• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-09 09:28
Matched: tele2
ImPrEzA schreef op donderdag 16 december 2010 @ 18:15:
Sinds maandag hier ook dit abo, en het werkt belabberd. Maandag haalde ik 11mbit, één keer de uitschieter naar 16. Bedroevender in ieder geval dan mijn voormalige Telfort 20mbit abo die de 19 aantikte.
Vandaag is het helemaal beroerd:

[afbeelding]

Pakket met televisie besteld, televisie valt door haperingen en knetterende geluiden gewoon niet naar te kijken. De helpdesk was overdag erg behulpzaam, niet dat het iets opleverde, maar ik werd aangeraden om 's avonds terug te bellen - omdat ik dan zelf ook thuis ben. Helaas is de helpdesk voor de 3e avond op rij op dit tijdstip al gesloten, ondanks de belofte dat deze dagelijks tot 22.00 open is.

Ik word er niet vrolijk van!

Edit: En van 'Danielle van Tele2' word ik via Twitter ook al weinig wijzer.
Er moet iets mis zijn met de aparatuur/aansluiting binnenshuis of in de wijkcentrale (DSLAM), dit heeft niets met de lengte of kwaliteit van de koperkabel te maken. Het feit dat je 100% van je upload haalt en 10% van je download snelheid, en het feit dat je bij ADSL bijna de volle 100% haalde geeft dat ook aan.

Is het modem direct op het ISRA punt aangesloten met een korte goede kabel of zit hier nog rotzooi tussen? Test je wireless of bedraad?

...

• ImPrEzA
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-05-2021

ImPrEzA

</breezah> Impreza

IceM schreef op donderdag 16 december 2010 @ 19:03:
[...]

Is het modem direct op het ISRA punt aangesloten met een korte goede kabel of zit hier nog rotzooi tussen? Test je wireless of bedraad?
Direct op het ISRA-punt, met de bijgeleverde kabel (50cm?) van Tele2. Zit verder niets tussen, vorige modem zat ook hierop aangesloten. Ik test draadloos, zal zo even kijken wat bedraad oplevert.

Edit: met de bijgeleverde utp-kabel wordt het niet veel beter:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1073659139.png

Volgens de klantenservice - gisterochtend - was de verbinding tussen centrale en modem optimaal...

[ Voor 23% gewijzigd door ImPrEzA op 16-12-2010 22:44 ]

Blackbird singing in the dead of night, take these broken wings and learn to fly... all your life... you were only waiting for this moment to be free. ][ Wanna fight for human rights? www.amnesty.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Devian schreef op donderdag 16 december 2010 @ 17:03:
[...]

Bij kabel is dit geen glasvezel maar een coaxkabel.
Ja alleen het laatste deeltje in de straat is coax, maar dan nog haal je met eurodocsis 3.0 potentieel honderden mbps over de lijn. Mocht het niet beschikbaar zijn dan is VDSL natuurlijk ok.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2010 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
ImPrEzA schreef op donderdag 16 december 2010 @ 22:40:
[...]

Direct op het ISRA-punt, met de bijgeleverde kabel (50cm?) van Tele2. Zit verder niets tussen, vorige modem zat ook hierop aangesloten. Ik test draadloos, zal zo even kijken wat bedraad oplevert.

Edit: met de bijgeleverde utp-kabel wordt het niet veel beter:

[afbeelding]

Volgens de klantenservice - gisterochtend - was de verbinding tussen centrale en modem optimaal...
Heb even gekeken voor je, als je in Overijssel woont dan zou je downspeed 53Mbit moeten zijn, je upspeed 6Mbit.

Zit er misschien een eigen router/switch tussen? Gebruik je meerdere pc's? Staat je netwerkaart op auto negotiation?

Probeer anders te testen met een andere pc/laptop die dedicated op het modem zit aangesloten.

Vanuit de kant van Tele2 is er verder geen beperking, je snelheid zou gewoon rond de 50Mbit moeten liggen.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn aanmelding voor het Tele2 50Mb gaat in ieder geval helemaal mis!
Als ik op "Mijn Tele2"kijk staat er opeens dat de aanvraag niet actief is en de aanvraag is geannuleerd .
Weet van niks, zou op 5 januari 2011 worden aangesloten, maar houd mijn hart vast.
Heb de Helpdesk twee dagen geleden al gebeld en zou nog worden teruggebeld,helaas nog geen bericht hoe dit kan.
Ik moet zeggen ze waren erg vriendelijk, maar zou ook fijn zijn als ze het annuleren weer terug zouden draaien.
Het zal me toch niet gaan gebeuren dat ik op 5 januari zonder internet kom te zitten en dat ze mijn lijn dan gaan slopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImPrEzA

ImPrEzA

</breezah> Impreza

Devian schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 09:29:
[...]

Heb even gekeken voor je, als je in Overijssel woont dan zou je downspeed 53Mbit moeten zijn, je upspeed 6Mbit.

Zit er misschien een eigen router/switch tussen? Gebruik je meerdere pc's? Staat je netwerkaart op auto negotiation?

Probeer anders te testen met een andere pc/laptop die dedicated op het modem zit aangesloten.

Vanuit de kant van Tele2 is er verder geen beperking, je snelheid zou gewoon rond de 50Mbit moeten liggen.
Verschillende instellingen geprobeerd, maar allemaal zonder resultaat. Modem zit rechtstreeks op het ISRA-punt en zendt zelf draadloos uit, geen router of switch aanwezig. Meerdere pc's getest, het blijft 3-4mbit. Zijn er nog meer mogelijkheden..?

Blackbird singing in the dead of night, take these broken wings and learn to fly... all your life... you were only waiting for this moment to be free. ][ Wanna fight for human rights? www.amnesty.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Geen matches
ImPrEzA schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 23:33:
[...]

Verschillende instellingen geprobeerd, maar allemaal zonder resultaat. Modem zit rechtstreeks op het ISRA-punt en zendt zelf draadloos uit, geen router of switch aanwezig. Meerdere pc's getest, het blijft 3-4mbit. Zijn er nog meer mogelijkheden..?
Hmmmm test je de snelheid nu via je je wireless? Als dat zou is dan kan het zijn dat je TCP intellingen van je windows niet goed zijn. Wat je kan doen is even het programmatje TCP optimizer downloaden en het daarna nog keer mee testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImPrEzA

ImPrEzA

</breezah> Impreza

WeAreLegion schreef op zondag 19 december 2010 @ 10:11:
[...]

Hmmmm test je de snelheid nu via je je wireless? Als dat zou is dan kan het zijn dat je TCP intellingen van je windows niet goed zijn. Wat je kan doen is even het programmatje TCP optimizer downloaden en het daarna nog keer mee testen.
Vanochtend vroeg vloog de verbinding er even uit, en vervolgens haalde speedtest.net 12mbit ipv 4. Daarnet was het echter weer 'gewoon' 4mbit. TCP optimizer gedraaid, gereboot, en ook nu weer:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1076770572.png

Overigens kwam ik er gisteren achter dat zodra ik de klantenservice bel, deze is gesloten (18:00), maar mijn moeder belde even later vanaf haar (tele2-)lijn en kreeg wel contact. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Nu online
ImPrEzA schreef op zondag 19 december 2010 @ 12:36:
[...]

Vanochtend vroeg vloog de verbinding er even uit, en vervolgens haalde speedtest.net 12mbit ipv 4. Daarnet was het echter weer 'gewoon' 4mbit. TCP optimizer gedraaid, gereboot, en ook nu weer:

[afbeelding]

Overigens kwam ik er gisteren achter dat zodra ik de klantenservice bel, deze is gesloten (18:00), maar mijn moeder belde even later vanaf haar (tele2-)lijn en kreeg wel contact. :/
Er is onderscheid tussen fiberspeed klantenservice en de gewone internet/bellen klantenservice.. Ik denk wel dat dit eens wat duidelijker gecommuniceerd moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImPrEzA

ImPrEzA

</breezah> Impreza

Geen matches
Devian schreef op zondag 19 december 2010 @ 13:57:
[...]

