor zijn telefoon 'stuk is gegaan'.

Je kunt het dus vergelijken met een moederbord met een niet officieel ondersteunde processor, maar die ondersteunend is gemaakt door 'tweaker X', door de software aan te passen van de fabrikant. Hierbij heeft hij dat niet vermeld aan de gebruiker welke op internet ziet dat hij een bios update nodig heeft voor functie Y en zijn bios update, waarbij hij z'n ondersteuning voor zijn processor breekt en zijn computer niet meer opstart.
Djerique schreef op woensdag 23 september 2009 @ 12:53:
[...]

Echter hoeft de TS helemaal niet op GoT of in dat topic te zijn geweest voordat hij een iPhone kocht en als een bedrag van 1000 euro normaal is voor dat type telefoon dan vind ik ook dat er dan verwacht mag worden dat het om een 'legale' (updatebare) gaat.
CLB schreef op woensdag 23 september 2009 @ 13:00:
Hahaha promoten, moet niet gekker worden zeg..
En de betekenis van dat sterretje heb je zeker ook niet gezien?
Het is gewoon een nette en coulante zaak, dus daarom het is gewoon te vertrouwen.

Een bedrag van zo'n 1000,- is inderdaad 'normaal, maar zelf vooronderzoek doen lijkt me dan ook wel logisch.
Alhoewel het volgens jou een nette en coulante zaak is, kan ik dat niet helemaal terugvinden in dit topic. Zelf vind ik het namelijk niet zo netjes om bij een telefoon van bijna 1000 euro niet eens (duidelijk) bij te zetten dat het om een gejailbreakte versie gaat die niet gangbaar updatebaar is door iTunes. En dat wanneer een gebruiker hier problemen mee heeft maar te zeggen "tja, softwarematig geünlockt, had je kunnen weten.".

Persoonlijk ben ik dus nog steeds van mening dat Gigavolt duidelijker moet zijn in hun communicatie en dat er niet aan de informatieplicht van de leverancier wordt voldaan door (te) summier te vermelden dat de het product onofficieel geüpdate is. Echter is er nog steeds geen reactie van TS noch Gigavolt geweest... Waar ik wel benieuwd naar ben!

• CLB
  • Niet online

CLB

Zoals ik al tig keer heb aangegeven, heb ik dat bericht slechts 1x gezien en daarna niet meer. Tevens is het toestel daar bij lange na geen 1000,- maar veel goedkoper dan andere aanbieders. En ja hoe zou dat nou komen? Het staat genoemd, hoe summier ook. Zelfde verhaal als met dat Dell toetsenbord. Koper had UK layout gewild, maar op de website en pakbon stond NL layout, eigen schuld.. Dan kan iedereen wel blaten over de informatieverstrekking die niet goed is, maar als er slechts 1 persoon is die dit overkomt heb ik toch mn twijfels aan die persoon.. Had wel netjes geweest als er 'n briefje bij was geleverd uiteraard. En ik vraag me af waar Johnny zelf is.. Iedereen heeft 't er nu over maar hij is weg?

Verwijderd

Nee CLB, wanneer er staat NL layout dan is dat op geen andere manier te interpreteren dan dat het tobo een NL layout heeft. Als je daarmee niet bekend bent is, dat een probleem, maar je kunt er gericht op zoeken. 'Softwarematig simlockvrij' is toch echt een ambigue begrip en hierbij kan een koper niet snel opzoeken wat het inhoud.

• CLB
  • Niet online

CLB

Totale onzin imho, een consument heeft zelf ook onderzoeksplicht en 'softwarematig' is iets anders dan 'fabriekssimlockvrij'. Als je 'n telefoon koopt van 700,- mag ik er wel vanuit gaan dat je zelf wat uitzoekt.

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02:03
Ik ben een tweaker een gadget freak, heb geen iPhone, maar wil er wel eentje. M'n huisgenoot heeft er een, waar we regelmatig over discussieren. Ondermeer over het wel of niet jailbreaken.

Bij mij gaat (naja, ging) er bij softwarematig simlockvrij geen belletje rinkelen, het is gewoon niet gelijk duidelijk. Ik vind het echt vreemd hoe CLB de praktijken van die winkel loopt te verdedigen. Daarnaast verkopen ze een illegale tomtom, dat is gewoon domweg strafbaar.

[ Voor 4% gewijzigd door MrAngry op 24-09-2009 11:54 ]

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Ik denk dat Apple het ook niet leuk vindt dat een winkel hun telefoons jailbreakt en daarna doorverkoopt; als het jailbreaken al niet illegaal is dan is het zeker in strijd met de voorwaarden van Apple.

edit: in een twee jaar oud artikel stelt Arnout Engelfriet dat het onrechtmatig jegens Apple is om je iPhone te jailbreaken. Nu zal dat voor particulieren wel loslopen, maar als je er je bedrijf van maakt...

