[Line In] Geluid is hoorbaar. Opnameregeling uitgeschakeld.

Pagina: 1
Acties:

• One_Gandalf
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-02 13:30
Werkende situatie

Het geluid van TV-kaart naar de line in (blauw) van de geluidskaart. De speakers aangesloten op de groene aansluiting van de geluidskaart.

Als ik TV kijk met het programma WinTV2000 (HaupPauge) dan hoor ik het geluid via de speakers. In WinTV2000 heb ik in de tab 'Audio' onder 'CFG' gekozen voor 'Rear Blue In' onder het label 'Audio Mixer Inputs'.

Onduidelijk

Als ik nu de mixer open door te dubbelklikken op de luidspreken in het systeemvak en ik selecteer achter het label 'Mixerapparaat' 'Realtek HD Audio Input' dan zijn alle volumeregelingen uitgeschakeld (grijs). Ik zie dan de volgende regelingen :
  1. Opnameregeling
  2. CD-volume
  3. Microfoonvolume
  4. Volume van lijn
  5. Stereo-mix
Ik zou verwachten dat de volumeregeling met het label 'Volume van lijn' ingeschakeld zou zijn (zwart). Geen van de zes volumeregelingen is gedempt.

Opname met Magix

Als ik nu wil opnemen met Magix dan zie ik daarin beeld en ik hoor het geluid via mijn speakers echter in Magix blijven de geluidsmeters voor links en rechts gewoon op nul staan.

[ Voor 149% gewijzigd door One_Gandalf op 20-09-2009 19:28 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

je record volumes stel je apart in, moet je even in het mixer menutje opzoeken

mixer
opties->properties-> recording -> ok

[ Voor 23% gewijzigd door Fish op 20-09-2009 18:50 ]

Iperf

• One_Gandalf
fish schreef op zondag 20 september 2009 @ 18:48:
je record volumes stel je apart in, moet je even in het mixer menutje opzoeken

mixer
opties->properties-> recording -> ok
Ik kan niet kiezen voor 'recording'. Ik heb de volgende stappen gevolgd :
  • Dubbelklikken op de luidspreker in het systeemvak (de mixer opent)
  • Klik 'Opties' in de menubalk
  • Klik 'Eigenschappen'
  • De radiobutton 'Afspelen' is actief ; de radiobutton 'Opnemen' is grijs en kan niet worden geselecteerd
  • In de drop down kies ik voor 'Realtek HD Audio input' en de radiobutton 'Opnemen' wordt actief

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ik kan er nou niet uit opmaken of het nou eigenlijk is gelukt, ik neem even aan van wel

Iperf

• One_Gandalf
fish schreef op zondag 20 september 2009 @ 19:36:
Ik kan er nou niet uit opmaken of het nou eigenlijk is gelukt, ik neem even aan van wel
Ik had reeds de opnameregelingen geopend (zie ook de eerste 'post'). Wat jij aanstipt had ik reeds gedaan. Ik krijg zoals genoemd alle regelingen als uitgeschakeld te zien. Ik kan de regelingen dus niet aanpassen (schuiven of muten). Voor de labels van de opnameregelingen zie de eerste 'post'.

De vraag is dus waarom de opnameregeling voor 'line in' is uitgeschakeld.

Ter verduidelijking wat plaatjes :

Afbeeldingslocatie: http://home.concepts.nl/~te21959/Afbeeldingen/Mixer%20Eigenschappen%20002.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.concepts.nl/~te21959/Afbeeldingen/Mixer%20Opnameregeling.JPG

[ Voor 17% gewijzigd door One_Gandalf op 20-09-2009 20:55 ]

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

geen idee, wellicht help een screendump

Iperf

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:09
Ik denk dat je de realtek driver moet installeren en daar de selectie maken.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• One_Gandalf
ShittyOldMan schreef op zondag 20 september 2009 @ 20:54:
Ik denk dat je de realtek driver moet installeren en daar de selectie maken.
De Realtek driver is geïnstalleerd. De mixer ziet er voor de 'Realtek tool' als volgt uit :

Afbeeldingslocatie: http://home.concepts.nl/~te21959/Afbeeldingen/RealTek%20Mixer.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door One_Gandalf op 20-09-2009 21:04 ]

• One_Gandalf
Het is me gelukt om geluid op te nemen. Ik heb de volgende stappen uitgevoerd :
  1. Openen 'Realtek HD Audio Manager'
  2. Selecteer de tab 'Mixer'
  3. Klik op de moersleutel onder de volumeknop onder Opnemen
  4. Voor alle vier de elementen staat een vinkje (zie de startpost voor de elementen, met uitzondering van het element 'Opnameregeling')
  5. Zet een vinkje in de checkbox met het label 'Multi-streaming opname inschakelen'
  6. De titel 'Realtek HD Audio Input' verandert naar 'Realtek HDA Primary input'
  7. Ik kan wel 'muten' maar zie nog steeds geen regelaars
Het werkt nu wel. Het is mij echter niet duidelijk waarom de regelaars niet worden getoond bij de opnameregelingen. Ik kan wel het hoofdvolume aanpassen met de draaiknop. Ik vermoed dat alle invoerkanalen nu zijn gekoppeld.

Ik kan nu vermoedelijk wel via één kanaal opnemen door alle overige kanalen te muten. Dus via een 'work around' lukt het wel. Mogelijk is dit 'by design' maar het komt wel knullig over.

[ Voor 14% gewijzigd door One_Gandalf op 22-09-2009 08:40 ]

• thamarty
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-12-2025
Heel vreemd probleem ik heb het nu ook met het nieuwe intel Hd55hc moederbord, zit ook realtek hd audio op en geeft precies dezelfde problemen. Ik gebruik de kaart maar niet, heb op internet gezocht maar er schijnt geen oplossing te zijn en het schijnt te komen door een MS update.
Pagina: 1