Er is onderscheid tussen fiberspeed klantenservice en de gewone internet/bellen klantenservice.. Ik denk wel dat dit eens wat duidelijker gecommuniceerd moet worden.
Hoorde dat inderdaad vandaag ook via de 20mb klantenservice. Lijkt me verstandig dit op de website ook aan te geven :) Ik zal morgen proberen tussen de middag even naar huis te gaan en dan te bellen.

Inmiddels begin ik te denken dat mijn modem niet goed/kapot is wat betreft het lokale netwerk (bekabeld en draadloos). Intrainwaarden zijn namelijk wel 53255 Kb down en 5997 Kb up. Inmiddels zowel op verschillende pc's/laptops als op de modem met instellingen gespeeld, maar nog altijd geen verbetering:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1077465094.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Geen matches
het probleem is als een modem 53255 intraint dan krijgt hij die snelheid ook binnen. Er zijn maar weinig factoren die dan nog de snelheid kunnen knijpen. Het zou kunnen zijn dat er een verkeerd profiel in de FIA routering staat. Hangt er tussen het modem en je pc's nog een router of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn aanmelding bij Tele 2 gaat helemaal mis, maar ik weet nu wel hoe het komt!
Mijn huidige provider Tweak heeft waarschijnlijk uit bezuiniging zonder het zijn abonnees mede te delen de lijn van het Tiscali naar BBNed netwerk over gezet.
Op het moment dat Tele2 toen procedure opstartte om de lijn over te nemen kreeg Tele2 toen een melding dat de lijn door een andere provider werd overgenomen.
Daardoor gaat dan ook alles mis en ik hoop dat de bestelling nu zonder verder oponthoud wordt doorgevoerd!
Ik had net een aardige dame van Tele2 aan de lijn die mij vertelde dat mijn lijn door Te;fort zou worden overgenomen, waar ik dus niks van wist, en dat deze overname al was doorgevoerd.
Toen ik had opgehangen gingen bij mij de bellen rinkelen dat het dus mis was gegaan omdat Tweak mij zo nodig op een ander netwerk moest zetten net gelijk met mijn Tele2 aanmelding.
Ik hoop door dit geklooi nog wel internet te hebben in Januari!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Nu online
Geen matches
ImPrEzA schreef op maandag 20 december 2010 @ 00:31:
[...]

Hoorde dat inderdaad vandaag ook via de 20mb klantenservice. Lijkt me verstandig dit op de website ook aan te geven :) Ik zal morgen proberen tussen de middag even naar huis te gaan en dan te bellen.

Inmiddels begin ik te denken dat mijn modem niet goed/kapot is wat betreft het lokale netwerk (bekabeld en draadloos). Intrainwaarden zijn namelijk wel 53255 Kb down en 5997 Kb up. Inmiddels zowel op verschillende pc's/laptops als op de modem met instellingen gespeeld, maar nog altijd geen verbetering:

[afbeelding]
Kun je nogmaals de test draaien nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImPrEzA

ImPrEzA

</breezah> Impreza

Geen matches
Devian schreef op maandag 20 december 2010 @ 14:45:
[...]

Kun je nogmaals de test draaien nu?
Draadloos:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1078105348.png

Met kabel:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1078106710.png

That's more like it! Nog steeds wel een fors verlies trouwens, draadloos. Is daar nog iets aan te doen?

En waar zat het 'm nou in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Nu online
Geen matches
He shit, dus toch..nou in ieder geval excuus mocht ik je aan het werk hebben gezet afgelopen weekend |:( .
Na wat verder zoeken is er toch een probleem gevonden op een interface verderop in het netwerk.
Dit hersteld, en jij bevestigd nu dat dat waarschijnlijk het issue was.

Modem draadloos vors verlies is verder (op tcp optimiser na) weinig aan te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:35
Geen matches
Misschien is kijken naar een betere WLAN ontvanger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImPrEzA

ImPrEzA

</breezah> Impreza

Devian schreef op maandag 20 december 2010 @ 15:29:
He shit, dus toch..nou in ieder geval excuus mocht ik je aan het werk hebben gezet afgelopen weekend |:( .
Na wat verder zoeken is er toch een probleem gevonden op een interface verderop in het netwerk.
Dit hersteld, en jij bevestigd nu dat dat waarschijnlijk het issue was.

Modem draadloos vors verlies is verder (op tcp optimiser na) weinig aan te doen.
Geen punt, erg fijn dat de snelheid nu weer goed is. In de Tele2-speedtest haalde ik vanmiddag zelfs 46mbit. Televisiesignaal blijft wel storen, ook als ik 'maar' met 1,6MB/s download via wlan. Daar wordt door Tele2/jullie nog naar gekeken, begreep ik van de klantenservice.
nooberke schreef op maandag 20 december 2010 @ 15:54:
Misschien is kijken naar een betere WLAN ontvanger?
Had gehoopt dat het modem zelf goed genoeg was, maar toch maar eens rond gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:36
Hoe lang van tevoren hebben jullie het nieuwe VDSL modem ontvangen? Ik zit nu nog op het 20mbit abonnement maar dit wordt daags na de kerst omgezet naar 50mbit, maar ik heb nog steeds geen nieuw modem. De klantpagina op mijntele2 geeft geen status informatie anders dan de opleverdatum. Het zal toch niet zo zijn dat dan mijn verbinding wordt omgezet terwijl ik nog geen geschikt modem heb ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Dan zou het nog wel ff kunnen duren voor je modem krijgt:

Tele2(Danielle) gaf ons op tele2.gebruikers.eu vandaag de volgende info over de comtrend modems:
Zoals jullie hebben gemerkt zijn er problemen ontstaan bij de levering van de installatiepakketten behorende bij abonnementen tot 50Mb/s.

Door een fout in ons leveringssysteem is er helaas een vertraging ontstaan bij de bezorging van de pakketten.

Wij doen op dit moment onze uiterste best om alle pakketten deze week alsnog te bezorgen.

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
Geen matches
Als dat zo is dan is het op z'n minst niet netjes dat de betrokkenen daar niet rechtstreeks over worden ingelicht.
Ik hoop dan maar dat ze op z'n minst de bestaande verbinding niet zomaar verbreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Geen matches
Dat zal waarschijnlijk wel gebeuren, we hebben inmiddels al enkele gebruikers die melden dat ze nog geen modem hebben en dat hun abonnement wel is ingegaan. En dus op de oude lijn geen verbinding meer.

Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Nu online
Geen matches
Het lijkt er voorlopig op dat voor komend weekend alles verstuurd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
Devian schreef op woensdag 22 december 2010 @ 14:14:
Het lijkt er voorlopig op dat voor komend weekend alles verstuurd is.
Dat zou dan net goed uitkomen :)
Krijgen de betreffende gebruikers nog enig bericht van verzending? Na de aanmeldingsbevestiging heb ik helaas niets meer vernomen en de mijntele2 pagina geeft vreemd genoeg ineens geen detail status meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Hebben jullie succes gehad met terugvragen telefoonkosten? Ik heb ongeveer 25 euro verbeld aan de klantenservice omdat er geen e-mail mogelijkheid is. De problemen kwamen niet door mij maar doordat het onmogelijk is om hier 50 mbit te halen (max. 14). Tips om dit te regelen? Brief schrijven, nog een keer bellen, een rekening niet betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij gaan in januari over van Online naar Tele2 internet en bellen tot 50 mbit. Viel me alleen iets raars op. Na het inloggen op Mijn Tele 2, gekozen voor E-mail. Hier zag ik een nieuw bericht van Tele2 staan. Ik lees dit en ik dacht 'Dit klopt niet' In deze e-mail stond dat het het proces in werking is gezet om ons huidige telefoonnummer om te zetten van KPN naar Tele2. Hoe kan dit nou? we zitten niet meer bij KPN met telefonie, maar bij Online.
Ik weet het niet zeker, maar dit was zo te zien ook een soort van standaard mail. Hij begon met 'Beste'. Dat was het. Normaal begin je een e-mail bijvoorbeeld met 'Beste meneer/mevrouw *achternaam*

Komt iemand dit bekend voor? Ik ga er morgen wel achteraan door Danielle via Twitter hiervan op de hoogte te brengen. Tenzij er hier iemand het eventueel kan nakijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Verwijderd schreef op zondag 26 december 2010 @ 18:37:
Wij gaan in januari over van Online naar Tele2 internet en bellen tot 50 mbit. Viel me alleen iets raars op. Na het inloggen op Mijn Tele 2, gekozen voor E-mail. Hier zag ik een nieuw bericht van Tele2 staan. Ik lees dit en ik dacht 'Dit klopt niet' In deze e-mail stond dat het het proces in werking is gezet om ons huidige telefoonnummer om te zetten van KPN naar Tele2. Hoe kan dit nou? we zitten niet meer bij KPN met telefonie, maar bij Online.
Ik weet het niet zeker, maar dit was zo te zien ook een soort van standaard mail. Hij begon met 'Beste'. Dat was het. Normaal begin je een e-mail bijvoorbeeld met 'Beste meneer/mevrouw *achternaam*

Komt iemand dit bekend voor? Ik ga er morgen wel achteraan door Danielle via Twitter hiervan op de hoogte te brengen. Tenzij er hier iemand het eventueel kan nakijken?
Online is volgens mij een dochteronderneming van KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:14
Geen matches
shadowman12 schreef op zondag 26 december 2010 @ 18:59:
[...]