[ Voor 34% gewijzigd door Cocytus op 24-09-2009 12:18 ]

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:39
CLB schreef op donderdag 24 september 2009 @ 10:58:
Totale onzin imho, een consument heeft zelf ook onderzoeksplicht en 'softwarematig' is iets anders dan 'fabriekssimlockvrij'. Als je 'n telefoon koopt van 700,- mag ik er wel vanuit gaan dat je zelf wat uitzoekt.
Da's natuurlijk kolder, van een consument moet je verwachten dat hij géén expert is en dat wanneer normaal gebruik bijna zeker tot problemen leidt dit bij verkoop door de winkelier duidelijk gemeld wordt.

Een firmware update is in mijn ogen, indien de fabrikant deze ter beschikking stelt aan haar gebruikers, normaal gebruik.

Als niet expliciet gemeld is dat firmware updates leiden tot het vervallen van garantie-aanspraak o.i.d. zal dit bedrijf het toestel in mijn ogen moeten herstellen danwel vervangen.

Simlockvrij is simlockvrij, of dat linksom of rechtsom geregeld is zal de consument worst wezen zolang hij het apparaat maar normaal kan gebruiken.

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

• alex3305
coyote1980 schreef op donderdag 24 september 2009 @ 13:29:
[...]

Da's natuurlijk kolder, van een consument moet je verwachten dat hij géén expert is en dat wanneer normaal gebruik bijna zeker tot problemen leidt dit bij verkoop door de winkelier duidelijk gemeld wordt.

Een firmware update is in mijn ogen, indien de fabrikant deze ter beschikking stelt aan haar gebruikers, normaal gebruik.

Als niet expliciet gemeld is dat firmware updates leiden tot het vervallen van garantie-aanspraak o.i.d. zal dit bedrijf het toestel in mijn ogen moeten herstellen danwel vervangen.

Simlockvrij is simlockvrij, of dat linksom of rechtsom geregeld is zal de consument worst wezen zolang hij het apparaat maar normaal kan gebruiken.
Daarnaast krijg je bij Gigavolt máár zes maanden garantie op je aangeschafte product. Dit is ook al een hekel, dan wel niet geldig, punt in de algemene voorwaarden...

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

alex3305 schreef op donderdag 24 september 2009 @ 13:58:
[...]

Daarnaast krijg je bij Gigavolt máár zes maanden garantie op je aangeschafte product. Dit is ook al een hekel, dan wel niet geldig, punt in de algemene voorwaarden...
Niet geldig is het sowieso. Er is zoiets als een wettelijke minimumperiode waarin je garantie krijgt, volgens mij op Europees niveau bepaald. Pin me er niet op vast maar volgens mij is het minimaal 1 jaar garantie op duurzame gebruiksproducten.

• coyote1980
NMe schreef op donderdag 24 september 2009 @ 14:08:
[...]

Niet geldig is het sowieso. Er is zoiets als een wettelijke minimumperiode waarin je garantie krijgt, volgens mij op Europees niveau bepaald. Pin me er niet op vast maar volgens mij is het minimaal 1 jaar garantie op duurzame gebruiksproducten.
Europese richtlijn is 2 jaar consumentengarantie...

Nederlandse wet is 1 jaar consumentengarantie, geen idee of een inperking in de AV naar 6 mnd rechtsgeldig is.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

coyote1980 schreef op donderdag 24 september 2009 @ 14:19:
[...]

Europese richtlijn is 2 jaar consumentengarantie...

Nederlandse wet is 1 jaar consumentengarantie, geen idee of een inperking in de AV naar 6 mnd rechtsgeldig is.
Algemene Voorwaarden kunnen nooit wettelijk gegeven rechten afpakken.

• alex3305
De Europese richtlijn is inderdaad 2 jaar.

In Nederland krijg je echter garantie zolang je garantie verwacht te krijgen. Dus als jij verwacht dat de levensduur van een laptop drie jaar is, dan heb je in feite recht op drie jaar garantie. Dit moet natuurlijk wel redelijk zijn ;).

• M_V
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-01 13:49

M_V

CLB schreef op donderdag 24 september 2009 @ 10:58:
2 meter over de grens koop je een fabrieksmatig unlockte iphone voor 650 euro, dus zo gek is het niet...

