Vervangen grafische kaart laptop

Pagina: 1
Acties:

• ragnabob
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-05-2024
Beste tweakers,

Het spijt me dat mijn eerste post een zo standaard vraag moet zijn, maar ik ben benieuwd of het upgraden van de hardware van mijn laptop een beetje zin heeft en of het daadwerkelijk kan. Ik weet ook dat het misschien net zo gemakkelijk is om een nieuwe te kopen en vaak ook verstandiger is, maar toch...

Mijn laptop is een Asus A4KA. Meer info is er vast te geven, maar heb geen idee waar te vinden. Ik ben vooral benieuwd of het werkgeheugen en/of mijn grafische kaart vervangbaar zijn.

Al het advies en commentaar is welkom en zeer gewaardeerd!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-12 13:06

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Geheugen kun je altijd vervangen, maar dan moet je hem niet al vol hebben zitten met 4 GB bijvoorbeeld.

Videokaart kun je niet vervangen, al zijn er 2 (?) jaar geleden wel externe kaarten op de markt geweest. Idioot duur en volgens mij ook niet echt praktisch.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

ragnabob schreef op maandag 21 september 2009 @ 18:09:
Al het advies en commentaar is welkom en zeer gewaardeerd!
Zie de Notebook FAQ, daar word het allemaal in behandeld :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06:46

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

De dingen die je makkelijk en goedkoop kunt upgraden aan een laptop zijn je RAM geheugen en je harde schijf.
Hierbij moet je uiteraard opletten welk type je nodig hebt. Bij een harde schijf moet je kijken of je een SATA of IDE schijf hebt; dit is niet compatibel met elkaar. En let ook op: voor een laptop moet je SODIMM geheugen hebben in plaats van normale DIMM. (so-dimm is compacter)

Bij andere onderdelen is het onmogelijk, heeft het geen nut, of is het te duur. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• ragnabob
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-05-2024
Mijn hartelijke dank voor al deze zeer complete reacties. Kan dicht (en evt weg) volgens mij.

Thanks

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:31
Dat doen we zelden, tenzij het een slecht topic is ;) . Maar misschien is het wel handig om even te vermelden wat er nu in zit. Maar met een vlotte google zoekopdracht kom ik op een oude laptop uit. Dus je kunt beter een nieuwe kopen, echt veel nut heeft het niet, al kun je misschien wel een oude harde schijf en wat extra ram scoren 2e hands. Sowieso is het niet waard om er meer dan 50 euro in te investeren.

Verwijderd

*spam*

[ Voor 83% gewijzigd door GENETX op 04-10-2009 12:34 ]

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Ja inderdaad, lekker spammen =)

Je kan beter op MXM-upgrade.com kijken, maar met zo'n oude bak is het imho toch niet nuttig meer.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Pagina: 1