Online is volgens mij een dochteronderneming van KPN.
Nah, zeg maar gerust T-Mobile ;)
Maar zou goed kunnen dat ze het telefonie gedeelte hebben uitbesteed aan KPN. Dat weet ik verder niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou het ook niet weten. Al blijft het wel raar, vooral als we pas op 20 januari overgaan, ook het telefoon-gedeelte. Bi de status van de bestelling staat ook het volgende wat betreft telefonie:

'De overname van uw oude telefoonummer vindt naar verwachting plaats op 20 jan 2011'

Al kunnen ze van 'oude' denk ik beter 'huidige' maken. Huidige telefoonnummer gaat mee naar Tele2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Zou vast een standaard mail zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonny10
  • Laatst online: 31-07 10:54
Geen matches
Sinds vanavond me nieuwe verbinding:

Voor: (20mb pakket)
Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/33pfspx.png

Nu: (50mb)
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1086775545.png

De snelheid gaat wel als een achtbaan op en neer, ik hoop dat dat vanzelf overgaat, anders ga ik wel eens bellen.

Verwijderd

Geen matches
Jonny10 schreef op maandag 27 december 2010 @ 20:25:
Sinds vanavond me nieuwe verbinding:

Voor: (20mb pakket)
[afbeelding]

Nu: (50mb)
[afbeelding]

De snelheid gaat wel als een achtbaan op en neer, ik hoop dat dat vanzelf overgaat, anders ga ik wel eens bellen.
Daar heb ik ook last van, heb sindskort fiberspeed 50mb.
Mijn verbinding trekt jammer genoeg maar tot 25mb wat gewoon de helft is waarvoor ik betaal, erg zonde.

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:30
Geen matches
Ben tevreden over snelheid. Maar jammer genoeg werkt mijn pap2 niet meer. Dus dacht om een eigen vdsl voip modem te kopen. Iemand tip over welke modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• limp_1983
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-11-2024
Sinds 31 december tele2 tot 50mb/s.

Afbeeldingslocatie: http://b.imagehost.org/0500/Naamloos_640x480.png

[ Voor 41% gewijzigd door limp_1983 op 03-01-2011 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 22:44

DancePlaza

ninja

Geen matches
hmm netjes :) maar hoe snel kan ik fiberspeed krijgen als ik het bestel?

want ik ga weg bij online, vanwege gewijzigde contract voorwaarden, waardoor geen gebruik kan maken van de overstap service.

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
Geen matches
bel en dan weet je het 08001602 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• limp_1983
  • Laatst online: 10-11-2024
Geen matches
DancePlaza schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 09:39:
hmm netjes :) maar hoe snel kan ik fiberspeed krijgen als ik het bestel?

want ik ga weg bij online, vanwege gewijzigde contract voorwaarden, waardoor geen gebruik kan maken van de overstap service.
Bij mij duurde het ongeveer 3 weken, waarbij ik had afgezien van bedenktijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil wel overstappen (volgens speedtest.nl 104 meter van de centrale) maar kan er iemand vertellen of ik in het modem van tele2 poorten kan forwarden naar een 2e router?
Momenteel heb ik deze setup prima voor elkaar met de livebox van online 20mb maar stap graag over naar 50mb als dit mogelijk is. :)
Of worden er beperkingen opgelegd in het modem en kan je er niet als 'admin' in om je tcp en udp poorten te forwarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@saharoen bedankt voor de link. Heb het gelezen en nog even wat verder gezocht en in deze thread gevonden wat ik zocht: http://tele2.gebruikers.e...?thread_id=1361#post_9021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanaf 4 januari heb ik mu Tele2 50Mb en ik moet zeggen dat het niet tegenvalt!
Mijn PC met vaste lan kabel komt tot zo'n 40Mb en mijn laptopje komt nu nadat hij aanvankelijk niet hoger dan 27Mb kwam, nadat ik een USB stick die de "N"ondersteun heb aangeschaft, nu op gelijke waarden binnen!

Heb alleen wel problemen met dat Sitecom N390 stickje als mijn PC op stand-by heeft gestaan of op slaapstand wordt hij niet meer herkent!
Ook opnieuw opstarten wil dan niet helpen, alleen opnieuw installeren helpt en dat is wel balen.
Ik draai onder Windows 7 en heb de laatste software van het stickje er op staan.
Maar dit is natuurlijk een probleem waar Tele 2 niets aan kan doen.
Newsgroepen komen met zo'n 4.7 MB/s op mijn laptopje binnen en met de vaste verbinding zelfs nog een tikkie hoger.
Heb nadat ik van Tweakdsl afkwam natuurlijk wel een payserver moeten nemen en heb gekozen voor XSNews en dat gaat wel aardig, maar heb 2 keer meegemaakt dat de snelheid opeens dramatisch naar beneden ging.
Ben er nog niet helemaal achter waar dat probleem zit, het zou volgens mij ook zo kunnen zijn dat mijn laptop de snelheid waarmee het binnenkomt af en toe niet meer kan bijbenen.
Kortom ik ben tot nu toe wel happy met mijn Tele2 50MB abonnement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schelling
  • Laatst online: 10-09 00:40
Aangezien de trend hier er een is van nogal negatieve / minder positieve ervaringen voel ik mij verplicht om een bericht te plaatsen*
Ik heb sinds 24-12-2010 fiberspeed 50Mbps van Tele2 (was al klant van Tele2 en had een standaard tot 20 Mbps ADSL abbo) en ben zeer tevreden over mijn snelheden!

Tilburg, ongeveer 550m vd centrale:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1102752308.png

*Ik ben me er terdege van bewust dat vooral personen met negatieve ervaringen of problemen geneigd zullen zijn om hier berichten te plaatsen. De grootste groep bestaat vnl uit 'the passively satisfied' ** (= tevreden klanten), maar dit zijn niet de mensen die in dergelijke onderwerpen een bericht plaatsen
** Frederick F. Reichheld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

schelling schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 18:54:
Aangezien de trend hier er een is van nogal negatieve / minder positieve ervaringen voel ik mij verplicht om een bericht te plaatsen*
Ik heb sinds 24-12-2010 fiberspeed 50Mbps van Tele2 (was al klant van Tele2 en had een standaard tot 20 Mbps ADSL abbo) en ben zeer tevreden over mijn snelheden!

[afbeelding]

*Ik ben me er terdege van bewust dat vooral personen met negatieve ervaringen of problemen geneigd zullen zijn om hier berichten te plaatsen. De grootste groep bestaat vnl uit 'the passively satisfied' ** (= tevreden klanten), maar dit zijn niet de mensen die in dergelijke onderwerpen een bericht plaatsen
** Frederick F. Reichheld
Ik heb bij mijn vader thuis ook enkele tests gedaan maar die komt met wireless nooit sneller dan 300 k/sec bij een 10 mb lijn. Geen idee of dat zo hoort met wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Geen matches
Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2011 @ 18:24:
[...]