Softwarematig unlocked is een veel te vage uitdrukking om ervan uit te gaan dat iedereen weet wat er wordt bedoeld. Zeker omdat het de normale werking (aan itunes hangen en updaten als hij zegt: update nu) verstoort. Natuurlijk weet de gemiddelde tweaker ws wel wat het betekent, maar een consument denkt gewoon unlocked=unlocked.

Kortom, een rechter zal je 99% zeker in het gelijk stellen wegens misleiding, maar ja, dan moet je wel naar de rechter....

Als ze bij die winkel gewoon zeggen "fuck you" zit er namelijk niets anders op....

En ik vind "softwarematig unlocked" ook zeeeeer vaag, ook een fabrieks-af unlocked iphone is softwarematig unlocked (zegt hij zelf als je hem voor het eerst aan je computer hangt, eerst locked en dan unlocked).

En tot overmaat van ramp die TomTom, dat is gewoon oplichting :( :(

@ CJB, wat me opvalt, is je starre interpretatie van regels, plichten etc. In Nederland (en andere landen als Engeland en de US) gaat het recht toch meer uit van redelijkheid, goeder trouw, billijkheid etc en dat is maar goed ook!

[ Voor 19% gewijzigd door M_V op 24-09-2009 14:36 ]

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:07

Hertog

Aut bibat, aut abeat

[...]

Heikel punt, niet hekel :)

Ik vind het wel apart dat veel mensen hier zo focussen op die jailbreak en of dat al dan niet legaal is. Veel erger is de illegale TomTom, dat is sowieso al een reden om je geld terug te krijgen lijkt me zo. Het is tenslotte, overduidelijk, een illegaal product. Ik zou dus gewoon om die reden de telefoon terug geven, dat daarmee meteen het probleem van de jailbreak weg is is dan mooi meegenomen :)

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

• CLB
  • Niet online

CLB

MrAngry schreef op donderdag 24 september 2009 @ 11:53:
Ik vind het echt vreemd hoe CLB de praktijken van die winkel loopt te verdedigen.
Ik verdedig niks.. Het is duidelijk dat ze softwarematig gesimlockede iPhones verkopen, that's it.
Cocytus schreef op donderdag 24 september 2009 @ 12:15:
edit: in een twee jaar oud artikel stelt Arnout Engelfriet dat het onrechtmatig jegens Apple is om je iPhone te jailbreaken. Nu zal dat voor particulieren wel loslopen, maar als je er je bedrijf van maakt...
Toch zijn er meerdere bedrijven die al jaren zo hun iPhones verkopen...
coyote1980 schreef op donderdag 24 september 2009 @ 13:29:
zolang hij het apparaat maar normaal kan gebruiken.
Uhm kan toch? Jaja hij kan 'm niet updaten, dat moet je ook niet doen met jailbreakde devices.
Daarnaast krijg je bij Gigavolt máár zes maanden garantie op je aangeschafte product.
Dit is ook al een hekel, dan wel niet geldig, punt in de algemene voorwaarden...
Dat is wel weird inderdaad...
Rudy_V schreef op donderdag 24 september 2009 @ 14:28:
2 meter over de grens koop je een fabrieksmatig unlockte iphone voor 650 euro, dus zo gek is het niet...
Waarom verkopen alle andere winkels dan toestellen die daar 150,- / 200,- boven op doen?
Softwarematig unlocked is een veel te vage uitdrukking om ervan uit te gaan dat iedereen weet wat er wordt bedoeld. Zeker omdat het de normale werking (aan itunes hangen en updaten als hij zegt: update nu) verstoort. Natuurlijk weet de gemiddelde tweaker ws wel wat het betekent, maar een consument denkt gewoon unlocked=unlocked.
imho koopt een 'consument' geen device van 700,- zonder zich even in te lezen... O-)
En ik vind "softwarematig unlocked" ook zeeeeer vaag, ook een fabrieks-af unlocked iphone is softwarematig unlocked (zegt hij zelf als je hem voor het eerst aan je computer hangt, eerst locked en dan unlocked).
Dan neem je toch contact met die winkel op?
@ CJB, wat me opvalt, is je starre interpretatie van regels, plichten etc. In Nederland (en andere landen als Engeland en de US) gaat het recht toch meer uit van redelijkheid, goeder trouw, billijkheid etc en dat is maar goed ook!
CLB ;) Ik interpreteer niks... Er staat aangegeven dat hij softwarematig simlockvrij gemaakt is...
Dat het heel summier is aangegeven vind ik ook heel slecht en ik had er ook wel wat documentatie bij verwacht. Maar aangezien de TS het na 3 posts wel weer genoeg vond, vind hij 't geen groot probleem volgens mij.
En zolang hij niks van zich laat horen vind ik het ook wel best. :)

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Die TomTom is inderdaad vrij zeker strafbaar, maar daarmee is nog niet gezegd dat je de hele iPhone terug kunt sturen. Partiële ontbinding enzo :)

• coyote1980
CLB schreef op donderdag 24 september 2009 @ 14:59:
[...]

