Hallo beste mensen,
Ik heb sinds gisteren problemen met het opstarten/spelen van games op mn pc. De problemen begonnen toen ik twee games tegelijk aan had staan en tussen deze heen en weer probeerde te alt-tabben(Call of Duty 4 en World of warcraft). Ik werd toen opeens eens verrast door een zwart scherm, voor ongeveer 10 seconden, waarna ik vanuit WoW naar windows tabde, en rechtsonder in de hoek van mijn scherm een gele driehoek met een zwart uitroepteken zag met daarbij de boodschap: "nvlddmkm has stopped working and succesfully recovered".
Ik probeerde hierna herhaaldelijk WoW op te starten en dit te spelen, maar telkens kreeg ik weer constant achter elkaar zwarte schermen, en in windows de boodschap van de gecrashte driver. Ik dacht dit probleem simpel op te lossen door mijn videodrivers via de Device Manager te deinstalleren, en opnieuw de nieuwste drivers voor mijn videokaart te installeren. Echter, na mijn drivers gedeinstalleerd te hebben kreeg ik bij de poging om de nieuwe drivers te installeren de boodschap dat dit niet kan omdat de drivers niet compatibel zijn met mijn versie van windows, terwijl ik zeker weet dat dit de drivers waren voor mijn 32bit verrsie van windows vista.
Na de pc te rebooten begon windows vista automatisch te zoeken naar nieuwe video drivers en begon deze te installeren, aangezien er geen huidige drivers aangetroffen waren.
Vervolgens waren de nieuwste drivers dus wel aanwezig, maar nu was er een ander probleem tijdens het spelen van Games. Namelijk, zodra ik in het login scherm van WoW kom, kreeg ik na enkele seconden een scherm volledig gevuld met witte en groene artifacts, en crasht de pc.
Ten einde raad heb ik de pc opengemaakt en eens naar de videokaart gekeken. Deze was ondertussen behoorlijk verstoft geraakt en dus heb ik deze een goed ontstoft. Hierna heb ik nogmaals geprobeerd WoW optestarten, en met een postiever resultaat. Het is mogelijk om in het spel te komen, het spel te spelen, maar na enkele minuten krijg ik toch weer een scherm vol met witte artifacts, en lijkt het alsof de video drivers nog proberen te recoveren, maar tevergeefs, en de pc loopt volledig vast. De temperatuur van de gpu en cpu lopen echter niet super hoog op of iets dergelijks, dus ik ben ook niet zeker of het een overhittingsprobleems is of niet.
Een lang verhaal, ik weet het, maar alle suggesties zijn welkom, aangezien ik er nog niet volledig uit ben wat precies de oorzaak van dit probleem is, en daarom zou het dom zijn om meteen een nieuwe videokaart aan te schaffen.
Hier mijn specificaties:
------------------
System Information
------------------
Operating System: Windows Vista™ Business (6.0, Build 6000) (6000.vista_rtm.061101-2205)
Language: Dutch (Regional Setting: Dutch)
System Manufacturer: Gigabyte Technology Co., Ltd.
System Model: EP35C-DS3R
BIOS: Award Modular BIOS v6.00PG
Processor: Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU E8400 @ 3.00GHz (2 CPUs), ~3.0GHz
Memory: 3582MB RAM
Page File: 825MB used, 6511MB available
Windows Dir: C:\Windows
DirectX Version: DirectX 10
DX Setup Parameters: Not found
DxDiag Version: 6.00.6000.16386 32bit Unicode
------------
DxDiag Notes
------------
Display Tab 1: No problems found.
Sound Tab 1: No problems found.
Sound Tab 2: No problems found.
Input Tab: No problems found.
--------------------
DirectX Debug Levels
--------------------
Direct3D: 0/4 (retail)
DirectDraw: 0/4 (retail)
DirectInput: 0/5 (retail)
DirectMusic: 0/5 (retail)
DirectPlay: 0/9 (retail)
DirectSound: 0/5 (retail)
DirectShow: 0/6 (retail)
---------------
Display Devices
---------------
Card name: NVIDIA GeForce 8800 GT
Manufacturer: NVIDIA
Chip type: GeForce 8800 GT
DAC type: Integrated RAMDAC
Device Key: Enum\PCI\VEN_10DE&DEV_0611&SUBSYS_00000000&REV_A2
Display Memory: 2034 MB
Dedicated Memory: 499 MB
Shared Memory: 1535 MB
Current Mode: 1360 x 768 (32 bit) (60Hz)
Monitor: Generic PnP Monitor
Driver Name: nvd3dum.dll,nvwgf2um.dll,nvwgf2um.dll
Driver Version: 8.16.0011.9062 (English)
DDI Version: 9Ex
Driver Attributes: Final Retail
Driver Date/Size: 8/17/2009 00:57:00, 7569920 bytes
WHQL Logo'd: Yes
WHQL Date Stamp:
Device Identifier: {D7B71E3E-4551-11CF-D640-0B201DC2C535}
Vendor ID: 0x10DE
Device ID: 0x0611
SubSys ID: 0x00000000
Revision ID: 0x00A2
Video Accel: ModeMPEG2_A ModeMPEG2_C ModeVC1_C ModeWMV9_C
Ik hoop dat iemand mij met dit probleem kan helpen, want ik kom er zelf helaas niet uit.