Ik heb bij mijn vader thuis ook enkele tests gedaan maar die komt met wireless nooit sneller dan 300 k/sec bij een 10 mb lijn. Geen idee of dat zo hoort met wifi.
Dat kan aan je router/netwerkkaart liggen. Je kan wel even op speedtest.nl/adsl kijken of je dichtbij een centrale zit, virusscan draaien en daarna even helpdesken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Geen matches
Ik haal thuis maar 7mbit op de mogelijke 20mbit, heeft het dan zin om op te waarderen naar 50mbit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D33F
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:11

D33F

Tweelingtemmer

Geen matches
hmm het lijkt erop dat Tele 2 ons modem gepatched heeft. Normaal was het mogelijk om via 192.168.1.1/statsvdsl.cgi je intrain waardes te kunnen zien, helaas is dit nu niet meer mogelijk.

Zijn er meer mensen met hetzelfde probleem ?

Lies are obvious to read because the truth is already written

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

David Regeling schreef op maandag 17 januari 2011 @ 18:35:
hmm het lijkt erop dat Tele 2 ons modem gepatched heeft. Normaal was het mogelijk om via 192.168.1.1/statsvdsl.cgi je intrain waardes te kunnen zien, helaas is dit nu niet meer mogelijk.

Yep, hiero same. Lijkt erop da we dat niet meer mogen zien van Tele2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Nu online
Geen matches
Ik zal eens informeren wat er veranderd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Laatst online: 06-07 09:23
Geen matches
Dus niemand heeft TR-069 uitgeschakeld?

Overigens gaat de firmware update per batch. Er zijn dus nog Comtrends die nog niet aangepast zijn.
Als je niet wilt updaten, trek dan de DSL kabel uit het modem en informeer via een andere verbinding wat daar nog aan te doen is.

[ Voor 79% gewijzigd door cornfed99111 op 17-01-2011 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Weet iemand hoe je de update mogelijkheid kan uitschakelen?
Of een andere methode?

Dit zou dan de TR-069 gegevens moeten zijn:

tr69c state="enable" upgradesManaged="0" upgradeAvailable="0" tr69Enbl="1" informEnbl="1" informTime="0" informInterval="300" noneConnReqAuth="0" debugEnbl="0" acsURL="" manaWanIf="nas_0_0_32.34" acsUser="admin" acsPwd="admin" parameterKey="12345" connReqURL="http://www.broadcom.com/acs" connReqUser="CRQUSER" connReqPwd="CRQ@tele2" kickURL="http://www.broadcom.com/acs" provisioningCode="12345"/>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OppFox
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07-05-2023
Geen matches
limp_1983 schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 21:13:
[...]

Bij mij duurde het ongeveer 3 weken, waarbij ik had afgezien van bedenktijd.
Kun je aangeven hoe je dit gedaan hebt? De klantenservice gebeld? Ik zit nu namelijk zonder internet en heb geen zin om dan onnodig een extra week te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was ik eindelijk van Telfort 20 Mb upgegrade naar Tele2 50 Mb fiberspeed.

Overgang was soepel verlopen, qua datum en tijd ging het allemaal vlekkeloos
Toen de eerste problemen begonnen, ik kreeg m'n snelheid maar niet hoger dan
16 Mb.
Dus ff een paar dagen afgewacht, toen na veel pijn en moeite (waar bijna geen eind aan kwam) eindelijk met een levende persoon (i.p.v. een irritante chatbot) kunnen spreken over mijn toen huidige problemen.
Nou was de monteur na de moeizame onderhandelingen met de helpdesk naderhand 3 keer langsgekomen, kabeltje opnieuw getrokken, zelf de snelheid getest, bij hun centrale de snelheid opgevraagd etc. etc. gewoon zijn werk gedaan, maar die kwamen ook niet boven de 16 Mb uit.
Ik kreeg toen eindelijk na een maand of 2 de keuze om te downgraden naar een 20 Mb pakket voor een euro of 25 of om alles te annuleren, nog steeds in m'n achterhoofd 5 euro duurder dan Telfort dus eindelijk kosteloos kunnen afzeggen. Nou had ik wel 2 volle maanden betaald voor tele2 50 Mb fiberspeed.
Uiteindelijk toch al mijn geld netjes terug gestort gekregen op de rekening omdat ze niet konden
leveren wat ze beloofden.

Dus maar overgestapt naar Ziggo 120 Mb, ben nog steeds niet 100% tevreden, maar ik kan ermee leven.
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1116273007.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schelling
Geen matches
David Regeling schreef op maandag 17 januari 2011 @ 18:35:

Yup,

hier hetzelfde.

http://192.168.1.1/password.cgi werkt ook niet meer en ik ben met m'n stomme kop vergeten om de username waarmee je toegang hebt tot alle instellingen ergens te noteren. (zie http://gathering.tweakers...message/34859778#34859778)
Daar kon je tenminste nog mee inloggen en alles bekijken.....domdomdom.
Iemand nog een ander idee/tip om die username te achterhalen?

[ Voor 34% gewijzigd door schelling op 18-01-2011 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
schelling schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 09:07:
[...]

Yup,

hier hetzelfde.

http://192.168.1.1/password.cgi werkt ook niet meer en ik ben met m'n stomme kop vergeten om de username waarmee je toegang hebt tot alle instellingen ergens te noteren. (zie http://gathering.tweakers...message/34859778#34859778)
Daar kon je tenminste nog mee inloggen en alles bekijken.....domdomdom.
Iemand nog een ander idee/tip om die username te achterhalen?
Een standaard login + password moet je wel terug kunnen vinden via google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Devian schreef op maandag 17 januari 2011 @ 21:44:
Ik zal eens informeren wat er veranderd is.
Hoi Devian. Zou jij misschien kunnen uitleggen hoe 'intrainwaardes' tot stand komen? Dit schijnt voor nogal wat gebruikers een groot misterie te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Nu online
Geen matches
Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 12:34:
[...]

Hoi Devian. Zou jij misschien kunnen uitleggen hoe 'intrainwaardes' tot stand komen? Dit schijnt voor nogal wat gebruikers een groot misterie te zijn.
Is niet zo heel makkelijk uit te leggen, maar ik zal een poging doen.

Simpel gezegd zit er in een koperkabel een bepaalde bandbreedte, maar ook een bepaalde hoeveelheid ruis., hoe langer de afstand van de kabel hoe meer ruis er is, en hoe minder ruimte er is voor bandbreedte. Deze ruis geeft fouten op de lijn, daar wil je dus vanaf blijven. De provider geeft aan wat de marge moet zijn om van die ruis af te blijven, hoe meer marge je neemt hoe minder ruimte er overblijft voor hoge snelheden. Maar hoe minder marge je neemt hoe groter de kans dat de lijn niet stabiel is.

De wijkcentrale + het modem overleggen met elkaar, met inachtneming van de ingestelde marge die je van de ruis af moet zijn, hoeveel ruimte er over is en hoeveel snelheid er behaald kan worden. Dat is dus je intrainsnelheid.

Je intrainsnelheid is niet helemaal de snelheid die je halen kunt, omdat de protocollen die er overheen lopen (bvb Ethernet + TCP/IP) altijd wat "overhead" met zich meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Dankje voor je uitleg. Communicatie tussen modem en centrale verloopt softwarematig. Provider stelt software in, dus provider bepaalt indirect wat deze wil in optimale mix tussen stabiliteit en snelheid? Dus provider zou kunnen kiezen voor hogere snelheid ten koste van stabiliteit, met als gevolg dat de klanten die nu klagen dat ze te weinig snelheid hebben dan kunnen gaan klagen dat de verbinding veel schommelt en wegvalt?? Zeg ik dit zo goed? Is de electrical length één van de parameters om tot de intrainwaarde te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Wel jammer dat de gebruiker niet meer kan zien wat intrainwaarde is. Intrainwaarde kan de klant niet beïnvloeden, op connectie tussen isra en modem na dan. Maar mocht je feitelijke snelheid zo'n 90 tot 95% van je intrainwaarde zijn, dan zit je op je maximale snelheid. Ligt je snelheid veel lager dan je intrain dan zit er bij je eigen aansluitingen iets niet goed. Of klopt dit niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schelling
Geen matches
Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 10:24:
[...]

Een standaard login + password moet je wel terug kunnen vinden via google.
Standaard wel :) maar ik wil natuurlijk de volledige toegang tot het modem zoals hier beschreven. Dat kan ik zo snel niet vinden helaas nu de deeplink naar http://192.168.1.1/password.cgi is uitgeschakeld.

