Toon posts:

Hulp nodig bij samen stellen PC

Pagina: 1
Acties:
  • 321 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig een nieuwe game PC voor mezelf samen te stellen waar ik een tijdje mee vooruit kan.
Deze processor en grafische kaart had ik al uitgezocht.

Intel® Core™ 2 Quad Q9550
4x 2833 MHz
http://www.alternate.nl/h...l1=Processoren&l2=Desktop

XFX GTX295
http://www.alternate.nl/h...ten+NVIDIA&l3=GeForce+GTX

Ik heb verder alleen vrij weinig verstand van pc's bouwen en vroeg me af welk moederbord, geheugen, harde schijf, kast/voeding ik het beste hierbij kan doen.
Verder vroeg ik me af of ik voor 6 gig geheugen moet gaan of dat 4 voldoende is.

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Hierin staan nuttige tips, en hierin kun je dit nog posten om het centraal te houden (anders zijn er elke dag twintig topics met dezelfde vraag, namelijk "wat moet ik kopen?" ;) )

Overigens zou ik geen GTX295 nemen maar een HD5870, in ongeveer alle opzichten beter, en morgen verkrijgbaar, dus mooie timing. :D en nog goedkoper ook!

[ Voor 3% gewijzigd door bwerg op 22-09-2009 22:25 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-12 09:29

Pogostokje

* twiet *

Wat heb je zelf al bekeken? Mensen hier gaan niet jouw PC uitzoeken voor je. Je zult dus zelf echt wel met zaken aan moeten komen waar je bijvoorbeeld vragen over hebt of waar je niet zeker over bent.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• Rossi
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-03 22:21
Je wordt geacht op tweakers zelf wat onderzoek te doen. Dit soort vragen kan je, door zelf wat uit te zoeken, al voor een heel groot gedeelte, zo niet helemaal beantwoorden.

Lees bijvoorbeeld de Best Buy Guide van september even door:
http://tweakers.net/revie...ditie-september-2009.html

Verwijderd

Topicstarter
bedankt, met die guide kan ik wel wat denk ik

• michaelmou
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 27-12 13:10
Als je er niet uit komt, dan kun je me altijd mailen.
Mike_mou@hotmail.com

Verwijderd

Topicstarter
bwerg schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 22:24:
Overigens zou ik geen GTX295 nemen maar een HD5870, in ongeveer alle opzichten beter, en morgen verkrijgbaar, dus mooie timing. :D en nog goedkoper ook!
http://www.tomshardware.com/reviews/radeon-hd-5870,2422.html
Hmm, volgens de benchmarks op deze site is de GTX 295 nog steeds ietsje sneller..
Nu ga ik toch weer twijfelen.

Komt de HD5870 X2 binnenkort en zit er al een DirectX 11 kaart van Nvidia aan te komen?

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Zoals het er nu naar uitziet kun je nog wel even wachten op een dx11 kaar van Nividia. Denk dat je de eerste pas over een half jaar of wat in de nederlandse winkels aan zal treffen

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Als ik trouwens vragen mag. Waarom direct interesse voor een HD5870 X2 terwijl je een q9550 als proc. uit kiest?

edit:

als je dan toch direct voor het beste van het beste wilt gaan, ga dan voor een leuke intel i7 met hyperthreading en dat soort meuk

[ Voor 38% gewijzigd door Switchie op 24-09-2009 00:37 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• Sigma2k8
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-10 15:17
Q9550 is sowieso een miskoop. Je moet geen processor voor dit EOL socket 775 gaan kopen. Kijk naar de Phenom II X4 of als je de euro's hebt een Core i7 of i5.

Verder denk ik dat dit topic redelijk snel dicht gaat :)

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Verder denk ik dat dit topic redelijk snel dicht gaat :)
mee eens...

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-12 11:35

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Dit is niet de juiste manier om deze vraag te stellen. Koopadvies is toegestaan op Tweakers, maar we zien het graag terug in het juiste topic: [BBG Aanschaf] Game- en high-end gamesysteem september 2009

Stel daar je vragen, dit topic zal ongetwijfeld door een collegamod gesloten worden.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:31
Helaas zijn dergelijke topics in losse vorm niet toegestaan, lees hiervoor CSL Beleid en Wat is er, in 2009, anders in CSL? eens door.

Echter is er wel ruimte voor advies omtrent de aankoop van systemen en laptops. Hiervoor hebben we echter centrale topics aangemaakt om zo te voorkomen dat het Complete Systemen & Laptops (CSL) forumdeel dicht groeit met "boodschappenlijstjes". Ik adviseer je om vooral *LET OP* - Wat moet ik kopen? eens door te nemen.

Je kan advies vragen in een van de topics genoemd in *LET OP* - Wat moet ik kopen?. Probeer echter eerst wel wat componenten uit te zoeken met behulp van reviews en benchmarks. Een goede start daarvoor is het doorlopen van HOWTO: Hoe stel ik een systeem samen?. Ook de BBG ([BBG] Best Buy Guide topicoverzicht) geeft een idee in welke richting je moet kijken qua componenten.

Ik wens je veel succes met het zoeken van een goed systeem. Dit topic sluit ik echter, maar zoals hierboven aangegeven ben je vrij om advies te vragen in de daarvoor bestemde topics.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.