[upgrade] at

Pagina: 1
Acties:
  • 257 views

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:47
Even mijn specs.

Core 2 duo E4500 @ 2,564 ghz 'Conroe'
3gb swissbit ddr2 (288mhz)
Nvidia gforce 8600 GT
Green power HDD, by WD.
FSP GROUP 350 watt
G31M-GS meoderbord

Nog wat rand apparatuur, een tv kaart die langs mijn pc ligt,
Wat extra koeling..

Temps liggen rond 30 graden idle in de hele kast,
Gpu 44 tot 55 stressed.
Cpu 25 tot 41 stressed

cpu doet het goed, maar mijn gpu lijdt...
Na de spec komt mijn vraag!!!

Als ik nu een HD5870 koop, heb ik er niks aan ofwel?
Ten eerste te weinig wattage, ten tweede te lage core snelheid, ten 3de weet ik nog niet eens of die op mijn mobo past, of dat die alleen op de super nieuwe mobo's past, of dat die zijn eigen serie heeft.
Nouja volgens mij gebruikt hij ook gewoon deze serie als die van een 8600 toch??

Maar het is neit echt wise om dit te doen ofwel?
Ik heb dan niet ineens een blinkend beeldscherm ofwel?

Bedankt.

Opes vergeten naaam in tevullen van topic...

Absoluut relatief, relatief absoluut.

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Een goede 350W voeding kan een 5870 wel hebben. Of jouw voeding van goede kwaliteit is weet ik zo niet (ken FSP niet). Je hebt een PCI-e x16 slot waar elke moderne kaart gewoon inpast, die heeft wel wat minder bandbreedte dan de PCI-e2.0 x16 maar ik denk nog wel genoeg om een HD5870 goed te laten presteren (even googelen misschien).

Of je een blinkend beeldscherm hebt weet niemand hier op dit forum als je het niet zegt :P Als het een 1280x1024 is is een HD5870 flinke overkill, als je een 1920x1200 scherm hebt is het wel een goede. Maar je CPU is niet de allersnelste voor gamen (of gaat het daar niet om?) en geheugen van 288MHz is ook niet je van het, dus je zal met dit systeem zo niet het maximale uit een HD5870 krijgen...

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• alaintje
Heb een 1440x900 :( lijkt me toch ook goed ofniet?
288 mhz, lijkt me sterk, 350 is het laagste ofzo:S
Koop ik toch nieuwe van 1200 ofzo,

En ja ik wil wel gamen,
Dus dat betkent dat ik een niewue core moet kopen, neiuwe werkgeheugen + die kaart nog eens ben ik zo 500 euro kwijt...

• AlexV
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 03:44
Je kan beter een HD4770 kopen, daar zal je net zoveel aan hebben als aan een HD5870 met dat systeem, aangezien een HD5870 zijn spierballen pas zal laten zien op hogere resoluties (versta 1920x1200 en hoger) en gezien het systeem dat je nu hebt, ga ik er niet van uit dat je daarop gamed. Maar stel, je gaat dat doen, dan loop je tegen de volgende beperking aan, je CPU.

Hier klopt dan het gezegde:
Een ketting is zo sterk als de zwakste schakel. Dus als je 1 onderdeel upgrade, wordt automatisch hetvolgende de nieuwe bottleneck.

Ik denk dus dat je met een HD4770 goed zit, tot een resolutie van 1680x1050. En je voeding zal zeker een HD4770 aankunnen. Een HD5870 zal zeer krap worden, aangezien die zo'n 150-180 Watt trekt, en 2 PCI 6 stekkers nodig heeft.

Edit.
Hehe, de HD5870 zal zelf al 300-400 euro gaan kosten, dus reken maar op meer dan €500,- :9

[ Voor 6% gewijzigd door AlexV op 19-09-2009 22:42 ]

• alaintje
Naja dan maar de hoogste 4 serie ! word binnekort goedkoper dus scheelt een stuk hè.

Hoef ik vorolopig niet een nieuwe te kopen ofwel?
Jammer dat ik niet op ddr3 kan overstappen... Zou wat vlotter zijn.

Dan koop ik nu de HD4770 of dergelijk, en dan paar maanden later een nieuwe processor en dan nieuwe werkgeheugen...
En dan kom ik wel weer even vooruit toch?

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

alaintje schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 22:39:
Heb een 1440x900 :( lijkt me toch ook goed ofniet?
288 mhz, lijkt me sterk, 350 is het laagste ofzo:S
Koop ik toch nieuwe van 1200 ofzo,

En ja ik wil wel gamen,
Dus dat betkent dat ik een niewue core moet kopen, neiuwe werkgeheugen + die kaart nog eens ben ik zo 500 euro kwijt...
Het móet niet. Een HD5870 is nogal een monsterding, als je iets lager gaat zitten dan kan je ook al prima gamen. De HD4870 staat nu bijvoorbeeld te koop voor ruim 100 euro en trekt games ook vrij vloeiend op die resolutie (alleen het bekende rijtje van allerzwaarste spellen als GTA4 en crysis kan je niet op max. maar ook best hoog, koopje dus :) al is het voorstel van de 4770 misschien wel beter, gezien de voeding inderdaad. Dan weet je zeker dat het werkt). Als je een hele nieuwe processor wilt moet je je mobo ook nog vervangen, maar als je voor iets minder nieuw gaat en een E8400 neemt bijvoorbeeld, kan je ook weer prima mee zonder mobo te vervangen (tweedehands misschien, met alle nieuwe sockets nu zijn er genoeg mensen die van een E8400 af willen). Je kan je huidige processor ook nog wel proberen trouwens, aangezien ie overgeclockt is komt die misschien ook wel mee.