[ Voor 7% gewijzigd door schelling op 18-01-2011 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 13:32:
Dankje voor je uitleg. Communicatie tussen modem en centrale verloopt softwarematig. Provider stelt software in, dus provider bepaalt indirect wat deze wil in optimale mix tussen stabiliteit en snelheid? Dus provider zou kunnen kiezen voor hogere snelheid ten koste van stabiliteit, met als gevolg dat de klanten die nu klagen dat ze te weinig snelheid hebben dan kunnen gaan klagen dat de verbinding veel schommelt en wegvalt?? Zeg ik dit zo goed? Is de electrical length één van de parameters om tot de intrainwaarde te komen?
Het protocol zelf bepaald hoe de snelheid bepaalt moet worden, en doet dat door te kijken hoeveel ruis er op een lijn zit, en hoeveel "schone" ruimte er over is.

De provider kan alleen de afweging maken tussen stabiliteit of snelheid, of een combinatie van beide. Zaken als electrical lenght worden door het VDSL2/ADSL2+ protocol niet gebruikt om tot een snelheid te komen.

Het kan natuurlijk ook zijn dat een provider een maximale snelheid ingesteld heeft, dan zal het modem en dslam daar op intrainen. Bij Tele2 is dat echter niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Nu online
Geen matches
Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 13:38:
Wel jammer dat de gebruiker niet meer kan zien wat intrainwaarde is. Intrainwaarde kan de klant niet beïnvloeden, op connectie tussen isra en modem na dan. Maar mocht je feitelijke snelheid zo'n 90 tot 95% van je intrainwaarde zijn, dan zit je op je maximale snelheid. Ligt je snelheid veel lager dan je intrain dan zit er bij je eigen aansluitingen iets niet goed. Of klopt dit niet?
Als de intrainsnelheid hoog is, maar je daadwerkelijke snelheid laag dan ligt dat niet aan de aansluitbekabeling maar meestal aan je pc, netwerkkaart, draadloze netwerkkaart, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Geen matches
Voor wie nog niet geüpdatet is:

Inloggen als admin en dan onder 'Management' -> TR069 Client alles op disable gezet.
link: http://192.168.1.1/tr69cfg.html
Je hebt hieronder drie opties die je op disable kan zetten:
[b]TR-069 Provisioning Disable / Enable

Inform Disable / Enable

Display SOAP messages on serial console Disable / Enable

Ook zie ik dat deze client een aparte link gebruikt en de modem ook via een ander IP adres is te benaderen: http://10.106.48.13/

Met dank aan sjakie334 voor de uitleg..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:03

KL643

beeldaandemuur

Geen matches
Ook hier de vraag...hoe log ik in als admin? Ik kan inloggen als user/user of met het AF16KywB! account maar met beide is het voor mij niet mogelijk om alles op disabled te zetten (krijg melding: Use DHCP option 43 to acquire ACS URL)

Edit: Opgelost! Door hem aan mijn andere laptop te hangen en opnieuw te proberen. Ging toen gelijk de eerste keer goed :)

[ Voor 21% gewijzigd door KL643 op 19-01-2011 15:43 ]

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassiez1987
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:39
Geen matches
ik heb in de afgelopen 1,5 maand verschillende malen een speedtest gedaan en dan komt er ongeveer het volgende uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1118116889.png
ik denk dat ik niet helemaal de snelheid haal die ik zou moeten halen. dit is gewoon met een kabel naar mijn modem dus geen wifi storing. nu hebben we al een electro-monteur over de vloer gehad die de wandcontactdoos heeft aangesloten, en daar staat het modem op.
Nu hangt in de meterkast een kastje met 4 draadjes (kleur onbekend: ik ben kleurenblind) en ik denk dus dat dit het IS/RA punt is. nu woon ik echter in een appartementencomplex en vroeg me af of het mogelijk is dat alle 6 de appartementen op 1 punt zitten of dat sowieso ieder adres zijn eigen IS/RA-punt heeft.
klinkt misschien als een stomme vraag maar ik vind ook voor 1,5 meter koperkabel naar de wanddoos dit een beetje traag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkWingDuck
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-05 01:53
schelling schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 18:54:

[afbeelding]
Ik zit (volgens speedtest.nl) 172m van de centrale van Tilburg-Centrum (5038CD) af. Theoretisch gezien zou ik dus minstens een gelijke snelheid moeten kunnen halen?

Ik kom vanaf 1februari in Tilburg te wonen en heb nog niets, dus hoef geen rekening te houden met overstappen, etc. Hoe lang zou het dan duren om aangesloten te zijn vanaf het moment van aanvragen?

Laten we lekker link gaan doen!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
bassiez1987 schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 12:55:
ik heb in de afgelopen 1,5 maand verschillende malen een speedtest gedaan en dan komt er ongeveer het volgende uit:
[afbeelding]
ik denk dat ik niet helemaal de snelheid haal die ik zou moeten halen. dit is gewoon met een kabel naar mijn modem dus geen wifi storing. nu hebben we al een electro-monteur over de vloer gehad die de wandcontactdoos heeft aangesloten, en daar staat het modem op.
Nu hangt in de meterkast een kastje met 4 draadjes (kleur onbekend: ik ben kleurenblind) en ik denk dus dat dit het IS/RA punt is. nu woon ik echter in een appartementencomplex en vroeg me af of het mogelijk is dat alle 6 de appartementen op 1 punt zitten of dat sowieso ieder adres zijn eigen IS/RA-punt heeft.
klinkt misschien als een stomme vraag maar ik vind ook voor 1,5 meter koperkabel naar de wanddoos dit een beetje traag
Dat is wel heel traag. Al geprobeerd met een andere PC? Virusscanner uit? Andere ethernet kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schelling
DarkWingDuck schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 14:13:
[...]

Ik zit (volgens speedtest.nl) 172m van de centrale van Tilburg-Centrum (5038CD) af. Theoretisch gezien zou ik dus minstens een gelijke snelheid moeten kunnen halen?

Ik kom vanaf 1februari in Tilburg te wonen en heb nog niets, dus hoef geen rekening te houden met overstappen, etc. Hoe lang zou het dan duren om aangesloten te zijn vanaf het moment van aanvragen?
Ik was dus wel al abonnee bij Tele2, maar al met al duurde de oplevering van Fiberspeed in totaal 4-6 weken. Moet daarbij opmerken dat ik dus eerst 'gedowngrade' moest worden omdat ik Fiber zonder bellen wilde hebben en kwam van een abonnement "tot 20 mbps + bellen". Na de downgrade duurde het 4 weken.

Overigens denk ik niet dat je in Tilburg gaat wonen een garantie kan zijn. Althans, het lijkt me dat resultaten per wijk kunnen verschillen. Mijn postcode is overigens 5037 (wijk de Reit)

EDIT: ik raad je overigens aan om HIER jouw (toekomstige) postcode & huisnr. in te vullen om de afstand te bepalen. Persoonlijke ervaring is dat die pagina accurater is dan speedtest.nl

[ Voor 13% gewijzigd door schelling op 19-01-2011 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassiez1987
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:39
Geen matches
ik heb het al geprobeerd met 4 pc's. alles met verschillende beveiligingen erop. draadloos en met draadjes. Soms haal ik een download van 6.8 of 7. De verbinding van de pc's naar de modem is goed, maar vanaf de modem gaat het fout. internet valt ook weg en dergelijke .
juist het feit dat het zo enorm traag is leidt er toe dat ik vermoed dat het ergens intern in de bekabeling zit maar binnen mijn huis lijkt die goed te zijn. vandaar dat ik dacht aan de bekabeling buiten mijn huis, in het appartementen-complex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:57
bassiez1987 schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 11:39:
ik heb het al geprobeerd met 4 pc's. alles met verschillende beveiligingen erop. draadloos en met draadjes. Soms haal ik een download van 6.8 of 7. De verbinding van de pc's naar de modem is goed, maar vanaf de modem gaat het fout. internet valt ook weg en dergelijke .
juist het feit dat het zo enorm traag is leidt er toe dat ik vermoed dat het ergens intern in de bekabeling zit maar binnen mijn huis lijkt die goed te zijn. vandaar dat ik dacht aan de bekabeling buiten mijn huis, in het appartementen-complex.
Ik heb iets soortgelijks. En heb het nu wel gehad met tele2.
Ik kan geen bestanden groter dan 0.5 MB uploaden want de verbinding valt te vaak weg.
Ook downloaden van updates en dergelijke lukt hierdoor niet.
De tv hapert er is geen MSN mogelijk.