Ik verdedig niks.. Het is duidelijk dat ze softwarematig gesimlockede iPhones verkopen, that's it.
Het is duidelijk dat ze simlock-vrije iPhones verkopen. Het is niet duidelijk dat je deze iPhones vooral niet moet updaten (wat normaal gebruik van een apparaat is) omdat je apparaat dan waardeloos is.
[...]

Uhm kan toch? Jaja hij kan 'm niet updaten, dat moet je ook niet doen met jailbreakde devices.
Nee, maar zet dat er dan expliciet bij, en verschuil je als winkel niet achter het feit dat er staat "softwarematig ge-unlocked", wat boeit de consument het hoe hij geunlocked is.
[...]

imho koopt een 'consument' geen device van 700,- zonder zich even in te lezen... O-)
Waaruit maak je op dat de consument zich niet heeft ingelezen? Ik neem aan dat de consument zich wel degelijk heeft ingelezen en de specs en glitter en glamour van de iPhone prachtig vond, en het feit dat de tefeloon geen simlock meer heeft ook erg prettig vond.

Als de winkelier ook nog even duidelijk vermeld had dat het apparaat niet van nieuwe firmwares voorzien mocht worden omdat dat problemen geeft was de consument/winkel een hoop ellende bespaart.

Zie het als een dealer die een auto verkoopt. Hij verkoopt voor 12.000 een auto met 140pk en meld netjes dat het een normale 120pk uitvoering was die hij heeft getuned naar 140pk. Helaas tuned deze dealer altijd op zo'n manier dat de motor opblaast wanneer hij boven de 4500RPM komt, maar ja, dat zie je pas als je je écht inleest op Internet... Als je er als verkoper dan niet expliciet bijzegt dat je niet boven de 4500RPM mag komen en het ding gaat stuk heb je als verkoper een probleem.

Zo heeft deze toko nu ook een probleem.

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Cocytus schreef op donderdag 24 september 2009 @ 14:59:
Die TomTom is inderdaad vrij zeker strafbaar, maar daarmee is nog niet gezegd dat je de hele iPhone terug kunt sturen. Partiële ontbinding enzo :)
Mits ze inderdaad een illegale TomTom geïnstalleerd hebben he. Alles wat we hebben is een zinnetje van een user met 3 posts die al weken niets van zich heeft laten horen.
Dus om nu te doen alsof het onomstotelijk vast staat dat ze illegale software leveren vind ik een beetje te kort door de bocht.

• BigFast
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-11-2021

BigFast

Cantona.

[...]

[...]

Toch zijn er meerdere bedrijven die al jaren zo hun iPhones verkopen...

[...]

[...]

Dat is wel weird inderdaad...

[...]

Waarom verkopen alle andere winkels dan toestellen die daar 150,- / 200,- boven op doen?

[...]

[...]

Dan neem je toch contact met die winkel op?

[...]

CLB ;) Ik interpreteer niks... Er staat aangegeven dat hij softwarematig simlockvrij gemaakt is...
Dat het heel summier is aangegeven vind ik ook heel slecht en ik had er ook wel wat documentatie bij verwacht. Maar aangezien de TS het na 3 posts wel weer genoeg vond, vind hij 't geen groot probleem volgens mij.
En zolang hij niks van zich laat horen vind ik het ook wel best. :)
Sinds wanneer staat software matig unlocken gelijk aan jailbreaken? Het gaat hier om een gemiddelde consument. Het is allemaal bijzonder kwestieus. Ik vind het verschil van zo'n 100 euro niet zo wereldschokkend dat dat nu allerlei alarmbellen moet doen rinkelen bij de gemiddelde consument. Ook ik ben van mening dat je voorbeeld met het tobo niet opgaat in deze casus. Die lay-out is niet anders uit te leggen in mijn opvatting. softwarematig unlocken is dat mijns inziens wel voor de gemiddelde consument. Daardoor had de verkoper de consument beter moeten inlichten dan hij in dit geval gedaan heeft. Dat ene zinnetje lijkt mij niet voldoende. Het argument dat andere ondernemingen wel iphones die gejailbreaked zijn verkopen mag natuurlijk geen reden zijn. Dat is een jij-bak pur sang. Ik gok dat er voor een kantonrechter wel wat van te maken valt. Advies: ga eens langs een rechtswinkel.
Pagina: 1