En 2x2GB ddr2-geheugen kost gelukkig geen drol meer :) (800MHz is al genoeg. En DDR3 doet het nog niet veel beter dan snel DDR2, dus dat is zo erg niet.)

[ Voor 10% gewijzigd door bwerg op 19-09-2009 22:55 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• alaintje
Idd,
Maar ik had in gedachte een E8400 ja (A)
Ik kan toch alle soket 775 procesorren erop blivjen zetten?
Elke core2duo van een 775 socket toch?

En ja DDR3 geeft nog niet zoveel nut en ze kosten ook nog eens 100 euro makelijk :|

Heeft het nut om een 2gb kaart te kopen?
Kan ik hier langer me vooruit?
productreview: Sapphire HD 4870 X2 2G GDDR5 PCI-E review door Vriess
Die bijvoorbeeld.
Kost wel best veel, 100 euro voor alleen die éne gigabyte.

Ik denk dat ik me dan maar een HD4870 aaanschaf!
Trekt mijn voeding dat?
Even checken of het een betrouwbaar merk is:

Het zou deze voeding moeten zijn als ik op product zoek, maar zo ziet ie er niet bepaald iut :?
http://www.fsp-group.com....ainid=2&fid=145&proid=564

Hij is voor industry staat er, dus lijkt me wel degelijk ding...

EDIT: http://images.google.co.u...um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wi deze moet je hebben 'd

[ Voor 5% gewijzigd door alaintje op 19-09-2009 23:01 ]

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik zou upgraden naar een 500+watt voeding, die zijn toch niet zoveel duurder maar je weet wel zeker dat mocht je straks een nieuwe processor nemen en eventueel nog wat meer upgrades je voldoende vermogen hebt. Goede voeding gaat toch 3 jaar mee.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• AlexV
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 03:44
Absoluut geen HD4870X2 op aansluiten! Hij levert max 300 Watt op de 12V lijnen, daar kan je al 200Watt van afhalen voor de HD4870X2 (als het al niet meer is) en dan komen er ook nog het moederbord, de CPU, de HDD's bij, etc. Koop een A-merk voeding van 550 wat (denk aan Zalman, Corsair, CoolerMaster). Ik heb hier en daar wel gehoord dat FSP goede voedingen zijn, maar je wil het risico toch niet lopen lijkt me.

Ook is die €100,- niet alleen voor 1GB geheugen extra, maar ook een core extra! De HD4870X2 zijn namelijk 2 HD4870's die op 1 PCB zitten, voor als je dat nog niet wist ;). En je hebt een 1GB extra, dat is gewoon gemirrored. Er zal maar 1GB effectief gebruikt worden, aangezien beide chips over 1GB beschikken, en in elk geheugen staat precies hetzelfde. Maar waarom heb jij deze rekenkracht nodig op 1440x900? Daarop voldoet een HD4850 512MB met gemak.

• alaintje
Jaja oké, mischien koop ik binnekort ook een neiuwe beeldscherm ofzo.
We gaan verhuizen dus achja.

Ik koop denk ik wel 1gb (lekker eigenwijs)
pricewatch: Sapphire HD 4870 1G GDDR5 PCI-E QP

En ik koop nieuwe werkgeheugen, en nieuwe voeding.

Maar jij denkt dat 1gb het wel red op deze voeding ? :?
Dat ik er nog een maandje ofzo meevooruit kan?
Anders bestel ik het nu meteen erbij...
Dat werkgeheugen, dat koop ik dan ook meteen, en die processor volgt wel een keer in janauri denk ik.

werkgeheugen: http://www.alternate.nl/h...t/-1072686/?baseId=631121

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:41
Helaas zijn dergelijke topics in losse vorm niet toegestaan, lees hiervoor CSL Beleid en Wat is er, in 2009, anders in CSL? eens door.

Echter is er wel ruimte voor advies omtrent de aankoop van systemen en laptops. Hiervoor hebben we echter centrale topics aangemaakt om zo te voorkomen dat het Complete Systemen & Laptops (CSL) forumdeel dicht groeit met "boodschappenlijstjes". Ik adviseer je om vooral *LET OP* - Wat moet ik kopen? eens door te nemen.

Je kan advies vragen in een van de topics genoemd in *LET OP* - Wat moet ik kopen?. Probeer echter eerst wel wat componenten uit te zoeken met behulp van reviews en benchmarks. Een goede start daarvoor is het doorlopen van HOWTO: Hoe stel ik een systeem samen?. Ook de BBG ([BBG] Best Buy Guide topicoverzicht) geeft een idee in welke richting je moet kijken qua componenten.

Ik wens je veel succes met het zoeken van een goed systeem. Dit topic sluit ik echter, maar zoals hierboven aangegeven ben je vrij om advies te vragen in de daarvoor bestemde topics.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.