Ik heb hier 4x lang over gebeld maar 0,0 hulp van hun kant. Ik word er helemaal gek van want ik moet er nog 7 maanden mee verder.

Ik wou nu wel laten ontbinden vanwege het feit dat men niet nakomt wat mij beloofd is, wordt ik erop gewezen dat ik eerst weer met de technische dienst moet bellen.

Kortom, als het hier misgaat wordt je niet echt goed geholpen en houden ze je gewoon weg tot je de energie niet meer hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrs77
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22-08 21:29
Toch apart dat een tele2 medewerker hier uitlegt wat intrainwaardes zijn en waarom deze handig zijn bij het troubleshooten van een verbinding (waarvoor trouwens dank), terwijl tegelijkertijd een tele2 update het onmogelijk maakt om deze intrainwaardes nog langer te zien...

Waarom tele2 waarom? Jullie VDSL2 is wat prijs/snelheid betreft meer dan geweldig. Als het goed werkt is het gewoon het beste wat er nu te krijgen is. (tenzij je natuurlijk echte glasvezel kan krijgen..)

Waarom dit verpesten met een modem/router, dat je niet zelf mag configureren, bridge mode etc?

Ik heb de updates niet afgezet, want alle software heeft bugs en alleen door middel van updates zijn die te fixen. Ik hoop wel dat tele2 ook nog echte bug fixes heeft toegevoegd aan de update... Want die Comtrend heeft helaas wel last van een paar problemen...

[ Voor 3% gewijzigd door jrs77 op 21-01-2011 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:17
Geen matches
Bij mij is het nog steeds niet opgelost.
Het wordt regelmatig dit niveau : YouTube: Sublieme belgische grap met container voor de deur van Mobistar Telecom - Dwdd 12-01-11 HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Geen matches
Kleine vraag, op de website staat bij gewone ADSL variant dat je 5 euro moet betalen als je geen lijn van KPN heb. Nou heb ik geen abonnement meer bij KPN en loopt alles via Telfort op het moment. Als je het 50mbit pakket neemt komt die 5 euro er dan nog steeds bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Geen matches
WeAreLegion schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 22:46:
Kleine vraag, op de website staat bij gewone ADSL variant dat je 5 euro moet betalen als je geen lijn van KPN heb. Nou heb ik geen abonnement meer bij KPN en loopt alles via Telfort op het moment. Als je het 50mbit pakket neemt komt die 5 euro er dan nog steeds bij?
Hiermee wordt bedoeld of je de lijn (draden) deelt met een KPN vast telefonie abonnement. Als je dat nu niet hebt heb je dat bij overstappen ook niet.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Nee ik snap dat ik dat nu niet heb, en bij de overstap ook niet. Maar bij het 20mbit abbo van tele2 staat dat er 5 euro bij komt en bij het 50mbit abbo staat dat nergens vandaar dat ik het vraag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18-09 21:13
Sinds gisteren ook Tele2 Fibrespeed en het werkt perfect! Om 18.00 modem ingestoken en binnen 5 minuten was ik weer online

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1130471520.png

Ik heb wel het idee dat newsservers wat worden geknepen, want daar kom ik niet echt hoger dan 25mbit (3000kb/s)

Maar goed, een 'redelijk' fatsoenlijk b/g/n modem met 2 antennes erbij, het Comtrend modem met 4 100mbit poorten.

De Wifi-N prestaties zijn imo prima te noemen, ik haal zo'n 7,5MB/s van PC naar Dell notebook met zo'n halfway minicard ding van Dell die verre van optimaal is.

Niets te klagen so far!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij knijpt Tele2 niet in mijn verbinding.
Met Speedtest kom ik op 40Mb/s.
Als ik een DVD tje ophaal zit ik via NewsXS met een Xtreme XS abo op pak weg 4750KB/s.
Je moet bij je payserver wel even kijken wat de maximale snelheid is met jou abo een hoeveel draadjes je in kan stellen.
Bij de meeste payservers moet je een iets duurder abo nemen om het maximale uit je verbinding te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FibeR06!
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21-11-2024
Sinds vorige week overgestapt van 20MB/s naar 50MB/s van tele2 maar verschil is minimaal :(

50MB/s
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1136324455.png
20MB/s
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/928144786.png

Zit volgens bbned 685 meter van de centrale (3524LA) zou toch meer moeten kunnen halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
FibeR06! schreef op maandag 31 januari 2011 @ 20:02:
Sinds vorige week overgestapt van 20MB/s naar 50MB/s van tele2 maar verschil is minimaal :(

50MB/s
[afbeelding]
20MB/s
[afbeelding]

Zit volgens bbned 685 meter van de centrale (3524LA) zou toch meer moeten kunnen halen?
Aangezien je upload wel over de 4mbit is zou ik toch eens je bekabeling nog een keer na kijken. Misschien als het mogelijk is alles eens dichter bij de ISRA zeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnaj
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-09 21:20
Ik heb sinds vandaag tele2 fiberspeed. De snelheid valt niet tegen, maar de verbinding is ontzettend wisselvallig. Zo kan ie van 2 Mb/s soms naar 4.4 Mb/s gaan. Ik dacht dat dit aan het wireless netwerk lag, maar dit doet ie bedraad dus helaas ook. Hopelijk wordt dat nog opgelost, maar de max speed is super dus:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1136430033.png

Ik had telfort 20 mbit en daarmee haalde ik constant 2 Mb/s (draadloos varieerde dat ook erg veel)

[ Voor 0% gewijzigd door onnaj op 31-01-2011 21:08 . Reden: foutje verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Rare storingen en of snelheden zouden ook aan de bedrading in je meterkast kunnen liggen. De bedrading was bij ons aangepast en daarna was het pas stabiel.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2011 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnaj
Heb tele2 al ff een berichtje gestuurd. Net al ff gedownload met 6.4 Mb/s. Echt totaal niet verwacht. Had rond de 3,5 verwacht max. Dus dlk tevreden! Nu nog de stabiliteit en dan is het helemaal perfect.

En uitvinden wat er stoort op mijn wireless zodat ik daar ook hopelijk gewoon die 6 Mb/s haal met downloaden. :)

EDIT: De draadjes komen bij mij gewoon uit de telefoonstekker uit de muur. Wellicht dat daar nog iets te halen valt?

[ Voor 15% gewijzigd door onnaj op 31-01-2011 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FibeR06!
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21-11-2024
Geen matches
WeAreLegion schreef op maandag 31 januari 2011 @ 20:40:
[...]

Aangezien je upload wel over de 4mbit is zou ik toch eens je bekabeling nog een keer na kijken. Misschien als het mogelijk is alles eens dichter bij de ISRA zeten.
Bedankt voor je reactie ISRA zit ongeveer een halve meter van mijn modem, dus dat moet geen probleem zijn denk ik. Alles ligt met cat 5e kabels dus dat is het ook niet. Zojuist de test nog een keer uitgevoerd. Niks veranderd maar wel een stukje sneller:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1136634102.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.gelder
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-11-2022
Is het bij Tele2 ook mogelijk om een eigen VDSL2 modem aan te sluiten?
Heeft iemand hier al ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XfadeR
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:24
Geen matches
:O

[ Voor 100% gewijzigd door XfadeR op 03-02-2011 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:59
Dag forumleden.

Ik kom even een probleem voorleggen met mijn huidige Tele2 fiberspeed verbinding.
Sedert een paar weken heb ik steevast dat dagelijks minimaal 1 maal de verbinding totaal vast zit.
Het modem reageert niet meer e, de aangesloten pc's hebben geen verbinding met internet meer.
De enige remedie is modem spanningsloos maken en weer aansluiten.
De verbinding is volgens Tele2 niet het probleem omdat ik een stabiele verbinding heb met snelheden tussen de 40 -50 mb/s

Ik ben er achter gekomen dat waarschijnlijk mijn newsgroepen download programma (sabnzbd), de veroorzaker is wanneer het aantal connecties meer dan 20 wordt.
Ik heb waqt testen gedaan en ik kan met mijn huidige abonnement bij newsgrabber zelfs 40 connecties tegelijkertijd instellen, doch dan reaeert het modem bij downloaden van een bestand, meteen niet meer.