Ik heb sinds gisteren problemen met het opstarten/spelen van games op mn pc. De problemen begonnen toen ik twee games tegelijk aan had staan en tussen deze heen en weer probeerde te alt-tabben(Call of Duty 4 en World of warcraft). Ik werd toen opeens eens verrast door een zwart scherm, voor ongeveer 10 seconden, waarna ik vanuit WoW naar windows tabde, en rechtsonder in de hoek van mijn scherm een gele driehoek met een zwart uitroepteken zag met daarbij de boodschap: "nvlddmkm has stopped working and succesfully recovered".
Ik probeerde hierna herhaaldelijk WoW op te starten en dit te spelen, maar telkens kreeg ik weer constant achter elkaar zwarte schermen, en in windows de boodschap van de gecrashte driver. Ik dacht dit probleem simpel op te lossen door mijn videodrivers via de Device Manager te deinstalleren, en opnieuw de nieuwste drivers voor mijn videokaart te installeren. Echter, na mijn drivers gedeinstalleerd te hebben kreeg ik bij de poging om de nieuwe drivers te installeren de boodschap dat dit niet kan omdat de drivers niet compatibel zijn met mijn versie van windows, terwijl ik zeker weet dat dit de drivers waren voor mijn 32bit verrsie van windows vista.
Na de pc te rebooten begon windows vista automatisch te zoeken naar nieuwe video drivers en begon deze te installeren, aangezien er geen huidige drivers aangetroffen waren.
Vervolgens waren de nieuwste drivers dus wel aanwezig, maar nu was er een ander probleem tijdens het spelen van Games. Namelijk, zodra ik in het login scherm van WoW kom, kreeg ik na enkele seconden een scherm volledig gevuld met witte en groene artifacts, en crasht de pc.
Ten einde raad heb ik de pc opengemaakt en eens naar de videokaart gekeken. Deze was ondertussen behoorlijk verstoft geraakt en dus heb ik deze een goed ontstoft. Hierna heb ik nogmaals geprobeerd WoW optestarten, en met een postiever resultaat. Het is mogelijk om in het spel te komen, het spel te spelen, maar na enkele minuten krijg ik toch weer een scherm vol met witte artifacts, en lijkt het alsof de video drivers nog proberen te recoveren, maar tevergeefs, en de pc loopt volledig vast. De temperatuur van de gpu en cpu lopen echter niet super hoog op of iets dergelijks, dus ik ben ook niet zeker of het een overhittingsprobleems is of niet.
Een lang verhaal, ik weet het, maar alle suggesties zijn welkom, aangezien ik er nog niet volledig uit ben wat precies de oorzaak van dit probleem is, en daarom zou het dom zijn om meteen een nieuwe videokaart aan te schaffen.
Hier mijn specificaties:
------------------
System Information
------------------
Operating System: Windows Vista™ Business (6.0, Build 6000) (6000.vista_rtm.061101-2205)
Language: Dutch (Regional Setting: Dutch)
System Manufacturer: Gigabyte Technology Co., Ltd.
System Model: EP35C-DS3R
BIOS: Award Modular BIOS v6.00PG
Processor: Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU E8400 @ 3.00GHz (2 CPUs), ~3.0GHz
Memory: 3582MB RAM
Page File: 825MB used, 6511MB available
Windows Dir: C:\Windows
DirectX Version: DirectX 10
DX Setup Parameters: Not found
DxDiag Version: 6.00.6000.16386 32bit Unicode
------------
DxDiag Notes
------------
Display Tab 1: No problems found.
Sound Tab 1: No problems found.
Sound Tab 2: No problems found.
Input Tab: No problems found.
--------------------
DirectX Debug Levels
--------------------
Direct3D: 0/4 (retail)
DirectDraw: 0/4 (retail)
DirectInput: 0/5 (retail)
DirectMusic: 0/5 (retail)
DirectPlay: 0/9 (retail)
DirectSound: 0/5 (retail)
DirectShow: 0/6 (retail)
---------------
Display Devices
---------------
Card name: NVIDIA GeForce 8800 GT
Manufacturer: NVIDIA
Chip type: GeForce 8800 GT
DAC type: Integrated RAMDAC
Device Key: Enum\PCI\VEN_10DE&DEV_0611&SUBSYS_00000000&REV_A2
Display Memory: 2034 MB
Dedicated Memory: 499 MB
Shared Memory: 1535 MB
Current Mode: 1360 x 768 (32 bit) (60Hz)
Monitor: Generic PnP Monitor
Driver Name: nvd3dum.dll,nvwgf2um.dll,nvwgf2um.dll
Driver Version: 8.16.0011.9062 (English)
DDI Version: 9Ex
Driver Attributes: Final Retail
Driver Date/Size: 8/17/2009 00:57:00, 7569920 bytes
WHQL Logo'd: Yes
WHQL Date Stamp:
Device Identifier: {D7B71E3E-4551-11CF-D640-0B201DC2C535}
Vendor ID: 0x10DE
Device ID: 0x0611
SubSys ID: 0x00000000
Video Accel: ModeMPEG2_A ModeMPEG2_C ModeVC1_C ModeWMV9_C
Ik hoop dat iemand mij met dit probleem kan helpen, want ik kom er zelf helaas niet uit.