Toon posts:

Advies compleet CAD/CAM systeem

Pagina: 1
Acties:
  • 158 views

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn werk programmeren we alle CNC-freesbanken met Mastercam X4.

De laatste tijd maken we echter veel grote gietmallen (3D) en op onze verouderde E6300 schieten de rekentijden te hoogte in.
Tijdens het rekenen schiet de processor naar 95%, intern geheugengebruik is rond de 2GB (XP 32 bit) en heel veel HDD activiteit.

Dus heeft mijn baas mij gevraagd een nieuwe computer samen te stellen en nu wil ik vragen of jullie even over het lijstje willen kijken en eventueel verbeteringen aan willen dragen. Mastercam X4 is deels multi-threaded overigens, en het nieuwe systeem zal gaan draaien onder Vista 64 bit.

Het systeem wat ik voor ogen heb:
Processor: i7 920
Processorkoeling: CoolerMaster Hyper Z600
Moederbord: Asus Rampage II Gene
Geheugen: OCZ 3x2Gb PC15000 CL10 Low voltage
HDD: OCZ 30GB SSD Vertex
Videokaart: Asus HD4870 1GB DDR5
Voeding: CoolerMaster RealPower M520 modulair
Behuizing: CoolerMaster Elite 334
Drives: Sony Optiarc DVD-RAM
Monitor: LG W2261VP-PF 22"

Ik heb maar geen dure Matrox/Quadro FX kaart genomen omdat wij hoofdzakelijk met het CAM gedeelte werken en dus weinig 3D renderen enz. Verder heb ik voor de OCZ Vertex gekozen vanwege de hoge data-snelheden en een 64MB buffer.

Eventuele op/aanmerkingen zijn zeer welkom, ik wil aan het eind van de dag de bestelling weg doen.

• StarWing
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-12 16:29

StarWing

Huh ?!?

Waarom geen pre-build HP machine met een care pack op ?

Iets duurder, maar indien er iets kapot gaat, binnen de 2 dagen terug op and running.

Page intentionally left blank.

Verwijderd

Topicstarter
Er komt toch geen gevoelige data op te staan (alles wordt op het netwerk opgeslagen) + de oude computer gaat niet weg, die blijft dienst doen als 2.5d computer.

In het geval dat er iets mis gaat hoef ik de License dongel maar uit de nieuwe computer te halen en terug in de oude te doen en dan kan ik weer vooruit..

• loser180
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-12 10:13
Ik zou persoonlijk naar een 64gb drive gaan. Want windows met wat tools gaat al best hard mbt ruimte.
Ik weet niet hoe groot het temp bestand is, anders zou je namelijk ook nog naar 12gb kunnen upgraden en dan een ramdrive maken, puur voor die files. dat is echt snel.

[ Voor 11% gewijzigd door loser180 op 22-09-2009 09:17 ]

Jouw naam in onder mijn Post

Verwijderd

Topicstarter
Zou ik aan 30GB niet genoeg hebben?

Computer wordt stand-alone neergezet, geen netwerk, geen virusscanners niets.
Alleen Vista en Mastercam X4. Alle 3D files worden via een USB stick op de harde schijf geladen, bewerkt en daarna weer terug op de USB...

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:31
Helaas zijn dergelijke topics in losse vorm niet toegestaan, lees hiervoor CSL Beleid en Wat is er, in 2009, anders in CSL? eens door.

Echter is er wel ruimte voor advies omtrent de aankoop van systemen en laptops. Hiervoor hebben we echter centrale topics aangemaakt om zo te voorkomen dat het Complete Systemen & Laptops (CSL) forumdeel dicht groeit met "boodschappenlijstjes". Ik adviseer je om vooral *LET OP* - Wat moet ik kopen? eens door te nemen.

Je kan advies vragen in een van de topics genoemd in *LET OP* - Wat moet ik kopen?. Probeer echter eerst wel wat componenten uit te zoeken met behulp van reviews en benchmarks. Een goede start daarvoor is het doorlopen van HOWTO: Hoe stel ik een systeem samen?. Ook de BBG ([BBG] Best Buy Guide topicoverzicht) geeft een idee in welke richting je moet kijken qua componenten.

Ik wens je veel succes met het zoeken van een goed systeem. Dit topic sluit ik echter, maar zoals hierboven aangegeven ben je vrij om advies te vragen in de daarvoor bestemde topics.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.