Weet iemand of er een bepaalde grens voor het modem is ingesteld mbt het aantal connecties per poort?
Ik heb nu het aantal connecties voor de newsgroepen maar ingesteld op 8 en hoop dat het probleem nu wegblijft.

Daarnaast heb ik een aantal weken (3), de mogelijkheid om televisie via Internet te kijken.
Nu, laat ik hier kort over zijn, brakke beelden en geluid.

De helpdesk van Tele2 heb ik vorige week gebeld, dan wordt je doorverbonden met de Fiberspeed afdeling en men vraagt je dan of je in het weekend telefonisch bereikbaar bent voor troubleshooting.
Affijn gisteren dus maar weer gebeld omdat het beeld / geluid regelmatig wegvalt of er vreemde geluiden uit de speaker komen.
De helpdesk heeft mij gisteren verteld, dat er geen support is voor fiberspeed in het weekend.
Hoe kan men dan mij vragen om in het weekend evt telefonisch beschikbaar te zijn, als er niemand iets aan het probleem doet?
Verder heb ik her en der al gelezen dat het product televisie veel problemen heeft en Tele2 het eigenlijk dus niet moet promoten.

Door het product televisie te nemen, heeft Tele2 mijn contract (1 jaar), met een aantal maanden verleng, dit vind ik gezien de huidige problematiek niet eerlijk en wie kan mij een tip geven hoe ik dit ongedaan kan krijgen.

bvd

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Ingebrekestellings procedure starten, dwz Tele2 dwingen het op te lossen binnen een redelijk termijn (maand bijv)
Dit laten vast leggen zwart op wit, zo dat je bewijs hebt.
Lukt Tele2 dit niet dan heb je gewoon het recht om het contract kosteloos te ontbinden en eventueel over te stappen naar een andere provider.
Dit raden we iig aan aan de gedupeerde gebruikers op Tele2.gebruikers.eu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij oude Linksys routers had je vroeger ook problemen met te veel connecties door het gebruikt van bittorrent. Het zou best kunnen dat het Tele2 modem iets soortgelijks heeft en daardoor vastloopt.

Ik denk alleen niet dat je er veel aan kan doen want de helpdeskmedewerkers zijn erg vriendelijk maar veel kennis hebben ze niet. Helemaal dit specifieke modem probleem zullen ze nooit kunnen oplossen voor je. En dan heb je inderdaad een probleem want communicatie met Tele2 is via andere kanalen vrijwel onmogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Sinds kort ook 50Mbit (en televisie / telefoon)-pakket van Tele2.

Wat tests gedaan vanavond (dus wel zal wel druk zijn @ Tele2 qua gebruikers):

draadloos met tv aan (verbruikt ook dataverkeer @ modem):
30Mbit down / 4,8Mbit up.

draadloos zonder tv:
36Mbit down / 4,8Mbit up.

bedraad (voor de fun) en zonder tv:
42Mbit down / 4,9Mbit up.

Wel aardig en binnen de "praktijk %" die ze aanhouden tegenwoordig.

Raar genoeg dus draadloos wel stukje trager...
Maar daar staat de meegeleverder router wel om bekend!

Snelheden over WiFi (N) (afstand tot modem denk 2m) en ISRA tot modem ook zoiets qua afstand.
Afstand tot centrale trouwens 575 meter.

[ Voor 56% gewijzigd door Tha BasZ op 09-02-2011 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Roelski
  • Laatst online: 04-09 21:02

Dr.Roelski

Walk on ....

Zojuist de overstap gemaakt van 20Mbit naar 50Mbit bij tele2. Vandaag zou hij opgeleverd worden, dus met volle verwachtingen naar huis.
Bij thuiskomst brandde er een rood ledje op het oude davolink modem dus gelijk de nieuwe vdsl router ervoor in de plaats gezet (eerder al geprobeerd, maar toen deed de nieuwe router het nog niet).

Zware teleurstelling....

Had ik eerst 16 Mbit (zeer zeker geknepen ivm tv dienst, m'n modem trainde 20Mbit), nu haal ik amper 7 Mbit.
Wifi: valt telkens terug naar 1Mbit. Zowel op m'n zakelijke pc als op m'n prive pc. Heel soms zie ik 54Mbit, maar zodra ik iets opvraag valt hij terug. Al diverse kanalen geprobeerd. geen verschil. Beveiligingstype veranderd. geen verschil. Antennes anders richten: geen verschil. Dan maar bedraad verder...

Ik heb dus niets aan mijn bekabeling veranderd! M'n modem zit 2m achter het isra punt. M'n laptop's staan in dezelfde kamer op +/- 4 m afstand. Afstand tot wijkcentrale ongeveer 600m.

Iemand enig idee wat ik zou kunnen doen behalve de helpdesk bellen (die tot 22:00 uur op en zou moeten zijn maar een bandje laat horen dat ze gesloten zijn)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Wifi problemen kunnen goed komen doordat iemand bij jou in de buurt op hetzelfde signaal zit. Probeer het kanaal te wijzigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freedzed6
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09 17:37
Geen matches
Verwijderd schreef op maandag 07 februari 2011 @ 22:31:
Wifi problemen kunnen goed komen doordat iemand bij jou in de buurt op hetzelfde signaal zit. Probeer het kanaal te wijzigen
Wifi is HALF DUPLEX wat een enorme impact heeft op de snelheden die men blijkbaar verwacht! Om betrouwbaar te testen gewoon bedraad met UTP cat5e testen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Roelski

Dr.Roelski

Walk on ....

Geen matches
Update: na reset naar default en een spanning eraf en erop heb ik mijn wifi naar behoren werkend.
Enige rare is dat op de auto kanaal instelling hij nu naar kanaal 6 gaat waar het volgens inSSIDer het drukst/volst is. Maar daar haal ik dus wel de maximum snelheid (status draadloze verbinding in win7) van 130Mbit!
Schiet mij maar lek.
De openingstijden van de helpdesk zijn blijkbaar anders voor vdsl dan voor adsl. Voor vdsl is het maar tot 19:30 uur.
Morgen hopelijk vdsl reset in de wijkcentrale.....

Overigens vind ik dat wel een mega bug in de firmware: kanaal is handmatig van 1 t/m 9 in te stellen, maar op auto komt hij wel op kanaal 10 t/m 12. Raar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnaj
Geen matches
Iemand enig idee hoe ik als admin inlog?

Ik zie namelijk als ik inlog maar één gebruikersnaam en niet eentje met speciale tekens.

Ik wil namelijk mijn Wifi wat tweaken omdat die settings waardeloos zijn, maar kan er niet bij.

Via LAN haal ik soms zelfs 6.5 mb/s binnen, bizar...totaal niet verwacht alleen jammer dat t wireless gedeelte echt brak is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:17
Vanmorgen sinds mijn probleemvoor de 19e keer contact gehad met Tele2. Laatste status was 4 weken geleden dat KPN aangestuurd zou worden om alles te gaan controleren (vanaf de wijkcentrale tot het ISRA-punt). Helaas voor de 19e keer tehoren gekregen dat ik wordt teruggebelt..
TELE2 is helaas een bedrijf dat netals T-Mobile een Youp van het hek-actie nodig heeft om in beweging te krijgen...Ik ben benieuwd of ik nog een keer teruggebelt ga worden over hoe nu verder.

Enig lichtpunt voor mij:
Ik ben in een verregaande status met TROS Radar waarbij alle zaken al op een rij staan. Er is een behoorlijke kans dat deze zaak in de uitzending van Maandag 7 wordt behandeld. Hou het in de gaten zou ik zeggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY
  • Laatst online: 12:23

RammY

Dát!

Geen matches
onnaj schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 10:01:
Iemand enig idee hoe ik als admin inlog?

Ik zie namelijk als ik inlog maar één gebruikersnaam en niet eentje met speciale tekens.

Ik wil namelijk mijn Wifi wat tweaken omdat die settings waardeloos zijn, maar kan er niet bij.

Via LAN haal ik soms zelfs 6.5 mb/s binnen, bizar...totaal niet verwacht alleen jammer dat t wireless gedeelte echt brak is.
Ik weet niet wat jij van je wifi verwacht.. maar ik denk dat je eens bij je eigen apparatuur / storingsbronnen moet kijken.
Je had met vorige apparaten ook al problemen:
onnaj schreef op woensdag 08 september 2010 @ 15:52:
Hoi,

Ik heb een Zyxel P-2602HW-D1A (Telfort) ADSL2+ Router en heb hem altijd eigenlijk bedraad gehad tot vd week.

Nu valt me op dat ik wireless nog net geen 11 mbps haal (+- 1.3 mbytes/s) en bedraad 17 mbps (2.1 mbytes/s). Dit heb ik met zowel speedtest.net, UPC speedtest en downloaden van nieuwsgroepen gemeten.

Zowel mijn laptop als mijn normale PC hebben allebei een 54 mbps wireless netwerkkaart, dus deze zouden de snelheid moeten kunnen halen, zeker gezien het feit dat het signaal altijd zeer goed tot uitstekend is.

Is die Telfort router nu mijn bottleneck of moet ik wireless-n kaartjes in de pc's monteren, zodat de snelheid meer gewaarborgd/gehaald wordt?
Ik vind het namelijk erg zonde om genoegen te nemen met 1.3 mb/s als ik 2.1 mb/s kan halen en daar ook voor betaal.
onnaj schreef op woensdag 22 september 2010 @ 14:51:
Ik heb vorige week een ICIDU 300N (NI-707523) Wireless PCI kaart gekocht, omdat ik van Telfort een nieuwe modem/router had gekregen, namelijk de Zyxel 2601HN.

Nu wisselt de snelheid van het downloaden enorm en soms valt ie zelfs helemaal weg. Vooral tijdens het downloaden van nieuwsgroepen valt ie vaak weg en schakelt ie soms zelfs de netwerkadapter uit.

Nu heb ik mijn Sweex 11G wireless pci kaartje er even terug ingestoken en wat valt op...daarmee download ie continue op 2.1 Mb/s, met echt minimale schommelingen. Schakel ik weer over op de ICIDU dan begint het verhaal weer van voor af aan en mag ik blij zijn zelfs ook maar in de buurt van de 2.1 Mb/s te komen.

Heb al handmatig de 64-bit drivers geinstalleerd maar ook dat levert geen verbetering op. Heb het exemplaar al omgeruild voor een nieuwe, maar helaas ook dat heeft niet geholpen.

Mijn router zend gewoon uit op N, dat heb ik ook gecontroleerd, dus mijn vraag is nu waar kan dit verder nog aan liggen?

Deze advertentieplaats is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Roelski

Dr.Roelski

Walk on ....

Geen matches
Nog maar eens met de helpdesk gebeld. Gelukkig nu iemand aan de lijn die in de wijkcentrale kon kijken en de kaart resetten.
Helaas niet geholpen. Logisch, want er zit op een of andere manier een cap op m'n verbinding die er niet hoort te zitten! Maar helaas dat zag de helpdeskmedewerker niet.

Hier m'n diag scherm in de router die duidelijk de cap op 8Mbit laat zien.:
Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/jrwbh2.jpg

Helaas geen andere keus dan een monteur lang laten komen... :(
Tsja... adsl2 eraf en vdsl router erop... hoezo bekabelingsfout?
Duhhh... cap op exact 8MBit. Met ADSL2 had ik dus 16MBit (ook gecapped, maar toch).
600m van wijkcentrale.... zou op z'n minst 30MBit moeten zijn!

Nu maar hopen dat die monteur echt iets kan doen en niet alleen maar RJ45 op kabels kan knijpen.
To be continued......

(en Onnaj, als je router al een update via het netwerk gehad heeft, dan kun je het schudden om je admin ww nog te achterhalen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pitchdown schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 09:31:
Vanmorgen sinds mijn probleemvoor de 19e keer contact gehad met Tele2. Laatste status was 4 weken geleden dat KPN aangestuurd zou worden om alles te gaan controleren (vanaf de wijkcentrale tot het ISRA-punt). Helaas voor de 19e keer tehoren gekregen dat ik wordt teruggebelt..
TELE2 is helaas een bedrijf dat netals T-Mobile een Youp van het hek-actie nodig heeft om in beweging te krijgen...Ik ben benieuwd of ik nog een keer teruggebelt ga worden over hoe nu verder.

Enig lichtpunt voor mij:
Ik ben in een verregaande status met TROS Radar waarbij alle zaken al op een rij staan. Er is een behoorlijke kans dat deze zaak in de uitzending van Maandag 7 wordt behandeld. Hou het in de gaten zou ik zeggen!
Dat probleem had ik ook, 4 keer beloofd dat de KPN zou bellen maar dat gebeurde niet. Je weet echter niet of dit de schuld is van Tele2. Zij kunnen het namelijk doorgeven aan de KPN, die jou vervolgens niet belt. Na de zoveelste afspraak met de KPN kwam de monteur ook nog twee keer niet langs, terwijl dat wel afgesproken was met de KPN telefoonjuffrouw. Het probleem zou dus heel goed bij de KPN ipv Tele2 kunnen liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Nu online
Geen matches
Dr.Roelski schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 20:25:
Nog maar eens met de helpdesk gebeld. Gelukkig nu iemand aan de lijn die in de wijkcentrale kon kijken en de kaart resetten.
Helaas niet geholpen. Logisch, want er zit op een of andere manier een cap op m'n verbinding die er niet hoort te zitten! Maar helaas dat zag de helpdeskmedewerker niet.

Hier m'n diag scherm in de router die duidelijk de cap op 8Mbit laat zien.:
[afbeelding]

Helaas geen andere keus dan een monteur lang laten komen... :(
Tsja... adsl2 eraf en vdsl router erop... hoezo bekabelingsfout?
Duhhh... cap op exact 8MBit. Met ADSL2 had ik dus 16MBit (ook gecapped, maar toch).
600m van wijkcentrale.... zou op z'n minst 30MBit moeten zijn!

Nu maar hopen dat die monteur echt iets kan doen en niet alleen maar RJ45 op kabels kan knijpen.
To be continued......

(en Onnaj, als je router al een update via het netwerk gehad heeft, dan kun je het schudden om je admin ww nog te achterhalen)
Op VDSL2/Fiberspeed zit geen cap. Wel is de techniek erachter anders waardoor je eerder snelheidsproblemen hebt als er ergens problemen zijn met de bekabeling.

Er word altijd 60mbit uitgestuurd vanaf de wijkcentrale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ftpfreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:12
Geen matches
Ik ben sinds 9 februari ook overgestapt op Fiberspeed. De verbinding werkte eerst nog niet omdat (bleek na een telefoontje naar de klantenservice) er iets fout was gegaan met de oplevering.
Sinds gisteren middag werkt de verbinding wel.

Hieronder het resultaat van de speedtest. Ik ben niet ontevreden (+/- 250 meter van centrale)
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1152955610.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 22:44

DancePlaza

ninja

Geen matches
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1154983815.png

hmm wordt pas officeel 14 feb opgeleverd, misschien wordt het beter, maar ik wacht even af.

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerraGuy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

Geen matches
Ik zit erover te denken om het ook te nemen, maar ik zit te ver van de centrale om überhaupt veel meer dan 10Mbit/s te krijgen. Nu vind ik dit geen probleem, het gaat me eigenlijk meer om de upload. Wil je namelijk een hoge upload hebben, dan moet je bijna verplicht overstappen naar Ziggo met een tweemaal zo duur abonnement (als je geen tv hoeft).

Is het wel mogelijk om Fiberspeed te nemen om een beetje fatsoenlijke upload te krijgen? Of als je niet heel dicht bij de centrale zit, kun je dan een upload van 2mbit of meer wel vergeten? En is het überhaupt mogelijk om het aan te vragen, ook al zit je te ver van de centrale af voor 50mbit?

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste